Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mutsis on kinuaa lääkkeitä raskaana ollessaan

Vierailija
01.02.2021 |

Uusin blogiteksti on todella huolestuttava. Ilkeä ja tietämätön lääkäri, lääkäri soittaa päivystykseen ja kieltää muitakin antamasta hänelle tiettyä lääkettä, päivystyksessä rouvaa odottava "väijytys"... Aivan sekopäistä tekstiä.

"
Hammaslääkäri yritti painostaa mua hoidettavaksi ilman lääkettä ja sanoi, että enkö voi sen verran ajatella sikiön parasta, että nyt vain menisin. Ja tämän piti olla pelkopotilaisiin erikoistunut hammaslääkäri! En kyllä enää suostu palaamaan hänelle. Sikiölle on huomattavasti enemmän haittaa kaikista niistä stressihormoneista, joita hammaslääkärikäynti minulla aiheuttaa, kuin siitä lääkkeestä, joka oli täysin hyväksytty raskausaikana, mutta itsepäinen ja tietämätön hammaslääkäri ei sitä suostunut antamaan. Ja lisäksi vielä merkitsi tietoihini, etteivät muutkaan lääkärit saa sitä minulle antaa."

Pari päivää myöhemmin menin sitten päivystykseen, koska tämän päänsäryn takia tämä oma hammaslääkärini halusi minun käyvän siellä vain ”tarkastuksessa”. Tämä olikin sitten ihan väijytys ja siellä minua alettiin painostaa taas hoidettavaksi. Tämä päivystävä hammaslääkäri oli kuitenkin paljon mukavampi kuin oma hammaslääkärini, ja koska kipu oli niin kovaa, lopulta itkien suostuin yrittämään, kun hammaslääkäri ensin tutki tarkkaan ja selvisi, että tähän toimenpiteeseen ei liity mitään kipua ja porausta, vaan puhdistus ja väliaikainen paikka. Hammashoitaja selvästi ei tiennyt mitään pelkopotilaista, vaan puhui koko ajan reaktioistani vähätellen, vaikka olikin todella mukava. Mutta se ”mitä sä nyt tämmöstä pelkäät” ei auta pelkopotilasta mitenkään. Tämäkin hammaslääkäri sai selville, että esilääkitystä saisi käyttää, mutta ilmeisesti tämän toisen hammaslääkärin painostuksesta taas päädyttiin siihen, että sitä ei käytetä ja pelkoni takia minua ei suostuta hoitamaan koko raskauden aikana."

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän hänen pohjimmainen ongelma on? Hän ja siskonsa, joka myös ollut teiniäiti, ovat antaneet ymmärtää, että lapsuudenkoti on ollut turvallinen ja hyvä. Eli ei isompia traumoja luulisi olevan. Aika epävakaata ja liian avointa on hänen kirjoittelunsa.

Vierailija
2/8 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän hänen pohjimmainen ongelma on? Hän ja siskonsa, joka myös ollut teiniäiti, ovat antaneet ymmärtää, että lapsuudenkoti on ollut turvallinen ja hyvä. Eli ei isompia traumoja luulisi olevan. Aika epävakaata ja liian avointa on hänen kirjoittelunsa.

Pohjaton huomionhaku. Huomiota on saatava takapuolikuvilla, nännikuvilla, mysteerisairauksilla, millä tahansa... Hänhän on perheen esikoinen. Ehkä prinsessasiskoja on lellitty enemmän ja Emppu on jäänyt syrjään. En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se puudutuspiikki ei ole riittävä lääkitys hammaslääkärissä? Mulla ainakin on puudutus auttanut aina hyvin kipuun. Diapam-pöhnässäkö tuo olisi halunnut olevan?

Vierailija
4/8 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika jännä, ettei suostunut edes tarkastukseen ilman jotakin lääkitystä. Olen itsekin jonkin verran hammaslääkärikammoinen, mutta aina olen selvinnyt ilman mitään lääkitystä. Puudutepiikki on isoin, mitä olen saanut. Ja kyllä nyt pitäisi pystyä miettimään vauvan parasta, itsekin olen raskaana ja ei olisi itselleni mikään valinnanvaikeus. Ja tuota "vauvalle on paljon pahempi ne stressi hormonit"-tekosyytä käyttävät raskaana tupakoitsijat, tuli vain mieleeni.

Vierailija
5/8 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä se puudutuspiikki ei ole riittävä lääkitys hammaslääkärissä? Mulla ainakin on puudutus auttanut aina hyvin kipuun. Diapam-pöhnässäkö tuo olisi halunnut olevan?

Se puudutuspiikki on monesti se pelottavin asia hammaslääkärissä. Veljeni oli valmis juoksemaan karkuun pelkästään sen takia. Taustalla huono hammaslääkärikokemus lapsuudesta, kun hammas revittiin irti ennen kuin puudute ehti vaikuttaa. Kesti aika pitkään ennenkuin luotto hammaslääkäreihin palasi.

Pelot eivät ole aina täysin järkeviä. En ehkä lääkkeillä lähtisi hoitamaan niitä mutta joskus hommat vain on hoidettava.

Tästä kyseisestä tapauksesta en tiedä sen enempää mitä siinä on taustalla tai kuinka todenmukainen kertomus on ollut.

Vierailija
6/8 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huoli koskaan edes puudutus piikkiä koska sen laitto tuntuu inhottavalle. Itse toimenpiteet mitä on tehty eivät ole tuntuneet missään.

Ihan liiottelua vaatia vahvoja esilääkkeitä. Aikuinen ihminen.....

Vierailija
7/8 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
8/8 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puudutuspiikki ei auta pelkoon. Mä en ole käynyt hammaslääkärissä 14 vuoteen koska pelkään niin paljon pelkkää tarkastustakin.