Ikää kohta 55 vuotta, joten elämän viimeinen neljännes on kohtapuoliin alkamassa.
Tuntuu aika oudolta ajatella että näin se vaan on.
1940-luvulla miesten keski-ikä oli juuri tuo n. 55 v, joten siihen peilaten, olen tyytyväinen että elämä vielä jatkuu. Täällä on niin paljon kaikkea mielenkiintoista nähtävää ja tehtävää.
Kommentit (24)
Kyllä noita kuolemaan liittyviä asioita tulee kelattua välillä itsekkin mutta esimerkiksi ap:n ikäisenä ei kannata alkaa liikaa sitä delaamista pohtimaan. Vaan nauttia jäljellä olevista jopa vuosikymmenistä elinvuosista❤️
Vierailija kirjoitti:
Joo, on mielenkiintoista olla puoli vuosisataa vanha!
Mä päätin laihduttaa, että loppuelämä on helpompaa ja terveys kestää. Toisaalta aion nauttia elämästä eli kun syön, nautin ja liikunnan pitää olla hauskaa. Olen myös itsekäs ja haen hedonistisesti itselleni nautintoa.
Sit on se henkinen puoli, että itseluottamus on yhtäkkiä noussut piippuun asti. Tunnen itseni, pidän itsestäni, en välitä muiden mielipiteistä. Minulle on se ja sama mitä muut ajattelevat minusta jne. Vaikka haen töitä, minua ei häiritse olla työtön (toki rahaa olisi kiva saada enemmän) enkä ajattele koskaan "minua ei palkata koska vanha ja ruma yhy yhy". Minua suorastaan raivostuttaa sellainen väninä. Tiedän olevani hyvä, ja jos työnantaja ei sitä hoksaa, hänen häviönsä :D
Minusta on hyvää vauhtia kasvamassa sellainen vanha, viisas noita-akka, jota saakin vähän pelätä. Ja minä pidän siitä.
Minkä alan töitä haet?
Jos oikeasti olet hyvä, et joutuisi olemaan työtön, ja työnantaja osaa kyllä erottaa ne osaajat maanantaikappaleista.
Teitä omasta mielestänne niin hyviä työnhakijoita riittää...t.rekrytoija
Isäni kuoli alle 60v, sukurasitteita.
Ihan samat vaivat nyt itsellä, ymmärtää miltä isästä aikoinaan tuntui.
Saa nähdä koska oma lähtö tulee, ehkä 1-2 vuotta? Tai alle.
Merkit vähän sellaset. Vaikka ei se ulospäin näy.
Saappaat jalassa tosin parempi lähtö kuin pitkä kituminen.
Isä kuoli 49-vuotiaana, äiti elää ja on jo hyvän matkaa yli 80v.
Ei ole ollut mitään merkittäviä sairauksia suvussa, pari yli 90-vuotiastakin löytyy, ne kylläkin naisten puolelta, itse olen mies.
Ap