En voi käyttää kasvomaskia maskiahdistuksen takia, ihmiset katsovat kuin spitaalista
Esim. Kaupassa, junassa jne. En vaan voi käyttää sitä kun tuntuu ahdistavalta ja vaikea hengittää😔
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette käytä maskia, niin miksi tulette paikkoihin jossa maski olisi suotava? Pitääkö määrätä pakko, että pystyy toimimaan niin kuin pyydetään?
Ei ne ihmisen tarpeet poistu, vaikka ei pystyisi maskia käyttämään. Se maski on tosiaan suositus, eli ei tarvitse käyttää, jollei jostain syystä voi tai halua.
Tuo "haluaminen" ei minusta riitä syyksi tulla liikennevälineisiin ja kauppoihin ilman maskia. Nämä haluttomat näyttävät usein nuorilta ja hyväkuntoisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kalajokilaakso.fi/uutinen/595085
Maskit aiheuttaneet hapenpuutetta, nestehukkaa ja iho-oireita useille hoitajille – Tiedossa yksittäisiä lipsumisia hengityssuojainten käytössä kotihoidossa
Nestehukka syntyy siitä, kun se käsi, joka siinä kehon kummallakin puolella roikkuu, ei nosta huulille mitään nestepitoista lasia tai pulloa. Ihan itseaiheutettua. Ei se maski juomasta estä.
Hapenpuute on todettu miten?? Siis todistetusti? Onko saturaatiomittari ollut sormessa koko työpäivän ajan? Onko hiilidioksidipitoisuus mitattu uloshengitysilmasta?
Vai onko tää taas näitä mutuja.Miten juot maski naamallasi? Maskihan pitäisi vaihtaa aina, kun on ottanut sen pois naamaltaan. Jos sulle työnantaja antaa vain muutaman maskin, et voi kovin usein vaihtaa sitä.
No juot silloin kun vaihdat sitä maskia!!! Onpa avutonta.
Tervetuloa leikkausosastolle, siellä on ihan normaalia kolme taukoa per työvuoro.
Olen ollut leikkaussalissa töissä ja myös kotihoidossa. Leikkaussaleissa on ihan syystäkin viileää, mitä taas ei ole mummeleiden ja papparaisten kodeissa. Ei varsinkaan silloin, kun viet mummelin tai papparaisen suihkuun. Aika hikistä hommaa pestä vanhus jossain pienessä kerrostaloasunnon kylpyhuoneessa.
Armeijassa tetsataan kaasunaamari päässä ja te ette voi käyttää jotain kevyttä kangaspalaa joka ei peitä edes koko naamaa eikä ole tiivis, sen pienen hetken ajan kun kaupassa käy. Uskomatonta. Jos oikeasti hengittäminen on niin vaikeaa sen kanssa niin siinä tapauksessa teidän paikka olisi jo Terhokodin saattohoidossa.
Nyt saat maistaa takasin omaa käytöstäsi. Minua katsottiin kuin olisin joku hullu kun olin ensimmäisten maskia käyttävien joukossa vuosi taaksepäin. Katseista ei kannata välittää.
Jos noin paljon ahdistaa mitä muut ajattelee niin tee itsellesi "maski" jostain ohuesta kankaasta jonka läpi pystyy vaivatta hengittämään,mutta joka näyttää kuitenkin oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskit aiheuttaneet hapenpuutetta, nestehukkaa ja iho-oireita useille hoitajille – Tiedossa yksittäisiä lipsumisia hengityssuojainten käytössä kotihoidossa
Nestehukka syntyy siitä, kun se käsi, joka siinä kehon kummallakin puolella roikkuu, ei nosta huulille mitään nestepitoista lasia tai pulloa. Ihan itseaiheutettua. Ei se maski juomasta estä.
Hapenpuute on todettu miten?? Siis todistetusti? Onko saturaatiomittari ollut sormessa koko työpäivän ajan? Onko hiilidioksidipitoisuus mitattu uloshengitysilmasta?
Vai onko tää taas näitä mutuja.Miten juot maski naamallasi? Maskihan pitäisi vaihtaa aina, kun on ottanut sen pois naamaltaan. Jos sulle työnantaja antaa vain muutaman maskin, et voi kovin usein vaihtaa sitä.
Tervetuloa leikkausosastolle, siellä on ihan normaalia kolme taukoa per työvuoro.Olen ollut leikkaussalissa töissä ja myös kotihoidossa. Leikkaussaleissa on ihan syystäkin viileää, mitä taas ei ole mummeleiden ja papparaisten kodeissa. Ei varsinkaan silloin, kun viet mummelin tai papparaisen suihkuun. Aika hikistä hommaa pestä vanhus jossain pienessä kerrostaloasunnon kylpyhuoneessa.
No kai sinä sen suihkutuksen jälkeen maskin vaihdat? Voit juoda silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette käytä maskia, niin miksi tulette paikkoihin jossa maski olisi suotava? Pitääkö määrätä pakko, että pystyy toimimaan niin kuin pyydetään?
Koska minulla on oikeus tulla ja toimia oman mielen mukaan.
Suurin osa ihmislajista on itse asiassa "spitaalia" aiheuttavalle taudinaiheuttajalle immuuneja, näin ihan ohiksena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ihmisen tarpeet poistu, vaikka ei pystyisi maskia käyttämään. Se maski on tosiaan suositus, eli ei tarvitse käyttää, jollei jostain syystä voi tai halua.
Tuo "haluaminen" ei minusta riitä syyksi tulla liikennevälineisiin ja kauppoihin ilman maskia. Nämä haluttomat näyttävät usein nuorilta ja hyväkuntoisilta.
Mikäs röntgenkatse sinulla on jos näet heidän keuhkoihinsa ja keuhkoputkiinsa, kun pystyt ihan yhdellä katseella luokittelemaan heidät niin hyväkuntoisiksi ettei maskista olisi heille mitään haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule otat siitä toisesta korvaremelistä kiinni ja käännät maskin suun edestä, juot, ja laitat takaisin korvan taakse. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on paljon tilanteita niin henkisesti kuin fyysisestikin, että olo on epämukava.
Ei aina voi olla kivaa ja hyvä olla ja tehdä siten kuin itse haluaa.
En ihmettele, jos ihmiset tuijottelevat sinua vihaisesti.
Jokainen joka ei käyt maskia noissa mainitsemissasi paikoissa, on mahdollinen levittäjä.
Missäköhän kusijunttilassa jengi elää? Mä en maskia julkisissa käytä kun joudun jo työssä pitämään, ja jos joku tulisi sönköttämään, vetäisin turpaan tai käsken painumaan v***uun. :D
Vierailija kirjoitti:
En mä ole tuollaista huomannut tai sitten ei kiinnosta muiden katseet. Ihmiset nyt muutenkin tuijottavat, kuka mistäkin syystä, niin helpommalla pääsee kun ei välitä.
En itsekään pidä maskia kuin töissä kun työnantaja määrää.
Tälläiset toljottajat on raivostuttavia, ja niitä oikeasti löytyy. Viimeksi pari päivää sitten joku geneeripelle idiootti tölläsi kaupan kassajonossa silmät ja suu ammollaan. Näyttipä tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tekisit niissä näissä joissa on maskipakko?
..itse ainakin ko. tilanteesa olisin jo etukäteen hankkinut lääkärintodistuksen syystä, jonka vuoksi en pysty sitä maskia käyttämän. Siten vaan pitäisin sitä matkassa kodin ulkopuolella liikkuessa, jos siis tänne maskipakko tulisi.
Sinulla siis on oikea syy? "En tykkää" ei ihan riitä.
..juu unohtui laittaa, siis on synnynnäinen keuhkosairaus. Ei lääkärintodistusta mistään arpajaisista sentään saa, pitää siihen olla joku ihan todistettu ja todettu sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs röntgenkatse sinulla on jos näet heidän keuhkoihinsa ja keuhkoputkiinsa, kun pystyt ihan yhdellä katseella luokittelemaan heidät niin hyväkuntoisiksi ettei maskista olisi heille mitään haittaa?
Kyllä minulla on, olen kuitenkin jo yli 70 v ja terveysalan ammattilainen. Huonokuntoisen ihmisen näkee aivan ulkonäöstä, ikääntynyt monisairas saa minulta kyllä ymmärrystä ja voi olla ilman maskia.
Mutta nuori terveennäköinen mies, joka vielä ostaa jonossa itselleen tupakka-askin, pystyy mielestäni kaupassakäynnin ajan pitämään maskia.
Nikke Negatiivi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole tuollaista huomannut tai sitten ei kiinnosta muiden katseet. Ihmiset nyt muutenkin tuijottavat, kuka mistäkin syystä, niin helpommalla pääsee kun ei välitä.
En itsekään pidä maskia kuin töissä kun työnantaja määrää.Tälläiset toljottajat on raivostuttavia, ja niitä oikeasti löytyy. Viimeksi pari päivää sitten joku geneeripelle idiootti tölläsi kaupan kassajonossa silmät ja suu ammollaan. Näyttipä tyhmältä.
Mistä tiedät että maskin alla suu oli ammollaan?
No maskittomat ovat suureksi osaksi nuoria tai keski-ikäisiä kaljakuppila-tyypin näköisiä. En usko, että keuhkosairaita on niin paljon noissa ryhmissä.
Se on vain flunssaa. Nythän ei influenssaa enää ole ja siihen on aina kuollut osa vanhuksista.
Kuitenkaan siitä asiasta ei nostettu otsikoita.
Ihmisiä manipuloidaan.
Ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmislajista on itse asiassa "spitaalia" aiheuttavalle taudinaiheuttajalle immuuneja, näin ihan ohiksena...
Eiköhän aika moni ole koronallekin immuuni tai sitten ei leviä kovin hanakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain flunssaa. Nythän ei influenssaa enää ole ja siihen on aina kuollut osa vanhuksista.
Kuitenkaan siitä asiasta ei nostettu otsikoita.
Ihmisiä manipuloidaan.
Ole huoleti.
Olet pöhkö!
Tervetuloa leikkausosastolle, siellä on ihan normaalia kolme taukoa per työvuoro.