Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita keitä ärsyttää vegaanisuus?

Vierailija
31.01.2021 |

Ei saisi syödä lihaa ja nykyään melkein kaikki vegaaneja. Eikö riitä lisää vaan kasviksia jos kyse maailman pelastamisesta ja jokainen tekee oman pienen osuuden kuin että alkaa täysin vegaaniksi ja saattaa elää hipahtavaa elämää?

Kommentit (451)

Vierailija
21/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita, JOITA ärsyttää... kirjoitti:

Otsikossasi ärsytti vain keitäily

Anteeksi mitä?

Vierailija
22/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku välkky selitti että peltopinta-ala ei riitä jos kaikki ovat vegaaneja. Suurin osa pelloista käytetään muuhun kuin ihmisruoaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku välkky selitti että peltopinta-ala ei riitä jos kaikki ovat vegaaneja. Suurin osa pelloista käytetään muuhun kuin ihmisruoaksi.

Siis lihakarjan ruokkimiseen heikolla hyötysuhteella.

Vierailija
24/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä kaikki aina niin ääripäisesti, eikö tosiaan riitä lisää kasviksia ja silti syö lihaa? Lihasta ihminen saa kuitenkin helpoiten kaiken tarvitsemansa vitamiinit esim rauta ja sitten ihmetellään miksi raudanpuute yleisestä, kun sitä niin hyvin saa kasviksista kuten lihasta

Raudanpuutetta on monilla lihansyöjilläkin, ei se ole mikään kasvissyöjän vaiva..

Vierailija
25/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lihaa syödä vegaanin tai kasvissyöjän seurassa?

Kysy siltä vegaanilta tai kasvissyöjältä. Minä en pelkästään syö puolisoni seurassa vaan jopa valmistan hänen ruokansa.

t. Vegaani, jonka puoliso syö lihaa

Vierailija
26/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ärsytä.

Paljon enemmän ärsyttää tämmöset:

- vegaanit on ihuhippejä!!

- olen sekasyöjä (ruokavalioon kuuluu kaikki vegaaniset ja ei vegaaniset ruuat) MUTTA PRKL EN VEGAANIANNOSTA JUHLISSA SYÖ!!! paitsi kotona kaljaa vedän, kaurapuuroa mustikoilla ja sipsiä mut ei lasketa!!

- hullu on jos lihaa ei syö!!! Lihaa tänne!!

- kyllä ihminen tarttee lihaa!!!

- ei eläimet kärsi ja suomalainen nauta on ilmasteko!!

- ei saa sanoa, että syön kuolleiden, tapettujenc kipua tuntevien eläinten ruhoja ja läskejä !! Se on pihvi!!

Vierailija
27/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä kaikki aina niin ääripäisesti, eikö tosiaan riitä lisää kasviksia ja silti syö lihaa? Lihasta ihminen saa kuitenkin helpoiten kaiken tarvitsemansa vitamiinit esim rauta ja sitten ihmetellään miksi raudanpuute yleisestä, kun sitä niin hyvin saa kasviksista kuten lihasta

Lihasta parhaiten vitamiinit? 😅😅😅😅

Siinä ei ole kuin b-vitamiineja ja rautaa, suurin osa puuttuu. Puhumattakaan kihdistä ja suolistosyövästä.

Vierailija
28/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi syödä lihaa. Olen elänyt nyt reilun neljännesvuosisadan ilman lihaa ja ajatuskin siitä, että söisin jotain, joka on ollut elävä olento, on aivan liian vastenmielinen. En ole vegaani ilmastosyistä enkä tuputa aatettani muille (teen puolisolleni liharuokia), mutta ajatus siitä, että laittaisin suuhuni jotain, mikä on ollut nauta, sika, kana (saati luonnottomaksi jalostettu broileri) on vain minulle aivan liian kestämätön.

Huolehdin ihan itse raudastani ja muista tarpeistani, älä suotta sinä kanna niistä huolta.

Vierailija
29/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin se ruokavaliosta johtuu.

Pitää olla todella surkeasti koostettu vegaaniruokavalio, että puutostiloja saa.

Vegaaniruokavaliosta saa keskimäärin enemmän rautaa, mutta toki sitä ei niin hyvin imeytyvää. Mutta kun saa tarpeeksi, niin riittää.

Vierailija
30/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok jos haluaa olla vegaani, mutta mua ärsyttää se että monet vegaanit alkaa tuputtaa elämäntapaansa muille ja syyllistää ihmisiä jotka syö lihaa. Jos en syyllistä sinua, älä sinäkään minua.

Sen lisäksi erityisesti tässä kaksikymppisten opiskelijoiden joukossa monella on sellainen pelastan maailman olemalla vegaani ja shoppailemalla kirppiksellä hippivaatteita ideologia, mutta instagram on täynnä kuvia viikonlopun irtiotoista ties missä trendikkäissä turistikohteissa - jonne pääsee halvalla jonkun budjettilentoyhtiön koneella...

Vierailija
31/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvältähän nuo vegaanit on.

Järjestäpä juhlat (ei tällä hetkellä vaan joskus ennen koronaa) niin aina joku  on

• gluteeniton

• laktoositon

• vegaani

• jollekin allerginen

• keliaakikko

• ym. muuta keksittyä shittiä ollakseen erikoinen

Siispä ei tulevaisuudessakaan juhlia. Menemme joskus kodalle paistamaan makkaraa ja runsaasti sinappia/ketsuppia. Tai sitten rillataan.

https://images.ctfassets.net/kt8yvydomzor/3FP5UU7bNCOUCasaCo28qS/842b03…

https://im.mtv.fi/image/5878880/landscape16_9/1024/576/f28ef2c4dc067b8f…

Vierailija
32/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään suurinosa täällä palstalla vegaaneja kun noin kovasti puolustetaa kasvisruokaa, eikä suostuta näkemään lihan hyviä puolia. Alatteko paasaa lihansyömisestä ja syyllistätte jos näette joku tuttunne syö lihaa seurassanne ja kohta jotain tuntemattomiakin? Ei elämä

Vierailija
33/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan ok jos haluaa olla vegaani, mutta mua ärsyttää se että monet vegaanit alkaa tuputtaa elämäntapaansa muille ja syyllistää ihmisiä jotka syö lihaa. Jos en syyllistä sinua, älä sinäkään minua.

Sen lisäksi erityisesti tässä kaksikymppisten opiskelijoiden joukossa monella on sellainen pelastan maailman olemalla vegaani ja shoppailemalla kirppiksellä hippivaatteita ideologia, mutta instagram on täynnä kuvia viikonlopun irtiotoista ties missä trendikkäissä turistikohteissa - jonne pääsee halvalla jonkun budjettilentoyhtiön koneella...

Väitätkö ettei lihansyöntiä tuputeta muille?  :D

Vierailija
34/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn kerhoon! Tuntuu että nykyään joutuu ihan oikeasti selittelemään esim. Sitä että tekee ruuaksi ihan tavallista jauhelihakastiketta tai jopa uunilohestakin on tullut kysymyksiä(?)!

Melkein kaikki mun tuttavat ja perhe on kääntynyt n.98% kasvissyöjiksi/täysvegaaneiksi.

Aina joutuu miettimään mitä laittaa tarjolle jos tulevat käymään. Kun yksi on vegaani, toinen syö JOSKUS kalaa/kananmunia, kolmas mitä milloinkin huvittaa, yksi ei mitään... eikä kenellekään ole mitään ruokarajoitteita.

Itsenäni suoraan sanottuna kyrsii, koska olin 14-vuotiaaksi maitoallergikko eikä siihen aikaan ollut mitään korvikkeita esim jogurtille. Yosa tuli myöhemmin, sitäkin yksi maku. Nyt nää muotiveget valikoi sieltä parinsadan korvikkeen joukosta mieleisensä... huoh.

mutta kun se paasaus ei lopu siihen vaan aina tulee näitä että "hei sen jauhelihan saa tosi näppärästi korvattua soijarouheella, ei kukaan huomaa mitään"... jne.

Kyllä huomaa. Jos minä ja perheeni halutaan syödä normaalia ruokaa, mihin myös paljon kasviksia kuulu, on suunnattoman ärsyttävää kun siihen puututaan! Pitäisi oikein anteeksi pyydellä kun ei nyhtikset oikein nappaa.

Ja se äänensävy on melkein uskonnollinen kun julistetaan että "kyllähän siskosikin on aivan upeita reseptejä saanut kehitettyä siitä ja siitä, ei niitä kananmunia munakkaaseen tarvitse, kun käyttää aikaa ja mielikuvitusta".

Okei, hienoa. Minä kyllä käytän aikani ja mielikuvitukseni johonkin muuhun(2 pientä lasta) kuin miettimään miten tehdään VEGEmunakas. Piste.

Laantuisipa tää jopa uskonnollisia piirteitä saanut vegehössötys edes vähän.

Vierailija
35/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun vegaanius sinua häiritsee? Elä vaan omaa elämääsi.

Vierailija
36/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisuus ei ärsytä, mutta sivutuotteena tuleva epärealistinen maailmankuva, hyväsignalointi ja ruokatalouden kokonaisuuden ymmärtämättömyys ärsyttää. Kaikki saa syödä miten parhaaksi näkevät, kunhan suovat toisillekin ruokarauhan.

Mua ärsyttää eniten ihmiset, jotka puolustelevat jotain sillä, että jokainen saa tehdä miten itse haluaa. Eikö ihmiset näe, että toi on ihan jäätävän tekopyhää, koska harvoinpa nää samat ihmiset puolustelee jotain kannibaaleja samalla tavalla.

Vierailija
37/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään suurinosa täällä palstalla vegaaneja kun noin kovasti puolustetaa kasvisruokaa, eikä suostuta näkemään lihan hyviä puolia. Alatteko paasaa lihansyömisestä ja syyllistätte jos näette joku tuttunne syö lihaa seurassanne ja kohta jotain tuntemattomiakin? Ei elämä

En näe lihan syönnissä yhtäkään hyvää puolta.

Haluatko valaista asiaa?

Ja ei, en paasaa.

Mutta arvaappas mitä, aina joutuu vastailemaan, että jo miksi miksi miksi et syö paljoa lihaa.

Kerran vastasin, että en pidä kanasta, niin vastaus oli, että no mausta sitä 😂

Odotan sitä päivää, kun saan syödä rauhassa mitä haluan. Ja olen siis sekasyöjä.

Vierailija
38/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ärsytä.

Paljon enemmän ärsyttää tämmöset:

- vegaanit on ihuhippejä!!

- olen sekasyöjä (ruokavalioon kuuluu kaikki vegaaniset ja ei vegaaniset ruuat) MUTTA PRKL EN VEGAANIANNOSTA JUHLISSA SYÖ!!! paitsi kotona kaljaa vedän, kaurapuuroa mustikoilla ja sipsiä mut ei lasketa!!

- hullu on jos lihaa ei syö!!! Lihaa tänne!!

- kyllä ihminen tarttee lihaa!!!

- ei eläimet kärsi ja suomalainen nauta on ilmasteko!!

- ei saa sanoa, että syön kuolleiden, tapettujenc kipua tuntevien eläinten ruhoja ja läskejä !! Se on pihvi!!

Et oo tainnu vielä soijalatteasi juoda kun noin pitää huutomerkkejä viljellä? rauhoitu hyvä ihminen. Kannattaa syödä kunnolla niin ei kiukuta niin paljon 😊

Vierailija
39/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he eivät ole vegaaneja maailmanparannussyistä vaan siksi etteivät halua syödä eläimiä?

Vierailija
40/451 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun vegaanius sinua häiritsee? Elä vaan omaa elämääsi.

Puhuin USEIDEN lähipiirissä ja muutenkin ihmisillä nykyään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi