Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi käyttää kasvomaskia maskiahdistuksen takia, ihmiset katsovat kuin spitaalista

Vierailija
01.02.2021 |

Esim. Kaupassa, junassa jne. En vaan voi käyttää sitä kun tuntuu ahdistavalta ja vaikea hengittää😔

Kommentit (201)

Vierailija
121/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain sairaalassa on pikkasen valvotummat maskit henkilökunnalla kuin mitä kaupoissa myydään. Että varmaan vaikuttaa tämäkin. Lisäksi ette varmaan juokse ympyrää siellä leikkaus-salissa. Ja ei vatmaan ihminrn joka saa oireita maskin käytöatä valitse sellaista ammattia jossa sitä pitää käyttää! Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Olen se yksi joka sanoi olevansa hyväkuntoinen ja liikkuessa tulee pidempiaikeisesta maskin käytöstä oireita. Ja olen myöskin se joka sano että vaikka suurimmalle osalle ei oireita tule niin se ei tarkoita etteikö joillekkin tulisi.

Onko vaikea ymmärtää että kaikki ei ole samanlaisia vaikka suurin osa olisi?

Juoksetko sinä ympyrää kaupassa?

Minä jo ajattelinkin että nämä maskinvastustajat ovat hyvin erikoista väkeä, ei ihmekään että ahdistaa.

Vierailija
122/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, individualistisern kulttuuriin, joka siis pätee kaikkiin länsimaihin kuuluu Minä ja Minun Hyvä.

Aasian ryhmäkulttuureihin, joihin kuuluu yhteiskunnan etu oman edun edellä ajatus ja asenne on Yhteinen hyvä.

Länkkäreitä kiinnostaa Yhteinen hyvä vasta kun itse on joutunut Muiden Minun Hyvä ongelmiin. Esim. Nyt koronan tuominen huvimatkoilta Suomeen koska MINÄ haluan lomalle ja MINULLE tulee paha mieli, ahdistus ja uupumus jos en pääse. Ihan sama mitä kannattaisi tehdä, että yhteiskunta ja kaikki suomalaiset pääsisivät nopeammin eroon koronasta takaisin jaloilleen.

Mutta, vatvotaan nyt. Hallituskin vatvoo ja kun suomalainen ei ajattele itseään pidemmälle, jos ei pakoteta, niin pitkään varmasti tarvotaan vielä tässä suossa.

Eiköhän se ensimmäinen koronatapaus Suomessa ollut huvimatkalla oleva kiinalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain sairaalassa on pikkasen valvotummat maskit henkilökunnalla kuin mitä kaupoissa myydään. Että varmaan vaikuttaa tämäkin. Lisäksi ette varmaan juokse ympyrää siellä leikkaus-salissa. Ja ei vatmaan ihminrn joka saa oireita maskin käytöatä valitse sellaista ammattia jossa sitä pitää käyttää! Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Olen se yksi joka sanoi olevansa hyväkuntoinen ja liikkuessa tulee pidempiaikeisesta maskin käytöstä oireita. Ja olen myöskin se joka sano että vaikka suurimmalle osalle ei oireita tule niin se ei tarkoita etteikö joillekkin tulisi.

Onko vaikea ymmärtää että kaikki ei ole samanlaisia vaikka suurin osa olisi?

No eihän nämä lampaat sitä ymmärrä. Vaan ajattelevat että maskit on hyväksi, kun hallitus kerran sanoo niin. Ei siinä VOI olla haittoja, koska eihän viranomaiset muuten suosittelisi sitä. Vai miten se nyt menikään :/

Vierailija
124/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas parasta huvia on nykyään kauppareissuilla laittaa luu kurkkuun,näille oman elämänsä koronapoliiseille. Minulla keuhkosairaus ja maskia en todellakaan voi käyttää.

Kun lyö faktoja tiskiin,niin johan tulee kiire. Muutama on pyytänyt anteeksi ja ollaan käyty keskustelua aiheesta. Yleensä näkyy vaan selkä,kun lukitaan hyllyjen väliin karkuun.

Sä oot kova jätkä, grr.

Vierailija
125/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei oman terveydentilansa puolesta pysty maskia käyttämään, niin miten ihan aikuisten oikeesti se kuuluu kenellekään ulkopuoliselle? ??Pitääkö tuolla kauppajonossa alkaa selittelemään ventovieraille mikä sairaus kyseessä on? Älkää olko naurettavia! Jokaisella on omat syynsä joko pitää tai olla pitämättä maskia. Ei ole edellekään maskipakko täällä Suomessa, joten olisitte jo hiljaa. En tarkoittanut sinua ap.

Tämä! Tuijottaville urpoille vähän mietittävää. Mutta vaikuttaa siltä, että maskin liikakäyttäminen on aiheuttanut jotain happivajetta, kun ajatus ei kulje.

Vierailija
126/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kertoi saksineensa maskiin viiltoreikiä, jotka helpottavat hengitystä, mutta eivät juuri näy päällepäin. Olisikohan tässä ap:llä ratkaisu? Toki tuollainen maski ei suojaa, ainakaan yhtä hyvin kuin reiätön, mutta ei varmasti pistäisi ihmisten silmään samalla tavalla kuin ihan paljas naama.

Miksi ap:n tai kenenkään muunkaan pitää selitellä kenenkään maskittomuuttaan? Jos joku ei käytyä maskia,niin sitten ei käytä. Syitä maskittomuuteen on monia, eikä ne syyt kuulu ulkopuolisille.

Tätä olen miettinyt. Miksi ihmiset eivät älyä tätä? Kaikki ovat jotenkin niin vauhkoja, ettei kukaan osaa enää ajatella järjellä. Jonkun tuntemattoman vihaaminen siitä syystä, ettei hän tuntemattomasta syystä käytä maskia, on aivan järjetöntä. Melkein vähän käy sääliiksi kaikkia näitä vihaisia tuijottajia. Ei ole enää normaalia käytöstä vihata vieraita ihmisiä, joiden elämästä et tiedä mitään. Vähän luulen, että nämä ihmiset on niin aivopestyjä tähän koko uutistulvaan, mitä tuolta tv:stä tuputetaan, että heillä ei ole enää paluuta normaaliksi ihmiseksi. Surullista.

Vierailija
127/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kertoi saksineensa maskiin viiltoreikiä, jotka helpottavat hengitystä, mutta eivät juuri näy päällepäin. Olisikohan tässä ap:llä ratkaisu? Toki tuollainen maski ei suojaa, ainakaan yhtä hyvin kuin reiätön, mutta ei varmasti pistäisi ihmisten silmään samalla tavalla kuin ihan paljas naama.

Miksi ap:n tai kenenkään muunkaan pitää selitellä kenenkään maskittomuuttaan? Jos joku ei käytyä maskia,niin sitten ei käytä. Syitä maskittomuuteen on monia, eikä ne syyt kuulu ulkopuolisille.

Tätä olen miettinyt. Miksi ihmiset eivät älyä tätä? Kaikki ovat jotenkin niin vauhkoja, ettei kukaan osaa enää ajatella järjellä. Jonkun tuntemattoman vihaaminen siitä syystä, ettei hän tuntemattomasta syystä käytä maskia, on aivan järjetöntä. Melkein vähän käy sääliiksi kaikkia näitä vihaisia tuijottajia. Ei ole enää normaalia käytöstä vihata vieraita ihmisiä, joiden elämästä et tiedä mitään. Vähän luulen, että nämä ihmiset on niin aivopestyjä tähän koko uutistulvaan, mitä tuolta tv:stä tuputetaan, että heillä ei ole enää paluuta normaaliksi ihmiseksi. Surullista.

He pelkäävät ja siksi haluavat kontrolloida ympäristöään, jotta oma turvallisuudentunne kasvaisi.

Vierailija
128/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He pelkäävät ja siksi haluavat kontrolloida ympäristöään, jotta oma turvallisuudentunne kasvaisi.

Ettei olisi toisinpäin. Tässä jännittävää luettavaa kaikille, jotka epäilevät maskien olevan hallituksen salajuoni kansalaisia vastaan:

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/ylivertaisuusharha-altistaa-usko…

Vierailija
129/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisti se minuakin aluksi. Mutta siihen tottui ja käyttöaika piteni. Itse kyllä ajattelen suurimmasta osasta maskittomista, että itsekkäitä ja ylimielisiä. En kyllä tuijottele, ellei joku maskiton tunge kylkeen. Mutta ei se maskin pitäminen minustakaan mukavaa ole.

Vierailija
130/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkää, kannattaa vaihtaa oma lerpukemaski kunnolliseen hengityssuojaimeen ja suojalaseihin. 

Vierailija
131/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas parasta huvia on nykyään kauppareissuilla laittaa luu kurkkuun,näille oman elämänsä koronapoliiseille. Minulla keuhkosairaus ja maskia en todellakaan voi käyttää.

Kun lyö faktoja tiskiin,niin johan tulee kiire. Muutama on pyytänyt anteeksi ja ollaan käyty keskustelua aiheesta. Yleensä näkyy vaan selkä,kun lukitaan hyllyjen väliin karkuun.

No visiirin voit panna! Olen jopa nähnyt tupakoitsijan, joka poltteli visiirinsä alla :D. Lähikaupassa myyjät käyttävät visiiriä.

Vierailija
132/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

umbpfff bumpfff ubbu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).

Nauttiikohan vauvasi happavajeestasi?

😂😂Happivajeesta!!?? 😂😂Täällähän aivan tikahtuu nauruun.

Voi teidän kanssanne.

Terveisin 10 vuotta maskia leikkausosastolla käyttänyt saoraamhoitaja.

Tätä minä olenkin ihmetellyt näitä itkuvirsiä lukiessa. Pyörtyilettekö te jatkuvasti siellä salissa? Onko kaikilla krooninen pääkipu, märkivät hampaat ja limaa ja karstaa erittävä nenä?

Siitä on kyllä ollut uutisia, miten hoitajilla on tullut kasvoihin märkivää aknea ja päänsärkyoireita. Ei tietenkään jokaiselle.

Olen kiitollinen, etten joudu työssäni käyttämään oireita tuottavaa maskia, olisin irtisanoutunut, jos niin olisi.

Voisiko olla, että roiskesuojatusta maskista ei pinnan vuoksi irtoa yhtä paljon hiukkasia ja ovat muutenkin laadukkaampia?

Vierailija
133/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdisti se minuakin aluksi. Mutta siihen tottui ja käyttöaika piteni. Itse kyllä ajattelen suurimmasta osasta maskittomista, että itsekkäitä ja ylimielisiä. En kyllä tuijottele, ellei joku maskiton tunge kylkeen. Mutta ei se maskin pitäminen minustakaan mukavaa ole.

Näinhän se on. Lähikaupassa kävijä voisi panna maskin siksi 10-20 min, minkä kaupassa käy. Samoin julkisessa liikenteessä, ainakin metro- ja bussimatkat kestävät sen 10-30 min.

Joo, joo..... jollakin kestää 45 min, mutta tarkoitin, ettei samaa maskia pidetä koko päivää.

Vierailija
134/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia kaupassa, koska käyn pienissä kaupoissa lähellä sulkemisaikaa (vähän asiakkaita) ja julkisia en käytä lainkaan. Moni maskiton välttelee tilanteita, joissa maskia tarvittaisiin ja se on vielä parempi suoja kuin se, että olisi paikalla maskillisena.

Vierailija
135/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen valkoisesta maskittomista ensimmäisenä, että venäläinen tai virolainen. Sorry vain, mutta olen sen huomannut, että meillä päin tuo on suurin maskiton ryhmä. Niin en voi estää itseäni ajattelemasta näin, vaikka se kuinka on epäoikeudenmukaista venäläisiä ja virolaisia kohtaan.

Vierailija
136/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En voi käyttää kasvomaskia yhyy yhyy byääää....."

Vierailija
137/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hoitajille ei tule oireita maskeista. Eiku...

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006936303.html

Vierailija
138/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei oman terveydentilansa puolesta pysty maskia käyttämään, niin miten ihan aikuisten oikeesti se kuuluu kenellekään ulkopuoliselle? ??Pitääkö tuolla kauppajonossa alkaa selittelemään ventovieraille mikä sairaus kyseessä on? Älkää olko naurettavia! Jokaisella on omat syynsä joko pitää tai olla pitämättä maskia. Ei ole edellekään maskipakko täällä Suomessa, joten olisitte jo hiljaa. En tarkoittanut sinua ap.

Tämä! Tuijottaville urpoille vähän mietittävää. Mutta vaikuttaa siltä, että maskin liikakäyttäminen on aiheuttanut jotain happivajetta, kun ajatus ei kulje.

Nyt kun on maskisuositus esim liikennevälineissä, niin on kuitenkin tökeröä tulla maskittomana istumaan maskillisen viereen.

Vierailija
139/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia kaupassa, koska käyn pienissä kaupoissa lähellä sulkemisaikaa (vähän asiakkaita) ja julkisia en käytä lainkaan. Moni maskiton välttelee tilanteita, joissa maskia tarvittaisiin ja se on vielä parempi suoja kuin se, että olisi paikalla maskillisena.

Itse kaupassa lähinnä ajattelen työntekijöitä. He joutuvat kohtaamaan jokaisen maskittoman asiakkaan oli se lähellä sulkemisaikaa tai ruuhkassa. Työntekijä ei voi valita paikalla oloaan, joten hänen vuokseen käytän aina kaupassa maskia.

Vierailija
140/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen valkoisesta maskittomista ensimmäisenä, että venäläinen tai virolainen. Sorry vain, mutta olen sen huomannut, että meillä päin tuo on suurin maskiton ryhmä. Niin en voi estää itseäni ajattelemasta näin, vaikka se kuinka on epäoikeudenmukaista venäläisiä ja virolaisia kohtaan.

Samaa mieltä, toinen iso maskittomien ryhmä ainakin Helsingissä ovat miehet, jotka lienevät alkuperältään Lähi-Idästä?