Visa Elektron Aikuisella?
Onko mitään muuta ongelmaa kuin se, että se on niin hidas ja ärsyttää muita jotka on vaikka s-kaupan jonossa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Nordealla Debit/Mastercard palkkatiliin, Visa Electron säästötiliin sekä S-Pankilla Visa Electron 2 eri käyttötiliin (S-Pankissa myös kortittomia tilejä 3 kpl). Kaikilta näiltä tileiltä makselen erilaisiin tarkoituksiin ostoksia. Mitäs siitä sanot :D
Ei kyllä kuulosta järkevältä, että säästötiliin on kortti. Ellei muissa ole tarpeeksi rahaa kaupungilla maksettaviin menoihin, onko säästötili edes oikea säästötili?
Mulla oli melkein kolmekymppiseksi Visa Electron. Olin hankkinut kortin alaikäisenä, ja pankki automaattisesti uusi kortin muutaman vuoden välein. Kun sitten otin asuntolainan ja vaihdoin pankkia, tuli debit/credit-kortti (Nordean MasterCard Gold) tilalle. Siitä on ollut se ilo, että nettishoppailut ja lentoliput voi hoitaa luotolla, samoin tavaroille saa kolmen vuoden (kotivakuutusta kattavamman) vakuutuksen luotolla ostaessa. Muuten voisin käyttää sitä Electroniakin yhä vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ihan sama, mitä mieltä ap tai kukaan muukaan mun kortista on. Mutta perusteluna se, että olis hidas? En tajua.
Electron varmennetaan joka kerta. Jos liikkeessä tai esim. junassa on hidas verkkoyhteys, tai verkko on kokonaan alhaalla, on kortti hidas, tai sillä ei voi maksaa ollenkaan. Debitiä ja creditiä ei varmenneta ainakaan pienistä ostoksista ja/tai joka kerta.
Ihan hyvin toimii kun nostaa rahaa pankkiautomaatista.
Kortilla tulee hyvin harvoin maksettua kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaihtoehto kun luottotiedot mennyt
Kyllä mulla on ihan debit-kortti vaikka ne onkin menneet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vähän ihmetyttää miten jollain aikuisella ei ole vielä oikeaa pankkikorttia vaan vieläkin käyttää sitä lapsille myönnettävää electronia. Onko luottotiedot menneet kun ei myönnetä edes Debit korttia, saati sitten Debit/Credit korttia joka kuitenkin varmasti aikuisilla yleisin kortti.
Ei ole luottotiedot menneet.
Kyllä myönnettäisiin, mutta en ota muuta. Mihin ihmeeseen tarvitsen luottokorttia? Minulla on pankkitililläni riittävästi rahaa maksaa ostokseni ihan nykyiselläkin kortilla.
Mikä siinä kortissa on hidasta? En ymmärrä.
Kortissani on lähimaksu, eikä siinä kauaa nokka tuhise, vaikka näppäilen lukemat tauluunkin.
Onkohan näillä kirjoittajilla jotenkin hidas ajatuksenjuoksu. Ja tietty isot velat!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vähän ihmetyttää miten jollain aikuisella ei ole vielä oikeaa pankkikorttia vaan vieläkin käyttää sitä lapsille myönnettävää electronia. Onko luottotiedot menneet kun ei myönnetä edes Debit korttia, saati sitten Debit/Credit korttia joka kuitenkin varmasti aikuisilla yleisin kortti.
Teillä typeryksillä on kyllä rikas ja jännä elämä, kun kaikkea mahdollista pitää ihmetellä. En ole koskaan missään kiinnittänyt huomiota siihen, millä kortilla joku maksaa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Itselläni oli Visa Electron viime syksyyn asti, kunnes otin asuntolainan ja vaihdoin sen myötä asiakkauuteni Nordeasta OP:hen. Sain Electronin joskus 90-luvulla, taisi olla uusi juttu silloin ja olin itse nuori. Luottokorttina oli erikseen Master. Mä olen aina maksanut koko luoton kerralla pois, en elä velaksi (paitsi nyt ton asuntolainan kanssa). Säästöjä on ollut vaihtelevasti 10-30 tonnia, kuukausiansiot 2500-3800 € viimeiset 20 vuotta, eikä mulla ole aikaisemmin ollut mitään lainaa. Että ihmettelepä sinä nyt sitten tätäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ihan sama, mitä mieltä ap tai kukaan muukaan mun kortista on. Mutta perusteluna se, että olis hidas? En tajua.
Electron varmennetaan joka kerta. Jos liikkeessä tai esim. junassa on hidas verkkoyhteys, tai verkko on kokonaan alhaalla, on kortti hidas, tai sillä ei voi maksaa ollenkaan. Debitiä ja creditiä ei varmenneta ainakaan pienistä ostoksista ja/tai joka kerta.
Muutamiakin vuosia on ollut ko. kortti, enkä ole koskaan huomannut vielä hitautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokorttia en ota. Velaksi ei eletä.
Visalla maksan suuremmat ostokset, vaikka tililläni onkin muutama kymppitonni. Näinä miinuskorkojen aikoina tyhmyytensä osoittaa se, joka ei velkaa hyödynnä sijoituksiin tyai muihin hyödyllisiin hankintoihin.
Olen samaa mieltä velasta että sitä kannattaa ottaa ennemmin kuin käyttää jo säästettyjä varoja mutta jos on muutama kymppitonni tilillä niin siitä kannattaa kyllä yksi tai kaksi kymppitonnia laittaa osakesäästötilille ja sijoittaa osakkeisiin. Kohta tulee kevään osingot ja ne saa verovapaasti sen tilin sisällä sijoittaa samojen tai muiden yritysten osakkeisiin ja niin kauan kuin siltä osakesäästötililtä ei nosta rahaa saa varallisuuttaan kasvattaa sen tilin omilla säästöillä verovapaasti. Vasta nostaessa menee pääomatuloveroprosentin mukaan veroja. Jos omalla pankillasi ei ole vielä osakesäästötiliä niin Nordnetillä on hyvä kuluton, sopii hyvin vaikka lasten sijoituskohteeksi. Selvempi kuin rahasto. Osakesäästötilejä saa olla vain yksi per henkilö, sanktiot kovia jos avaa useamman, tilille saa sijoittaa max 50000 euroa kerralla tai pieninä puroina ja tili voi kasvaa omilla tuotoillaan kuinka suureksi hyvänsä jos sieltä ei nosta niitä osinkoja.
En ole jaksanut erikseen vaihtaa korttia, kun ei ole ollut tarvetta. En ole shoppaillut netistä enkä vuokrannut autoa tai muutakaan.
Jos korttiin ei olisi tullut lähimaksua, niin kortti olisi varmasti tullut vaihdettua mutta nyt ei ole ollut mitään syytä.
Olen 33v ja mulla on Electron käytössä.
Luottotiedot kunnossa ja hyvä palkka. On tavallista tarjottu mutta en pidä edes ajatuksesta että tili voisi mennä miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Electronin vaihtoehto on Debit, ei luottokortti. Luottokortti eri asia. Sitäpaitsi ei luottokortilla velaksi eletä, maksetaan vain vähän myöhemmin se koko summa kerralla. Ostoturvan takia sitä käytetään.
Kaikki myöhemmin maksaminen nimen omaan on lainalla- eli velaksielämistä. Heti maksaminen tarkoittaa sitä, että asiakas maksaa tuotteesta/palvelusta ennen sen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se aika noloa omistaa aikuisena tollanen teinikortti.
Rahattomat tuhlarit ostaa luotolla.
Minulla on ollut visa elektron jo varmaan 20 vuotta, luottokortteja ei ole ollut ikinä ja aina olen ollut tietoinen rahoistani enkä elä yli varojeni. Kortin kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa ja S-ryhmän kauppoja en käytä, joten kenenkään ei tarvitse äs-kaupassa ainakaan minun maksujen takia jonotella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin toimii kun nostaa rahaa pankkiautomaatista.
Kortilla tulee hyvin harvoin maksettua kassalla.
Ai ravaatko huvikseen pankkiautomaatilla?
Electron oli hidas joskus 15 vuotta sitten kun yhteydet oli mitä oli. Jos nykyään tökkii Electron niin silloin tökkii muutkin kortit.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se aika noloa omistaa aikuisena tollanen teinikortti.
Ei ole yhtään noloa se että on tietoinen raha-asioistaan. Minulla ei ole koskaan ollut luottokortteja, vaikka niitä on tyrkytetty vuosien varrella jos minkälaista. Ja jos jotain isompaa pitää ostaa esim. pyykkikonetta, niin sen verran on säästössä että siihen ei luottoa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visalla maksan suuremmat ostokset, vaikka tililläni onkin muutama kymppitonni. Näinä miinuskorkojen aikoina tyhmyytensä osoittaa se, joka ei velkaa hyödynnä sijoituksiin tyai muihin hyödyllisiin hankintoihin.
Miten niin tyhmyyttä? Tyhmyyttä on ostaa turhaa roinaa nurkkiin ja varastoihin!
Kuka niitä haluaa,ei kukaan.
Jos ei voi käteisellä ostaa,ei sitä roinaa edes tarvitse.
Hilavitkuttimen omistamisen aika on ohi,kasvata henkisiä arvojasi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä käytännön ero on elektronilla ja debitillä? En ole huomannut mitään eroa käytössä ja electronia vingutankin. Luottokortti on erikseen maksukortista, tietenkin, koska mitäpä päivittäistä tarvitsisi ikinä luotolla maksaa.
Itselläni oli visa electron käytössä kolmekymppiseksi asti, hankin "oikean" pankkikortin vasta kun asuntolainan hankkimisen yhteydessä se vaihdettiin pois. En käytä luottoa koskaan, en tilaa netistä kortilla yms. Ei tullut ennen tuota edes tilannetta että sitä olisi ollut jotenkin tarpeellista vaihtaa.