Mahtavaa, 5 vuotiaalle tuli järjetön korvakipu. Nyt päivystyksessä. Lapsi on ihan väsynyt ja itkee vaan
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ihan voin omakohtaisesta lähes 50v kokemuksesta sanoa, että kipulääkkeestä ei ole kyllä p****nkaan apua korvatulehduksessa. Toivottavasti ap saatte apua pian.
Ei yhdestä, mutta yhdistelmästä kyllä. Eli panadol+burana. Tai sitten teillä on ollut vain astetta hankalampia tauteja. Mutta pääsääntöisesti tuo tehoaa. Antibiootti ei auta kipuun, joten kipu on hoidettava ihan ensin pois, muu on lapsen rääkkäystä.
Ap. Pistä kännykkä pois. Ota kivusta itkevä lapsesi syliin, halaa ja silittele.
Vierailija kirjoitti:
Herran jestas, aikuiset(?) ihmiset kehtaa märistä siitä että äiti on puhelimella! Jospa se on jotain mikä pitää väsyneen äidin järjissään tai auttaa jaksamaan? Lapsella voi olla ihan turvallinen olo äidin sylissä, vaikka sillä äidillä oiskin puhelin kädessä.
Sitä paitsi äiti on saattanut jo soittaa päivystykseen ennen sinne lähtöä ja tilanne on arvioitu. Turhaa yrittää viisastella kipulääkkeistä kun ei tiedä tilannetta.
Kun te äippylit olette se luuri kädessä heräämisestänne nukkumaan menemiseenne.
Onko jonkun lapsella kipulääkkeet oikeasti auttaneet korvatulehduskipuun? Minä en koskaan huomannut pienintäkään vaikutusta, vaikka annettiin maksimiannokset.
Kolmen lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Ihan voin omakohtaisesta lähes 50v kokemuksesta sanoa, että kipulääkkeestä ei ole kyllä p****nkaan apua korvatulehduksessa. Toivottavasti ap saatte apua pian.
Kyllä minull on auttanut ibuprofeeni ja parasetamol yhdessä otettuna. Siten hoidetaan myös leikkauksien jälkeisiä kipuja, joten outoa on jos ei korvakipuun vaikuttaisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Meillä lähti aikuinen mies keskellä yötä lääkäriin korvakivun takia, eikä sinne helposti kyllä lähde.
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun lapsella kipulääkkeet oikeasti auttaneet korvatulehduskipuun? Minä en koskaan huomannut pienintäkään vaikutusta, vaikka annettiin maksimiannokset.
Kolmen lapsen äiti
Ihan joka kerta, kunhan antaa YHDISTELMÄN.
Pääasia, että keskityt itseesi ja nettiin. Laita vielä kuva perseestäsi instaan äläkä vaan huomioi lastasi mitenkään, sillä sinä olet tärkein ja peukutukset ja tykkäykset somessa!
Vierailija kirjoitti:
Ap. Pistä kännykkä pois. Ota kivusta itkevä lapsesi syliin, halaa ja silittele.
Mulla on kolmesta lapsesta yksi, joka ei halua että kukaan koskee, kun on oikein kipeä. On ollut sellainen ja vastasyntyneenä, on nyt 16v. Vieressä saa olla, mutta koskea ei saa. T: ei ap
Meillä päin ei aikuinen mies edes pääsisi päivystykseen yöllä korvakivun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Itse olin lapsen luona teholla. Ei kyllä väsyttänyt. Suretti.
Mutta Tsemppiä sun vaikeuteen.
Mua kyllä jo kolmantena päivänä lastenteholla jo väsyttikin.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen äiti
Ihan joka kerta, kunhan antaa YHDISTELMÄN.
Hyvä teille. Meillä ei yhdistelmä maksimiannos Buranaa + maksimiannos Panadolia näyttänyt koskaan auttavan mitään. Aika monta korvatulehdusta kärsittiin, mutta onneksi lapset ovat jo kasvaneet eikä näistä ole enää ollut vaivaa.
25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Meillä lähti aikuinen mies keskellä yötä lääkäriin korvakivun takia, eikä sinne helposti kyllä lähde.
Niin ja lääkäri suosittelee kipuun ibuprofeenia ja prasetamolia. Toki voi määrätä myös antibiootit, mutta ne eivät kipuun auta.
Av-laatua. Joku on varmaan tunteja päivystyksessä, eikä saisi minuuttia olla puhelimella. Ja ennen päivystykseen lähtöä on todennäköisesti soitettu ja saatu ohjeet tulla paikan päälle.
Meille neuvoi lääkäri jo 90-luvun alussa, että kokeillaan kipulääkkeillä hoitaa tulehdus pois, kun lapsi oli korvatulehduskierteessä. Paranemista seurattiin sitten neuvolassa. Sen jälkeen ei yhtäkään lääkekuuria yksikään lapsistamme tarvinnut korvatulehdukseen. Nuorin on nyt 18-vuotias eikä ole syönyt ainuttakaan antibioottikuuria miinkään muuhunkaan tulehdukseen.
Kyllä meillä on auttanut lasten korvakipuun särkylääkkeet. Tai no, molemmilla on ollut yksi korvatulehdus alle 1-vuotiaana, joten varmaksi ei voi sanoa auttoiko vai ei, mutta ainakin kipulääkkeen kanssa nukkuivat yöllä ja heräsivät kun lääkkeen vaikutus alkoi loppua, nukahtivat sitten taas kun saivat lääkkeen. Antibioottikuuritkin heillä kyllä oli siihen.
Eikö lapsia hoideta ensin? Kummallista.
Minä ottaisin pikkulapset hoitoon etusijassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvakipuun burana+panadol-yhdistelmää muutama pv tai jopa viikko. Yhdistelmä vie kipua ja burana tulehdusta. Jos kipu ei katoa noilla tai oireet jatkuu, niin sitten vasta lääkäriin.
Ei nykyään enää anneta antibiootteja heti korvatulehdukseen, ja hyvä niin.
Ei viisivuotiaille anneta mitään lääkekoktaileja noin vain. Me menemme aina lääkäriin, jos korvatulehdus iskee. Lapsi on nyt ekaluokkalainen, ja onneksi korvatulehduksia on ollut vain viitisen kappaletta. Todella ikävä tauti. Joka kerran lapsi on saanut antibiootit. Lisäksi jotkut tarvitsevat lääkärintodistuksen töihin, jos lapsi on sairas.
Ei kai kukaan lääkärintodistuksen takia raahaa lastaan päivystykseen?! Korvakipua hoidetaan kipulääkkeillä, ja mennään sitten arkipäivänä lääkäriin, ellei kipu ole niin kauhea ettei maksimiannokset kipulääkkeitä auta. Ja kyllä, viisivuotiaalle ja paljon nuoremmallekin annetaan "lääkecocktail", siis ibuprofeenia ja parasetamolia yhdessä, jos kipu on kovaa.
Herran jestas, aikuiset(?) ihmiset kehtaa märistä siitä että äiti on puhelimella! Jospa se on jotain mikä pitää väsyneen äidin järjissään tai auttaa jaksamaan? Lapsella voi olla ihan turvallinen olo äidin sylissä, vaikka sillä äidillä oiskin puhelin kädessä.
Sitä paitsi äiti on saattanut jo soittaa päivystykseen ennen sinne lähtöä ja tilanne on arvioitu. Turhaa yrittää viisastella kipulääkkeistä kun ei tiedä tilannetta.