En voi käyttää kasvomaskia maskiahdistuksen takia, ihmiset katsovat kuin spitaalista
Esim. Kaupassa, junassa jne. En vaan voi käyttää sitä kun tuntuu ahdistavalta ja vaikea hengittää😔
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä maskia eikä kukaan katso mitenkään.
Minä kyllä katson pahasti, jos satut samaan liikennevälineeseen Helsingissä. Siirryn kauemmaksi, jos änkeät viereeni.
Miksette voi sitten käyttää kevyttä visiiriä, jos maski ahdistaa? Eivät maksa montaa euroa.
Miksi täysin terveen ihmisen pitäisi käyttää yhtään mitään?
Minulla oli syksyllä corona, täysin oireettomana. Omasta mielestäni olin täysin terve, mutta testi oli eri mieltä. Sinäkään et voi olla aivan varma siitä levitätkö virusta.
Vierailija kirjoitti:
umbpfff bumpfff ubbu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).
Nauttiikohan vauvasi happavajeestasi?
😂😂Happivajeesta!!?? 😂😂Täällähän aivan tikahtuu nauruun.
Voi teidän kanssanne.
Terveisin 10 vuotta maskia leikkausosastolla käyttänyt saoraamhoitaja.
Sen kyllä huomaa vastauksestasi että happivajeesta olet kärsinyt pidemmän aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa suomalaisille herkkäsieluille joille maski aiheuttaa oikein ahdistusta. Huolestuttavalle kyllä kuulostaa että niin monella on ilmeisesti vakava hengityselinsairaus että maski aiheuttaa hapenpuutetta ja huimausta. Olen viime vuoden huhtikuusta lähtien käyttänyt maskia aina kodin ulkopuolella, myös ulkona, koska täällä se on pakko. En ole ainakaan vielä saanut aivovauriota.
Naureskele vaan. Kävin perjantaina verikokeissa sekä sydänfilmissä ja käytin koko reissun ajan ffp3-maskia. Vaikka maskissa oli ulosvirtausventtiili, EKG:ssä todettiin niin paljon rytmihäiriöitä, että mut lähetettiin labrasta suoraan lääkärin vastaanotolle. Mulla ei ole koskaan ennen ollut rytmihäiriöitä, mutta nyt oli ja lääkärinkin mielestä johtuivat maskista. Onneksi on etätyö eikä tarvitse käyttää maskia kuin harvoin.
Että maskista johtuvia rytmihäiriöitä? Mikähän puoskari tällaisen mielipiteen on antanut? Yleensä labran jälkeen mennään lääkärin vastaanotolle, että oikein lähetyettiin, no johan on kummallista. Ja höpöhöpö, maskeista EI TULE rytmihäiriöitä, olet saanut jonkun paniikkikohtauksen ja pumppu hakannut vähän tavallista tiheämmin. Kerropa diagnoosisi.
Ei kaikki labravastaukset ehdi tulla samana päivänä, joten mulla ainakin on aina labrat muutamaa päivää aikaisemmin kuin lääkärin vastaanotto. Sieltä labrasta mut lähetettiin lääkärille rytmihäiriöiden vuoksi, ei labravastausten vuoksi. Noh, nyt sitten huomenna menen uudelleen EKG:hen, ylihuomenna reumalääkärille (joka määräsi ne labratutkimukset) ja torstaille on varattu rytmihäiriöiden vuoksi aika kardiologille. Tällä viikolla joudun käyttämään maskia siis kolme kertaa yhden kerran sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).
Voi teidän kanssanne.
Terveisin 10 vuotta maskia leikkausosastolla käyttänyt saoraamhoitaja.
Tätä minä olenkin ihmetellyt näitä itkuvirsiä lukiessa. Pyörtyilettekö te jatkuvasti siellä salissa? Onko kaikilla krooninen pääkipu, märkivät hampaat ja limaa ja karstaa erittävä nenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä katson pahasti, jos satut samaan liikennevälineeseen Helsingissä. Siirryn kauemmaksi, jos änkeät viereeni.
Miksette voi sitten käyttää kevyttä visiiriä, jos maski ahdistaa? Eivät maksa montaa euroa.
Koska voit olla viruksen kantaja lievillä oireilla tai oireet voivat tulla vasta huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli syksyllä corona, täysin oireettomana. Omasta mielestäni olin täysin terve, mutta testi oli eri mieltä. Sinäkään et voi olla aivan varma siitä levitätkö virusta.
Ei noihin testeihin voi luottaa, positiivisen tuloksen tuotti mm.coca-colaan kastettu tikku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teidän kanssanne.
Terveisin 10 vuotta maskia leikkausosastolla käyttänyt saoraamhoitaja.Sen kyllä huomaa vastauksestasi että happivajeesta olet kärsinyt pidemmän aikaa
Täytyypä toivoa ettet koskaan joudu leikkaukseen, samasta happivajeestahan siellä kaikki kärsivät, kirurgeja myöten 🙄
Vaikka suurin osa ei rytmihäiriöitä saa maskin käytöstä, ei se tarkoita etteikö jotkut niitä saisi.
"Mutta khun MINÄ ja MINUN tutut emme saa rytmihäiriöitä niin et khyllä sinäkhään niitä voi saada"
Kuuluisimpa johonkin toiseen lajiin kuin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suurin osa ei rytmihäiriöitä saa maskin käytöstä, ei se tarkoita etteikö jotkut niitä saisi.
"Mutta khun MINÄ ja MINUN tutut emme saa rytmihäiriöitä niin et khyllä sinäkhään niitä voi saada"Kuuluisimpa johonkin toiseen lajiin kuin ihmisiin.
Ei hätää, taidat jo kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teidän kanssanne.
Terveisin 10 vuotta maskia leikkausosastolla käyttänyt saoraamhoitaja.Sen kyllä huomaa vastauksestasi että happivajeesta olet kärsinyt pidemmän aikaa
Ja myös kaikki kollegani ja kirurgit...?? Kyllä te olette hauskoja tänään. Olisiko esittää vielä joku muu teoria, joka ei pohjaudu mihinkään todelliseen ja tieteeseen?
Nää on toisaalta ihan viihdyttäviä.
En voi tajuta millaisia älykääpiöitä ja lumihiutaleita suomalaiset ovat! Maskia ei haluta käyttää koska sen kanssa tulee tukahduttava tunne, tai sitten sitä ei haluta käyttää koska se ei anna täydellistä suojaa .
Sitä maskia käytetään sen takia että se PIENENTÄÄ riskiä tartuttaa virus (ei pelkästään korona vaan muutkin flunssa- yms. virukset) toisiin ihmisiin jos maskin käyttäjällä sattuisi infektio olemaan. Vaikka maski ei takaa 100-prosenttista suojausta, on se parempi kuin ei mitään. Maskin läpi pystyy myös hengittämään ihan riittävästi vaikka sen teippaisi reunoistaan naamaan kiinni ohivuodon välttämiseksi, ja kun se maski siis kuitenkin falskaa (= syy johon vetoat kun et halua sitä käyttää) niin et varmasti tukehdu hapenpuutteeseen tai uloshengityksesi hiilidioksidiin (= paradoksaalisesti myös syy johon vetoat kun et halua maskia käyttää).
Itse asun Hongkongissa ja täällä maskin käyttö on pakollista heti kun poistut kotoasi. Maskia käyttävät kaikki, niin heikot vanhukset kuin vielä kävelemään opettelevat pikkulapsetkin, eikä kukaan ole maskin takia kuollut! Ei edes silloin kun lämpötila ulkona nousee kolmeenkymmeneen celsiusasteeseen ja ilmankosteus on yli 90%!
Jos suomalaiset tosiaankin ovat niin onnettomia rääpäleitä että pienen kuidunpalan pitäminen naamalla on ylitsepääsemättömän vaikeaa, tekee vaan hyvää koronan vähän harventaa väkilukua.
Täällä joku kertoi saksineensa maskiin viiltoreikiä, jotka helpottavat hengitystä, mutta eivät juuri näy päällepäin. Olisikohan tässä ap:llä ratkaisu? Toki tuollainen maski ei suojaa, ainakaan yhtä hyvin kuin reiätön, mutta ei varmasti pistäisi ihmisten silmään samalla tavalla kuin ihan paljas naama.
Minusta taas parasta huvia on nykyään kauppareissuilla laittaa luu kurkkuun,näille oman elämänsä koronapoliiseille. Minulla keuhkosairaus ja maskia en todellakaan voi käyttää.
Kun lyö faktoja tiskiin,niin johan tulee kiire. Muutama on pyytänyt anteeksi ja ollaan käyty keskustelua aiheesta. Yleensä näkyy vaan selkä,kun lukitaan hyllyjen väliin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku kertoi saksineensa maskiin viiltoreikiä, jotka helpottavat hengitystä, mutta eivät juuri näy päällepäin. Olisikohan tässä ap:llä ratkaisu? Toki tuollainen maski ei suojaa, ainakaan yhtä hyvin kuin reiätön, mutta ei varmasti pistäisi ihmisten silmään samalla tavalla kuin ihan paljas naama.
Miksi ap:n tai kenenkään muunkaan pitää selitellä kenenkään maskittomuuttaan? Jos joku ei käytyä maskia,niin sitten ei käytä. Syitä maskittomuuteen on monia, eikä ne syyt kuulu ulkopuolisille.
Varmaan jossain sairaalassa on pikkasen valvotummat maskit henkilökunnalla kuin mitä kaupoissa myydään. Että varmaan vaikuttaa tämäkin. Lisäksi ette varmaan juokse ympyrää siellä leikkaus-salissa. Ja ei vatmaan ihminrn joka saa oireita maskin käytöatä valitse sellaista ammattia jossa sitä pitää käyttää! Maalaisjärjen käyttö on sallittua.
Olen se yksi joka sanoi olevansa hyväkuntoinen ja liikkuessa tulee pidempiaikeisesta maskin käytöstä oireita. Ja olen myöskin se joka sano että vaikka suurimmalle osalle ei oireita tule niin se ei tarkoita etteikö joillekkin tulisi.
Onko vaikea ymmärtää että kaikki ei ole samanlaisia vaikka suurin osa olisi?
Itse käytän samaa kertakäyttö maskia kauppareissuilla. Jo monta kuukautta käyttänyt, laitan vain hanskalokeroon ja otan sieltä uudestaan. Mitään ei ole tarttunut. Turhaa tuhlausta koko maskit, mielestäni niitä ei tarvitse, joka kerta vaihtaa. Ja ne puhdistuu itsestään hansikaslokerossa. Tätä mieltä olen ja olen ammatiltani hoitaja. Naurakaa vaan. Tätä en oikeesti ilkiä töissä kertoa.
Niin, individualistisern kulttuuriin, joka siis pätee kaikkiin länsimaihin kuuluu Minä ja Minun Hyvä.
Aasian ryhmäkulttuureihin, joihin kuuluu yhteiskunnan etu oman edun edellä ajatus ja asenne on Yhteinen hyvä.
Länkkäreitä kiinnostaa Yhteinen hyvä vasta kun itse on joutunut Muiden Minun Hyvä ongelmiin. Esim. Nyt koronan tuominen huvimatkoilta Suomeen koska MINÄ haluan lomalle ja MINULLE tulee paha mieli, ahdistus ja uupumus jos en pääse. Ihan sama mitä kannattaisi tehdä, että yhteiskunta ja kaikki suomalaiset pääsisivät nopeammin eroon koronasta takaisin jaloilleen.
Mutta, vatvotaan nyt. Hallituskin vatvoo ja kun suomalainen ei ajattele itseään pidemmälle, jos ei pakoteta, niin pitkään varmasti tarvotaan vielä tässä suossa.
Vierailija kirjoitti:
En voi tajuta millaisia älykääpiöitä ja lumihiutaleita suomalaiset ovat! Maskia ei haluta käyttää koska sen kanssa tulee tukahduttava tunne, tai sitten sitä ei haluta käyttää koska se ei anna täydellistä suojaa .
Sitä maskia käytetään sen takia että se PIENENTÄÄ riskiä tartuttaa virus (ei pelkästään korona vaan muutkin flunssa- yms. virukset) toisiin ihmisiin jos maskin käyttäjällä sattuisi infektio olemaan. Vaikka maski ei takaa 100-prosenttista suojausta, on se parempi kuin ei mitään. Maskin läpi pystyy myös hengittämään ihan riittävästi vaikka sen teippaisi reunoistaan naamaan kiinni ohivuodon välttämiseksi, ja kun se maski siis kuitenkin falskaa (= syy johon vetoat kun et halua sitä käyttää) niin et varmasti tukehdu hapenpuutteeseen tai uloshengityksesi hiilidioksidiin (= paradoksaalisesti myös syy johon vetoat kun et halua maskia käyttää).
Itse asun Hongkongissa ja täällä maskin käyttö on pakollista heti kun poistut kotoasi. Maskia käyttävät kaikki, niin heikot vanhukset kuin vielä kävelemään opettelevat pikkulapsetkin, eikä kukaan ole maskin takia kuollut! Ei edes silloin kun lämpötila ulkona nousee kolmeenkymmeneen celsiusasteeseen ja ilmankosteus on yli 90%!
Jos suomalaiset tosiaankin ovat niin onnettomia rääpäleitä että pienen kuidunpalan pitäminen naamalla on ylitsepääsemättömän vaikeaa, tekee vaan hyvää koronan vähän harventaa väkilukua.
Tämän kaiken voi kääntää toisinkin. Suomalaiset eivät ole niin onnettomia rääpäleitä, että alistuvat mihin tahansa. Lisäksi täällä vielä tiedetään, miltä tuntuu hengittää raikasta ilmaa, maailmassa katoava luonnonvara. Jos hengität koko ajan huonolaatuista ilmaa, ero ei ole yhtä selkeä.
Aasiassa kuollaan ilmansaasteisiin, Keski-Euroopassa myös, paljon enemmän kuin Suomessa.
http://yle.fi/uutiset/who_ilmansaasteet_surmaavat_miljoonia_aasiassa/51…
Ja kostea ilma saattaa jopa sitoa maskin kemikaalihiukkasia maskin pintaan, kun kuivassa ilmassa ne kulkevat ilmavirran mukana keuhkoihin.
Jos joku ei oman terveydentilansa puolesta pysty maskia käyttämään, niin miten ihan aikuisten oikeesti se kuuluu kenellekään ulkopuoliselle? ??Pitääkö tuolla kauppajonossa alkaa selittelemään ventovieraille mikä sairaus kyseessä on? Älkää olko naurettavia! Jokaisella on omat syynsä joko pitää tai olla pitämättä maskia. Ei ole edellekään maskipakko täällä Suomessa, joten olisitte jo hiljaa. En tarkoittanut sinua ap.
Tuo, vain keskiovien aukaisu, oli käytössä mielestäni viime keväänä.
Ei kai se enää ole tavallista edes Helsingissä?