Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keitä ärsyttää vegaanisuus?

Vierailija
31.01.2021 |

Ei saisi syödä lihaa ja nykyään melkein kaikki vegaaneja. Eikö riitä lisää vaan kasviksia jos kyse maailman pelastamisesta ja jokainen tekee oman pienen osuuden kuin että alkaa täysin vegaaniksi ja saattaa elää hipahtavaa elämää?

Kommentit (451)

Vierailija
241/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on niin täynnä negatiivisuutta.. Miksei vaan kaikki keskityttäisiin siihen omaan hyvinvointiin ja omaan syömiseen? Itse olen kasvissyöjä (syön maitotuotteita ja kananmunaa vain esim jos käyn kylässä, ja en halua vaivata isäntäväkeä ruokavaliollani). En halua paasata ketään, en halua tehdä kasvissyönnistäni numeroa, enkä nyrpistele nenääni kaverin liha-annokselle. Siltikin joudun aika paljon selittelemään kasvissyöntiä sekasyöjille, mikä on todella kiusallista, koska sitä ei tunnu ymmärrettävän, että kyseessä on puhtaasti arvo pohjainen valinta. Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.

Vierailija
242/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityn kerhoon! Tuntuu että nykdEyään joutuu ihan oikeasti selittelemään esim. Sitä että tekee ruuaksi ihan tavallista jauhelihakastiketta tai jopa uunilohestakin on tullut kysymyksiä(?)!

Melkein kaikki mun tuttavat ja perhe on kääntynyt n.98% kasvissyöjiksi/täysvegaaneiksi.

Aina joutuu miettimään mitä laittaa tarjolle jos tulevat käymään. Kun yksi on vegaani, toinen syö JOSKUS kalaa/kananmunia, kolmas mitä milloinkin huvittaa, yksi ei mitään... eikä kenellekään ole mitään ruokarajoitteita.

Itsenäni suoraan sanottuna kyrsii, koska olin 14-vuotiaaksi maitoallergikko eikä siihen aikaan ollut mitään korvikkeita esim jogurtille. Yosa tuli myöhemmin, sitäkin yksi maku. Nyt nää muotiveget valikoi sieltä parinsadan korvikkeen joukosta mieleisensä... huoh.

mutta kun se paasaus ei lopu siihen vaan aina tulee näitä että "hei sen jauhelihan saa tosi näppärästi korvattua soijarouheella, ei kukaan huomaa mitään"... jne.

Kyllä huomaa. Jos minä ja perheeni halutaan syödä normaalia ruokaa, mihin myös paljon kasviksia kuulu, on suunnattoman ärsyttävää kun siihen puututaan! Pitäisi oikein anteeksi pyydellä kun ei nyhtikset oikein nappaa.

Ja se äänensävy on melkein uskonnollinen kun julistetaan että "kyllähän siskosikin on aivan upeita reseptejä saanut kehitettyä siitä ja siitä, ei niitä kananmunia munakkaaseen tarvitse, kun käyttää aikaa ja mielikuvitusta".

Okei, hienoa. Minä kyllä käytän aikani ja mielikuvitukseni johonkin muuhun(2 pientä lasta e) kuin miettimään miten tehdään VEGEmunakas. Piste.

Laantuisipa tää jopa uskonnollisia piirteitä saanut vegehössötys edes vähän.

Kun kerran itse olet ollut allerginen ja ilman vaihtoehtoja, niin etkö ole iloinen tämän päivän allergisten puolesta kun voivat "trendivegaanien" lisäksi nauttia suuresta valikoimasta esim.kauravaihtoehtoja? Kuulostat katkeralta.

En ole vegaani mutta enemmän kyllä sekasyöjiä on ja ei minua ärsytä miten muut elää & syö kunhan eivät satuta/kohtele huonosti muita ihmisiä. Veljenpojallani on paljon allergioita ja vielä kun hän oli ihan pieni, olivat valikoimat paljon huonommat tosiaan. Nyt on ihanaa kun on paljon kauratuotteita mistä valita! Olen siitä vain onnellinen. Moni ei myöskään ole täysin vegaani mutta ihan terveyssyistä tai vaihtelun vuoksi korvaavat joskus eläinperäiset tuotteet ja sehän on vain hyvä asia, että niinkin voi tehdä helposti nykyään & kunnon vaihtoehdoilla.

On todella hyvä, että näitä kasviperäisiä herkkuja suunnitellaan ja tuotetaan nykyään enemmän koska tämänhetkinen lihamaatalous ei ole kestävällä pohjalla, emme voi syödä ikuisesti kaikki näin lihapitoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta kukin syö mitä haluaa, mutta nämä vegaanit ärsyttävät kun tekevät omista ja muiden syömisistä niin saakutin ison numeron. Ja pitää vielä paheksua ja yrittää käännyttää meitä terveitä valkoisia lihaasyöviä heteroita.  Hah! Olen ruvennut tekemään källejä. Piilotaan ruokiin lihaa ja väitän vegaaniseksi. Kehuvat ja syövät hyvällä ruokahalulla. 

Sinun puolestasi kukin saa syödä mitä haluaa, mutta teet kuitenkin källejä ja syötät vegaaneile salaa lihaa? Olet sairas.

Vierailija
244/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta kukin syö mitä haluaa, mutta nämä vegaanit ärsyttävät kun tekevät omista ja muiden syömisistä niin saakutin ison numeron. Ja pitää vielä paheksua ja yrittää käännyttää meitä terveitä valkoisia lihaasyöviä heteroita.  Hah! Olen ruvennut tekemään källejä. Piilotaan ruokiin lihaa ja väitän vegaaniseksi. Kehuvat ja syövät hyvällä ruokahalulla. 

Sinun puolestasi kukin saa syödä mitä haluaa, mutta teet kuitenkin källejä ja syötät vegaaneile salaa lihaa? Olet sairas.

Vegaanien "hih hih, korvasin jauhelihan soijarouheella eikä kukaan huomannut" on sun mielestä sit ok? Ihan yhtä sairasta. Ja kyllä eron huomaa, jos on makuaisti.

Vierailija
245/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju saa vähentämään omaa lihansyöntiä. Ja elämet, ihminen ja luonto kiittävät.

Vierailija
246/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanien "hih hih, korvasin jauhelihan soijarouheella eikä kukaan huomannut" on sun mielestä sit ok? Ihan yhtä sairasta. Ja kyllä eron huomaa, jos on makuaisti.

Vegaani = ei syö mitään eläinperäistä. Sekasyöjä = syö kaikkea. Eli ei ole "ihan yhtä sairasta". Eron toki huomaa maussa, liha on lihaa, soija on soijaa. T. Eri

Vierailija
247/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaani = ei syö mitään eläinperäistä. Sekasyöjä = syö kaikkea. Eli ei ole "ihan yhtä sairasta". Eron toki huomaa maussa, liha on lihaa, soija on soijaa. T. Eri

Soija on hyvin allergisoivaa. Mulle saa sut mieluusti etukäteen hihittelevä vegaani soittaa ambulanssin, jos tuollaisen källin aikoo tehdä. Eli se vegaaniruoka ei edelleenkään sovi kaikille.

Vierailija
248/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija on hyvin allergisoivaa. Mulle saa sut mieluusti etukäteen hihittelevä vegaani soittaa ambulanssin, jos tuollaisen källin aikoo tehdä. Eli se vegaaniruoka ei edelleenkään sovi kaikille.

Miten niin ei sovi?

Tästä ketjusta voisi päätellä että suurimmalla osalla ei ole hajuakaan mitä vegaaniruoka on ja että lihansyönti tekee kusipäiseiseksi.

Vierailija
249/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki ruoka sovi kaikille, allergiat on asia erikseen. Alkuperäisessä viestissä ei vain ilmaistu sanallakaan allergioista. T. Se eri

Vierailija
250/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaavat vegaanit ärsyttävät. Ne jotka elävät elämäänsä ihan normaalisti kuin sekasyöjätkin, eivät ärsytä. Lähipiirissä on kaksi vegaania, jotka eivät ole saarnaajia, ja yksi ovolaktovegetaristi. Eivät todellakaan puutu minun lihansyöntiini, joten eipähän heidän valintansa minulle kuulu.

Vierailija
251/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette todellakaan voi syödä vegaanista ruokaa niin ette varmaan sitten syö tai juo mitään näistä?

-tuoreita marjoja, hedelmiä ja vihanneksia

-vettä

-kahvia

-teetä

-mämmiä

-leipää

-mehukeittoa tai kiisseliä

-ketsuppia

-hilloa

-lakritsia

-salmiakkia

-olutta

-vihreitä kuulia

-Marianneja

-purkkaa

-sorbetteja

-Falafelejä

-tuhansista muista vegaanisista ruokalajeista ympäri maailmaa

Vierailija
252/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä kyllä ihan kaikkea syö. Jätän esim. hyönteiset väliin ja syön vain suomalaisia vihanneksia. Soijaakaan en vapaaehtoisesti syö, aiheuttaa vatsaoireita.

Vierailija
253/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuvatko vegaanit syömään sirkkoja kun ovat ekologisia? Lasketaanko lihaksi silti?

Vierailija
254/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette todellakaan voi syödä vegaanista ruokaa niin ette varmaan sitten syö tai juo mitään näistä?

-vettä

-kahvia

-teetä

-mämmiä

-leipää

-ketsuppia

-hilloa

-lakritsia

-salmiakkia

-olutta

-vihreitä kuulia

-Marianneja

-purkkaa

-sorbetteja

-Falafelejä

Vesi on ruokaa?

Vierailija
255/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki ruoka sovi kaikille, allergiat on asia erikseen. Alkuperäisessä viestissä ei vain ilmaistu sanallakaan allergioista. T. Se eri

Mutta lihansyöjille on kuitenkin ok tehdä ruokakällejä, vegaaneille ei? Koska aatteellinen nirsoilu on niin paljon ylevämpää kuin lihan syönti?

Vierailija
256/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on autuaan yhdentekevää, mitä kukin syö. Se, että joku alkaa kommentoimaan mun valintoja ei ole ok.

Vierailija
257/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää ja antakaa toistenkin elää.

Vierailija
258/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-vettä

-kahvia

-teetä

-mämmiä

-leipää

-ketsuppia

-hilloa

-lakritsia

-salmiakkia

-olutta

-vihreitä kuulia

-Marianneja

-purkkaa

-sorbetteja

-Falafelejä

Vesi on ruokaa?

On se raaka-aine varsin moneen ruokaan ja juomaan. 

Vierailija
259/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju saa vähentämään omaa lihansyöntiä. Ja elämet, ihminen ja luonto kiittävät.

Eikä saa. Just vedettiin kuuten pekkaan 2.1 kg sisäfilettä. Loppui kesken.

Vierailija
260/451 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei maitoa, hunajaa ja kananmunia voi syödä, kun eihän niissä tapeta ketään.

Maito = raiskaus

Hunaja = ryöstömurha

Kananmunat = varkaus

#shitveganssay

Meillä on mehiläisiä ja on tosi kumma tuo vegaanien uskomus että sadonkorjuu on ryöstömurha. Yks pesä on noin 350 euron arvoinen eli kyllä pyritään ihan pitämään pesä hengissä koko talven läpi, syötetään kalliilla ruualla talveksi ja hunajaakin kerätään siten että kaikkea ei viedä kerralla. Ja siis yllättävän usein joku vegaani kysyy että miksi tapatte mehiläiset. No ei tapeta vaan hoidetaan niitä niin hyvin kuin osataan.

Ja en itse syö tehotuotettua lihaa, munia, maitotuotteita. Riistaa syön, naapurin kotikanalan lemmikkikanojen munia jos niitä saa ja hunajaa omista pesistä tietysti myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän