Vaimoni minulla on suunnitelma
https://www.huonoaiti.fi/vaimo-tiedatko-miehesi-salaisesta-suunnitelmas…
Miksi olen munaton, enkä eroa...olen itsekäs. En halua menettää yhteisasumista lapseni kanssa, haluan olla läsnä ja vaikuttaa miten lasta elätetään, kasvatetaan, jne.
Vuosi asuntolaina on maksettu, kolme vuotta lapsi on täysi-ikäinen. Voin lopettaa työnteon ja ottaa eron vaimostani. Hänellä on ollut hyvä turva elää tätä yhteistä arkea. Itse olen säästänyt ja sijoittanut ja 90% talosta on minun. Vaimoni säästöistä en tiedä, mutta eväät niihin olen ainakin antanut.
Talo ja muu omaisuus menee myyntiin ja muutan keskelle ei mitään. Minun aikani tulee. Nyt itsekkästi otan sen ajan lapseni kanssa.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuollainen olisi vielä kamalampaa kuin vaikka pettäminen. Jos tietäisin että puolisoni haluaa erota minusta, tekisin sen mieluummin heti nyt kuin muutaman vuoden päästä. Vähintään jos yhdessä silti elettäisiin, vaikka niiden lasten vuoksi, niin en todellakaan enää haluaisi seksiä ja läheisyyttä ihmisen kanssa, joka odottaa pääsevänsä minusta eroon, enkä tekisi muita arjen uhrauksia toisen puolesta. Veikkaan että ap:kin kuitenkin odottaa voivansa elää liitossaan loppuun saakka saaden vaimoltaan kuitenkin palvelukset normaalisti.
Seksi on naiselta palvelus miehelle?
Eihän tuossa noin lukenut. Ihan hullua kuvitella, että elämä jatkuisi kuten ennenkin, jos nainen saa tietää miehen haluavan eron. Seksi loppuisi minultakin ensin, en myöskään tekisi mitään miehen hyväksi. Itse en pysty harrastamaan seksiä kenen kanssa tahansa ja siiheen kastiin mies tippuu heti, jos saan vihiä eroajatuksista.
Mitä sinä sitten luulet, että vaimoni tekee nytkään minun hyväksi?
ApAi anteeksi. Oletin, että parisuhteessa ollessa vaimosi joskus ostaa kaupasta ruokaa myös sinulle ja tekee ruokaa, pesee joskus vaatteitasi, siivoaa joskus kodissanne ja maksaa osan laskuistanne. Olisit heti maininnut, että teillä on nyt jo täysin erilliset elämät.
Miksi minä sellaisesta vaimosta eron ottaisin? Halusin testata omia mielipiteinäni omista ajatuksistani ja suunnitelmastani, enkä puhua vaimostani, joka on itse ulkoistanut itsensä.
Ap
Alussa sinun jutuista sai käsityksen, että teidän suhteessa ei ole isoja ongelmia, mutta nyt kerrot, että te elätte jo nyt täysin erillistä elämää. Tuskin erohalusi heilauttaa vaimoa mihinkään suuntaan, kun henkisesti olette jo eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ap aikoo jättää työnsä, muuttaa keskelle ei mitään ja olettaa, että lapsi haluaa seurata mukana? Vaikka ap omistaa 90% talosta, niin ilman avioehtoa niin talon arvo kuin ap:n sijoitusten arvo ynnätään puolison omaisuuden kanssa ja jaetaan kahtia. Voi käydä niin, että keskellä ei mitään sijaitseekin Keravan reuna-alueella, koska muuhun ei sitten olekaan varaa.
Kehätieden ulkopuolella ei ole elämää?
On siellä, mutta jos tulot on olemattomat, niin kukaan ei auraa metsätietä talvella ap:n ajella teslallaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni mies sanoo, että jatkoin huonoa suhdetta lapsen takia. Vitsi mitä lapasia!
Mitä ihmeen lapasia? Itsellä täysin sama suunnitelma ja ihan lasten hyvinvoinnin takia tässä jäkin. Muuten olisin lähtenyt jo vetämään. Ja ei, kukaan muu ei kärsi kuin minä, mutta kun on tavoite, niin jaksaa. Ja ihan aikuinen nainen olen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ap aikoo jättää työnsä, muuttaa keskelle ei mitään ja olettaa, että lapsi haluaa seurata mukana? Vaikka ap omistaa 90% talosta, niin ilman avioehtoa niin talon arvo kuin ap:n sijoitusten arvo ynnätään puolison omaisuuden kanssa ja jaetaan kahtia. Voi käydä niin, että keskellä ei mitään sijaitseekin Keravan reuna-alueella, koska muuhun ei sitten olekaan varaa.
On siellä, mutta jos tulot on olemattomat, niin kukaan ei auraa metsätietä talvella ap:n ajella teslallaan kauppaan.
Ap kertoi siitäkin, että se erä elämä on tuttua ja on tullut ajateltua kelkoilla ja mönkkäreillä🤣 Sinä vaan kuvittelet, että kaikki elää siellä kehän sisäpuolella täysin vieraantuneena luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes tuloton ajaa teslalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin moni mies sanoo, että jatkoin huonoa suhdetta lapsen takia. Vitsi mitä lapasia!
Mitä ihmeen lapasia? Itsellä täysin sama suunnitelma ja ihan lasten hyvinvoinnin takia tässä jäkin. Muuten olisin lähtenyt jo vetämään. Ja ei, kukaan muu ei kärsi kuin minä, mutta kun on tavoite, niin jaksaa. Ja ihan aikuinen nainen olen!
Mu ku sinä naisena olet puhunut noista ajatuksistasi, mutta tämä paha paha mies silkkaa pahuuttaan vedättää kilttiä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole miehelle vihjannut missään vaiheessa, että et ole onnellinen tai mikä on sinun mielestä pielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole miehelle vihjannut missään vaiheessa, että et ole onnellinen tai mikä on sinun mielestä pielessä?
Niin monta kertaa ja 10 vuotta olen omalla toiminnalla yrittänyt muuttaa tämän laivan suuntaa. Nyt ei enää jaksa, pakko keskittyä muuhun ettei pää hajoa. Mies on tyytyväinen kuin possu lätissään. Pääasia että lapset voi hyvin, hoidan itseäni ja kerään rahaa että pääsen pois kun on sopiva aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa ja 10 vuotta olen omalla toiminnalla yrittänyt muuttaa tämän laivan suuntaa. Nyt ei enää jaksa, pakko keskittyä muuhun ettei pää hajoa. Mies on tyytyväinen kuin possu lätissään. Pääasia että lapset voi hyvin, hoidan itseäni ja kerään rahaa että pääsen pois kun on sopiva aika.
Tämä nyt om hiukan eri kuon ap:n tilanne. Sinun miehesi tietää, että olet lähdössä. Ap kusettaa vaimoaan minkä ehtii. Tai ensin jäi sellainen kuva. Ap:n tarina on vähän muuttunut tässä matkan varrella, kun ensin parisuhteessa ei ollut mitään vikaa ja sitten koko parisuhdetta ei enää ollutkaan.
Näen asian niin, että jos tietää hyvissä ajoin aikovansa lähteä lasten muutettua parisuhteesta, se tulisi tehdä selväksi toiselle osapuolelle. Ihan jo siksi, että toisen lähteminen ja sen tietäminen, että hän ei todennäköisesti halunnut tätä liittoa enää pitkään aikaan, on henkisesti hyvin kuormittavaa. Se voi musertaa ihmisen peruskäsityksen toisista ihmisistä, luottamuksesta ja toivosta. En haluaisi itse tuottaa kenellekään tilannetta, jossa hän ei ole tiennyt selvästi, mitä muutaman vuoden päästä tapahtuu ja saanut siten mahdollisuuden vaikuttaa tilanteeseen.
Vanhemmuus ei lopu lasten aikuistuttua. Vielä senkin jälkeen lapsi on tilanteessa, että hänellä on kaksi vanhempaa. On lapsen kannalta hyvä, että vanhempien välit pysyisivät asiallisina, eikä tarvitsisi miettiä, kumman isovanhemmista kutsuu lapsenlapsen kastejuhlaan. Tai että saa mahdollisuuden olla läheinen aikuisena oman vanhemman kanssa ilman, että tietää tämän loukanneen ja satuttaneen toista vanhempaa. Että saa säilyttää kunnioituksen omia vanhempiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt om hiukan eri kuon ap:n tilanne. Sinun miehesi tietää, että olet lähdössä. Ap kusettaa vaimoaan minkä ehtii. Tai ensin jäi sellainen kuva. Ap:n tarina on vähän muuttunut tässä matkan varrella, kun ensin parisuhteessa ei ollut mitään vikaa ja sitten koko parisuhdetta ei enää ollutkaan.
Ei tiedä, en ole sanonut lähteväni. Mutta olen tehnyt selväksi että näin ei ole hyvä.
Ok