Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keitä ärsyttää vegaanisuus?

Vierailija
31.01.2021 |

Ei saisi syödä lihaa ja nykyään melkein kaikki vegaaneja. Eikö riitä lisää vaan kasviksia jos kyse maailman pelastamisesta ja jokainen tekee oman pienen osuuden kuin että alkaa täysin vegaaniksi ja saattaa elää hipahtavaa elämää?

Kommentit (451)

Vierailija
441/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto pelastuu kun vegaani syö brasilialasesta soijasta valmistettua tofua ja juo soijamaitoa kyytipojaksi.

Väärin meni! Kannattaa ottaa asioista selvää. Ne Brasilian soijat menee niiden lihakarjojen käyttöön. Vegaanit syö Eurooppalaista soijaa tofussaan.

https://jalotofu.fi/ensimmainen-vastuullisuusraporttimme-on-julkaistu/

Onkos siellä jalotofun mainoskampanjoija?

Se on vaan yksi soijavalmiste. Soijavalmisteita on kaupat pullollaan ja suurin osa on kyllä kaukana eurooppalaisesta. Naiivia sanoa että vegaanit syö vain ja ainoastaan jalotofua.

Ei ole mainoskampanjasta kyse, laitoin vain linkin mukaan todisteeksi. Mikä ihmisten soijatuote on brasilialaisesta soijasta tehty? Ei ole tullut sellaista vastaan. Laita linkki todisteeksi.

Vierailija
442/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihan suunnattomasti, ihan omasta puolestani vain, olisi mielenkiintoista joskus törmätä tällaiseen vapaaehtoisesti vegaaniin, joka muistuttaa siitä jatkuvasti..olis pari valittua sanaa sanottavaksi🤓

Olen itse lähes vegaani tätä menoa. Raskauden myötä kaikki muu liha, paitsi tonnikala ja seiti ovat pois ruokalistalta. Jos syön punaista lihaa, niin siitä aiheutuu 6h kuluttua aivan järkyttävän paha olo, joka kestää seuraavan vuorokauden sekä reseptilääkettä vaativa närästys, jota ei millään Renniellä lievitetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkä ketju aiheesta. Eikä ihme kun onhan ne vegaanit ärsyttäviä.

Kyllä minäkin myönnän ja ymmärrän kasvisten syönnin terveellisyyden mutta vegaanit käyttäytyvät kuin uskonlahkon jäsenet. Jos ruuanvalmistuksessa on käytetty jotain eläinperäistä tuotetta, niin heidän maailmankatsomuksensa mukaan se on saastunutta eikä sitä voi syödä.

Jos ei halua syödä eläinperäistä, ei sen pitäisi olla kenellekään ongelma. Vegaanit saa kuulla ruokavaliostaan enemmän nälvimistä koska poikkeavat normista.

Mitä sun persettä kutittaa että en halua syödä keittoa jossa onkin käytetty kermaa? Miksi mun pitäisi syödä jotain mikä on mun ajatusmaailmaa vastaan? MIKSI? perusteleppa vähän. Sulla ei ole perusteluja siihen, ei mitään vakuuttavaa.

Vierailija
444/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vielä sen että olen joutunut kuulemaan nälvimistä ja kyseenalaistusta siitä että olen kasvissyöjä/vegaani nykyään. Kymmeniä kertoja. Ei, en ole tuputtanut mitään.

Niin että kyllä ne sekasyöjät paremmin osaa tämän häirinnän ruokavalioon liittyen.

Vierailija
445/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä ihmetellä että miksi ylipaino, sydän ja verisuonitaudit sekä aivohalvaukset on yleistynyt Suomessa, kun lukee näitä kommentteja :D voi kun näyttää olevan vaikeeta hyväksy että omilla valinnoilla on osallaan vastuussa maailman tuhosta ja kärsimyksestä. Lihaa pitää saada lappaa naamaan huolimatta siitä mitä se tekee ympäristölle ja terveydelle.

Vierailija
446/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkä ketju aiheesta. Eikä ihme kun onhan ne vegaanit ärsyttäviä.

Kyllä minäkin myönnän ja ymmärrän kasvisten syönnin terveellisyyden mutta vegaanit käyttäytyvät kuin uskonlahkon jäsenet. Jos ruuanvalmistuksessa on käytetty jotain eläinperäistä tuotetta, niin heidän maailmankatsomuksensa mukaan se on saastunutta eikä sitä voi syödä.

Jos ei halua syödä eläinperäistä, ei sen pitäisi olla kenellekään ongelma. Vegaanit saa kuulla ruokavaliostaan enemmän nälvimistä koska poikkeavat normista.

Mitä sun persettä kutittaa että en halua syödä keittoa jossa onkin käytetty kermaa? Miksi mun pitäisi syödä jotain mikä on mun ajatusmaailmaa vastaan? MIKSI? perusteleppa vähän. Sulla ei ole perusteluja siihen, ei mitään vakuuttavaa.

Osui ja upposi!

Vierailija
447/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit ovat kyllä syyllistäjien ja marttyyrien kuninkaita/kuningattaria.

Jos kehtaa olla eri mieltä, että jos välillä syö jopa sitä kauheaa punaista lihaa kerran tai pari viikossa,kaiken muun lisäksi, on mentävä häpeänurkkaan.

Ottaa päähän kun pitää olla NIIN maailmanparantaja ja sekasyöjiä syyllistetään jos käyttää kahvissa ihan oikeaa maitoa.

Monta kertaa tullu tämä: "hankkikaa elämä!!!!" Vegaanien suunnalta.

Mites tämä sitten:"voisitteko lopettaa sen syyllistämisen?"

Ja turha väittää ettei vegaanisuutta tuputeta. Se vain naamioidaan niin, että näyttävät paremmilta ja voivat maailmanparantaminen verukkeella syyllistää ns.normaalit ihmiset. Monet ystäväni olivat ennen vegaaniksi ryhtymistä rentoja, suvaitsevaisia ja mukavaa seuraa. Ovat edelleen, mutta kun se vegaanisuus tuppaa tulemaan joka keskustelussa esiin tavalla tai toisella...

Vierailija
448/451 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanius ärsyttää jos sen tuputtaminen muille menee överiksi niin kuin näillä vegaaneilla on mennyt:

Vierailija
449/451 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä suositella kirjoitti:

Jatkuu:

Saatan syödä aamiaiseksi kanakeittoa. Lisään aina ruokiin loppuvaiheessa valmistusta ihan kunnolla kookosöljyä tai oliiviöljyä.

Varmaan jokainen tämän tekstin luettuaan ymmärtää, että jos karsisin vielä eläinkunnan tuotteet, jäljelle jäisi salaattivihanneksia oliiviöljyllä. Ai niin, salaattiin laitan viinietikkaa.

Alkoholijuomista en juo:

Olut ( viljaa )

Siideri ( hedelmää, sokeria)

Kermalikööri

Likööri

Juon harvoin:

Kuivat tai puolikuivat viinit ( vaikka muuten en syö viinirypäleitä)

Vodka ( sokeriton blandis )

Gini

Sokeriton lonkero ( greippi siis myös ok pieninä määrinä)

Rommi

Jokainen syö mikä omalle elimistölle on parasta. Vegaania minusta ei ikinä tule, se on täysin mahdoton ajatus.

Tavoite on, että kun ulostan, mukana ei tule verta. Siihen ei tarvitse vegaanien puuttua.

Ennen kuin kuulin karppaamisesta, kokeilin olla vegetaristi ja söin soijavalmisteita, tofua ym. Lopulta sain IBS diagnoosin kun suoli tähystettiin oireiden takia. Kaikille ei vain sovi!

Vaikka syön salaatteja, joskus nekään eivät imeydy ja saan oireita. Parasta mulle on kypsentää kasvikset. Syön paljon keittoja.

Olen kyllästynyt syyllistämiseen ja tuputukseen. En minäkään tuputa mun karppaamista tai ketoruokavaliota kenellekään.

Saisit kuitenkin maitotuotteista, sienistä, pähkinöistä, manteleista ja siemenistä proteiinia, joten välttämättä et tarvitsisi lihaa tai kalaa. Tottakai saat syödä mitä haluat ja on hienoa, että ruokavaliosi on kuitenkin noin monipuolinen IBS:stä huolimatta. Itselläni on IBS ja atooppinen iho ja PALJON ruoka-aineallergioita (sitrushedelmät, banaani, monet hedelmät raakana, puolukka (ja muut bentsoehappoa sisältävät marjat) pähkinät, mantelit, selleri, fenkoli, kaneli, inkivääri, chili, curry jne.). Olen kasvissyöjä. Proteiinia saan mm. maitotuotteista ja täysjyväviljasta (ruis, ohra ei käy). IBS:n takia en voi syödä mm. sieniä, kaaleja, papuja, herneitä, paprikaa, ruista, ohraa, meloneja, omenaa. Alkoholia en juo ollenkaan. D-vitamiinilisää käytän päivittäin (50 mikrog). Minulle nimenomaan esim. lihat ja kananmuna aiheuttavat IBS-oireita. Kaikilla on kuitenkin yksilölliset oireet, vaikka olisi sama sairaus.

Kirjoitit ensin että saat proteiinia täysjyväviljasta("ruis,ohra ei käy). Seuraavassa lauseessa kirjoitat kuitenkin että et voi syödä "mm.sieniä,kaaleja papuja, herneitä, paprikaa, RUISTA,,ohraa,meloneja,omenaa."

Menee aika paljon ristiin. Eli ekana voit syödä ruista mutta sitten et kuitenkaan voi? 😅

Vierailija
450/451 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan lihansyönti on viime vuosina lisääntynyt, osin karppaajien myötä ja sitten on nämä Äijät(tm), joiden pitää saada joka aterialla lihaa. 

Jos toinen ihminen elää eri tavalla kuin sinä, ei sen tarvitse olla loukkaus sinua kohtaan. Jos hän huomauttelee syömisistäsi, saat sanoa ihan suoraan että aikuinen ihminen syö mitä haluaa ja kukaan ei voi tuomita toista. Jos se ei auta, vähennä kontaktia hänen kanssaan. Jotkut vegaanit ovat oikeasti ärsyttäviä, mutta eivät kaikki. 

Minusta vegaanit ovat epämiellyttäviä.Ensinkin tiedän heuidän poliittisen akkanoton.hehän eivät ymmärrä politiikasta mitään -Pitäisi kieltää heiltä äänestäminen. 

Ja tuo ruokavöyhötys.

Miten on mahdollista että niin moni on allerginen vaikka mille? Ei ennen vanhaan ollut koulussa erikoisruokia kellekään ja kaikki oli terveitä. 

Tähän on tieteellinen selitys, joka opetetaan ihan yläasteen terveystietodon tunnilla.

Eli kerron sinulle kun olet tyhmempi kuin 13 vuotias, nykyään ihmiset elävät puhtaammin kun ennen joka aiheuttaa allergiaa kun ei olla totuttu kaikkeen.

Ja äänestäminen pitäisi minusta kieltää sinunlaisiltasi persuilta jotka ei voi elää ilman pekonia ja eivät ymmärrä politiikasta yhtään ja olisivat halunneet varmaan Trumpin uudelleen presidentiksi

Nykyään eletään ylihygieenisesti, joo. Mutta erittäin suuri osa on sitten näitä jotka keksii ihan päästään näitä "allergioita " ja muita rajoitteita kun haluavat olla niiiin erityisiä.

Ei muuten ainakaan mun terkan tunneilla oo tollasta opetettu, vaan pikemminkin toppuuteltiin että liika bakteerikammo vie luontaisen vastustuskyvyn.

Ja miten voit leimata edellisen kommentoijan poliittisen kannan,että hän ei voi elää ilman pekonia, ettei hän ymmärrä politiikasta mitään ja että hän haluaa Trumpin uudelleen presidentiksi?? 🙄 oot aikamoinen meedio...

Okei, mä profiloin sut: äänestät vihreitä, elät tofulla, salaatilla etkä voi elää ilman ituja, luulet ymmärtäväsi politiikasta kaiken. Ja haluat Pekka Haaviston presidentiksi. Menikö oikein?

Vierailija
451/451 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se sille jos joku haluaa olla ituhippi, mutta sitä en kyllä tajua että miksi sille lihalle pitää sit olla sellaisia korvikkeita kuin esim. vegaaninen pekoni? Eihän se ole pekonia.

Lihan korvikeket on tarkoitettu auttamaan ihmistä, joka haluaa vaihtaa lihan muihin vaihtoehtoihin. Aluksi on helpompi tehdä se sama tuttu ruoka, mutta jauhelihan sijaan käyttää vegejauhista. Kun osaaminen kehittyy, niin ihminen ei tarvitse vegepekonia jne. 

Toi kuulostaa ihan nicoretten mainokselta, kyseessä vaan lihan syönnin lopettaminen. Nicorette on tarkoitettu auttamaan niitä, jotka haluavat lopettaa tupakoinnin.

Tekolihat on tarkoitettu niille, jotka yrittävät lopettaa lihan syönnin....

Todella naurettava kommentti! 🙄

Eli noi jauhikset,nyhtikset,seitanit, muut leikkinakit,you name it, on jotain "vieroituksenhelpottajia"? Tupakan lopettaminen on hyvä asia, mutta miksi ihmisen pitäisi "vieroittautua" luonnollisesta ruokavaliostaan joidenkin korvikkeiden avulla?

Eläinperäinen ruoka kasvisten lisäksi on kuulunut ruokavalioomme niin kauan kuin meitä on ollut olemassa.

Se on fakta jota ei voi kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän