Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mielikuva sinulla on Kirsi Pihasta

Vierailija
01.02.2021 |

Kirsi Piha on kokoomuksen todennäköinen pormestariehdokas kuntavaaleissa.

Olen nuori nainen seurannut politiikkaa toistakymmentä vuotta enkä tiedä Kirsi Pihasta juuri mitään. Nimen kyllä olen kuullut ja mielikuvani on se että hän on ollut otsikoissa enemmän yksityiselämänsä kuin politiikkansa vuoksi.

Jos tätä lukee joku kauemmin politiikkaa seurannut, onko Kirsi Piha niin punavihreä kuin sanovat?

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä se, joka vihasi maanviljelijöitä niin paljon, että puhui televisiossa heidän ampumisestaan? Siinäpä vasta fiksu ja suvaitsevainen ihminen. Mitä sitä nyt yksi maa omalla ruuantuotannolla tekee.

Ei. Yritäpä edes selvitää faktat, ennen kuin tulet kommentoimaan näitä aivopieruja.

Vierailija
62/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käsitys, että nykynuoret arvostavat uskollisuutta parisuhteessa.

Vanha sanonta kuormasta ei syödä pitää yhä kutinsa.

Ukkomiehet olen jättänyt rauhaan. Eron jälkeen en ole kaivannut uutta miessuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä ja kylmä ihminen oli ainakin ysärillä.

Vierailija
64/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle - melko turhaa kysyä av:lta, jossa ollaan pääasiassa kunnostautuneita negatiivisten asioiden kaivelussa ja oman katkeruuden kanavoinnissa. Varmaan täysin normaalin kadun perusihmisen mielipide on aika neutraali. Ehkä rivipolitikkoon verrattuna oman yrityksen pyöritys tuo jotain positiivista lisää.

Vierailija
65/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin lopussa tai 2000-luvun alussa ilmestyi Fit-niminen urheilu/kuntoilulehti, josta luin kerran Pihan kolumnin. Se oli niin hirveä että muistan sen vieläkin.

Piha oli suivaantunut Danone-jugurttimainoksesta jossa oli joku sen aikainen suosittu malli (Janina Frostell ehkä?). Jotenkin hän väänsi tästä aasinsillan anoreksiaan ja ilmoitti että ”anorektikko on yksinkertainen nainen (huom: nainen), koska hän ajattelee vain ulkonäköään”. Lopuksi hän totesi että hän itse ei koskaan voisi olla ”Danone-tyttö” (mukavan alentuvaa). Välissä pitkä jaaritus tietysti.

Kunpa jollain olisi se lehti tallessa ja saisi sen kolumnin uudestaan julki, voisi kysyä vieläkö Piha ajattelee noin.

Vierailija
66/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha on ollut poissa parrasvaloista tai politiikan eturintamasta jo vuosia, mutta ilmeisesti taustalla on vaikuttanut kaiken aikaa. Vaikea sanoa hänestä mitään, kun ei ole tarjolla kuin vanhat näytöt. Hän oli sellainen "nuori raikas tuulahdus" vanhojen kokoomussetien ja -tätien rinnalla.

Vierailija
67/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihan viestintätoimisto on Ellun Kanat, ainakin yhden olen löytänyt, kirjoitti sen Galloween-nareatiivin IS:ssa. Olisikihan tämä firma sen takana, että Marina myydään ulkonäöllä. Kun se oli A-Talkissa "niin saa*tnan kaunis uudessa kampauksessaan"🙂.

Sai aikoinaan nostettua sellaisen flown Halosen ympärille, koska "Halonen oli eka naispressa Suomelle, wuhuu", niin saatiin pätee ulkomaille. Eli Pihaa on kiittäminen Halosen maamiinojen poistosta, ja mitä muuta pahaa teki.

Kannattaa vihreitä, eli siis EUn sosialismia.

Haukkui PSn USUssa (vasemmustoliberaali lehti) sen jälkeen kun Trumpin joukot menivät kongressiin muka "kidnappaanaan ja myrhaamaan" ihmisiä siellä. Siitä arvasin, että on kokoomuksen valinta, ja asialle tuli varmistus, kun Sari Sarkomaa veti pois ehdokkuutensa. Puoluejohto päättänyt.

Hänen miehensä Petri Sarkomaa, EU-meppi, oli ensimmäinen Suomessa, joka hyökkäsi Verkkouutisissa syyttämään PS:ää trumpismista ja populismista. Epäilen, että käsky syyttää oikeistopuolueita tuli EUn johdolta.

Rydman olisi ainoa mahdollinen valinta kokoomukselta, jotta Helsinki säästyisi EUn politiikalta.

Vierailija
68/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle - melko turhaa kysyä av:lta, jossa ollaan pääasiassa kunnostautuneita negatiivisten asioiden kaivelussa ja oman katkeruuden kanavoinnissa. Varmaan täysin normaalin kadun perusihmisen mielipide on aika neutraali. Ehkä rivipolitikkoon verrattuna oman yrityksen pyöritys tuo jotain positiivista lisää.

Hmm, ehkä totta. Täältä saa vastauksen kyllä nopeasti mutta sisällöstä voi olla montaa mieltä. Tosin onhan täällä asiallistakin kommenttia joukossa. 

Vierailija
69/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että hänelle äitiys oli ihan kamalaa. Hän odotti itkien miestään kotiin, jottei hänen tarvinnut olla kahden lapsensa kanssa. Toki voi olla jotain masennustakin tms., mistäpä minä sen tiedän ja minkä hän sille voi, mutta se sieppasi, että hän sitten teki tästä johtopäätöksiä, että äitiys on naisille aina kamalaa ja kotiäitiys etenkin. No ei ole.

Toisaalta taisi olla aktiivisena jossakin "Muumi-seurassa", joten ei voi olla läpeensä paha ihminen :)

Vierailija
70/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihan viestintätoimisto on Ellun Kanat, ainakin yhden olen löytänyt, kirjoitti sen Galloween-nareatiivin IS:ssa. Olisikihan tämä firma sen takana, että Marina myydään ulkonäöllä. Kun se oli A-Talkissa "niin saa*tnan kaunis uudessa kampauksessaan"🙂.

Sai aikoinaan nostettua sellaisen flown Halosen ympärille, koska "Halonen oli eka naispressa Suomelle, wuhuu", niin saatiin pätee ulkomaille. Eli Pihaa on kiittäminen Halosen maamiinojen poistosta, ja mitä muuta pahaa teki.

Haukkui PSn USUssa (vasemmustoliberaali lehti) sen jälkeen kun Trumpin joukot menivät kongressiin muka "kidnappaanaan ja myrhaamaan" ihmisiä siellä. Siitä arvasin, että on kokoomuksen valinta, ja asialle tuli varmistus, kun Sari Sarkomaa veti pois ehdokkuutensa. Puoluejohto päättänyt.

Hänen miehensä Petri Sarkomaa, EU-meppi, oli ensimmäinen Suomessa, joka hyökkäsi Verkkouutisissa syyttämään PS:ää trumpismista ja populismista. Epäilen, että käsky syyttää oikeistopuolueita tuli EUn johdolta.

Rydman olisi ainoa mahdollinen valinta kokoomukselta, jotta Helsinki säästyisi EUn politiikalta.

Siis yhden IS:ssa kirjoittaneen toimittajan tajusin olevan tuosta firmasta, kun googletin IS:n jutun kirjoittaneen toimittajan. Kyseessä oli Halloween-juttu, joka tyrmättiin kyllä nopsaan.

Tämä ko. toimittaja kuvaili itseään feministiksi, kansalaisaktivistiksi ja anaarki stiksi

Vierailija
71/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo, Piha ei ole naimisissa EU meppi Petri Sarvamaan kanssa, eikä ole koskaan ollutkaan 😃 Aivan eri henkilöitä.

Vierailija
72/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yritä olla hieno nainen, twiittasi tänään ilmoitttautumisviestinsä alle näin:

"Ps. Spekulanteille tiedoksi, että mua ei kiinnosta paskan vertaa kaikenlaiset rajapinta-analyysit ja tarkoitushakuiset persu/viherspekuloinnit."

Vierailija
73/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Piha on ensinnäkin väärässä puolueessa. Vasemmistoliitto tai Vihreät olisi sopivampi. Jos Piha valitaan niin Ps tulee kiittämään uusista äänistä Kokkareiden konservatiivisiiveltä joka on tuoreimpien tutkimusten mukaan puolueen enemmistö ja sinivihreä höttö vähemmistöä. Miten joku maakunnan kokkari voi selitellä turveyrittäjille Pihan ajamia ilmastoveroja?

Vierailija
74/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oonnii söpö" khihihihi

Vierailija
75/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen mielikuva vuosien takaa, että talouteen liittyvissä asioissa hän on hyvin oikeistolainen. Suomessa ryhdyttiin harjoittamaan uusliberaalia talouspolitiikkaa 90-luvulla, mutta sitä ei juuri koskaan sanottu sillä nimellä. Piha oli silloin siitä harvinainen poliitikko, että hän oikeasti sanoi itseään uusliberaaliksi, mikä tietysti oli rehellistä, ja siinä mielessä kunnioitettavaa, mutta itse olisin kannattanut jokseenkin päinvastaista linjaa. En tiedä, onko myöhemmin muuttunut, luulen kyllä, että ei kauheasti Vapaavuoresta eroa talousasioissa.

Muuten hän kyllä voi olla vähän "avarakatseisempi" porvari. Muistan esimerkiksi, että hän aikoinaan nimesi suosikkikirjailijakseen portugalilaisen Jose Saramagon (kirjoitti hänestä Hesarin Nyt-liitteessäkin), joka oli myös pitkäaikainen kommunisti.

Vierailija
76/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma ulkonäöltään mutta ennen kaikkea mieleltään. Oksettava akka.

Tälle iso 👍🏻

Vierailija
77/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella boomer fiilis hänestä.

Vierailija
78/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Piha on täysin punavihreä - kokoomuksessa lähinnä myyränä. Eiköhän puoluevalinta tehty aikoinaan lähinnä vaikutusmahdollisuuksien perusteella. Kyllähän vihreät edelleen puheissa teeskentelevät olevansa ei-vasemmistopuolue, vaikka teot kyllä puhuvat puolestaan.  Samanhan teki Sanna Marinkin - puolueeksi valikoitui demarit koska se oli suurin ja vaikutusvaltaisin, vaikka muut puolueet olisivatkin olleet lähempänä sydäntä aatteen puolesta.

Vierailija
79/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen mielikuva vuosien takaa, että talouteen liittyvissä asioissa hän on hyvin oikeistolainen. Suomessa ryhdyttiin harjoittamaan uusliberaalia talouspolitiikkaa 90-luvulla, mutta sitä ei juuri koskaan sanottu sillä nimellä. Piha oli silloin siitä harvinainen poliitikko, että hän oikeasti sanoi itseään uusliberaaliksi, mikä tietysti oli rehellistä, ja siinä mielessä kunnioitettavaa, mutta itse olisin kannattanut jokseenkin päinvastaista linjaa. En tiedä, onko myöhemmin muuttunut, luulen kyllä, että ei kauheasti Vapaavuoresta eroa talousasioissa.

Muuten hän kyllä voi olla vähän "avarakatseisempi" porvari. Muistan esimerkiksi, että hän aikoinaan nimesi suosikkikirjailijakseen portugalilaisen Jose Saramagon (kirjoitti hänestä Hesarin Nyt-liitteessäkin), joka oli myös pitkäaikainen kommunisti.

Miksi uusliberalisti haalisi "insinöörejä" elämään tuilla Suomeen? Kyllä Piha on enemmän Kommari mitä oikeistolainen. Uusliberalistien esikuva on Maegaret Thatcher ja Piha on hänestä todella kaukana.

Vierailija
80/236 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä oonnii söpö" khihihihi

No hei, kyllä Stacey Dooley panee vielä paremmaksi : "Look at me, I am sooo beautiful ! Look at me !!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä