Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käyttää kasvomaskia maskiahdistuksen takia, ihmiset katsovat kuin spitaalista

Vierailija
01.02.2021 |

Esim. Kaupassa, junassa jne. En vaan voi käyttää sitä kun tuntuu ahdistavalta ja vaikea hengittää😔

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakosta vapautuu lääkärintodistuksella maskipakkomaassa. Kyllä, itseltäni löytyy lääkärintodistus.

Vierailija
62/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa suomalaisille herkkäsieluille joille maski aiheuttaa oikein ahdistusta. Huolestuttavalle kyllä kuulostaa että niin monella on ilmeisesti vakava hengityselinsairaus että maski aiheuttaa hapenpuutetta ja huimausta. Olen viime vuoden huhtikuusta lähtien käyttänyt maskia aina kodin ulkopuolella, myös ulkona, koska täällä se on pakko. En ole ainakaan vielä saanut aivovauriota.

Samaa on tämäkin ulkosuomalainen naureskellut. Suomalainen onkin näköjään se kaikista heikoin ja heiveröisin tällä pallolla, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Turhaan naureskelet. Suomessa on väestöön suhteutettuna paljon hengityselinsairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän maskia eikä minua häiritse maskittomat muuten kuin jos he eivät noudata turvavälejä. Keväällä kun maskeja ei ollut saatavilla niin ihmiset pitivät turvavälit ja esim. busseissa kukaan ei tullut istumaan lähelle vain levittäytyivät tasaisesti eri puolille. Nyt tullaan ilman maskia viereen, eteen ja taakse istumaan ilman maskia vaikka olisi tilaa istua kauempanakin.

Ovatko ihmiset niin itsekkäitä että ei välitetä muista. Kun jollain on maski niin eihän se sitten minua tartuta.

Viimeksi kun matkustin kauppaan bussilla istuin bussin etuosaan ja koko takaosa bussista oli tyhjä. Bussiin tuli arabiaa puhuva isä pienen poikansa kanssa. He istuivat suoraan eteeni ja isä kääntyi sivuttain puhumaan pojalleen kovaan ääneen niin että sylki lensi ympäriinsä. Siirryin saman tien bussin takaosaan. Sain toki ihmettelevän tuijotuksen perääni.

Vierailija
64/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).

Nauttiikohan vauvasi happavajeestasi?

Vierailija
65/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on paljon  tilanteita niin henkisesti kuin fyysisestikin, että olo on epämukava.

Ei aina voi olla kivaa ja hyvä olla ja tehdä siten kuin itse haluaa.

En ihmettele, jos ihmiset tuijottelevat sinua vihaisesti.

Jokainen joka ei käyt maskia noissa mainitsemissasi paikoissa, on mahdollinen levittäjä.

Jok'ikinen ihminen on mahdollinen levittäjä, todennäköisyys tartuttaa on maskittomalla ja maskittoman välillä olematon.

Kas oikein tilastonerokin vaivautunut paikalle? Terveysasiantuntijat suosittelevat maskin käyttöä, sinä maallikkona et - oletkohan vähän tyhmä?

Vierailija
66/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin nauraa suomalaisille herkkäsieluille joille maski aiheuttaa oikein ahdistusta. Huolestuttavalle kyllä kuulostaa että niin monella on ilmeisesti vakava hengityselinsairaus että maski aiheuttaa hapenpuutetta ja huimausta. Olen viime vuoden huhtikuusta lähtien käyttänyt maskia aina kodin ulkopuolella, myös ulkona, koska täällä se on pakko. En ole ainakaan vielä saanut aivovauriota.

Samaa on tämäkin ulkosuomalainen naureskellut. Suomalainen onkin näköjään se kaikista heikoin ja heiveröisin tällä pallolla, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Turhaan naureskelet. Suomessa on väestöön suhteutettuna paljon hengityselinsairauksia.

Niin kuin urheilijoilla atsmaa? annapa tilastoja väitteesi tueksi

Vierailija
67/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupati juu niin. Yhtäkkiä jopa joka toisella. Jos viruksen nujertaminen vaatisi vaikkapa paljon ulkoilua niin johan olisi 75% suomalaisista aurinkoallergisia ulkoilmayliherkkiä.

Vierailija
68/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).

Ei pidä paikkansa että eivät välitä turvaväleistä. Ehkä jossain lidissä tietynlaiaset ihmiset ei välitä. Mutta muuten kyllä ihan normaalisti maskilliset ja maskittomat pitävät turvavälit.

No en tiedä, missä sinä asut, mutta itse asun Helsingissä ja joudun kulkemaan julkisilla neuvolaan/äitiyspoliklinikalle ym. vauvan seurantaan liittyviin paikkoihin. Kun esim. poistuu bussista tai junasta, niin (maskittomat) ihmiset suorastaan kävelevät päälle, eivätkä malta odottaa ihmisten poistumista. Lidlissä en ole käynyt, koska tilaan ruoat koronatilanteen vuoksi kotiin, joten kommenttisi on älytön. Lopetin kaupassa käynnin jo syksyllä, kun kassajonossa iso porukka maskittomia nuoria tuli aivan iholle Jumbon Cittarissa.

Poistutko bussista etuovesta, vai miten ne maskittomat päälle tulee? Jos tarkoitat, että rynnivät niskaan kun poistut keskiovista, niin kannattaisiko odotella niin kauan että maskittomat ehtivät ulos?

Poistun bussista joko keskiovesta tai takaovesta ja bussiin (tai junaan) nimenomaan ulkoa tulevat ihmiset rynnivät päälle ennen kuin bussista pois jäävät matkustajat ovat ehtineet poistua. Ymmärsitkö nyt, kun väänsin rautalangasta? Eipä sillä, että sekään olisi ok, että takaa tulevat maskittomat tulisivat päälle...

Vierailija
69/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut käyttävät visiiriä, kun eivät voi käyttää tavallista maskia. Visiiri ei ahdista.

Vierailija
70/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käyttämään visiiriä?

Vierailija
71/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, minä vannon, että siinä vaiheessa kun joudut koronan takia teholle se hengen ahdistus on täysin eri luokkaa kuin mitä on maskia pitämällä.

Olin sairaalassa ja teholla koronan takia liki kuukauden keväällä, joten kokemusta on.

Maskia käytän aina kaupoissa, julkisissa ja myös töissä, vaikka vasta-aineita verestä edelleen löytyy.

Vierailija
72/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tuijottamiseen tottuu. Älä välitä.

Vierailija
73/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiiri käyttöön niin ei ahdista.

Vierailija
74/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö käyttämään visiiriä?

Ei tietenkään. Pyärryttää, happi loppuu ja pierettää. Visiiri painaa otsaa ja tulee hiki. Ja kaikki tuijottaa!

Vierailija
75/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskele vaan. Kävin perjantaina verikokeissa sekä sydänfilmissä ja käytin koko reissun ajan ffp3-maskia. Vaikka maskissa oli ulosvirtausventtiili, EKG:ssä todettiin niin paljon rytmihäiriöitä, että  mut lähetettiin labrasta suoraan lääkärin vastaanotolle. Mulla ei ole koskaan ennen ollut rytmihäiriöitä, mutta nyt oli ja lääkärinkin mielestä johtuivat maskista. Onneksi on etätyö eikä tarvitse käyttää maskia kuin harvoin. 

Vierailija
76/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maski haise vaan oma hengitys👍

Vierailija
77/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on paljon  tilanteita niin henkisesti kuin fyysisestikin, että olo on epämukava.

Ei aina voi olla kivaa ja hyvä olla ja tehdä siten kuin itse haluaa.

En ihmettele, jos ihmiset tuijottelevat sinua vihaisesti.

Jokainen joka ei käyt maskia noissa mainitsemissasi paikoissa, on mahdollinen levittäjä.

Eikö SINUA yhtään hävetä levittää VALHEITA??

Vierailija
78/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa että eivät välitä turvaväleistä. Ehkä jossain lidissä tietynlaiaset ihmiset ei välitä. Mutta muuten kyllä ihan normaalisti maskilliset ja maskittomat pitävät turvavälit.

No en tiedä, missä sinä asut, mutta itse asun Helsingissä ja joudun kulkemaan julkisilla neuvolaan/äitiyspoliklinikalle ym. vauvan seurantaan liittyviin paikkoihin. Kun esim. poistuu bussista tai junasta, niin (maskittomat) ihmiset suorastaan kävelevät päälle, eivätkä malta odottaa ihmisten poistumista. Lidlissä en ole käynyt, koska tilaan ruoat koronatilanteen vuoksi kotiin, joten kommenttisi on älytön. Lopetin kaupassa käynnin jo syksyllä, kun kassajonossa iso porukka maskittomia nuoria tuli aivan iholle Jumbon Cittarissa.

Poistutko bussista etuovesta, vai miten ne maskittomat päälle tulee? Jos tarkoitat, että rynnivät niskaan kun poistut keskiovista, niin kannattaisiko odotella niin kauan että maskittomat ehtivät ulos?

Poistun bussista joko keskiovesta tai takaovesta ja bussiin (tai junaan) nimenomaan ulkoa tulevat ihmiset rynnivät päälle ennen kuin bussista pois jäävät matkustajat ovat ehtineet poistua. Ymmärsitkö nyt, kun väänsin rautalangasta? Eipä sillä, että sekään olisi ok, että takaa tulevat maskittomat tulisivat päälle...

En oikein ymmärtänyt vieläkään, asun stadissa itekin, ja ainoat ihmiset, jotka tulevat bussiin sisään keskiovista, ovat lastenvaunujen tai rollaattorin kanssa kulkevat. Muut tulevat etuovesta.

Vierailija
79/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ihme kun kirurgeista ja rakennustyömiehistä ei löydy yhtään astmaatikkoa, joka pyörtyisi työpaikkalla. Suurin syy ahdistukselle maskin käyttöön on surkea peruskunto. Hengästyttään pienestä kävelystä.

Vierailija
80/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se maski haise vaan oma hengitys👍

Tämä. Pidän tätä yhtenä syynä miksi ei haluta käyttää maskia. Surkea syyhygenia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän