Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Visa Elektron Aikuisella?

Vierailija
31.01.2021 |

Onko mitään muuta ongelmaa kuin se, että se on niin hidas ja ärsyttää muita jotka on vaikka s-kaupan jonossa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettäisi jos se olisi ainut huolenaiheeni aikuisena.

Vierailija
42/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöpankissa tuo electron on nykyisin depit online..

Mutta, mun miehellä on kolmelle eri tilille tuo entinen electron, eli kolme online- korttia. Samalla lailla tekee katevaraukset kuin minunkin depit/credit kortti, eikä ole yhtään hitaampi. Mies on jo 40v, hänellä on yksi luottokortti kun joskus jotain elektroniikkaa ostettu. Ja luottotiedot on kunnossa. En ymmärrä ketä jaksaa kiinnostella toisten käyttämät maksuvälineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen kaupassa tai muualla nākee, millä joku maksaa? Menettekö oikein viereen kyyläämään? Evvk

Vierailija
44/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän ihmetyttää miten jollain aikuisella ei ole vielä oikeaa pankkikorttia vaan vieläkin käyttää sitä lapsille myönnettävää electronia. Onko luottotiedot menneet kun ei myönnetä edes Debit korttia, saati sitten Debit/Credit korttia joka kuitenkin varmasti aikuisilla yleisin kortti. 

Mistä sä tiedät, mitä muita kortteja ihmisillä on? Mulla on s-pankin Visa ja Nordean Electron. Plus luottotiedot kunnossa ja säästötilillä 15 000 euroa.

Vierailija
45/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näet treffikumppanilla Visa Electronin, juokse lujaa ja kauas!

Pidä tuo ohjenuorana niin kaikki voittaa :D Ei tule sitten sellaista tilannetta, että säästeliäs joutuisi maksamaan sinunkin luottokorttivelkoja.

Vierailija
46/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nelikymppisillä vain electronit. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa, toimii ulkomaillakin. Asuntolaina jo maksettukin, se ainoa velka jota ollaan ylipäätään hankittu.

Vierailija
47/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo... mua ei ainakaan vvvk millä joku maksaa. Pääasia että maksaa reippaasti että muutkin pääsee eteenpäin kassajonossa.

Vierailija
48/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näet treffikumppanilla Visa Electronin, juokse lujaa ja kauas!

Pidä tuo ohjenuorana niin kaikki voittaa :D Ei tule sitten sellaista tilannetta, että säästeliäs joutuisi maksamaan sinunkin luottokorttivelkoja.

Juu, tuollaiset ottaa velkaa "yleisiin kuluihin" ja kierre vaan syvenee.

Vierailija
49/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöpankissa tuo electron on nykyisin depit online..

Mutta, mun miehellä on kolmelle eri tilille tuo entinen electron, eli kolme online- korttia. Samalla lailla tekee katevaraukset kuin minunkin depit/credit kortti, eikä ole yhtään hitaampi. Mies on jo 40v, hänellä on yksi luottokortti kun joskus jotain elektroniikkaa ostettu. Ja luottotiedot on kunnossa. En ymmärrä ketä jaksaa kiinnostella toisten käyttämät maksuvälineet.

Niitä kiinnostaa, joilla jää vaihtoehdoksi enää muiden ylenkatsominen elämänsä tylsyydessä tai luottojen kanssa hikoillessa. Huvittaa oikein kuviteltu sisäinen monologi: "katsoppas kun tuolla ei ole luottokorttia, mikä lie hampuusi toisin kuin minä, sentään olen vastuullinen Aikuinen, kiitos tämän kortin". Oletkohan nyt ihan varma?

Hyvin jännä on myös, ettei ennakoivaa rahataloutta, riskien arviointia ja säästäväisyyttä pidetä aikuisena elämänä. Monet ei ostele kalliita juttuja tai matkustele kalliisti. Tämän vuoksi toki sitä rahaa sitten jääkin säästöön ja positiivinen kierre on valmis.

Suoraan sanottuna jos luottokorttia ei tarvitse, kestää menettää yhdet lentoliput konkalle vuosimaksujen sijaan. Tämä on muutenkin niin marginaalinen ongelma, ettei sillä voi perustella oikein tätä aikuisuuden vaatimusta. Pankit kyllä kiittää huolimattomista asiakkaista ja kohtuullisista vuosimaksuista.

Vierailija
50/50 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokorttia en ota. Velaksi ei eletä.

Electronin vaihtoehto on Debit, ei luottokortti. Luottokortti eri asia. Sitäpaitsi ei luottokortilla velaksi eletä, maksetaan vain vähän myöhemmin se koko summa kerralla. Ostoturvan takia sitä käytetään.

Se mitä monet kutsuu luottokortiksi on maksuaikakortti niin kauan kuin maksaa aina sen saldon kokonaan pois.

Jos ei maksa, niin sitten se muuttuu velaksi (luotoksi) ja korot alkavat juoksemaan.