Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako puhelin jo lukea ajatuksia?

Vierailija
30.01.2021 |

Katselin meidän yläkerran portaita ja mietin, että ne pitäisi kohta uusia.
Arvatkaapa mitä?
Avasi puhelimen, niin google tarjosi ensimmäiseksi mainosta, jossa oli portaiden malleja.
En ole niitä ikinä hakenut sieltä.
Olenko hullu? Vai onko puhelin hullu?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus puhunut portaiden uusimisesta tai portaiden huonosta kunnosta. Kyllähän se on tunnettua että puhelimet kuuntelevat mitä lähellä puhutaan ja tarjoavat mainoksia aiheeseen liittyen.

Vierailija
2/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä on outoa, kun asiasta ei ole ollu keskustelua.

Onneksi mulla ei ole älyvaloja ja älyjääkaappia, tiedä mitä ne puuhailisivat😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä tuntuu.

Välillä se iskee kyllä kirveensä kiveen.

Mulle tulee tupakkavieroitusmainoksia. En polta, mutta apteekissa jonotetaan tupakkapurkkahyllyn vieressä, joten se on reagoi siihen. En keksi muutakaan.

Vierailija
4/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks päivä ajattelin ja himoitsin mätitahnaa, mutta en puhunut siitä. Kävin kaupassa ja ostin ruoka-aineita, myös mätitahnaa. Maksoin pankkikortilla, en sovelluksella. Kotona facebookki näytti Kallen mätitahnamainoksen. Outoa. Ei yleensä mitään ruokamainoksia mulle tule. Pankkikorttin on kyllä liitetty plussaomainaisuus, siitäkäköhän se tieto tuli puhelimeen.?

Vierailija
5/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin joskus äidilleni puhelimessa etten ole nukkunut kunnolla. Sähköpostiin pamahti mainos Melatoniinista.

Vierailija
6/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä paskalle niin jo ilmestyi ruudulle paskaparerimainos. Niin totta.

Vierailija
7/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin näki kamerastaan mitä katsoit tai minkä lähellä olit? Mainostaa sen perusteella?

Vierailija
8/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonhan pitäisi olla lainvastaista.

Kiitos teille vastanneille. Nyt voin näyttää miehelle, että muitakin vakoillaan kuin minua.

Tuntui, että katsoo mua iltalypsyilmeellä.🙄

Vierailija
9/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonhan pitäisi olla lainvastaista.

Kiitos teille vastanneille. Nyt voin näyttää miehelle, että muitakin vakoillaan kuin minua.

Tuntui, että katsoo mua iltalypsyilmeellä.🙄

Siis ole ap.

Pitääkö kohta tehdä rikosilmoitus?

Vierailija
10/63 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuman sanelema juttu!

Puhelimesta tulee niin paljon mainoksia että oli suorastaan ihme etteikö joskus sattuisi mainos kohdalleen.

Vierailija
11/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle on tässä viime päivinä käynyt useasti niin, että Facebook mainostaa minun edellisenä tai samana päivänä AJATTELEMIANI asioita. Aiemmin se mainosti vaan niitä, joista olin keskustellut jonkun kanssa. Siis puhelin kuuntelee kaiken ja katselee mitä kameran näytöllä on, siitä olen ollut 100% varma jo pitkään. Mutta miten se lukee ajatuksia, sitä en osaa sanoa?! Vai onko tekoäly jo niin pitkällä, että se kykenee mallintamaan sitä mihin suuntaan ajatukset kunkin yksilön päässä liikkuvat.

Tästä kaikesta tulee vähän ällöttävä mielikuva, tekisi mieli lopettaa älypuhelimen käyttö ja palata vanhaan Joo nyt varmaan loppuu mainostaminen joksikin aikaa, osaahan sen nyt tekoäly päätellä, että minusta hyötyminen loppuu, kun minut suututtaa ja lopetan älylaitteiden käytön

Vierailija
12/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia lukeva puhelin olisi tarpeen kaikille miehille jotka elävät naisen kanssa. 

Vierailija
13/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kansainvälisessä scifi-ryhmässä puoli tosissaan vitsailtiin että ajattelee eri asioita silloin kun näppäilee esim.salasanaa.

Vierailija
14/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on leffa "Jexi" jossa puhelin alkaa " parantaa" omistajansa elämää eli ottaa sen kokonaan haltuunsa. Varmaan jonain päivänä niin käy oikeasti.

Vierailija
15/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt myös niin että kaupassa yksin ollessani olen katsonut jotain tavaraa ja kotona face mainostaa sitä samaa tuotetta samasta firmasta. Tietääkseni en ole vielä niin höperö että puhun itsekseni julkisilla paikoilla.

Vierailija
16/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuri varsinaisesti ei varmaankaan itsenäisesti lue ajatuksia, sen sijaan Google kyllä salakuuntelee puheitasi ja seuraa nettihakujasi.

Vierailija
17/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks päivä ajattelin ja himoitsin mätitahnaa, mutta en puhunut siitä. Kävin kaupassa ja ostin ruoka-aineita, myös mätitahnaa. Maksoin pankkikortilla, en sovelluksella. Kotona facebookki näytti Kallen mätitahnamainoksen. Outoa. Ei yleensä mitään ruokamainoksia mulle tule. Pankkikorttin on kyllä liitetty plussaomainaisuus, siitäkäköhän se tieto tuli puhelimeen.?

Ei tuo mainostus vielä ihan hirveän älykästä ole. Mitä järkeä mainostaa tuotetta, jonka osti jo?

Vierailija
18/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työpuhelimena (kiinalainen) Xiaomi ja olen kyllä huomannut, että esim. joka kerta vaihtuva lukitusnäyttökuva on aiheeltaan usein jotain, mistä olen puhunut kun puhelin on ollut vieressä päällä. Siinä käytän myös chromea selaimena ja hakuja vastaavia mainoksia tulvii muilla nettisivuilla.

Kiinnitin tähän huomiota, sillä omassa puhelimessani tätä ei tapahdu, vaikka olen kirjautunut siihen omalla Google-tilillä ja Facebook-tilillä ja luulisi, että tällöin kohdistettua mainonta olisi todella paljon helpompi toteuttaa. Omassa käytössä IPhone ja Safari oletusselaimena.

Vierailija
19/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin miehelle Whatsappissa viestiä, että tuonko jotain kahvileipää kaupasta. Vaikka Daim-kakkua, vastasi mies. Muuten asiasta ei puhuttu.

Seuraavana päivänä saan Lidlin sovellukseen Sinun Etusi -kupongin Daim-kakusta.

Mitenkäs tuo Whatsappin tiedonkeruu toimii? Kyllähän he lupailevat, että viestit ja puhelut ovat salaisia, mutta se ei kai poissulje sitä, että tekoäly saa seuloa joukosta avainsanoja ja jakaa ihmisiä kohderyhmiin?

Vai oliko puhdas sattuma?

Vierailija
20/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihmeellistähän se olisi ollutkin, jos portaita miettivälle olisi tullut nuotiomakkaramainoksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi