Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keitä ärsyttää vegaanisuus?

Vierailija
31.01.2021 |

Ei saisi syödä lihaa ja nykyään melkein kaikki vegaaneja. Eikö riitä lisää vaan kasviksia jos kyse maailman pelastamisesta ja jokainen tekee oman pienen osuuden kuin että alkaa täysin vegaaniksi ja saattaa elää hipahtavaa elämää?

Kommentit (451)

Vierailija
321/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en taas tajua miten jonkun persettä voi kutittaa toisen ruokavalio näin paljon. Varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon haittaa lihantuotannosta on ympäristölle, mielestäni vegaanien ilkkuminen on vähän sama asia kuin nauraisi ihmisille jotka keräävät roskia pois maasta.

Onhan se toki rasittavaa jos joku yrittää jatkuvasti käännyttää seuraamaan toista ruokavaliota, mutta itse tunnen esim. enemmän keto-ruokavaliosta jatkuvasti jauhavia kuin kasvissyöjiä. 

Mua taas ihmetyttää nää hurahtaneet. Sitten ei osata muuta kuin toistaa näitä ” miten paljon haittaa lihantuotannosta on ympäristölle” -mantroja. Mistä tulee raaka-aine noihin vegaaniruokiin? Myös taloudellisten tosiasioiden tunnustaminen olisi suotavaa. Kuten, moniko ihminen on vegaani? Kuinka moni ostaa vegepyöryköitä, jotka maksavat 15€/kg? Mistä Suomen elintarvikkeiden liikevaihto tulee? Mietipä alkuun realiteetteja. PS: en ole kasvisruokaa vastaan, käytän itsekin, mutta en pidä siitä ettei tajuta, miten talous toimii.

Tiedätkö mitä eläimet syövät/juovat ja miten paljon päästöjä eläimistä tulee? Aika nopealla googlettamisella löytää tietoa miksi lihaa sisältävä ruokavalio on paljon pahempi ympäristölle kuin kasvispainotteiset ruokavaliot.

15e/kg vegepyöryköitä jne ihmekasvisturhuuksia ei ole mikään pakko sisällyttää ruokavalioon vaikka olisikin vegaani (ja niitä saa myös tehtyä itse halvemmalla). Oletko tietoinen siitä miten kallista oikea liha on varsinkin verrattuna kasviksiin?

Jankkaat samaa liturgiaa.

Keskustelu toimii niin, että vastaat ensin esittämiini kysymyksiin.

Sitten vastaan kysymyksiisi.

Vierailija
322/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jonkun ruokavalio voi ärsyttää niin paljon, että alkaa harjoittamaan kaikenlaista passiivisaggressiivista p*skaa tai suoranaista ilkeilyä, kuten tarjoamalla ei-vegaanista ruokaa väittämällä sitä vegaaniseksi.

Mitä te tällä luulette saavuttavanne? Miten tällainen käytös poikkeaa vaikka koulu- tai työpaikkakiusaamisesta?

Jokaisen ruokavalio on jokaisen oma asia. Ei ole oikein saarnata omista ruokailutottumuksistaan, oli sitten vegaani tai sekasyöjä.

Sen verran kuitenkin toivoisin yleisten ruokatapojen muuttuvan, että lihansyöntiä ja maitotuotteiden kulutusta ei ainakaan lisättäisi nykyisestä, sillä on yksinkertaisesti fakta, että maapallo ei tule sitä kestämään.

Mä en ole niin maailmaa syleilevä, että luopuisin lihasta tai maitotuotteista ympäristösyistä. Elän muuten varsin vaatimattomasti, hiilijalanjälkeni on pienempi kuin reissaamista harrastavalla vegaanilla. Hyvin paljon on vegaaneilla tekopyhyyttä paasaamisessaan. Kiinnitetään tiettyihin asioihin, ja esim. matkustamisessa ei hiilijalanjälki enää olekaan mikään mittari, kun halutaan drinksutella Thaimaassa. Kun tästä huomauttaa, niin alkaa iänikuinen eläinoikeusmantra, jolla yritetään maalailla lihaa syövästä henkilöstä Ilmestyskirjan petoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jonkun ruokavalio voi ärsyttää niin paljon, että alkaa harjoittamaan kaikenlaista passiivisaggressiivista p*skaa tai suoranaista ilkeilyä, kuten tarjoamalla ei-vegaanista ruokaa väittämällä sitä vegaaniseksi.

Mitä te tällä luulette saavuttavanne? Miten tällainen käytös poikkeaa vaikka koulu- tai työpaikkakiusaamisesta?

Jokaisen ruokavalio on jokaisen oma asia. Ei ole oikein saarnata omista ruokailutottumuksistaan, oli sitten vegaani tai sekasyöjä.

Sen verran kuitenkin toivoisin yleisten ruokatapojen muuttuvan, että lihansyöntiä ja maitotuotteiden kulutusta ei ainakaan lisättäisi nykyisestä, sillä on yksinkertaisesti fakta, että maapallo ei tule sitä kestämään.

Mä en ole niin maailmaa syleilevä, että luopuisin lihasta tai maitotuotteista ympäristösyistä. Elän muuten varsin vaatimattomasti, hiilijalanjälkeni on pienempi kuin reissaamista harrastavalla vegaanilla. Hyvin paljon on vegaaneilla tekopyhyyttä paasaamisessaan. Kiinnitetään tiettyihin asioihin, ja esim. matkustamisessa ei hiilijalanjälki enää olekaan mikään mittari, kun halutaan drinksutella Thaimaassa. Kun tästä huomauttaa, niin alkaa iänikuinen eläinoikeusmantra, jolla yritetään maalailla lihaa syövästä henkilöstä Ilmestyskirjan petoa.

Minä puolestani lopetan roskaamisen ja lihansyömisen vasta kun ihmiset lopettavat matkustamisen ja auton käyttämisen. Elän kuitenkin niin vaatimattomasti että on aika tekopyhää valittaa minulle muutaman pariston ja vanhan pakastimen heittämisestä pusikkoon jos itse käy autolla kaupassa monta kertaa kuukaudessa.

Vierailija
324/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en taas tajua miten jonkun persettä voi kutittaa toisen ruokavalio näin paljon. Varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon haittaa lihantuotannosta on ympäristölle, mielestäni vegaanien ilkkuminen on vähän sama asia kuin nauraisi ihmisille jotka keräävät roskia pois maasta.

Onhan se toki rasittavaa jos joku yrittää jatkuvasti käännyttää seuraamaan toista ruokavaliota, mutta itse tunnen esim. enemmän keto-ruokavaliosta jatkuvasti jauhavia kuin kasvissyöjiä. 

Mua taas ihmetyttää nää hurahtaneet. Sitten ei osata muuta kuin toistaa näitä ” miten paljon haittaa lihantuotannosta on ympäristölle” -mantroja. Mistä tulee raaka-aine noihin vegaaniruokiin? Myös taloudellisten tosiasioiden tunnustaminen olisi suotavaa. Kuten, moniko ihminen on vegaani? Kuinka moni ostaa vegepyöryköitä, jotka maksavat 15€/kg? Mistä Suomen elintarvikkeiden liikevaihto tulee? Mietipä alkuun realiteetteja. PS: en ole kasvisruokaa vastaan, käytän itsekin, mutta en pidä siitä ettei tajuta, miten talous toimii.

Tiedätkö mitä eläimet syövät/juovat ja miten paljon päästöjä eläimistä tulee? Aika nopealla googlettamisella löytää tietoa miksi lihaa sisältävä ruokavalio on paljon pahempi ympäristölle kuin kasvispainotteiset ruokavaliot.

15e/kg vegepyöryköitä jne ihmekasvisturhuuksia ei ole mikään pakko sisällyttää ruokavalioon vaikka olisikin vegaani (ja niitä saa myös tehtyä itse halvemmalla). Oletko tietoinen siitä miten kallista oikea liha on varsinkin verrattuna kasviksiin?

Niin, ihan turha selittää miksi maapallo on tosiaan pyöreä kuten ihmisillä on tapanaan syystä jankata, ja jättää sanomatta että, niin, voi voi, kiinalaiset kuitenkin hyötyvät niin paljon samalla kun tuhoavat maapallon, eli ihan turha heidän on lopettaa ympäristön tuhoamista. Mitään muutosta ei tähän maailmaan tarvita kun kerran tuho on niin taloudellisesti kannattavaa. 

Vierailija
325/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eläinoikeuksista vouhkataan, vaikka Thaimaaseen matkustavalla pitäisi silmätkin aueta viimeistään paikan päällä. Eläimillä ei ole siellä mitään arvoa ja eläimiä (esim.broilereita) kohdellaan kaikkea muuta kuin lajityypillisen käytöksen huomioiden. Eläinoikeustyypit niputtavat Suomen samaan laariin muiden maiden kanssa ja kaikki Netflix -dokumentit ovat heidän mukaansa totta Suomessakin.

Vierailija
326/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihan turha selittää miksi maapallo on tosiaan pyöreä kuten ihmisillä on tapanaan syystä jankata, ja jättää sanomatta että, niin, voi voi, kiinalaiset kuitenkin hyötyvät niin paljon samalla kun tuhoavat maapallon, eli ihan turha heidän on lopettaa ympäristön tuhoamista. Mitään muutosta ei tähän maailmaan tarvita kun kerran tuho on niin taloudellisesti kannattavaa. 

Eli et osaa vastata esitettyihin kysymyksiin?

Vierailija
327/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo kaikkiin. Harmi että et ilmeisesti pysty ymmärtämään melko yksinkertaisia analogioita.

Vierailija
328/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi ihan se, että lainsäädäntö olisi yhdenmukainen lemmikki- ja ns. tuotantoeläinten osalta. Ei tarvitse oikeastaan muuttaa lainsäädäntöä, kaikkia eläimiä tulisi kohdella samoin. Katsotaan sitten, kuinka paljon niitä lihansyöjiä on. Metsästys olisi käytännössä kiellettyä, koska eihän sitä ilman syytä toisen koiraakaan saa ampua.

Sehän olisi veikeää liikenneturvallisuuden kannalta, jos esim hirviä ei metsästettäisi.

Jep, sama myös metsätalouden kannalta. Kiva, kun hirvet vasoineen tulee popsimaan taimet!

Vierailija
329/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo kaikkiin. Harmi että et ilmeisesti pysty ymmärtämään melko yksinkertaisia analogioita.

Et vastannut. Laitan pallukoilla, niin sinun on helpompi vastata.

Mistä tulee raaka-aineet vegaaniruokiin? Ilmoita kasvisraaka-aineiden alkuperämaat.

Moniko ihminen Suomessa on vegaani?

Mistä Suomen elintarvikkeiden liikevaihto tulee? Miten realistista on saada 60 % liikevaihdosta kotimaisista kasvisraaka-aineista ja kasvisruuista?

Vierailija
330/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee raaka-aineet vegaaniruokiin? Ilmoita kasvisraaka-aineiden alkuperämaat.

Mistä Suomen elintarvikkeiden liikevaihto tulee? Miten realistista on saada 60 % liikevaihdosta kotimaisista kasvisraaka-aineista ja kasvisruuista?

- kysymys jolla ei ole mitään merkitystä. Sillä on merkitystä kuinka paljon enemmän lihaproteiinikilon tuottamiseen tarvitaan raaka-ainetta, esim. papuja rehuna kuin jos ihminen söisi sen proteiinikilon ilman että kierrättää sen eläimen kautta. Eläimen kautta ruoan kierrättäminen on epäekologista. Ihminen voi suoraan syödä sen proteiinin. Miksi sillä on väliä mistä vegaaniruokien raaka-aineet tulevat niin kauan rahdataan geenisoijaa rehuksi lihaeläimille moninkertaiset määrät. Jos nyt joitakin alkuperämaita voi sanoa niin olen ostanut mm. ruotsalaista ja kanadalaista kikhernettä. Nyhtökauran ja härkiksen raaka-aine ainakin olisi mahdollista kasvattaa suomen leveysasteilla

- mitä väliä sillä on kuinka moni ihminen on suomessa vegaani, sillä on väliä että mahdollisimman moni alkaa suosimaan kasvisruokaa ympäri maailman

-taloudesta en ymmärrä mutta eläintuotteiden tuottajia käsittääkseni tuetaan kovasti. Nämä tuet olisi järkevämpää antaa kasvikunnan tuotteita tuottaville. Suomessa olisi paljon potentiaalsia kasvisproteiinilähteitä mahdollista kasvattaa, ruokalupiini, hamppu, linssit, härkäpapu.

Itse tosin en ole vegaani ilmastosyistä vaan siksi että pidän eläimistä elävinä. Minun vuokseni ei eläinten tarvitse kärsiä. Positiiviset ympäristövaikutukset tulevat kaupan päälle. 

Yksi mikä etu myös olisi jos koko planeetta alkaisi kasvissyöjiksi, eläintaudit ja pandemiat olisivat sen jälkeen historiaa.

Itse en käy Thaimaassa, kävin siellä lihansyöjäystäväni luona 20 v. sitten ja minulle jäi kamalat traumat sekä ihmisten että eläinten kärsimyksistä siellä. En tule enää ikipäivänä lähtemään tuonkaltaisiin maihin.

Kasvissyöjänä olen ollut 30 vuotta. On tosiaan tullut tutuksi lihaanien tekemä kiusaaminen. Kai he tykkäävät kiusata sekä ihmisiä että eläimiä. Samat ihmiset varmaan sitten kauhistelevat sädekehä päänsä yllä esim. Koskelan kiusaamissurmaa. 

Vierailija
331/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monelle vegaanille on täysin mahdotonta ymmärtää, että pavut, härkikset ja muut vegaaniset proteiininlähteet eivät sovi kaikille? Joo, saa porkkanastakin proteiinia, mutta aikamoisen kasan niitä saa popsia ennen kuin päivän tarve on täynnä.

Vierailija
332/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittäisi ihan se, että lainsäädäntö olisi yhdenmukainen lemmikki- ja ns. tuotantoeläinten osalta. Ei tarvitse oikeastaan muuttaa lainsäädäntöä, kaikkia eläimiä tulisi kohdella samoin. Katsotaan sitten, kuinka paljon niitä lihansyöjiä on. Metsästys olisi käytännössä kiellettyä, koska eihän sitä ilman syytä toisen koiraakaan saa ampua.

Sehän olisi veikeää liikenneturvallisuuden kannalta, jos esim hirviä ei metsästettäisi.

Jep, sama myös metsätalouden kannalta. Kiva, kun hirvet vasoineen tulee popsimaan taimet!

Jep! Ideologisin silmin katsottuna ei nähdä kerrannaisvaikutuksia! Mutta onhan se helppoa kerrostaloasunnossa keskellä kaupunkia tuomita yksityisautoilu, metsästys ja ydinvoima, kun sähkö tulee seinästä, soijalatten voi hakea naapuritalon trendikahvilasta ja bussit kulkee edes takaisin non stop.

Vierailija
333/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Suomen elintarvikkeiden liikevaihto tulee? Miten realistista on saada 60 % liikevaihdosta kotimaisista kasvisraaka-aineista ja kasvisruuista?[/quote]

- kysymys jolla ei ole mitään merkitystä. Sillä on merkitystä kuinka paljon enemmän lihaproteiinikilon tuottamiseen tarvitaan raaka-ainetta, esim. papuja rehuna kuin jos ihminen söisi sen proteiinikilon ilman että kierrättää sen eläimen kautta. Eläimen kautta ruoan kierrättäminen on epäekologista. Ihminen voi suoraan syödä sen proteiinin. Miksi sillä on väliä mistä vegaaniruokien raaka-aineet tulevat niin kauan rahdataan geenisoijaa rehuksi lihaeläimille moninkertaiset määrät. Jos nyt joitakin alkuperämaita voi sanoa niin olen ostanut mm. ruotsalaista ja kanadalaista kikhernettä. Nyhtökauran ja härkiksen raaka-aine ainakin olisi mahdollista kasvattaa suomen leveysasteilla

—->Alkuperä noissa kasvispohjaisissa ulkomailla. Lehmät EIVÄT syö soijaa, saati GMO-soijaa.

- mitä väliä sillä on kuinka moni ihminen on suomessa vegaani, sillä on väliä että mahdollisimman moni alkaa suosimaan kasvisruokaa ympäri maailman

—-> Kierrät kysymystä. Valtaosan valinnat vaikuttavat.

-taloudesta en ymmärrä mutta eläintuotteiden tuottajia käsittääkseni tuetaan kovasti. Nämä tuet olisi järkevämpää antaa kasvikunnan tuotteita tuottaville. Suomessa olisi paljon potentiaalsia kasvisproteiinilähteitä mahdollista kasvattaa, ruokalupiini, hamppu, linssit, härkäpapu.

——> Maailmalla tuetaan runsaasti ruuantuotantoa, paljon esim. lihantuotantoa. Kasvisruoka on idealistista ja unohdat samalla täysin Suomen ilmaston. Tiedätkö yhtään, miten ”helppo” noita kasveja on kasvattaa? Miten kasveja kasvatetaan ylipäätään? Tilaako viljelijä pussillisen siemeniä Kiinasta vai kuinka luulet jutun toimivan noin niinkuin käytännössä?

Mitäs jos tulisi katovuosi? Ja katovuosi muuallakin maailmassa? Mistäs ruoka silloin ja mihin hintaan?

Itse tosin en ole vegaani ilmastosyistä vaan siksi että pidän eläimistä elävinä. Minun vuokseni ei eläinten tarvitse kärsiä. Positiiviset ympäristövaikutukset tulevat kaupan päälle. 

—-> Ja jälleen leimataan maanviljelijät kärsimyksen tuottajiksi. Sanoisin, että sinä kiusaat ja ilkeilet.

Yksi mikä etu myös olisi jos koko planeetta alkaisi kasvissyöjiksi, eläintaudit ja pandemiat olisivat sen jälkeen historiaa.

—-> Edelleen idealistista, ei realismia. Pandemioissa voi olla mitä tahansa lähteitä. Jos ihmisillä sitäpaitsi on lemmikkejä, niin eläintaudit voivat hyvinkin levitä sieltä.

Itse en käy Thaimaassa, kävin siellä lihansyöjäystäväni luona 20 v. sitten ja minulle jäi kamalat traumat sekä ihmisten että eläinten kärsimyksistä siellä. En tule enää ikipäivänä lähtemään tuonkaltaisiin maihin.

——> Eli ymmärrät, että eläimillä on erilaisia oikeuksia eri maissa?

Kasvissyöjänä olen ollut 30 vuotta. On tosiaan tullut tutuksi lihaanien tekemä kiusaaminen. Kai he tykkäävät kiusata sekä ihmisiä että eläimiä. Samat ihmiset varmaan sitten kauhistelevat sädekehä päänsä yllä esim. Koskelan kiusaamissurmaa.

—-> Eli kun joku kysyy sinulta kysymyksiä, niin pidät sitä kiusaamisena? Kyseenalaistaminen on eri asia kuin kiusaaminen.

Vierailija
334/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on ruokaa. Jos ihmisen ei olisi tarkoitus syödä lihaa, suolisto ei pystyisi sitä käsittelemään.

Vierailija
335/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

—-> Edelleen idealistista, ei realismia. Pandemioissa voi olla mitä tahansa lähteitä. Jos ihmisillä sitäpaitsi on lemmikkejä, niin eläintaudit voivat hyvinkin levitä sieltä.

——> Eli ymmärrät, että eläimillä on erilaisia oikeuksia eri maissa?

—-> Eli kun joku kysyy sinulta kysymyksiä, niin pidät sitä kiusaamisena? Kyseenalaistaminen on eri asia kuin kiusaaminen.

Kaikki nuo sinun juttusi ovat vain tekosyitä millä yritetään jallittaa vegaaninen elämäntapa näyttämään huonolle ja lihaanin elämäntapa oikeaksi. Ehkä sinulla on huono omatunti lihansyönnistä ja siksi jankutat täällä ja muualla. 

Siat ja kanat syövät soijaa rehuna. Sinun puheesi eivät ole vain kiusaamista vaan kaasuvalotusta, yrität kiertää sen tosiasian että lihakarja syö soijaa. Pandemiat lähtevät eläimistä ja siitä tilanteesta kun ihmiset hyväksikäyttävät eläimiä, se on tosiasia vaikka kuinka yrität kieltää. Eläintuottajat aiheuttavat eläimille kärsimystä samoin kuin lihansyöjätkin, tätä tosiasiaa et pysty muuksi muuttamaan.

Sekasyöjienkin ruoasta suurin osa tulee ulkomailta, turha sinun on vegaania siitä syyllistää.

Kiusaamista on se että kerrotaan vegaaneille kuinka heidän elämäntapansa ärsyttää sinua eli tämä ketjun otsikko jo kertoo että lihaanit pääsevät porukalla kiusaamaan vegaaneja. Jos teen otsikon täällä "keitä muita ärsyttää lihansyönti" se poistuu heti.

Miten se katovuosi liittyisi veganismiin? Eläimiltähän silloin loppuisi rehu, sitä suuremmalla syyllä ne pavut kannattaisi syöttää suoraan ihmisille eikä eläimille. Juuri eläintuotantohan se tuhoaa luontoa ja edesauttaa kriisejä luontoon, esim. aavikoittuminen,  brasiliassa kaadetaan sademetsää jotta lihakarja saa sitä soijarehuaan jne. jne.

Vierailija
336/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on ruokaa. Jos ihmisen ei olisi tarkoitus syödä lihaa, suolisto ei pystyisi sitä käsittelemään.

Ihmisen suolisto on liian pitkä käsittelemään lihaa, esim. kissaeläinten suolisto on vain muutaman metrin, ihmisellä monta kymmentä. Siitä johtuu että punainen liha aiheuttaa suolistosyöpiä.

Vierailija
337/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö vegaanit koskemaan lihaan tai valmistaa siitä ruokaa sekasyöjille? Jos kylään tulee vieraita joilla on sekaruokavalio vai pistättekö syömään samaa ruokaa kuin itse ettekä ota huomioon heidän ruokavaliotaan, koska?

Sekasyöjä voi syödä kaikkea, myös vegaaniruokaa. Karnivoorivierasta en ottaisi sisään.

Sekasyöjillä ei koskaan ole allergioita tai muita terveydellisiä rajoitteita?

ohis

Vierailija
338/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen suolisto on liian pitkä käsittelemään lihaa, esim. kissaeläinten suolisto on vain muutaman metrin, ihmisellä monta kymmentä. Siitä johtuu että punainen liha aiheuttaa suolistosyöpiä.

Kissa on lihansyöjä. Ihminen sekasyöjä. Ymmärtänet eron?

Jos ihminen syö pettua, niin sitä ei ihmisen suolisto pysty käsittelemään. Lihan pystyy. Toki on niitä ihmisiä, joille liha ei sovi, mutta he ovat poikkeustapauksia.

Vierailija
339/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyttekö vegaanit koskemaan lihaan tai valmistaa siitä ruokaa sekasyöjille? Jos kylään tulee vieraita joilla on sekaruokavalio vai pistättekö syömään samaa ruokaa kuin itse ettekä ota huomioon heidän ruokavaliotaan, koska?

Sekasyöjä voi syödä kaikkea, myös vegaaniruokaa. Karnivoorivierasta en ottaisi sisään.

Sekasyöjillä ei koskaan ole allergioita tai muita terveydellisiä rajoitteita?

ohis

Tietysti on, mutta vegaaniruoka käy silti kaikille! Eiku...

Vierailija
340/451 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen nimi on SEKAruokavalio. Siihen kuuluu niin liha, kasvisruoka kuin vegaaniruokakin.

En syö tai kokkaa lihaa kotona, en myöskään vieraille, koska kasvisruoka kuuluu sekaruokailijan ruokavalioon.

Itse pystyn syömään kasviksia, hedelmiä ja marjoja vain rajoitetusti, vaikka olen kuinka sekasyöjä. Kumma luulo, että sekasyöjät pystyvät syömään aivan kaikkea.

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä