Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käyttää kasvomaskia maskiahdistuksen takia, ihmiset katsovat kuin spitaalista

Vierailija
01.02.2021 |

Esim. Kaupassa, junassa jne. En vaan voi käyttää sitä kun tuntuu ahdistavalta ja vaikea hengittää😔

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut vaikka olen liikkunut monesti ilman maskia kaupoissa ja julkisissa. Olisit kokeillut käyttää maskia viime keväänä niin tietäisit miltä tuntuu kun ihmiset oikeasti tuijottavat.

Vierailija
22/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).

Ei pidä paikkansa että eivät välitä turvaväleistä. Ehkä jossain lidissä tietynlaiaset ihmiset ei välitä. Mutta muuten kyllä ihan normaalisti maskilliset ja maskittomat pitävät turvavälit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän maskia, vaikka olen viimeisillään raskaana ja hengitys luonnollisesti työläämpää jo muutenkin raskauden vuoksi. Lisäksi maski aiheuttaa pahoinvointia. En ikinä kehtaisi olla käyttämättä maskia. Yritän olla katsomatta pahasti, jos joku ei käytä maskia, koska en voi tietää, onko astmaatikko tms. Mulkaisen kyllä, jos tällainen henkilö ei pidä edes turvaväleistä huolta (usein nämä eivät välitä näistäkään, koska minäminäminä).

Ei pidä paikkansa että eivät välitä turvaväleistä. Ehkä jossain lidissä tietynlaiaset ihmiset ei välitä. Mutta muuten kyllä ihan normaalisti maskilliset ja maskittomat pitävät turvavälit.

No pitäähän tämä paikkansa. Olet seissyt jokaisen kaupan jonossa kaikkiin mahdollisiin aikoihin? Kyllä vähän väliä kaupassa kuin kaupassa näkee näitä, jotka tuppaavat itsensä jonossa niskaan kiinni. Yritän pitää kärryt edes välissä, ettei takana olija hönkisi ihan takaraivoon.

Vierailija
24/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maskia ole mikään pakko käyttää ja lohdutuksena niin ei niistä tavallisista maskeista ole mitään hyötyä, jopa Työterveyslaitos tämän totesi. Jos haluat estää viruksia niin pitäisi käyttää ffp3 maskia.

Luulen että sinusta vaan tuntuu siltä että sinua katsotaan niin. Ihan samanlaisesti voisi ajatella toisinpäin. En ole itse huomannut mitenkään ihmeellisiä katseita, mutta en kylläkään ole asiaa sen enempää miettinytkään.

Vierailija
25/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tekisit niissä näissä joissa on maskipakko?

Jos olisi pakko käyttää niin maskiin voi leikata pieniä huomaamattomia hengitysaukkoja.

Vierailija
26/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tekisit niissä näissä joissa on maskipakko?

Sori, siis niissä MAISSA. Autocorrect.

Lisättäköön vielä että lääkäri voi kyllä myöntää poikkeusluvan, jos on lääketieteellinen syy ettei maskia voi käyttää. "Musta tuntuu" ei ole lääketieteellinen syy.

Vierailija
27/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä, missä sinä asut, mutta itse asun Helsingissä ja joudun kulkemaan julkisilla neuvolaan/äitiyspoliklinikalle ym. vauvan seurantaan liittyviin paikkoihin. Kun esim. poistuu bussista tai junasta, niin (maskittomat) ihmiset suorastaan kävelevät päälle, eivätkä malta odottaa ihmisten poistumista. Lidlissä en ole käynyt, koska tilaan ruoat koronatilanteen vuoksi kotiin, joten kommenttisi on älytön. Lopetin kaupassa käynnin jo syksyllä, kun kassajonossa iso porukka maskittomia nuoria tuli aivan iholle Jumbon Cittarissa.

Vierailija
28/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Minulla sama juttu,en pysty käyttämään enkä käyttäisi vaikka pystyisinkin. Aivan hullua paniikin lietsontaa muutenkin koko homma. Tuijota takaisin niin kauan että lopettavat

Vierailija
29/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi raukka! :(

Varmaan kärsii Hapen puutteesta ..

Vierailija
30/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käytä. Älykkyys estää.

Siinä kun tuijottaa ... Aivopestyjen tollojen mielipiteet ei kiinnosta pätkän vertaa. : )

Vierailija
31/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi käyttää koska on niin herkkä nenä ja niiden haju pistää voimaan pahoin.

Kotimainen Nesu ei haise.

Vierailija
32/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yänään on pakko laittaa, kun menen labraan. Nenä ei ole toipunut vielä edellisestäkään kerrasta kolme viikkoa sitten.

Vierailija
33/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä maskia ole pakko käyttää. Sama kun pitäisit haavia namallasi.

Vierailija
34/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yänään on pakko laittaa, kun menen labraan. Nenä ei ole toipunut vielä edellisestäkään kerrasta kolme viikkoa sitten.

Voiko näin herkkää ihmistä ollakaan.

Pää on kaksi viikkoa kipeä kun piti kerran käyttää pipoa.

Jalkoja särkee kun toissapäivänä oli villasukat. Oijoi, voivoi.

Vierailija
35/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi raukka! :(

Varmaan kärsii Hapen puutteesta ..

Eli kun käyn seurannassa naistenklinikalla (Suomen johtavassa naisten ja vastasyntyneiden vaativaan erikoissairaanhoitoon keskittyneessä sairaalassa), jossa suositellaan maskin käyttöä myös raskaana oleville, niin sinä tiedät, että seurannassa terve ja hyvin kehittynyt vauvani kärsiikin hapen puutteesta? Aika paljon tulee sitten syntymään näitä hapenpuutteesta kärsiviä lapsia Suomessa, koska raskaana olevat ystäväni joutuvat käyttämään myös työssään koko ajan maskia (sairaaloissa, ravintoloissa ym. työskentelevät). Husin alueella muuten myös synnytykseen tulevien tulee käyttää mahdollisuuksien mukaan maskia: "Sairaalat ovat yleisiä tiloja, ja kaikki siellä vierailevat käyttävät maskia. Samoin poliklinikoille tulevat potilaat, oli kyse äitiyspoliklinikasta tai muusta poliklinikasta."

https://yle.fi/uutiset/3-11605828

Vierailija
36/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat aina olleet tuijottajia jo ennen maskeja ja eikä siinä mitään. Se on niitä kulttuurin ominaispiirteitä. Katsotaan sitä mikä on kiinnostavaa. Itselläni on persoonalliset kasvot niin varmaan kiinnittävät huomion. Enpä itsekään edes tiedä tuijottelenko muita.

Vierailija
37/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin just viime viikolla työterveydessä ilman maskia. Ei siellä kukaan mitään sanonut.

Vierailija
38/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ap:n 'kaikki tuijottaa'-olo johdu ihan hänen lumihiutale-asenteestaan. "Minä olen niin herkkä ja erikoinen, kaikki katsovat aina minua."

Vierailija
39/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa ihan kiva, jos en olisi mitenkään herkkä, mutta nenästä tulee edelleen veristä limaa ja karstaa ärryttyään maskista. Kipu kesti viikon, se on sentään jo ohi.

Vierailija
40/201 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa ihan kiva, jos en olisi mitenkään herkkä, mutta nenästä tulee edelleen veristä limaa ja karstaa ärryttyään maskista. Kipu kesti viikon, se on sentään jo ohi.

En usko hetkeäkään, ellei maskiasi ole valmistettu teräsvillasta ja piikkilangasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme