Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätityyli vuonna 2021

Vierailija
01.02.2021 |

Mikäs on tätimäistä näin vuonna 2021?

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ehkä vähän pahastuin tästä ketjusta. Olen 35, minulla on hyvin hillitty perustyyli ja kaikki mahdollinen on täällä haukuttu tätinä.

En kyllä tunnusta olevani täti-ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä siksi että mulla on pillifarkut, kevyt untsikka, nilkkurit ja raidoitettu tukka.

Täti on ... no. Jotain ihan jotain muuta.

Miten ihmeessä sitten pitäisi pukeutua??

Miks? Et sä enää nuorisosta mene, hyväksy tätiytesi.

Kolmevitonen ei oo täti. 50-60 v ehkä. Sittenkin tulee täti vasta jos olemus on tätimäinen eli tanttamainen.

Täti on ruma sana.

Ssnasta tekee ruman se, miten sitä käytetään.

Vierailija
102/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilmeisesti nuorten mielestä tätityyli, mutta omaan silmääni se näyttää yksinkertaisesti hyvältä. Jokainen pukeutuu niin, että vaate on paitsi mukava, on omasta mielestään hyvännäköinen. Oikeastaan oman viiteryhmänsä mielestä hyvännäköinen. Melko harva täti-ikäinen välittää siitä, mitä mieltä heidän lastensa ikäluokka on heidän tyylistään. Sen sijaan esim sinkku nelikymppinen haluaa ehkä olla hyvännäköinen nelikymppisen miehen mielestä. Sellaisten miesten maku on luultavammin tyköistuva-korkokenkälinjaa kuin muodoton muhkea vaate. Eli oman viiteryhmän maku on tärkeämpi kuin ihan muiden väestöryhmien maku. Tavallaan hassua siis, että nuoret arvostelevat tätityyliä ihan kuin heidän näkökulmansa olisi objektiivinen ja Se Oikea

Nuorisotyylistä - oversize neuleet olivat muotia 80-luvullakin. Silloin ihmiset olivat kuitenkin huomattavasti laihempia kuin nykyään ja ne isot vaatteet näyttivät paremmilta. Ne olivat lisäksi usein yhdistettyinä minihameisiin. Nuoret ovat nykyään melkoisen tukevia 80-luvun normipainoon verrattuna. Sellainen iso muodoton vaate pullukan päällä ei kyllä imartele yhtään, pitäisi olla ryhdikkäämpi leikkaus vaatteessa. Katselin tämän ketjun inspiroimana nuorisotyylejä tänäiltana Helsingin Prismassa ja tämmöisen huomion tein.

N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen Hyacinth Bucket on? Olen 50 v, ja kiinnitin joskus huomiota, että oikeastaan näyttelijä vaikuttaa aika nuorelta ja rypyttömältä. Yritin juuri kuvitella häntä pillifarkuissa 😀

Vierailija
104/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityyli viittaa tietyn ikäiseen naiseen. Tyyli ei kuitenkaan ole iästä kiinni, joten aivan yhtä hyvin 20v. voi edustaa tätä kuuluisaa tätityyliä.

Vierailija
105/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukat kevytuntsikat.

Se reisimittainen on pahin omaan silmään.

Miksi? Mun mielestä ihan järkkyjä on nyt kaikilla olevat liian isot pitkät toppatakit.

Vierailija
106/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehkä vähän pahastuin tästä ketjusta. Olen 35, minulla on hyvin hillitty perustyyli ja kaikki mahdollinen on täällä haukuttu tätinä.

En kyllä tunnusta olevani täti-ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä siksi että mulla on pillifarkut, kevyt untsikka, nilkkurit ja raidoitettu tukka.

Täti on ... no. Jotain ihan jotain muuta.

Miten ihmeessä sitten pitäisi pukeutua??

Sillä tavalla nuorekkaasti, nuorisotyyliin - eli vaikkapa mahdollisimman nuivakuosiseen, rumaan paitapuseroon ja vekkihameeseen.

Vierailija
107/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukat kevytuntsikat.

Se reisimittainen on pahin omaan silmään.

Miksi? Mun mielestä ihan järkkyjä on nyt kaikilla olevat liian isot pitkät toppatakit.

Mun silmään ne on just kivoja ja lämpimiä, sopivat tähän pakkaseen! Mutta tädit tulee aina vähän jäljessä (eli ensin kauhistellaan) ja 2-3 vuoden jälkeen etsivät kaupoista noita makuupussitakkeja, joita marketit sitten myy.

Vierailija
108/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ilmeisesti nuorten mielestä tätityyli, mutta omaan silmääni se näyttää yksinkertaisesti hyvältä. Jokainen pukeutuu niin, että vaate on paitsi mukava, on omasta mielestään hyvännäköinen. Oikeastaan oman viiteryhmänsä mielestä hyvännäköinen. Melko harva täti-ikäinen välittää siitä, mitä mieltä heidän lastensa ikäluokka on heidän tyylistään. Sen sijaan esim sinkku nelikymppinen haluaa ehkä olla hyvännäköinen nelikymppisen miehen mielestä. Sellaisten miesten maku on luultavammin tyköistuva-korkokenkälinjaa kuin muodoton muhkea vaate. Eli oman viiteryhmän maku on tärkeämpi kuin ihan muiden väestöryhmien maku. Tavallaan hassua siis, että nuoret arvostelevat tätityyliä ihan kuin heidän näkökulmansa olisi objektiivinen ja Se Oikea

Nuorisotyylistä - oversize neuleet olivat muotia 80-luvullakin. Silloin ihmiset olivat kuitenkin huomattavasti laihempia kuin nykyään ja ne isot vaatteet näyttivät paremmilta. Ne olivat lisäksi usein yhdistettyinä minihameisiin. Nuoret ovat nykyään melkoisen tukevia 80-luvun normipainoon verrattuna. Sellainen iso muodoton vaate pullukan päällä ei kyllä imartele yhtään, pitäisi olla ryhdikkäämpi leikkaus vaatteessa. Katselin tämän ketjun inspiroimana nuorisotyylejä tänäiltana Helsingin Prismassa ja tämmöisen huomion tein.

N51

Pidän oversized-vaatteista nykyisin yhtä paljon kuin kasarilla, ja ollessani vuosi pari sitten todella ylipainoinen huomasin saman. Ei niitä läskejä saa piilotettua ison vaatteen alle, korkeintaan näyttää vaan vielä isommalta. Kun taas siro ja hoikka näyttää entistä söpömmältä jättivaatteissa. Onneksi nykyisin alan olla normaalipainossani ja käytän yhä niitä jättisuuria muhkuja ja mm. neonvärejä. Anteeksi nuoriso jos silmiinne sattuu, täti ei välitä.

N54

Vierailija
109/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia aina tätimäisiä on ehdottomasti hengettömät silmälasit. Ja ylipäätään muodista poistuneet kehykset, kuten nyt paksusankaiset lasit.

Kulma- ja huulilävistykset taitaa myös jo mennä tätiosastolle, nenäkoruja näkee nuoremmillakin.

Kengistä tätimäisiä ovat aina olleet nilkkurit, etenkin kärkeä kohti kapenevat mutta tylpät, ja vielä matalat korot lisänä.

Kai converset ovat jo hyvät tätikengät myös?

Hevarityyli on myös tädeille oikein sopiva. Samoin goottityyli. Sofi Oksanen on loistava esimerkki goottitädistä!

Tässä on niin paljon väärää, ts kirjoittaja on täysin ulkona muodista, että hän ehkä itse on ehtaa tätiä ja voisi kuvailla ulkomuotonsa meille..? Esim. hengettömät lasit on kuuminta hottia ikinä just nyt.

Vierailija
110/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minihameet, avara kaula-aukko, räikeä meikki. Tiimalasivartalo tai siis sen korostaminen vaatteilla.

Siis että mitä? Jos on tiimalasivartalo, tämä vartaloiden Tesla, pitäisi pukeutua trendikkääseen säkkiin, jottei pallomahoille ja pikkutisseille tuu paha mieli?

Totta kai nää pikkutissiset pallomahat ja vyötäröttömät lankut pukeutuu oversize-collegeihin, sillä saa nää vartalon epäkohdat piiloon. Tätä varten tää muoti on olemassakin, kun on kysyntää (vyötärölihavuutta) tulee myös tarjontaa (muhkumekkoja).

Tiimalasit pukeutuvat yhä kateutta herättävällä tavalla vyötäröä korostaviin, naisellisiin vaatteisiin koska voivat. Hyvin harva voi ja siitäpä tämä kateus.

Ei oo ihme, että syntyvyys laskee kun kaduilla kulkee muodottomia, sukupuolettomia, vyötäröttömiä oversize-muhku-kuutioita. Vyötärö-lantiosuhde on kulttuurista ja vuosisadasta riippumatta se, joka saa viisarin värähtämään.

Uh yäk. Tädin tunnistaa siitä, ettei häntä kiinnosta pätkääkään kiinnostaako ympärillä parveilevia miehiä hänen muotonsa ja vyötärönsä ja värähtelevätkö tuntemattomat, miehiset viisarit edessä ja takana. Mitä väliä?

Vierailija
111/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli sekä maksimekot että ihonmyötäiset mekot haukuttu tätityylisiksi, minkälainen mekko on sitten ei-tätityylinen?

Mua itseäni (44-vuotiaana) kummastuttaa nuorten tarve piilottaa kauniit, hoikat kroppansa muhkumekkoihin ja oversize-collegeihin, oversize-takkeihin. Olin abi -95 ja kyllä mä nuorena ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa pukeuduin hyvin niukkoihin mitoituksiin, minareihin ja tiukkoihin rib-pooloneuleisiin, pieniin halterneck-toppeihin jne. Siis jos sekä ysäri että löysät vaatteet on olevinaan in, ei musta sovi oikein samaan yhtälöön.

Nuorille sanoisin että If you got it, flaunt it. Olet nuori ja nätti vaan kerran, miksi piilotella sitä.

Jos pitäisi valita ysäriä parhaiten kuvaava vaate, se olisi iso, jättimäinen ruudullinen flanellipaita. Siinä sulle kurvien näyttämistä.

Inhosin teininä juuri tuota, kun mummot ja vanhat miehet kokivat oikeudekseen VAATIA että minun pitäisi paljastaa vartaloni koko ajan, ihan kaikille. MIKSI?

Vierailija
112/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen Hyacinth Bucket on? Olen 50 v, ja kiinnitin joskus huomiota, että oikeastaan näyttelijä vaikuttaa aika nuorelta ja rypyttömältä. Yritin juuri kuvitella häntä pillifarkuissa 😀

Pakko oli tarkistaa! Näyttelijä Patricia Routledge on syntynyt vuonna 1929. Sarjaa on kuvattu 1990-1995, eli 61-66 vuotiaana hän on siinä näytellyt. Ja edelleen porskuttaa 91 vuoden ikäisenä.

Vierailija
113/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on niin ollutta ja mennyttä, että oli tyyli kuinka surkuhupaisa ja onneton hyvänsä, sillä ei ole enää väliä, eikä sillä mitä siitä ajatellaan.

Vierailija
114/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisinta on, jos jaksaa vielä arvostaa vanhemmankin naisen kauneutta. Mutta se lienee pervoutta. Miehiä ei pidä enää kiinnostaa mikään, tuumii täti.

Vierailija
115/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli sekä maksimekot että ihonmyötäiset mekot haukuttu tätityylisiksi, minkälainen mekko on sitten ei-tätityylinen?

Mua itseäni (44-vuotiaana) kummastuttaa nuorten tarve piilottaa kauniit, hoikat kroppansa muhkumekkoihin ja oversize-collegeihin, oversize-takkeihin. Olin abi -95 ja kyllä mä nuorena ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa pukeuduin hyvin niukkoihin mitoituksiin, minareihin ja tiukkoihin rib-pooloneuleisiin, pieniin halterneck-toppeihin jne. Siis jos sekä ysäri että löysät vaatteet on olevinaan in, ei musta sovi oikein samaan yhtälöön.

Nuorille sanoisin että If you got it, flaunt it. Olet nuori ja nätti vaan kerran, miksi piilotella sitä.

Jos pitäisi valita ysäriä parhaiten kuvaava vaate, se olisi iso, jättimäinen ruudullinen flanellipaita. Siinä sulle kurvien näyttämistä.

Inhosin teininä juuri tuota, kun mummot ja vanhat miehet kokivat oikeudekseen VAATIA että minun pitäisi paljastaa vartaloni koko ajan, ihan kaikille. MIKSI?

Paljastava pukeutuminen on ihan eri asia kuin vartalon muotoja mukaileva SOPIVAN kokoinen vaatetus. Vaate voi peittää reilusti ja silti korostaa vartalon kaaria.  Tuskin nuo mummot ja papat ovat vaatineet sinua olemaan pikku sortseissa ja narutopissa?

Vierailija
116/209 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamehuppari

Vierailija
117/209 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patricia Routledge on yli 90v. ja vieläkin sairaan (eiks tää oo täti-ilmaus? Miten täti puhuu?) hyvännäköinen ja nuorekas ikäisekseen. Rokkais pillifarkkuja ✌️

Vierailija
118/209 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patricia Routledge on yli 90v. ja vieläkin sairaan (eiks tää oo täti-ilmaus? Miten täti puhuu?) hyvännäköinen ja nuorekas ikäisekseen. Rokkais pillifarkkuja ✌️

Hei pahoittelut, "Dame* Patricia Routledge. Olinpas nyt epäkunnioittava.

Vierailija
119/209 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinimuotiahan on just 90-luvun tätityyli

Eikös ne 80-luvun kainalosta kiristävät mutsihousut ole nykyisin in? Tosin ovat sitten kai niin kainalossa että nilkan peitoksi ei sitten mitään riitäkään.

Olivat noin kolme vuotta sitten.

Vierailija
120/209 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljastava pukeutuminen on ihan eri asia kuin vartalon muotoja mukaileva SOPIVAN kokoinen vaatetus. Vaate voi peittää reilusti ja silti korostaa vartalon kaaria.  Tuskin nuo mummot ja papat ovat vaatineet sinua olemaan pikku sortseissa ja narutopissa?

Ihan yhtä ahdistelevaa se vaatia paljastamaan kaaria ja vaatetettuja muotoja kuin ihoa. Teinillä jos kenellä kuuluu olla oikeus omaan vartalonsa, ja peittää sitä just niin paljon kuin haluaa.

Jättäkää lapset rauhaan, pervot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme