Veljen tuleva vaimo ei suostu tekemään avioehtoa...
Veljeni tulee perimään aikanaan oleellisen määrän omaisuutta, jonka vanhempani toivovat pysyvän suvussa. Heidän tulee ilmeisesti tehdä testamentti, jolla estetään omaisuuden meno lasten aviopuolisoille, vai?
Mistäköhän tällaisia testamenttipohjia löytyisi? Netissä kuulemma on, mutta en löydä.
Kommentit (57)
Oletteko oikeesti noin naiveja, että jättäisitte asiat ihmisten hyväntahtoisuuden varaan, kuten 24 yrittää väittää? Avioerotilanteista on minullakin sen veran kokemusta lähipiiristä, että harvoin ollaan toiselle mitään helposti antamassa ja useinmiten vaaditaan kaikki viimeistä penniä myöden.
Kenelläkään ei ole mitään veljen tulevaa vaimoa kohtaan, mutta jos rutiköyhän perheen tyttö ei suostu tekemään avioehtoa, niin kyllä nyt hölmömmälläkin luulisi hälytyskellot soivan.
Jokatapauksessa niitä asiakirjamalleja tässä vaan olin etsimässä :)
ap
Kyllä täytyy olla tosi naivi, jos kuvittelee, että avioerotilanteessa hymyssä suin annetaan toisen pitää vaikka mitä. Minä olen nähnyt niin riitaisia eroja, että siinä kyllä vaadittaisiin myymään vaikka asunto jonkun alta jos niikseen olisi tullut.
Kyllä terve ihminen yrittää varautua tulevaisuuteen ja ennakoida asioita. Sillä testamentillahan tuollainen tilanne tosin tulee hoidettua oikeudenmukaisesti. Eihän niillä puolisoilla ole mitään oikeutta niihin kiinteistöihin,
Jollei ne taulut ole Picassoja.
Omilla vanhemmillani on reilun 300m2 kelohuvila ja pari pienempää mökkiä ja iso omakotitalo, eivätkä mitään avioehtoja ole vaatimassa.
ettei vain vaimo joudu osallistumaan niiden maksuun.
Eikä kyse ole rahasta, vaan tunnearvosta. Sitäpaitsi kaikki on suhtellista. Meille muutama miljoona on aika paljon rahaa.
lapset saavat tietenkin omaisuuden, mutta aviopuolisoilla ei ole oikeutta vaan omaisuus siirtyy aina suvussa. On muuten edullisempaa, jos vanhempasi tekevät yhden lappusen ja sitten se käy kaikkien lasten kohdalla kuin väsätä montaa avioehtoa!
Minä en olisi mennyt naimisiin jos mies ei ois suostunut ehtoon ja suostuihan se, onneksi. Jos muija ei suostu niin sitten kannattaa pysyä avoliitossa.
miksi tämän sisko sitten vaahtoaa täällä?
Tälläiseen sukuun en kyllä naisi, koko suku pui parin keskinäistä asiaa.
Vierailija:
miksi tämän sisko sitten vaahtoaa täällä?Tälläiseen sukuun en kyllä naisi, koko suku pui parin keskinäistä asiaa.
Eihän kyse ole parin keskinäisestä asiasta, vaan vanhempien testamentistä. Sulla ei ole pelkoa, että sua edes naitaisiin mihinkään kovin fiksuun sukuun :).
Eihän se testamentin teko mitään maksa?
Ei tarvinnut ajatella avioehtoja ja saatiin aloittaa elämämme puhtaalta pöydältä. Nyt meillä on puoliksi maksettu asunto ja omakotitalosta haaveillaan.
Siskoni miehellä on varakkaat vanhemmat ja he kuiskivat koko ajan takapiruna, että älä mene naimisiin tai nainen vie kaikki rahamme. He eivät saa elää omaa elämäänsä, kun vanhemmat ovat niin rakastuneita rahoihinsa. Siskollani on kaksi lasta tämän perijämiehen kanssa eikä hän todellakaan ole mistään rahoista kiinnostunut. Mies ei halua naimisiin, koska vanhemmat ovat niin kovasti vastaan ja hänelle on ihan sama ollaanko avioliitossa vai ei. Minä heittäisin tuollaisen miehen menemään, mutta siskoni alistuu asemaansa.
Ap olisi voinut kysyä, että mistäköhän netistä löytyisi testamenttipohjia.
Mutta ap näkikin hyvän mahdollisuuden morkata veljensä morsianta, asiasta joka ei kuulu hänelle lainkaan.
ihan asiallisella kysymyksellä, toisin kuin ap, ei ole tainnut saada yhtään linkkiä tai muuta kunnon neuvoa. Toivottavasti veljen morsian näkee tämän jutun ja pistää suvun kuriin.
Toivottavasti ap:n vanhemmat eivät anna asiassa periksi!!!
eikä siinä tarvi kenenkään mielipiteitä kuunnella tai saada tahtoaan läpi
Onhan se nyt kuitenkin tosi kummallista, että joku ei suostu tekemään avioehtoa. Tietenkin vanhempien on sitten hoidettava asia, jos puolisot ovat hankalia.
kun mitään ei saa myydäkään? Kyllä siinä miniät ja vävytkin saavat raapia rahaa kokoon.
Hän ei halua avioehtoa ja asian ei pitäisi kenellekkään muulle kuin hänelle ja hänen tulevalle puolisolleen kuulua. Se ei ole kenenkään muun ongelma. Ei ap:n ei ap:n vanhempien tai AV:n ongelma
Ap:n vanhemmat puolestaan voivat ihan rauhassa tehdä testamentin ja testamentata omaisuutensa miten parhaaksi katsovat, heidän ei tarvitsisi asiasta edes keskustella kenenkään kanssa. Testamentin teko olisi muutenkin viisas ratkaisu.
Asian voisi hoitaa ilman, että kenenkään mieltä pitäisi pahoittaa.
Ap on vain pahan suopa akka, joka haluaa sekaantua asiaan ja sotkea veljensä ja tämän morsiammen välit.
Onko niin vaikea ymmärtää, että ei tässä ole kyse mistään ilkeydestä, vaan oikeudenmukaisuudesta. Mun oikeuskäsitykseen ei ainakaan mene se, että mulla esimerkiksi olisi jotain oikeutta jonkun toisen suvun omaisuuteen, jonka kartuttamisen kanssa minulla ei ole ollut mitään tekemistä.
Niin, ja meillä on avioehto.
ap