Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun kattelee Frendejä niin sehän on ihan susipaska sarja!

Vierailija
30.01.2021 |

Kaikki noi hahmotkin täysin yli näyteltyjä. Ei ole kyllä kestänyt aikaa tämä sarja!

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini/nuori aikuinen silloin kun Frendit tuli telkkarista. En seurannut silloin Frendejä kuin sattumalta tai vahingossa. Tulivat 90-luvulla sunnuntaisin tv:stä ja olin avannut tv:n jo valmiiksi kun odottelin Simpsoneiden alkua. Tuolloin Frendien huumori ei uponnut minuun ollenkaan. Koin sen tekonaurettuna ärsyttävänä jenkkisarjana, enkä ymmärtänyt miksi valtava hypetys. Koin etenkin Anistonin hahmon ärsyttävänä, Phoeben ja Joeyn ylinäyteltynä ja Monican rasittavana. 

Ehkä joskus vuosina 2007/2008 sain kaverilta lainaan Frendit DVD-boksin kun olin kipeä, hän toi sen hyvää hyvyyttään minulle, että olisi jotain katseltavaa. Silloin jäin Frendit-koukkuun ja katsoin parissa kuukaudessa kaikki tuotantokaudet ja tykkäsin valtavasti. Toissa kesänä päätin katsoa uudelleen Frendejä Netflixistä. Katsoinkin kesälomalla suurimman osan jaksoista mutta enää ei iskenyt samalla tavalla. Tuntui, että aika oli jo ajanut ohitse, vaikka monin tavoin hauska ja hyvin kirjoitettu sarja. Mutta tökki mm. homofoobisuus, läskivitsit, Joeyn naisiin kohdistuva esineellistävä asenne, Monican pakko-oireisuus ja kireys, Rachelin nirppanokkaisuus, se miten kaikki kiusasivat Rossia ja miten Ross vain ulisi ja uhriutui. Huomasin, että omalta osaltani Frendien "taika" on lopullisesti poissa. 

Vierailija
82/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen: Word!!! Valmiiksi naurettu, jotta tyhmäkin tajuaa koska nauraa :))

Vierailija
84/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Nyt täytyy esittää eriävä mielipide.

Olen katsonut Frendejä silloin 90-luvulla kun se tuli.

Muutettiin ulkomaille vuonna 2012 kun lapsemme olivat esiteinejä. Koulussa kehotettiin katsomaan sarjoja, joissa on englanninkielinen tekstitys ja mulla oli useita näitä bokseja, ne kun ei kohdemaassa maksaneet mitään. Frendit oli ainoa joka kolahti ja kunnolla, sitä katsottiin ees ja taas vuosien varrella. Siis 2010 -luvun teinit innostuivat 90-luvun jutuista.

Eikä siinä vielä kaikki. Nää teinit sai kaverinsakin katsomaan Frendejä, siitä syntyi oikeen villitys koulussa. Ja vielä kun palattiin Suomeen vuonna 2017, suomalaiset kaverit alkoivat katsomaan frendejä.

Että vaikuttaisi hyvin aikaa kestäneeltä sarjalta. Erittäin hömppä, erittäin paljon streotypiaa, erittäin  keskiluokkaista, erittäin first world problems, mutta ah niin koomista ja hauskaa siltikin.

Vierailija
85/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiedetään, että et tykkää, mutta ei tarvii kertoa. Kuhan jätät vaan katsomatta.

Saa kai täällä aloittaa aiheesta ketjun, mutta ei sitä tarvii tulla kommentoimaan. Ymmärrätkö?

Samaa mieltä, varsinkin Aniston ylinäyttelee , Courtney Cox ja se Phoebe (Lisa Kurlow?) ovat luonnollisempia kuin Aniston teennäisine ilmeineen, jäi eniten rooli päälle. Vähän kuin Aniston yritti esittää höpsöä, mutta kun vertaa esimerkiksi Renee Zellwegeriin, hän oli uskottava roolissaan, Anistonin hauskuus ei kestä tosiaan aikaa. Hänestä paistoi myös friendeissä läpi, että otti itsensä liian tosissaan.

Luulen, että ei ole koskaan päässyt yli siitä, että Pitt jätti sen. Luulen myös, että se Angelica Jolie on aidosti aika lämmin ihminen, Aniston on katkera miehille, se yks toinenkin aviomies jätti sen. Edelleen katkeroitunut, kun ei saanut hyviä rooleja, ja sitten kun sai, oli katkera, kun ei saanut oskaria roolista, odotuksensa perustui siihen että hän suostui olemaan roolissaan ruma. Ei rumuus itsessään tee kenestäkään hyvää näyttelijää vaikka ruma voi olla hyvä näyttelijä. Jotenkin katkeruus paistaa naamastaan.

Vanhempana tykännyt eniten just Phoebesta, vaikka rooli olikun yliampuva,

Käsittääkseni Aniston on oikeasti lesbo? Vähintään bi. Ellen DeGeneresin little bi*atch.

Se selittääkin sitten tietyn miesmäisyyden, mitä hänessä näen, tietyn aggressiivisuuden. Nyt vanhemmiten tullut vielä enemmän esiin.

Nykyäänhän hän on niin täynnä botoxia sun muuta että menee Rita Wilsonin kanssa identtisistä kaksosista. Vilkase youtubesta "Unh-uh Next Jennifer Aniston". Sori, en osaa linkata.

Vierailija
86/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin teini/nuori aikuinen silloin kun Frendit tuli telkkarista. En seurannut silloin Frendejä kuin sattumalta tai vahingossa. Tulivat 90-luvulla sunnuntaisin tv:stä ja olin avannut tv:n jo valmiiksi kun odottelin Simpsoneiden alkua. Tuolloin Frendien huumori ei uponnut minuun ollenkaan. Koin sen tekonaurettuna ärsyttävänä jenkkisarjana, enkä ymmärtänyt miksi valtava hypetys. Koin etenkin Anistonin hahmon ärsyttävänä, Phoeben ja Joeyn ylinäyteltynä ja Monican rasittavana. 

Ehkä joskus vuosina 2007/2008 sain kaverilta lainaan Frendit DVD-boksin kun olin kipeä, hän toi sen hyvää hyvyyttään minulle, että olisi jotain katseltavaa. Silloin jäin Frendit-koukkuun ja katsoin parissa kuukaudessa kaikki tuotantokaudet ja tykkäsin valtavasti. Toissa kesänä päätin katsoa uudelleen Frendejä Netflixistä. Katsoinkin kesälomalla suurimman osan jaksoista mutta enää ei iskenyt samalla tavalla. Tuntui, että aika oli jo ajanut ohitse, vaikka monin tavoin hauska ja hyvin kirjoitettu sarja. Mutta tökki mm. homofoobisuus, läskivitsit, Joeyn naisiin kohdistuva esineellistävä asenne, Monican pakko-oireisuus ja kireys, Rachelin nirppanokkaisuus, se miten kaikki kiusasivat Rossia ja miten Ross vain ulisi ja uhriutui. Huomasin, että omalta osaltani Frendien "taika" on lopullisesti poissa. 

Ja noi kaikki ja vielä enemmän löytyy 1000 kertaa pahempana simpsoneista, ja vielä useampaan kertaan.

Vierailija
87/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä Frendien huumori vanhentunut pahasti. Kestovitsejä ovat lähinnä se, että joku luulee Chandleria homoksi, Joey harrastaa irtosuhteita, ja Monica oli nuorena lihava. Mikään noista ei nykymittapuulla ole erityisen hauskaa.

Onhan. Olet vain trendikäs kaikesta loukkaantuja.

Miten ihmeessä siitä voi loukkaantua jos joku harrastaa irtosuhteita?

Voi teittii sano isä meittii.

Vierailija
88/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Nyt täytyy esittää eriävä mielipide.

Olen katsonut Frendejä silloin 90-luvulla kun se tuli.

Muutettiin ulkomaille vuonna 2012 kun lapsemme olivat esiteinejä. Koulussa kehotettiin katsomaan sarjoja, joissa on englanninkielinen tekstitys ja mulla oli useita näitä bokseja, ne kun ei kohdemaassa maksaneet mitään. Frendit oli ainoa joka kolahti ja kunnolla, sitä katsottiin ees ja taas vuosien varrella. Siis 2010 -luvun teinit innostuivat 90-luvun jutuista.

Eikä siinä vielä kaikki. Nää teinit sai kaverinsakin katsomaan Frendejä, siitä syntyi oikeen villitys koulussa. Ja vielä kun palattiin Suomeen vuonna 2017, suomalaiset kaverit alkoivat katsomaan frendejä.

Että vaikuttaisi hyvin aikaa kestäneeltä sarjalta. Erittäin hömppä, erittäin paljon streotypiaa, erittäin  keskiluokkaista, erittäin first world problems, mutta ah niin koomista ja hauskaa siltikin.

Mitä keskiluokkaista on siinä että kitaraa rimputtavalla Phoebella on varaa kunnon asuntoon New Yorkissa:D Frendien huumori oli kyllä niin Pekka ja Pätkä tasoa että varmasti uppoaa lapsiin. Muistan että veljeni 8v myös rakasti sen alkumusaa ja katseli sarjaa ysärillä.

Vierailija
89/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noi kaikki ja vielä enemmän löytyy 1000 kertaa pahempana simpsoneista, ja vielä useampaan kertaan.

Mutta kun Simpsonit oli aikanaan aidosti hauska.

Vierailija
90/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susipaska? Eikö se sana ole sysipaska?

Vierailija
91/135 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susipaska? Eikö se sana ole sysipaska?

Kyllä sudetkin paskantaa.

Vierailija
92/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku ohjelma tulee 10. kertaa uusintana ja samoja vitsejä on käytetty monessa muussakin, siihen turtuu. Mielestäni mikään vanha sketsiohjelma ei nykyään tunnu hauskalta. Jenkeissähän nämä valmiiksinaurajat tulevat studioyleisöstä, nämähän on vähän kuin teatteria siellä. Ei ole mieleeni. 

Vierailija
93/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä Frendien huumori vanhentunut pahasti. Kestovitsejä ovat lähinnä se, että joku luulee Chandleria homoksi, Joey harrastaa irtosuhteita, ja Monica oli nuorena lihava. Mikään noista ei nykymittapuulla ole erityisen hauskaa.

Mikä on nykymittapuun mukaan hauskaa?

Kaipa se on vanhemman sukupolven haukkuminen, oikein keskittyjä uusia sanoja vanhuksia ja keski-ikäisiä kaiken maksajia varten. Niin, ja nykynuorisoon uppoaa kaiken maailman vajaat tube "vaikuttajat" mitä enemmän möllöttää suu auki,sen parempaa, varsinaista viihdettä. 

Vierailija
94/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, oma teini-ikäinen tuli kerran kysymään, että onko Frendit netflixissä? Ei käsitystäkään.

Olihan se. Sen jälkeen nuoret tässä perheessä(kavereineen) ovat katsoneet ja diganneet Frendejä. Kyllä se ajan kestää monessakin suhteessa. Onhan paljon myös, että mitä hittoa äiti oikeesti tuommoistako se oli...? ysärillä Ross oli hankala kun Benillä oli barbie. :D Yhä jotkut on samaa mieltä, että se väärin.

Silti ne teinit katsoo ja tykkää katsomastaan. Se oli sen ajan sitcomia, joka selkeesti uppoo tämän päivänkin nuorille. Ei näitä muita aikalaisia ole.

Vierailija
95/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
96/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo yli 50-vuotias mies ja mielestäni Frendit oli ja on kerrassaan mainiota viihdettä.

Hyvää huumoria ja hyvä näyttelijätiimi, he pitivät yhtä ja käsittääkseni edelleen hyvissä väleissä ja

yhteishenki näkyy siinä sarjassa.

Vaikka Jennifer A. olikin otsikoissa enemmän kuin muut, se ei vaikuttanut Rachelin rooliin.

Harvoin näin hyviä sarjoja tehdään, B B Theory oli kyllä vähän sinne päin.

Vierailija
97/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikoihin eletty, kun huumorisarjaakin pitää katsoa kuin psykiatri. Huoh! Hankkikaa löysempi pipo!

Vierailija
98/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella kun Fredit alkoi. Muistan, että yritin joskus katsoa sitä, kun kaikki sitä niin hehkuttivat, mutta en vain pystynyt. Ei vaan naurattanut yhtään, vaan pelkästään ärsytti. Jo tunnusmusiikkikin on todella vastenmielinen!

Vierailija
99/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä sarja joka ei ole ikääntynyt hyvin. Ihme, että saa edes nykyään näyttää kun on niin täynnä esim. homofobisia kommentteja. 

Vierailija
100/135 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauska ja toimii siis edelleen. Riippuu ihan siitä, millä silmällä mitäkin sarjaa katsoo. Itse katson hyväntahtoisesti aikansa lapsena.

Minua eivät esim. läskivitsit haittaa, vaikka olen itsekin lihavan puoleinen, eikä kenenkään ainakaan tarvitse pahoittaa mieltään minun puolestani. Kanavaa voi onneksi vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä