Mitä mieltä perheestä joka ei ole aktiivinen?
Viikonloput vaan ollaan ja möllötetään, kaikki omissa oloissaan joko pelaa tai muuten vaan tuijottaa ruutua.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuuskin on vähän venyvä käsite. Mieheni vanhemmat viettivät lomansa mökillään, eivät matkustelleet ulkomailla. Mieheni ihmetteli miten minun vanhempani ovat niin veteliä, eivät tee pihatöitä niinkuin hänen vanhempansa ja ole aktiivisia. Niin, vanhempani eivät jatkuvasti kuopsutelleet pihaa, mutta matkustelivat usein ulkomailla ja tekivät mm. maailmanympärimatkan.
No wou, olipa hieno esimerkki! Onhan se lentokoneessa ja turistibussissa istuminen tosi aktiivista.
Oletko kateellinen? Aktiivisuutta se henkinenkin aktiivisuus on ja virikkeiden saaminen. Tuollaiset yhden totuuden ihmiset ovat todella rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aktiivisuuskin on vähän venyvä käsite. Mieheni vanhemmat viettivät lomansa mökillään, eivät matkustelleet ulkomailla. Mieheni ihmetteli miten minun vanhempani ovat niin veteliä, eivät tee pihatöitä niinkuin hänen vanhempansa ja ole aktiivisia. Niin, vanhempani eivät jatkuvasti kuopsutelleet pihaa, mutta matkustelivat usein ulkomailla ja tekivät mm. maailmanympärimatkan.
No wou, olipa hieno esimerkki! Onhan se lentokoneessa ja turistibussissa istuminen tosi aktiivista.
Mitäs aktiivisuutta se mökillä makaaminen ja kaljankittaaminen on?
Laiskana oleminen on taitolaji. Rentoutuminen ja ajatusten harhailu on tärkeää.
Mutta kaikkea kohtuudella, myös sitä liikkumista.
Voi aloittaja parkaa. On siul vielä paljon opittavaa edessäpäin.
Hei haloo nyt!!!!.Ei sinun elämäntilanteesi ole sama kuin muiden eikä muiden sama kuin sinun, koskaan ei koskaan. . Missä pikku purkissa olet viettänyt elämäsi?
Raskasta olisi jos pitäisi muiden luulojen mukaan elää.
Arjen pyörittämistä on jokaisella.
Ruoan ostaminen, laittaminen monesti päivässä.
Siivous, pyykinpesu sekä pyykkien kaappiin laittaminen. Ulkoilu/ liikunta. Itsensä peseminen.
Eiköhän siinä ole puuhaa riittämiin.
Hyvä, että olette edes yhdessä asiassa parempia kuin he.
Ole vain ihan kaikessa rauhassa, kilpailuhenkinen kyttääjä.
Minä olen nyt koronan aikana kotosalla, mutta teen online-balettitunteja ja punttijumppaa.
Ihan samalla tavalla hengästyn ja hikoilen, kuin jos liikkuisin ulkona.
Naapurini saavat aivan vapaasti olla sitä mieltä että kyhjötän sohvannurkassa.
Mees ny Ap juokseen taloa ympäri! Oot istunu koneella liian kauan.
Jos ei treenaa kamppailua ja punttia kuutena päivänä viikossa, on iästä ja sukupuolesta riippumatta laiska läskimaha ja tämä on totuus.
Tyypillinen suomalainen perhe. Ei tunteita, ei puhumista, halauksia,suudelmia. Television ja naapurien kyttäystä kyllä. Ei siis elämää lainkaan eli huonoa seuraa.
Ap:n kaltainen ihminen on mun mielikuvissa juuri se nykyajan keskimääräinen perheenäiti, entinen kympin tyttö joka on aina suorittanut elämäänsä ja nyt sitten vanhemmuutta. Kaikki on yhtä projektia ja suorittamista, luetaan sata tunnetaito-opasta ennen lapsen tuloa, tehdään joka hiton sose itse,kuskataan viiteen harrastukseen viikossa ja ollaan niin helkkarin läsnä 24/7. Jos joku muu ei ole, siitä pitää täydellisen mamman mielestä teidän lasu.
En aio tehdä lapsia koska musta ei olisi tuollaiseen mitä nykyään tunnutaan vaadittavan.
Oliko sulla huono lapsuus? Ajattelin vain ku olet noin kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aktiivinen?
Jokainenhan saa viettää sellaista perhe-elämää kuin parhaaksi näkee.
Ja miten ap tietää, kuinka aktiivinen perhe on.
Heillä voi olla vaikka miten aktiivista elämää henkisesti. He lukevat paljon. Katsovat mielenkiintoisia elokuvia, pelaavat monia erilaisia pelejä, myös lautapelejä.
Laittavat ruokaa, siivoavat, ja lepäävät viikon rasituksista.
On olemassa muutakin aktiivisuutta kuin pelkkä fyysinen aktiivisuus.
Se on henkistä aktiivisuutta.
Ei tämä korvaa fyysistä aktiivisuutta. Siksihän koko Suomi on todella ylipainoinen ja tutkimusten mukaan 80% lapsista liikkuu liian vähän. Me ollaan oltu jo pulkkamäessä ja lapsi käynyt liikunnallisen harrastuksen tunnilla. Loppupäivä rentoudutaan ja tehdään noita sinun luettelemiasi asioita. Minusta on tärkeää opettaa lapsille liikunnallinen elämäntapa ja ulkoilua jo pienestä, jotta se olisi luontevaa myös aikuisena, jolloin ruutuelämä vie paljon aikaa ja aineenvaihdunta hidastuu.
Tämä on sun mielipiteesi ja sulle tärkeä asia. Mutta se mikä on tärkeää sinulle, ei ole välttämättä yhtä tärkeää toisille. Voit vetää noita ylipaino- ja liikuntatilastoja esiin, mutta oikeasti voit vaikuttaa vain itsesi ja oman perheesi elämään. Jos kyttäät muiden perheiden aktiivisuutta, se tekee susta kyylän. Sori vaan, mutta näin se on.
Minua kyllästyttää tämä ihmistyyppi. Toisten ihmisten syömisistä ja liikunnan puutteesta vedetään pultit ja sitten perustellaan tilastoilla, että kun suomalaiset ovat niin lihaviakin jne.jne.
Jostain syystä ap:lla on nyt tarve kontrolloida muiden ihmisten elämää, ja se on vähän kiusallista luettavaa.
AP, anna muitten elää rauhassa.
Onpa ihanaa, kun saan viikonloppuisin levätä ja olla just niin kuin haluan.
Ai niin että koko loma on istumista? Missään vaiheessa ei kävellä esim. vuoristossa tai harrasteta liikuntaa, vaikka melomista jne? Taidat olla sinäkin aika tynnyrissä kasvanut.