Ystäväni löysi netistä miehen joka väitti olevansa rikas insinööri. Kuitenkin oli jo ruinaamassa rahaa passiin yms. Ystäväni ei usko että kyse olisi huijarista vaikka sen suoraan sanoin hänelle.
Mitähän tuossa tilanteessa voisi tehdä? Vai annanko olla.
Kommentit (75)
Tunnen kaksi ihmistä jotka ovat haksahtaneet. Toinen, oli työkaverini, lähetteli senkin jälkeen tyypille rahaa, vaikka poliisikin sanoi, että kyseessä huijari. Isänsä siis vaati naista tekemään rikosilmoituksen miehestä. Ei ole enää meillä töissä, niin en tiedä m iten nyt menee. Toinen tapahtui noin 15 vuotta sitten ja tämän naisen kanssa meni välit kun en suostunut lainaamaan rahaa jonka olisi lähettänyt tälle timanttikauppiaalle.
Anna olle. Oppiipahan läksynsä kun joutuu huijatuksi. Varoitit häntä jo asiasta.
Annat olla. Teit jo voitavasi. Jos ei siitä tajua (pitäisi tajuta sanomattakin), niin sitten pitää oppia ns. kantapään kautta. Osa ihmisistä ei vaan jostain syystä tajua ennen kuin paskat on jo housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Rikas, joka on rahaa vailla?
Rahat kiinni sijoituksissa joiden lunastamiseen menee aikaa ;)
Tao järkeä päähänsä, ehkä jossain vaiheessa menee perille. Oppirahat ovat monen kukkarossa vähän liian suuret, jotta kannattaisi ajatella että sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tao järkeä päähänsä, ehkä jossain vaiheessa menee perille. Oppirahat ovat monen kukkarossa vähän liian suuret, jotta kannattaisi ajatella että sitä saa mitä tilaa.
Miksi käyttää energiaa pään hakkaamiseen seinään? On nimittäin tuo järjen takominen ihan yhtä hyödyllistä hommaa näissä tapauksissa. Osa vaan ei tajua ennen kuin tili on tyhjä. Mielestäni ei ole ystävien tehtävä holhota aikuista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää energiaa pään hakkaamiseen seinään? On nimittäin tuo järjen takominen ihan yhtä hyödyllistä hommaa näissä tapauksissa. Osa vaan ei tajua ennen kuin tili on tyhjä. Mielestäni ei ole ystävien tehtävä holhota aikuista ihmistä.
No, tuo on sinun käsityksesi ystävyydestä. Minulla on eri. Tekisin ystävälleni mitä toivoisin ystävieni tekevän minulle samassa tilanteessa.
Minkä ikäinen ystäväsi on? Jos hänellä on aikuisia lapsia, ottaisin yhteyttä heihin.
V_ ttu että suomalaiset muijat on sitten idioo_ tteja. Mutta kunnollinen suomalainen mies ei kelpaa vieläkään.
Siksi diehönät on niin suosittu puolue, kun noita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuo on sinun käsityksesi ystävyydestä. Minulla on eri. Tekisin ystävälleni mitä toivoisin ystävieni tekevän minulle samassa tilanteessa.
Mikäs siinä, jos ystävyys on mielestäsi sama kuin edunvalvonta. Omasta mielestäni ei ole, vaan ystävienkin pitää antaa ihan itse tehdä omat virheensä, jos eivät varoituksesta ymmärrä. Mutta minulla ei olekaan ystävinä muita kuin täysijärkisiä aikuisia, joten tuollainen huijaritilanne on mahdoton.
Voit vain varoittaa, tee vaan se uudelleen. Mutta jos ystävä on tyhmä niin sitten se on. Voit yrittää rautalangasta vääntää että kyllä rikkaalla pitäisi olla rahaa passiin tms, jos ei muuten niin luottokortilla tai myyköön yhden Rolexin...Ei todellakaan pyytele rahaa tuntemattomilta.
Sano kerran. Jos ei usko niin voivoi. Voit laittaa kirjallisena, sähköpostiin, whatsAppiin tms, niin voit sitten todistaa että varoitit.
Kyllä ystäviä pitää tietysti auttaa, mutta joskus ei vaan onnistu, vertaa pikavippaajat, alkoholistit tai ne jotka roikkuu täysin ala-arvoisissa kumppaneissa.
Sano, ettet halua olla enää sen ystävä.
Kukaan ei sijoita kaikkia rahojaan. Luulisi insinöörityypillä olevan palkkatuloja joilla kustantaa passin. Haisee mädältä, mutta vastuu ei ole sinun jos varoitukset eivät mene perille.
Vierailija kirjoitti:
V_ ttu että suomalaiset muijat on sitten idioo_ tteja. Mutta kunnollinen suomalainen mies ei kelpaa vieläkään.
Missä kohtaa ap sanoi, että mies ei ole suomalainen?
Tunnetko ketään hänen perheenjäseniään, vanhempia tai sisaruksia. Kerro heille.
Vieläkö joku oikeasti haksahtaa näihin?
Mies varmaan työskentelee salaisissa tehtävissä USA:n armeijalle?