Jos nainen muuten täydellisen kaunis mutta on muutama tatska - miten vaikuttaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kai tässä nyt puhutaan tatuoiduista silmämunista, kaulatatskoista ja kalsarikädestä?
Valitettavasti olen kasvanut maailmanajassa jossa puhdas iho miellettiin kauniiksi, joten on tosi vaikea mieltää mitään kuvaa kaunistavaksi elementiksi. Omat ensitutustumiseni tatuointeihin liittyvät siihen että olen hiekkalaatikolla ja känninen tatuoitu narkkarimerimies tulee siihen jotain sokottamaan. Siitä on jäänyt aikamoinen leima omaan suhtautumiseen tatskoihin.
Lisäksi minusta kaunista on muoto. Ja kaikki lisätty kuvamateriaali muodon pinnassa heikentää muodon hahmottamista. Pahimmillaan tatuoinnit ovat kuin maastokuvio joka tekee esimerkiksi käsivarren hahmottamisen todella vaikeaksi.
Ei vaan pysty ymmärtämään, mutta jokainen taaplaa tyylillään. Tunnen paljon ihmisiä joilla on tatskoja, mutta ei se mielestäni ketään tee komeammaksi tai kauniimmaksi, päinvastoin.
Totta!
Olen nainen. Sama juttu miesten suhteen.
Tatuoinnit alentavat ihmisen arvoa.
Miksi kuvioida kaunista ihoa.
Luonnollinen kauneus on upeaa. Oli mies tai nainen.
Piirustukset paperiin.
Kuviolliset vaatteet.
Hennalla tatuointi.
Kaikki on katoavaista. Tatuoinnit. Ne fiilikset jotka olivat kun suunnittelit sen tatskan.
Siksi ei tatuointeja.
Ne kertovat erilaisesta arvomaailmasta. Pysyvyyden tavoittelusta. Turn-off.
Pari pientä sopivissa paikoissa ei ehkä haittaisi. Hiha ja pari muuta, no thanks. Mut hei, eihän silloin kukaan menetä mitään. 😎
Vierailija kirjoitti:
Kaamea ja alaluokkainen vaikutelma. Nisti tai tahdoton ja persoonaton lammas.
Pitää paikkansa, mutta aloittajan ei tarvitse siitä murehtia, hän on kaukana täydellisen kauniista ja ikääkin on yli 22v, joten pari alaluokan symbolia ei enää vaikutelmaa pilaa.
Koen tatskat jotenkin lapsellisena. Siis koko prosessissa on minusta jotain hirveän melodramaattista ja näin tahattoman koomista. Juhlallisena mietitään että mikä mulle nyt merkkais hirveesti, ja sitten vois tunteellisena esitellä että "tää lause merkitsee mulle ihan kaikkee kun se pelasti mut sillon ku en päässytkään ekalla unelmien opiskelupaikkaan" tai "haukka on mun toteemieläin" tai "tässä yhdistyy mun suvun kotipaikka ja mun harrastus".
Että joo, itsellä vaikuttaa siihen miten viehättävänä koen tatuoidun henkilön.
Muutaman vuoden päästä ne tatskat on sellaista sinivihreetä suttumössöä, josta ei saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit alentavat ihmisen arvoa.
Miksi kuvioida kaunista ihoa.
Luonnollinen kauneus on upeaa. Oli mies tai nainen.
Piirustukset paperiin.
Kuviolliset vaatteet.
Hennalla tatuointi.
Kaikki on katoavaista. Tatuoinnit. Ne fiilikset jotka olivat kun suunnittelit sen tatskan.
Siksi ei tatuointeja.
Ne kertovat erilaisesta arvomaailmasta. Pysyvyyden tavoittelusta. Turn-off.
Pysyvyyden tavoittelu on turn ofd? Erikoista. Ps. Kuviolliset vaatteet kuulostavat karmeilta.
Miksi tatuointi on sellainen asia josta joidenkin on aina pakko päästä näpäyttämään? Ei ne enää kuitenkaan ole mikään harvinaisuus tai luokkakysymys.
Sitä tuskin katsottaisiin hyvällä jos minun pitäisi aina päästä sanomaan että "Pirjo nuo sinun terveyskengät on ihan kauheat" tai "Marketta, tuo paplarikampaus kertoo sinusta jo kaiken oleellisen, olet vanhapiika-ainesta" tai "ai kauhea sulla on tommoiset hirveän rumat muovikynnet, hyhhyh."
Ilmeisesti näpäyttäjä saa itselleen jonkin minimaalisen paremmuuden ja ylemmyyden tunteen, samalla kun se esim. tatuoitu tahollaan ajattelee että kaikenlaisia ahdasmielisiä ääneennapisijoita se maa päällään kantaa.
Mihin niiden nyt pitäisi vaikuttaa?
Varmaan mukavaa sitten mummona uimahallissa "kauniiden" tatuointiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mukavaa sitten mummona uimahallissa "kauniiden" tatuointiensa kanssa.
Niin varmasti on. Silloin on varmasti jo oppinut olemaan miettimättä tuntemattomien mielipiteitä.
Vaikuttaa tosi paljon negatiivisesti! Jos jaloissa on isot tatskat niin kauempaa ne näyttävät isoilta mustelmilta eli kauhealta! Pienet ihan OK
Riippuu missä ne ja minkä kokoisia, kuinka paha turn-off. Jos isoja, peittävät ihoa ja näkyvillä paikalla, niin kyllähän se pilaa ihan täydellisesti kokonaisuuden, jos pieniä ja huomaamattomia, niin ei niin paha.
Kumma ilmiö...
"Kukin tekee niin kuin tahtoo, asiahan ei tietenkään minulle kuulu mutta... Rumia on kaikki tatuoinnit, ihan kaikki, rumia! Mutta jokainen toki taaplaa tyylillään."
Öh. No jos toisten tatuoinnit eivät olisi sinun asiasi ja jokainen on mitä on, voisi asenteesi kuvitella olevan hieman neutraalimpi.