Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö maskia myös ulkona, miksi?

Vierailija
01.02.2021 |

En nyt tarkoita sitä, jos on menossa bussiin ja siksi on maski päällä jo ulkona. Vaan tarkoitan sitä, jos on kävelyllä, ulkoiluttamassa koiraa, tai jos kulkee kävellen kaupasta kotiin, niin miksi tällaisissa tilanteissa jotkut käyttävät maskia?

Itse käytän mahdollisimman vähän ja otan aina heti pois kun olen tullut kaupasta, ja missään kävelylenkillä en ikinä käyttäisi maskia.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, siksi etten saa koronaa.

Vierailija
2/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona esim. kävelylenkillä se on ihan turhaa, varsinkaan kun tavallinen maski suojaa vain muita ihmisiä ja kangasmaski ei kunnolla niitäkään. Harvempi taitaa lenkkeillä hirveässä tungoksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan.

Vierailija
4/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasien kanssa maskia ei voi käyttää ulkona. Sitä ei myöskään voi käyttää esim kauppaan mennessä ensimmäiseen 5 minuuttiin, kunnes silmälasit ovat lämmenneet ja huurtuvat lämpiminä enää sen verran, että jotenkin näkee läpi. Jos viipyy kaupassa alle 5 minuuttia, niin turha edes haaskata maskia leuan alle roikkumaan.

Vierailija
5/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski eli kansanomaisesti kutsuttuna silmälasien huurustin ei sovellu ulkokäyttöön alle +15 asteen lämpötiloissa

Vierailija
6/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa jossa on pakko käyttää maskia kaikkialla kodin ulkopuolella,  siis myös puistossa kävellessä. Se on inhottavaa ja vie kaiken ilon kävelylenkeistä. Olin Suomessa joululomalla ja oli ihanaa kun ei tarvinnut pitää maskia ulkona.

Vierailija
7/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tänään tuulen nopeus vain 1-3 m, järkevää käyttää, koska hengityshöyryt jäävät leijumaan paikoilleen ja uusi muunnos tarttuu ohikulkiessa.

Vierailija
8/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tänään tuulen nopeus vain 1-3 m, järkevää käyttää, koska hengityshöyryt jäävät leijumaan paikoilleen ja uusi muunnos tarttuu ohikulkiessa.

Jos ketään ei ole näköpiirissä niin mitään rättejä ei tarvita.

Vierailija
9/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu kaupungin keskustassa vaan lähiössä. Täällä ei ole kävelyteillä sellaista ruuhkaa, että olisi mahdotonta pitää turvavälejä. Joten ei, en käytä hengityssuojainta ulkona. Mitään "lerpukkeita" en käytä missään. 

Vierailija
10/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähden ihan vain kävelylle, en käytä maskia. Sen sijaan esim. kaupasta tullessa en ryhdy ottamaan maskia pois, etsimään roskista, johon se mahtuu, desinfioimaan käsiä pois oton jälkeen jne., vaan tulen maski päällä kotiin saakka, ja otan pois vasta siellä. Minua ei häiritse maskin käyttäminen yhtään ulkonakaan.

Vierailija
11/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hhö, maskihan on ulkona pakkasessa tai lumisateessa jo muutamassa minuutissa melko kelvoton, kostunut ja ehkä räkänenkin.

jos on lyhyehkö matka siirtyä sisätilasta toiseen niin sillon pysyy naamalla

Vierailija
12/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään liikaa raikkasta ilmasta. Siksi en käytä maskia.

Olen sitä ikäluokkaa, joka kävi koulutuntien välillä ulkona reippailemassa.

Välitunnilla luokan ikkunat avattiin, jotta porukka pysyi virkeänä ja oppi asiat.

Vierailija
13/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan korona tarttuu pitkäaikaisessa altistuksessa samassa tilassa, ei ohikulkijasta ulkoilmassa. En todellakaan pidä maskia naamalla ulkona, lasken sen leuan alle heti bussista/kaupasta/työpaikalta ulos astuessani ja nostan taas ylös seuraavaan yleiseen sisätilaan mennessäni.

Täysin älytöntä olisi pitää sitä ulkona. Ei mitään syytä.

Vierailija
14/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yleensä maskin ennen kuin lähden ulos jos menen kauppareissulle niin ei tarvi sitten kaupan edessä likaisin käsin laittaa sitä naamalle ja toisaalta myös kovalla pakkasella se maski mukavasti lämmittää. Käytän talvisin yleensä kaulahuivia naaman edessä muutenkin. Lenkille ja pelkkään ulkoiluun ei maskia tarvitse.

Vierailija
15/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku käyttää maskia ulkona, esim. metsäkävelyllä?

Koska on lammas.

Vierailija
16/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan korona tarttuu pitkäaikaisessa altistuksessa samassa tilassa, ei ohikulkijasta ulkoilmassa. En todellakaan pidä maskia naamalla ulkona, lasken sen leuan alle heti bussista/kaupasta/työpaikalta ulos astuessani ja nostan taas ylös seuraavaan yleiseen sisätilaan mennessäni.

Täysin älytöntä olisi pitää sitä ulkona. Ei mitään syytä.

Minkä tutkimusten? Uusista varianteista ei vielä paljoa tiedetä, arvioitu että UK tarttuisi 50% herkemmin kuin vanha mutta että millaisen altistuksenkaan tarvitsee. Se on kuitenkin selvää että tulee olemaan vallitseva kevään kuluessa koska syrjäyttää vanhan, joko brittimuunnos tai afrikkalainen, mikä sitten vähän huonompi tilanne, molempia on meillä jo kattavasti. 

Vierailija
17/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin sitä ulkona? Jos olen ihmismassassa esim.torilla, niin käytän. En lenkillä tms.

Vierailija
18/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku käyttää maskia ulkona, esim. metsäkävelyllä?

Koska on lammas.

Miten niin lammas? Eikö lammas ole se, joka noudattaa outojakin ohjeita miettimättä itse? Ja eihän missään ole suositeltu maskia metsäkävelyille. Eli se on joku oma idea ja oma viehtymys maskiin, jos käyttää sitä metsässä.

Vierailija
19/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pakkasilla käytän kangasmaskia ulkona koska niin kylmä. Helpompi hengittää sen läpi.

Vierailija
20/60 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan yleensä maskin ennen kuin lähden ulos jos menen kauppareissulle niin ei tarvi sitten kaupan edessä likaisin käsin laittaa sitä naamalle ja toisaalta myös kovalla pakkasella se maski mukavasti lämmittää. Käytän talvisin yleensä kaulahuivia naaman edessä muutenkin. Lenkille ja pelkkään ulkoiluun ei maskia tarvitse.

Mulla on kauppa niin lähellä, ettei mun tarvitse koskea kotoa lähdettyäni yhtään mihinkään. Käteni eivät siis likaannu kävellessä. Siksi laitan maskin vasta kaupan edessä. Kaupasta tultuani laitan käsidesiä, otan maskin pois ja laitan sen roskikseen. Sen jälkeen vielä uudelleen käsidesiä. Kaupassa käyn kuitenkin erittäin harvoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi