Tätityyli vuonna 2021
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Hevitäti:
Mustat vaatteet, mustaksi värjätty tukka tehosteraidoilla, tatutointeja ja lävistyksiä.
Huopatäti:
Huovutettu hattu, iso värikäs villakangastakki, Gudrunin huivi. Itse huovutettuja huopahelmiä kaulassa. Iso kangaskassi täynnä käsityötarvikkeita. Lempeä ja hymyilevä.
Sporttitäti:
Legginsit, tiukka ponnari, kevytuntsikka. Iso sporttikassi täynnä urheiluvaatteita. Rasvaprosentti pieni. Hieman kireähkö yleisilme. Kädessä puhelin.
Business-täti:
Villakangastakki, kalliit pöksyt, kalliit kengät, läppärilaukku, tiukka ilme.
Olen itse koronatäti. Lököhousut, iso neule. Ei meikkiä.
Ai että! Mä olen huopatäti (olen oikeasti bisnestäti mutta en jaksa nähdä pukeutumisen vaivaa). Ihanaa olla täti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nuoret pukeutuu nyt samoin kuin nuoret pukeutui 90-luvulla: väljiä neuleita tai pusakoita, ylisuuret farkut, pyöreät silmälasit, kampaamattoman näköinen tukka jne jne. Toki nykyään on paljon eri nuorisogenrejä, fitness tytöt on yksi alalaji ja niitä ei ysärillä ollut ollenkaan.
Allekirjoitan tämän.
90-luvun tädit olivat 40-luvulla syntyneitä. Ihan jotain kamalia laatikkomaisia bleisereitä ja polvipituisia hameita oli heillä, jos nyt muistelen oman nuoruusajan opettajia vaikkapa.
Ja hiuksissa oli permanentti ja rullakampaus kaikilla. Sellainen villakoiraa muistuttava kypärä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Hiukset pitäisi olla hyvässä kunnossa, jos on ne pidemmät eli leikattu napakka latva ja sileä hoidettu hius on kaunis. Ei sellainen leikkaamaton pitkä pörröinen, karhea homsu, joka on hyvin tätimäinen.
höh! se pitkä luonnollinen v-muotoinen tukka on prinsessatukka, ja minä olen mieluimmin prinsessatäti kuin pankkineititäti. ei sitä turhaan sanota 'fairytail ends hair'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset pitäisi olla hyvässä kunnossa, jos on ne pidemmät eli leikattu napakka latva ja sileä hoidettu hius on kaunis. Ei sellainen leikkaamaton pitkä pörröinen, karhea homsu, joka on hyvin tätimäinen.
höh! se pitkä luonnollinen v-muotoinen tukka on prinsessatukka, ja minä olen mieluimmin prinsessatäti kuin pankkineititäti. ei sitä turhaan sanota 'fairytail ends hair'
V-muoto on nuoruuden jäänne tädeillä, auttamatta vanhentava elementti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ne ysärisaappaat, korko menee taakse, kärki eteen ja jalka näyttää 5 nroa isommalta kuin on. Ne on niin tätiä kuin voi olla.
Pertti Palmroth- saapikkaat... argh!
🇺🇦🇮🇱
By pias - vaatteet edustavat tätityyliä. Pellavatunikoita, joustovyöräröhousuja ja väljiä neuleita. Kaulaan vielä päiväpeiton kokoinen huivi. Väriskaala harmaa-beige-luonnonvalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mukavat jalkineet tärkeä osa tätityyliä. Veikkaan että kesän hitti ovat kangaslenkkarit, joissa ei ole nauhoja vaan sellainen sukkamainen jalkaosa.
Apua... mun lempparit... 🤣
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
No just se kevytuntsikka, mieluiten musta tai beige. Trendikkäällä tädillä voi olla vaaleanpunainen. Hihassa on logo.
Sen kanssa siniset pillifarkut, ja nilkkurit tai saappaat joissa pieni korko. Laukku on musta tai ruskea isohko Kors, ja siinä roikkuu muumiheijastin. Värsiläiskänä hempeän pinkki villaneule- tai pashmina-huivi kaulassa, tai vaihtoehtoisesti kuviollinen (esim. leopardi). Kylmällä ilmalla pörröinen neulepipo joka voi olla musta, valkoinen, beige tai vaaleanpunainen ja siinä voi olla turkistupsukka.Hiukset on suorat ja sileät puolipitkät, esim. long bob, ja vaaleiksi raidoitetut. Voivat vaihtoehtoisesti olla myös suklaan ruskeat. Pidemmissä hiuksissa latvat voi olla kiharrettu. Ponnari voi olla niskassa, mieluiten soljella laitettu.
Meikki on perus arkimeikki eli meikkivoide, ehkä poskipuna, ripsiväri ja vaalea/nude huulipuna joka ei Finlayson-maskin takaa näy. Jos on silmälasit, niin ne ovat joko isot paksusankaiset kulmikkaat, tai trendikkäät sirot pyöreät.
Koruina on pienet kultakorvikset ja vihkisormus. Helmikorvikset myös ok.
Täti puhuu yleensä puhelimeen työasioista lähijunassa, tai käyttää läppäriä.
Kuvailit minut! Meitä tämän tyylisiä.tätejä on armeijaksi asti :D N49
Vierailija kirjoitti:
Mä ehkä vähän pahastuin tästä ketjusta. Olen 35, minulla on hyvin hillitty perustyyli ja kaikki mahdollinen on täällä haukuttu tätinä.
En kyllä tunnusta olevani täti-ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä siksi että mulla on pillifarkut, kevyt untsikka, nilkkurit ja raidoitettu tukka.
Täti on ... no. Jotain ihan jotain muuta.Miten ihmeessä sitten pitäisi pukeutua??
Miksi tätityyli mielletään negatiiviseksi? Minusta on kiva olla täti.
Minä olen homssuinen koditon-look - täti. Toppatakissa on repeämä, tuulihousuissa on repeämä, goretex-lenkkareissa on repeämiä ja nämä kaikki on 5-10 v vanhoja. En meikkaa ja aina en kampaa hiuksiakaan. Ennustan tästä seuraavan talven muodin kun kaikki on konkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehkä vähän pahastuin tästä ketjusta. Olen 35, minulla on hyvin hillitty perustyyli ja kaikki mahdollinen on täällä haukuttu tätinä.
En kyllä tunnusta olevani täti-ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä siksi että mulla on pillifarkut, kevyt untsikka, nilkkurit ja raidoitettu tukka.
Täti on ... no. Jotain ihan jotain muuta.Miten ihmeessä sitten pitäisi pukeutua??
Miksi tätityyli mielletään negatiiviseksi? Minusta on kiva olla täti.
Jotkut nuorekkaaksi itsensä mieltävät tädit täällä pahastuvat, he ajattelevat olevansa eri rotua kuin haukkumansa tunikoihin ja caprileggingseihin pukeutuvat lyhythiuksiset ompputädit. Ovathan he sentään ''itsestään huolta pitäviä'' :D
Kiva huomata että useimmat teinit pukeutuu tätityylillä. Tässä ketjussa on tosiaankin haukuttu KAIKKI
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikä saa näyttämään vähintään 35-vuotiaalta. Nuoret ja nuoren näköiset voivat pukeutua ihan miten vaan näyttämättä tädiltä.
Jos olet 20 niin menee yksi hujaus ja oletkin 35. Et vain käsitä sitä vielä. Tuskin miellät kuitenkaan itseäsi tädiksi 35v. Et edes 40v. Olen 38 ja ihan olen vieläkin nuoren näköinen ja mieleltä en ole muuttunut miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just se kevytuntsikka, mieluiten musta tai beige. Trendikkäällä tädillä voi olla vaaleanpunainen. Hihassa on logo.
Sen kanssa siniset pillifarkut, ja nilkkurit tai saappaat joissa pieni korko. Laukku on musta tai ruskea isohko Kors, ja siinä roikkuu muumiheijastin. Värsiläiskänä hempeän pinkki villaneule- tai pashmina-huivi kaulassa, tai vaihtoehtoisesti kuviollinen (esim. leopardi). Kylmällä ilmalla pörröinen neulepipo joka voi olla musta, valkoinen, beige tai vaaleanpunainen ja siinä voi olla turkistupsukka.Hiukset on suorat ja sileät puolipitkät, esim. long bob, ja vaaleiksi raidoitetut. Voivat vaihtoehtoisesti olla myös suklaan ruskeat. Pidemmissä hiuksissa latvat voi olla kiharrettu. Ponnari voi olla niskassa, mieluiten soljella laitettu.
Meikki on perus arkimeikki eli meikkivoide, ehkä poskipuna, ripsiväri ja vaalea/nude huulipuna joka ei Finlayson-maskin takaa näy. Jos on silmälasit, niin ne ovat joko isot paksusankaiset kulmikkaat, tai trendikkäät sirot pyöreät.
Katkarapu-look.
Pukeudun mukaviin vaatteisiin ja jalkineisiin joten olen täti.
Meillä töissä yks mamma joka käsittääkseni on vielä nelikymppinen, mutta näyttää ihan viiskymppiseltä tyylinsä takia. Lyhyt vaalea polkkatukka, joskus kiharalla. Punaista huulipunaa aina, lievä ylipaino, semmosia tunikatyylisiä kukkapaitoja, valkoiset caprit, kävelee hitaasti ja tuijottaa hölmösti. Käy jotenkin hitaalla ilmeisesti.
Mä oon varmaan sporttitäti. Hillun kotona villasekoitealuskerrasto päällä. Jalassa on paksut laskettelusukat. Kerraston päällä polviin asti yltävä neuletakki, teamsien takia vaan.
Niin ihanan lämmintä, mukavaa ja käytännöllistä! Työpäivän päätteeksi vaan toinen kerrasto, toppahousut, untuvatakki (persauksen yli ulottuva), kuomat, lapaset ja karvahattu ja koirien kanssa pitkälle lenkille.
Kesäisin tykkään hillua etätyöpäivisin juoksutrikoissa. Käyn lounaslenkillä ja työpäivän jälkeenkin hilpasen usein lenkille.
Silloin kun kävin toimistolla, pukeuduin useimmin farkkuihin, tennareihin ja kauluspaitaan/pooloneuleeseen. Tylsää, tiedetään.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää vois olla nimeltään Helsinki-täti. Täälläpäin heitä bongaa enemmän kuin muuallapäin Suomea. Vaasassa kyllä muuten myös! Muissa isoissa tai isohkoissa kaupungeissa ei yhtä paljoa, tai sitten se johtuu vain siitä että itse asun 20min päässä Hki:n keskustasta.
Tämä on ihan nätti tätityyli mielestäni.
t. Kuvauksen kirjoittaja
Tunika, omenalihavuus, trikoot tai kesällä kaprimittaiset trikoot, sähäkkä lyhyt hiusmalli, näyttävät silmälasinkehykset.