Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako puhelin jo lukea ajatuksia?

Vierailija
30.01.2021 |

Katselin meidän yläkerran portaita ja mietin, että ne pitäisi kohta uusia.
Arvatkaapa mitä?
Avasi puhelimen, niin google tarjosi ensimmäiseksi mainosta, jossa oli portaiden malleja.
En ole niitä ikinä hakenut sieltä.
Olenko hullu? Vai onko puhelin hullu?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sata uutta mahdollisuutta 2018–2037: Ajatusten luku ja muokkaus suoraan aivoista

Tulevaisuusvaliokunnan virallinen julkaisu.

Muistutit julkaisusta, joka kannattaa muidenkin lukea. Luin tuon eduskunnan sivuilta ja on järkyttävää luettavaa, pitkä teos, mutta jokaisen kannattaa lukea ihan itse, millainen dystopia odottaa, jos mikään ei sitä torppaa.

Mitenhän testaavat tai koekäyttävät tuota ajatustenlukua?

Liittyykö siihen johonkin uuteen id- hommaan, sirutukseen, mitä rupesivat työstämään silloin kun pandemia alkoi? Enkä nyt tarkoita mitään rokotteesta siruja -juttuja vaan ihan tosissaan.

En tiedä asiasta enempää. Tuossa linkki julkaisuun.

https://www.eduskunta.fi/FI/valiokunnat/tulevaisuusvaliokunta/julkaisut…

Teoksen voi lukea PDF tiedostona eduskunnan sivuilta.

Vierailija
42/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap kiittää hyvistä jutuistanne ja nyt olen entistä varmempi, että puhelin lukee ajatuksiamme.

Aloitukseni aikaan en ollut edes saanut koronapiikkiä, joten mitään mikrosiruakaan ei minuun oltu asennettu😅.

Arvatkaa, mistä syystä en ota puhelinta makuuhuoneeseen enkä edes ajattele sen lähellä mitään makuuhuonejuttuja?

Ei tiedä, mitä pervoja se alkaisi ehdotella.😚

Ollaanpa varovaisia.😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen liiketunnistin kertoi sinun nousevan portaita ja jos yhtään menit eri tavalla (miettien, hidastellen tms) niin arvasi sinun miettivän portaiden remontoimista. Tai taisitkin kirjoittaa katselleesi niitä. Puhelimesihan tietää mihin suuntaan katselet samalla tunnistimella ja pysyessäsi paikallasi yleensäkin mietit jotain. Liittymän osoitteesta tietää asumismuotosi ja sen omistatko asuntosi.  Voisi olla myös, että sulle on jo etukäteen nettimainoksella kerrottu portaista ja nyt kun niitä katselit algoritmi vapautti mainoksen. Et keskittyisi kaupungilla porrasmainokseen, joten se pitää laittaa sulle kotonasi tiedoksi. 

Vierailija
44/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen liiketunnistin kertoi sinun nousevan portaita ja jos yhtään menit eri tavalla (miettien, hidastellen tms) niin arvasi sinun miettivän portaiden remontoimista. Tai taisitkin kirjoittaa katselleesi niitä. Puhelimesihan tietää mihin suuntaan katselet samalla tunnistimella ja pysyessäsi paikallasi yleensäkin mietit jotain. Liittymän osoitteesta tietää asumismuotosi ja sen omistatko asuntosi.  Voisi olla myös, että sulle on jo etukäteen nettimainoksella kerrottu portaista ja nyt kun niitä katselit algoritmi vapautti mainoksen. Et keskittyisi kaupungilla porrasmainokseen, joten se pitää laittaa sulle kotonasi tiedoksi. 

Mikäli kytkeydyt kotona langattomaan verkkoosi on paikallistamisesi vielä helpompaa. Signaalin vahvuus riippuu kuinka kaukana olet ja montako seinää on välissä. 

Vierailija
45/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin rautakaupassa ostamassa maalia ja siinä samalla tuli mieleen kysyä, että onko heillä ilmanvaihtokoneeseen suodattimia. No oli useampaa mallia, mutta en muistanut minkä merkkinen kone mulla on, kun on niin uusi, ettei ole vielä tarvinnut suodatinta vaihtaa. Ajattelin, että pitääpä kotona katsoa se merkki ja millainen suodatin siihen käy. Otin kuvan vanhan suodattimen numerosarjasta (jossa ei näkynyt edes koneen merkkiä), että on sitten malli tiedossa, kun seuraavan kerran kauppaan menen. Hetken päästä avasin Facebookin ja ensimmäisenä oli mainos samanlaisesta iv-koneesta mikä mulla on. Mietin vaan, että mikä järjestelmä osaa selvittää kuvassa näkyvän numerosarjan perusteella sen kuuluvan kyseiseen laitteeseen ja tarjoavan siitä mainosta, sillä kertaakaan en sanonut koneen merkkiä ääneen enkä googlettanut sitä.

Vierailija
46/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt myös niin että kaupassa yksin ollessani olen katsonut jotain tavaraa ja kotona face mainostaa sitä samaa tuotetta samasta firmasta. Tietääkseni en ole vielä niin höperö että puhun itsekseni julkisilla paikoilla.

Puhelimet eivät pelkästään kuuntele ääntä, vaan myös lukevat langattomasti RFID-tunnisteita tuotteista. Sen lisäksi uudemmassa älylaitteessa voi olla skanneri, jolla se skannaa ympäristön ja luo siitä kolmiulotteisen kuvan, jotta tietää missä olet.

Firmat ostavat toisiltaan ja myyvät toisilleen keräämiään tietoja, esimerkiksi etukorttien tiedot menevät FB:lle ja sen asiakasyrityksille ja päinvastoin. Todellista anonymiteettia ei ole. Esimerkiksi tällä palstalla laitteesi tiedot yhdistetään Sanoma Oy:n analytiikassa tilaajatietoihin, jotka paljastavat oikean henkilöllisyytesi (alussa olevalla lupakyselyllä ei ole mitään merkitystä, niitä ei kunnioiteta missään suurissa firmoissa).

Vierailija
47/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin rautakaupassa ostamassa maalia ja siinä samalla tuli mieleen kysyä, että onko heillä ilmanvaihtokoneeseen suodattimia. No oli useampaa mallia, mutta en muistanut minkä merkkinen kone mulla on, kun on niin uusi, ettei ole vielä tarvinnut suodatinta vaihtaa. Ajattelin, että pitääpä kotona katsoa se merkki ja millainen suodatin siihen käy. Otin kuvan vanhan suodattimen numerosarjasta (jossa ei näkynyt edes koneen merkkiä), että on sitten malli tiedossa, kun seuraavan kerran kauppaan menen. Hetken päästä avasin Facebookin ja ensimmäisenä oli mainos samanlaisesta iv-koneesta mikä mulla on. Mietin vaan, että mikä järjestelmä osaa selvittää kuvassa näkyvän numerosarjan perusteella sen kuuluvan kyseiseen laitteeseen ja tarjoavan siitä mainosta, sillä kertaakaan en sanonut koneen merkkiä ääneen enkä googlettanut sitä.

Puhelin on nauhoittanut kaupassa käymäsi keskustelun ja sen jälkeen tekoäly on lukenut kuvasta numerosarjan ja nämä on yhdistetty sinulle mainokseksi juuri tuosta keskustelusi laitteen merkistä, jonka numerosarjoissa esiintyy kuvaamasi numero.

Vierailija
48/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatustenlukuteknologia on jo periaatteessa mahdollinen, vaikka tuskin se vielä on tavan laitteissa. Aivot lähettävät uusimpien tutkimusten mukaan hyvin heikkoa säteilyä juuri sillä alueella, jota nykyiset 4G ja 5G verkot käyttävät. Huom tämä ei siis ole samaa jota mitataan esim EEG:ssa, vaan heikompaa.

Vierailija
49/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelottavaa. Ei tartte kuin lukea mainoksia ja sitte saa ihmetellä ja tietyt sanat /sanahaut tulee tavalla tai toisella eteen. Kameran teippaaminen tulee mieleen : (

Vierailija
50/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli kesällä usein sianrehumainoksia. Asun kerrostalossa kaupungin lähiössä enkä omista possua.

Usko huvikseen että pian olet sikatilan emäntä.

Vierailija
51/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut on vaan aivopesty mainosten toimesta

Vierailija
52/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-ou.

Näin jos lähtee miettimään niin..

Eilen kaatui maalia lattialle ja nyt tulee mainoksia uudesta lattiasta 😬

Vierailija
53/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös varma puhelimen kyvystä urkkia omistajansa asioita. Niin monta yhteensattumaa mitä minulle on sattunut, ei voi olla muuta kuin merkki laitteen ylimaallisista taidoista. Miten lie toteutettu? Jos kieltäisi tekoälyltä kaikki sille annetut luvat, joita ei enää edes muista, saattaisi tekoälyn suu tukkeutua, mutta samalla menettäisi paljon hänen suomiaan palveluja. Sitten olisi taskussa vain puhelin.

Vierailija
54/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinuun asennettu nanoteknologiaa? Ei kai muuten ajatustenluku voisi olla mahdollista?

Koronarokotteissa tuli nanoteknologiaa, ja rokotetuille oma MAC-osoite. Lukevat 5G:n välityksellä. Eikä tämä ole vitsi, vaan todellakin osoitteet löytyvät androidilla kännykällä BLE-appilla.

Vierailija
55/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatustenlukuteknologia on jo periaatteessa mahdollinen, vaikka tuskin se vielä on tavan laitteissa. Aivot lähettävät uusimpien tutkimusten mukaan hyvin heikkoa säteilyä juuri sillä alueella, jota nykyiset 4G ja 5G verkot käyttävät. Huom tämä ei siis ole samaa jota mitataan esim EEG:ssa, vaan heikompaa.

Tuo on varmaan yksi keino lukea ajatuksia. Minullekin tullut mainoksia asioista joita olen vain ajatellut. Eka kerralla se vähän säikäytti, mutta silloinkin oli keskustelu täällä ja muillekin tapahtunut samaa. En siis ollut seonnut :)

Vierailija
56/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuntui sille että puhelin kyttää minua. Kävin hakemasta kaapista kynsienlaitto välineeni ja tipit. Kun olin laitta ne ja avasin puhelimen niin minulle mainostettiin tippejä ja tarvikkeita. Tuli olo että katseleeko se jo mitä teen kun en sanallakaan asiasta ollut maininnut koska olin yksin.

Vierailija
57/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäs sen tietää, miten pitkällä teknologia on ja kertooko joku kiinalainen puhelinvalmistaja sellaista tietoa

Vierailija
58/63 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hulluudesta: tuntuu että oikeasti on hullua teknologiaa ja myös joitain vallanhimoisia sairaita ehkä saattaa olla. MUTTA jos tavan tallaaja ottaa asian esille, tai esittää ajatuksen voiko näin olla, koska hän haluaa säilyttää yksityisyytensä, pitää HÄNEN pelätä hullun leimaa?!

Vierailija
59/63 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinuun asennettu nanoteknologiaa? Ei kai muuten ajatustenluku voisi olla mahdollista?

Koronarokotteissa tuli nanoteknologiaa, ja rokotetuille oma MAC-osoite. Lukevat 5G:n välityksellä. Eikä tämä ole vitsi, vaan todellakin osoitteet löytyvät androidilla kännykällä BLE-appilla.

Saattaapi olla, mutta minua ei siis vielä oltu silloin rokotettu, kun tuo porrasjuttu sattui.

T.ap

Vierailija
60/63 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubesta löytyy How to disapper complitly -tyylisiä videoita. Yks vinkki on yrittää sotkea algoritmia random-hauilla, luoda feikkiprofiileja etc.