Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikää kohta 55 vuotta, joten elämän viimeinen neljännes on kohtapuoliin alkamassa.

Vierailija
01.02.2021 |

Tuntuu aika oudolta ajatella että näin se vaan on.
1940-luvulla miesten keski-ikä oli juuri tuo n. 55 v, joten siihen peilaten, olen tyytyväinen että elämä vielä jatkuu. Täällä on niin paljon kaikkea mielenkiintoista nähtävää ja tehtävää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko olevasi onnellinen tällä hetkellä? Oletko saanut elämässä mitä halusit?

T. 42v masentunut

Vierailija
2/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos elät virkeänä 94-vuotiaaksi kuten mummoni, on sinulla vielä melkein toinen samanlainen puolisko elämää jäljellä. Ajattele mieluummin vaikka näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 42v masentunut

No ehkä sellainen semi-onnellinen, ihan ok on asiat. Lapset pärjäävät, ovat saaneet pysyä terveinä, vaikka yhdellä vakava sairaus nuorempana koittelikin. Ei minulla mitään isoja päämääriä oikeastaan koskaan ole ollutkaan, joten mielestäni olen saanut.

Tsemppiä sulle masennuksen kanssa. 

Vierailija
4/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, olen sua kymmenen vuotta nuorempi!

Vierailija
5/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja siitäkin neljänneksestä 10-20 vuotta totaalista kärsimystä ja kitumista koska vanhuus. Ei aikomustakaan jäädä kokemaan.

Vierailija
6/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole keski-ikä ollut 40-luvulla enemmän. Taisi sota vaikuttaa, kun meni 20-vuotiaita melkoinen määrä. Isäni oli myös 20v, kun lähti 3v4kk11pv kestäneelle reissulle, mutta selvisi tietty hengissä, kun minutkin ehti laittaa alulle paljon myöhemmin.

Vierailija
7/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. 42v masentunut

Riippuu määritelmästä.

Yhden määritelmän mukaan olet onnellinen, jos sinua ei just nyt v*ta mikään ihan kauheasti.

Vierailija
8/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos elät virkeänä 94-vuotiaaksi kuten mummoni, on sinulla vielä melkein toinen samanlainen puolisko elämää jäljellä. Ajattele mieluummin vaikka näin.

Toisaalta J. Kasvi täytti juuri 57v eikä kertomansa mukaan tule näkemään seuraavaa syntymäpäivää.

Vierailija
9/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se keski-ikä ole voinut olla noin alhainen muuten kuin laskemalla sodassa kuolleet mukaan.

Vierailija
10/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei voi aikaansa tietää joten on typerää murehtia jatkuvasti etukäteen.

Vierailija
11/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, perälauta näkyy jo. Terv. 75 v.

Vierailija
12/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52v. Pahinta ei ole se, että sukuni naiset ovat kuolleet kaikki 70-71 vuotiaina. Vaan pahinta on se, että eläkeikäni on yli 65v, joten sen jälkeen olisi vain viitisen vuotta elinaikaa. SHIT!

Vierailija
13/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 56 vuotta. Ekan kerran ikä on alkanut ”ahdistaa”, olen terve ja käyn töissä.

Elämä tuntuu tyhjältä ja merkityksettömältä. Vähän niin kuin tässäkö tämä nyt oli???

Lapsista nuorempi kirjoittaa ja muuttaa kohta kotoa.

Yritän kuumeisesti keksiä jotain piristävää...

Vierailija
14/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on mielenkiintoista olla puoli vuosisataa vanha!

Mä päätin laihduttaa, että loppuelämä on helpompaa ja terveys kestää. Toisaalta aion nauttia elämästä eli kun syön, nautin ja liikunnan pitää olla hauskaa. Olen myös itsekäs ja haen hedonistisesti itselleni nautintoa.

Sit on se henkinen puoli, että itseluottamus on yhtäkkiä noussut piippuun asti. Tunnen itseni, pidän itsestäni, en välitä muiden mielipiteistä. Minulle on se ja sama mitä muut ajattelevat minusta jne. Vaikka haen töitä, minua ei häiritse olla työtön (toki rahaa olisi kiva saada enemmän) enkä ajattele koskaan "minua ei palkata koska vanha ja ruma yhy yhy". Minua suorastaan raivostuttaa sellainen väninä. Tiedän olevani hyvä, ja jos työnantaja ei sitä hoksaa, hänen häviönsä :D

Minusta on hyvää vauhtia kasvamassa sellainen vanha, viisas noita-akka, jota saakin vähän pelätä. Ja minä pidän siitä.

Vierailija
15/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 42v masentunut

No ehkä sellainen semi-onnellinen, ihan ok on asiat. Lapset pärjäävät, ovat saaneet pysyä terveinä, vaikka yhdellä vakava sairaus nuorempana koittelikin. Ei minulla mitään isoja päämääriä oikeastaan koskaan ole ollutkaan, joten mielestäni olen saanut.

Olen sinua jonkun vuoden nuorempi ja olen alkanut ajatella sitä mitä ikä ja elämä sen myötä tuovat tullessaan. Nuoruudessani oli tapana aina jonkun kolotuksen kohdalle sattuessa sanoa, että ikä ei tule yksin. Tuntuu aika kolkolta, että tämäkin on nyt todellisuutta eikä vain hokema.

Kirjoittamasi perusteella olet melkoisen hyvä tyyppi. Jossain kohtaa elämää meistä jokainen näitä asioita kai ajattelee: isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset, ystävät ja me itse - kaikki me lähdemme. Toivon sulle antoisia vuosia elämässä eteenpäin ihan niiden lukumäärästä riippumatta.

Vierailija
16/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
17/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkä ikäisenä vanhempasi kuolivat?

Onko suvussasi syöpää ym sairauksia?

Vierailija
18/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko suvussasi muistisairauksia?

Vierailija
19/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos vaan saa edes sen vielä elää. Tiedä tuota vaikka huomenna tulisi noutaja.

Vierailija
20/24 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 42v masentunut

Olen sinua jonkun vuoden nuorempi ja olen alkanut ajatella sitä mitä ikä ja elämä sen myötä tuovat tullessaan. Nuoruudessani oli tapana aina jonkun kolotuksen kohdalle sattuessa sanoa, että ikä ei tule yksin. Tuntuu aika kolkolta, että tämäkin on nyt todellisuutta eikä vain hokema.

Kirjoittamasi perusteella olet melkoisen hyvä tyyppi. Jossain kohtaa elämää meistä jokainen näitä asioita kai ajattelee: isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset, ystävät ja me itse - kaikki me lähdemme. Toivon sulle antoisia vuosia elämässä eteenpäin ihan niiden lukumäärästä riippumatta.

Kai sitä lähes jokainen, ikääntyessään tarpeeksi, alkaa miettimään niin mennyttä kuin tulevaakin ja omaa kuolevaisuuttaan. Kolotuksia tulee ja menee, enkä ainakaan minä niitä paljolti surkuttele. Työkykyinen kuitenkin olen vielä.

Ja kiitos. Jos nyt hiukan kehtaa itseään kehua, niin olen omastakin mielestä ihan hyvä tyyppi 😄

Olen nähnyt aika läheltä parikin masentunutta, enkä kyllä toivo sitä sairautta kenellekään, joten tarkoitin todella mitä sanoin tuolla tsempillä. Hyvää kevään odotusta vielä lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän