Tätityyli vuonna 2021
Kommentit (209)
Huulilla fuksianpunainen helmiäshuulipuna tai kiilto.
Kävin katsomassa Monkin sivuja.
Nyt on näköjään muotia samanlainen ryhditön iso takki, millainen minulla oli 80-luvun lopulla.
Kiva yllätys on, että muotia on taassellainen kainalossa kätevästi pysyvä olkalaukku lyhyellä hihnalla, jotka olivat muotia Sinkkuelämää-sarjan tultua 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kenkiä nuoret käyttävät talvella, jos sekä nilkkurit että matalakorkoiset saappaat ovat tätityyliä?
Onko keinoturkistakki tätien vai nuorten tyyliä?
Eivätkö nuoret käytä pipoa pakkasella, vai jotain muuta päähinettä?
Millainen kampaus nuorilla on, kun noi kaikki lyhyet - puolipitkät - pitkät ja taivutetut latvat on jo lueteltu tätityyliksi?
Kysyn uteliaana, sillä olen viisikymppinen selkeästi täti. Huvittavaa ehkä, mutta mielestäni Sanna Marin edustaa nuorisoa, mutta kun asiaa pysähtyy miettimään tarkemmin, niin ei hän ihan perusnuori ole, kun on jo pääministerikin.
En näe nuorisoa kuin kadulla ja kaupoissa, mutta esim semmoisia yläastelukioikäisiä on näkynyt paljon joilla todella ihonmyötäiset joogahousut tai jotkut läpinäkyvät leggingsit, jotkut tennarit ja takkinsa oli esim eilen jollain jonkinsortin valkoinen turkistauhka tai sitten jonkinlainen lyhyehkö toppatakki, usein sekin ihonmyötäinen. Ei päähineitä, hiukset hyvin pitkät, ei erityisiä värjäyksiä.
Toi Monkin sivuston muoti on aika mukavan näköistä, ehkä alankin pukeutua nuorisovaatteisiin! Se on mahdollisimman väljää ja mukavaa, ehdottomasti ei mitään tyköistuvaa missään.
N48
Täällä oli sekä maksimekot että ihonmyötäiset mekot haukuttu tätityylisiksi, minkälainen mekko on sitten ei-tätityylinen?
Mua itseäni (44-vuotiaana) kummastuttaa nuorten tarve piilottaa kauniit, hoikat kroppansa muhkumekkoihin ja oversize-collegeihin, oversize-takkeihin. Olin abi -95 ja kyllä mä nuorena ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa pukeuduin hyvin niukkoihin mitoituksiin, minareihin ja tiukkoihin rib-pooloneuleisiin, pieniin halterneck-toppeihin jne. Siis jos sekä ysäri että löysät vaatteet on olevinaan in, ei musta sovi oikein samaan yhtälöön.
Nuorille sanoisin että If you got it, flaunt it. Olet nuori ja nätti vaan kerran, miksi piilotella sitä.
Tunika ja caprileggingsit ovat löymätön yhdistelmä vuodesta toiseen!
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli sekä maksimekot että ihonmyötäiset mekot haukuttu tätityylisiksi, minkälainen mekko on sitten ei-tätityylinen?
Mua itseäni (44-vuotiaana) kummastuttaa nuorten tarve piilottaa kauniit, hoikat kroppansa muhkumekkoihin ja oversize-collegeihin, oversize-takkeihin. Olin abi -95 ja kyllä mä nuorena ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa pukeuduin hyvin niukkoihin mitoituksiin, minareihin ja tiukkoihin rib-pooloneuleisiin, pieniin halterneck-toppeihin jne. Siis jos sekä ysäri että löysät vaatteet on olevinaan in, ei musta sovi oikein samaan yhtälöön.
Nuorille sanoisin että If you got it, flaunt it. Olet nuori ja nätti vaan kerran, miksi piilotella sitä.
No nuo over size jutut on muotia, siksi niitä pidetään ja toisaalta on kyllä paljon nuoria jotka flaunttaakin ittiä. Nykyään ei ole oikein mitään yhtä yhtenäiskulttuuria. Ja toisaalta nuorena itsestä ainakin tuntui että sitä on ikuisesti nuori ja nuoren näköinen. Se nuori ikä oli koko identiteetti oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
Pajastelumuoti on in ainoastaan wee tee porukoissa.
Marin on tätityyli parhaimmilla.
Vierailija kirjoitti:
Tätityyliin kuuluu Nanson, Marimekon tai vastaavan kuviotunikat ja -mekot, puiset korut ja värikkäät silmälasikehykset. Tätikenkiä ovat sellaiset pehmeäpohjaiset Eccon kävelykengät tai avokkaat max. 4 sentin tolppakoroilla. Noihin täti yhdistää usein legginsit tai paksut sukkahousut. Tädit eivät käytä pillifarkkuja. Takki on talvella joku leveälinjainen villakangastakki ja muulloin trenssi. Takin väri vaihtelee tädin persoonasta riippuen.
Tätien hiuksissa on tasapitkä polkkamalli, raidoilla tai ilman. Käsilaukku on joku suuri, pussukkamainen malli tai jos kyseessä on toimistotäti niin sellainen ryhdikkäämpi laukku, jossa on hyvä kuljettaa läppäriä.
Tämä on enemmänkin jo mummotyyliä tai ainakin vanhemman ikäluokan 60+ -tädin tyyliä.
40-60 -vuotiailla tädeillä ei tätä tyyliä juurikaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Tunika ja caprileggingsit ovat löymätön yhdistelmä vuodesta toiseen!
Tähän vielä yhdistettynä sellainen kynitty tukkamalli, jossa muutama violetti/pinkki raita, kesällä sporttisandaalit tai crocsit, liian iso ja tekonahkainen käsilaukku, mahdollisesti paksuhko-/värikehyksiset silmälasit, korut jotka ei sovi muun vaatetuksen väritykseen/tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pillifarkut, kesällä farkkutakki/maksimekko/balleriinat -yhistelmä, hempeät vaaleanpunaiset neuleet valkoisten pillifarkkujen kanssa (romanttinen tyyli heille joilla niitä tähtikuvioisia gant-sohvatyynyjä, mieleellään beigenä), espoo-tyyli dynaamisine kevyttoppatakkeineen yms. Sen tietää ku näkee :D
Tämä on tätityyli 2020-luvulla, samoin jonkun edellä mainitsema lyhyt nahkatakki.
Helmikorvakorut ovat myös klassista tätiä, samoin kuin hillitysti raidoitetut leuka- tai olkapäämittaiset hiukset.
Ai eiks räväkkä kananp..setukka olekaan tätityyliä? Jos hillityt raidatkin on tätityyliä? Pitäiskö olla kalju ettei vaan olis tätityyliä?
Suosittelen kaljua. Ei tarvitse enää hiuksista huolehtia eikä irtohiukset keräänny nurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätityyliin kuuluu Nanson, Marimekon tai vastaavan kuviotunikat ja -mekot, puiset korut ja värikkäät silmälasikehykset. Tätikenkiä ovat sellaiset pehmeäpohjaiset Eccon kävelykengät tai avokkaat max. 4 sentin tolppakoroilla. Noihin täti yhdistää usein legginsit tai paksut sukkahousut. Tädit eivät käytä pillifarkkuja. Takki on talvella joku leveälinjainen villakangastakki ja muulloin trenssi. Takin väri vaihtelee tädin persoonasta riippuen.
Tätien hiuksissa on tasapitkä polkkamalli, raidoilla tai ilman. Käsilaukku on joku suuri, pussukkamainen malli tai jos kyseessä on toimistotäti niin sellainen ryhdikkäämpi laukku, jossa on hyvä kuljettaa läppäriä.
Tämä on enemmänkin jo mummotyyliä tai ainakin vanhemman ikäluokan 60+ -tädin tyyliä.
No kyllä näkee, välillä näkee jopa kolmekymppisillä!
2000-luvun alun tyylit. Esim. harva nuori pukeutuu enää gootiksi, punkkariksi, lissuksi yms. :D
Nyt kuuminta hottia on 90's.
Tätivaatteita on caprit(beiget tai valkoiset), tunika ja ecco-kengät. Samoin myös räväkät hiukset, kireät farkku/nahkatakit ja matalakorkoiset, solkikoristeiset nahkasaappaat.
K kirjoitti:
Marin on tätityyli parhaimmilla.
Mielestäni hänen pukeutumistyyli on todella klassinen ja tyylikäs, ei ole tätimäinen alkuunkaan. Ottaen huomioon hänen aseman ja pukeutumiskoodin mitä joutunee vielä noudattamaan. Klassinen tyylikkyys ei tarkoita aina tätityyliä, vaikka sinne se helposti saattaa lipsahtaa, kun ikääntyy. Tässä juuri yritetään kaivella keinoja miten välttää tätityyli. (Vai voiko sitä vältää, näin huumorilla ajateluna.)
Mukavat jalkineet tärkeä osa tätityyliä. Veikkaan että kesän hitti ovat kangaslenkkarit, joissa ei ole nauhoja vaan sellainen sukkamainen jalkaosa.
Vierailija kirjoitti:
Mukavat jalkineet tärkeä osa tätityyliä. Veikkaan että kesän hitti ovat kangaslenkkarit, joissa ei ole nauhoja vaan sellainen sukkamainen jalkaosa.
Nämä on nuorisokengät.
Vierailija kirjoitti:
Yks päivä näin äidin ja teini-ikäisen tyttären ja äiti oli pukeutunut löysiin farkkuihin, nilkat paljaana, isot lenkkarit jalassa, löysä laatikkomainen takki, polkkatukka donitsilla ja hm:n pyöreät feikkisilmälasit. Näytästi just siltä että äiti yrittää liikaa ja hänen tyyli oli sellainen päälleliimattu tyttäreltä kopioitu.
Taina Licciardo-Toivola ja tyttärensä pukeutuu samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisellä se ei vielä olekaan tätityyliä, vaan nuoremman sukupolven trendikäs kannanotto ;)
No kyllä näkee, välillä näkee jopa kolmekymppisillä!
Sannan meikkityyli on ainakin mallia täti.
Yks päivä kaupungilla tuli vastaan teinityttö jolla oli just samanlainen talvityyli kun mulla: vaalea paksu villapipo, pitkä musta tikkitakki, maiharit ja marimekon karla-laukku. Olen 49 ja mietin että olenko minä nuorekas vai hän tätimäinen?