En voi käyttää kasvomaskia maskiahdistuksen takia, ihmiset katsovat kuin spitaalista
Esim. Kaupassa, junassa jne. En vaan voi käyttää sitä kun tuntuu ahdistavalta ja vaikea hengittää😔
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).
Minä otan maskin reippaasti pois, jos alkaa huimata ja tulla pahoinvointia. Maskia _ei suositella_, jos sen kanssa hengittäminen on vaikeaa tai on sairaus, kuten astma. Ihan sama kuka kyttää ja kuinka pahasti. T. Raskaana minäkin
Minä ainakin välttelen kaikkia kuin spitaalista, oli maski tai ei. Koska turvavälit on kuitenkin suositeltava pitää maskeista huolimatta. En välttele yhtään sen enempää maskittomia (koska eihän noiden kangasmaskien teho ole kuin ihan minimaalinen, tehokkaissa maskeissa toki olisi parempi, mutta niitä käyttää kovin harva).
Maskiahdistus :D Ei ole todellista LOL
Sun kannattaisi hankkia lääkitys, sanothan itsekkin että ihmiset katsovat sinua. Tosiasiassa ne ei oletippakaan kiinnosuteet sinusta. Nyt kipin kapin lääkäriin,sinullaon ahdistushäiriö.
Onko kukaan ajatellut mitä hengitätte keuhkoihinne niistä maskeista? Ne tehdään jossain missälie hikipajassa...
Tämä on yksi koronahysterian sivuvaikutus, ihmiset pelkäävät toisiaan ja alkavat kytätä ja kyräillä toistensa tekemisiä. Lopettakaa se hysterisointi. Järki käteen. Ja vähän empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä maskia eikä kukaan katso mitenkään.
Täältä lähti paha silmä sinulle näin, ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maski ollut töissä huhtikuulta lähtien, saa syömisen ajaksi poistaa. Jokainen maski aiheuttaa mulle päänsärkyä ja väsymystä, osin siksi että silmälasit eivät istu maskin korvalenkkien takia ja on siis tihrustettava ilman. Menee illat toipuessa ja usein vapaapäiväkin.
Vapaalla en maskia pidä, koska ne silmälasit ei edelleenkään pysy päässä ja on joskus pakko hengittää! En kyllä kaupoilla ramppaakaan, pikaiset ruokaostokset ei-ruuhkaisena aikana, pidän turvavälit jne.Mieluummin näin kuin kymmenittäin maskimummoja parveilemassa ja juoruilemassa tarjoushyllyllä, maski suurimmaksi osaksi leuan alla.
Kannatta hommata sellainen lenkki korvien taakse. Loppu päänsärky.
Jo on herkkyys ahdistukselle suuri, jos maskin käyttö saa sen aikaan. Voi hyvää päivää. Elämässä paljon pahempaakin joutuu sietämään. Itse käytän maskia aina kauppareissulla ja julkisilla matkustaessa. Olen käyttänyt jo pitkään. Tottui parissa viikossa, eikä ahdista yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ajatellut mitä hengitätte keuhkoihinne niistä maskeista? Ne tehdään jossain missälie hikipajassa...
Tämä on yksi koronahysterian sivuvaikutus, ihmiset pelkäävät toisiaan ja alkavat kytätä ja kyräillä toistensa tekemisiä. Lopettakaa se hysterisointi. Järki käteen. Ja vähän empatiaa.
Otan muutama pölyhiukkanen hengitykseen kuin Korona. Hysteria on sun omassa päässä. Suurin osa ihmisistä älyää suojattua. Loput luulevat olevansa fiksumpia kuin muut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
Jaa. En ole käyttänyt missään kertaakaan maskia enkä ole huomannut kenenkään katsovan yhtään mitenkään eri tavalla kuin ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tekisit niissä näissä joissa on maskipakko?
..itse ainakin ko. tilanteesa olisin jo etukäteen hankkinut lääkärintodistuksen syystä, jonka vuoksi en pysty sitä maskia käyttämän. Siten vaan pitäisin sitä matkassa kodin ulkopuolella liikkuessa, jos siis tänne maskipakko tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan muutama pölyhiukkanen hengitykseen kuin Korona. Hysteria on sun omassa päässä. Suurin osa ihmisistä älyää suojattua. Loput luulevat olevansa fiksumpia kuin muut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect
Huvittavinta viestissäsi on se, että selvästi itse kuvittelet olevasi muita fiksumpi.
Jos maskiton ei pidä turvaväliä vaan änkeää alle metrin päähän kaupassa niin minä alan yskiä.
Ei voi kuin nauraa suomalaisille herkkäsieluille joille maski aiheuttaa oikein ahdistusta. Huolestuttavalle kyllä kuulostaa että niin monella on ilmeisesti vakava hengityselinsairaus että maski aiheuttaa hapenpuutetta ja huimausta. Olen viime vuoden huhtikuusta lähtien käyttänyt maskia aina kodin ulkopuolella, myös ulkona, koska täällä se on pakko. En ole ainakaan vielä saanut aivovauriota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tekisit niissä näissä joissa on maskipakko?
..itse ainakin ko. tilanteesa olisin jo etukäteen hankkinut lääkärintodistuksen syystä, jonka vuoksi en pysty sitä maskia käyttämän. Siten vaan pitäisin sitä matkassa kodin ulkopuolella liikkuessa, jos siis tänne maskipakko tulisi.
Sinulla siis on oikea syy? "En tykkää" ei ihan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yänään on pakko laittaa, kun menen labraan. Nenä ei ole toipunut vielä edellisestäkään kerrasta kolme viikkoa sitten.
Voiko näin herkkää ihmistä ollakaan.
Pää on kaksi viikkoa kipeä kun piti kerran käyttää pipoa.
Jalkoja särkee kun toissapäivänä oli villasukat. Oijoi, voivoi.
No jep :D Kolme viikkoa sitten joutui kerran käyttämään maskia, en ole vieläkään toipunut siitä koettelemuksesta, oih voih elämän rankkuutta.
Ei uskoisi, että tämä on samaa kansaa, joka aikoinaan soti Talvisodassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin nauraa suomalaisille herkkäsieluille joille maski aiheuttaa oikein ahdistusta. Huolestuttavalle kyllä kuulostaa että niin monella on ilmeisesti vakava hengityselinsairaus että maski aiheuttaa hapenpuutetta ja huimausta. Olen viime vuoden huhtikuusta lähtien käyttänyt maskia aina kodin ulkopuolella, myös ulkona, koska täällä se on pakko. En ole ainakaan vielä saanut aivovauriota.
Samaa on tämäkin ulkosuomalainen naureskellut. Suomalainen onkin näköjään se kaikista heikoin ja heiveröisin tällä pallolla, niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).
Ei pidä paikkansa että eivät välitä turvaväleistä. Ehkä jossain lidissä tietynlaiaset ihmiset ei välitä. Mutta muuten kyllä ihan normaalisti maskilliset ja maskittomat pitävät turvavälit.
No en tiedä, missä sinä asut, mutta itse asun Helsingissä ja joudun kulkemaan julkisilla neuvolaan/äitiyspoliklinikalle ym. vauvan seurantaan liittyviin paikkoihin. Kun esim. poistuu bussista tai junasta, niin (maskittomat) ihmiset suorastaan kävelevät päälle, eivätkä malta odottaa ihmisten poistumista. Lidlissä en ole käynyt, koska tilaan ruoat koronatilanteen vuoksi kotiin, joten kommenttisi on älytön. Lopetin kaupassa käynnin jo syksyllä, kun kassajonossa iso porukka maskittomia nuoria tuli aivan iholle Jumbon Cittarissa.
Poistutko bussista etuovesta, vai miten ne maskittomat päälle tulee? Jos tarkoitat, että rynnivät niskaan kun poistut keskiovista, niin kannattaisiko odotella niin kauan että maskittomat ehtivät ulos?
Vierailija kirjoitti:
Sama, asun Espanjassa ja maski on ollut pakollinen viime keväästä asti, jopa kesän kuumimpien kuukausien aikana. Keskivertoespanjalainen on aika kova valittamaan ja mäkättämään, mutta niin vaan täällä pystytään 40 asteen auringonpaahteessa istumaan bussissa maski päällä, kun taas suomalaiselle vellihousulle ei ilmeisesti kolme viikkoakaan riitä yhden päivän maskin käytöstä toipumiseen. Itse olen migreenipotilas ja maskilla on selvästi kohtauksien esiintymistä tihentävä vaikutus, mutta minkäs teet. Poliisilta voi tulla sakot ja metroissa kiertelee koronavartijoita nuhtelemassa maskittomia ihmisiä ja heittämässä heitä ulos vaunusta. Kun vaihtoehtoja ei löydy, niin kummasti kovimpienkin kitisijöiden ja voivottelijoiden täytyy sopeutua.
Jaa, mulla on pari kertaa unohtunut maski enkä ole kenenkään huomannut tuijottelevan. Tosin en itsekään tuijottele muita. Ehkä sunkin kannattaa.