Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: ootteko kohdanneet oletusta "naisten pitäisi hymyillä"?

Vierailija
29.01.2021 |

Olen melkein 30-vuotias nainen, jolla on luonnostaan "resting bitch face". Tämä on ongelma joillekin tuntemattomille miehille, mutta miksi?? Jo useamman kerran joku täysin tuntematon kännimies on tivannut, että "miksi näytät niin vihaiselta", "ootko äkäinen", "onko sulla kaikki hyvin" ja muuta käsittämätöntä. Kerran joku mua kyylännyt tuntematon mies tuli sanomaan "ekaa kertaa näin sut hymyilevän!!!"

Mistä tää naurettava ilmiö johtuu? En edes työskentele asiakaspalvelutyössä, joten en ymmärrä miksi mun pitäisi hymyillä ja varsinkaan tuntemattomille, joiden kanssa en edes juttele.

Onko ketään miestä käsketty hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia/tyttöjä. Miksei tuimalta näyttävä mies herätä tällaista huomiota, mutta tuimalta näyttävä nainen kyllä?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en jaksa käydä enää yöelämässä. Joka kerta joku mies tai useampi näkee vaivaa ulkonäöstäni.. tullaan kysymään oletko huonolla tuulella, miksi murjotat, miksi näytät tolta, miksi et hymyile?? Ja ihan oikeasti mulla on ollut silloin kivaa ystävien kanssa.

Fiilis latistuu kyllä kummasti, kun tuntuu että siellä saa miellyttää kaikenmaailman ukkoja. Viime kerrallakin aloin jo miettimään että hymyilenköhän nyt tarpeeksi ettei vaan kukaan tule huomauttamaan.

Tää on sinänsä kumma ilmiö, koska mulla ei itseillä ois koskaan tarvetta mennä jankuttamaan miehille samoja asioita. Jos joku ei hymyile, se on mulle aivan sama.

Vierailija
42/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä, liiankin monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten, mutta kerran yksi mies kysyi, että mitä minä mökötän, vaikka puuhailin vain ajatuksissani omia juttujani vähän sivummalla.

Vierailija
44/59 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo aika usein..varmaan jotain tarvetta kontrolloida.

Tai sitten jotain vähemmän paranoidia kuten esim. halu saada ihminen iloiselle tuulelle saamalla tämä hymyilemään.

Näin ikkään 🙂

Vierailija
45/59 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole ihme kyllä koskaan kukaan mies käskenyt hymyilemään (ainakaan en muista että olisi) mutta äitini jankkaa aina tuota ”äläpä oo tuon näköinen, hymyilepä vähän”. Monesti sitten olen tehnyt työtä käskettyä ja vetäissyt naamalle aivan järkyttävän mielipuolisen hullunvirneen:)

Hyvä ja silmiä avaava keskustelu muuten. Itsekin olen huomannut että en osaa pitää puoliani ja pysyn ystävällisenä ja hymyilen vaikka mitä lokaa sataisi niskaan. Sen on aika muuttua.

Vierailija
46/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö on aina vaan olemassa. Meille naisille niin, ei miehille. Kun mies on totinen ja perusilme kasvoilla, hän on uskottava ja luotettava, vakavasti otettava. Kukaan, ei edes palveluammatissa sano hänelle että mikset hymyile. Mutta nainen ei voi miesten mielestä tehdä samaa. Meidät on lapsesta asti sanattomasti ja ääneen myös opetettu olemaan hiljaa, myötäilemään, tasoittelemaan tilanteita, rauhoittelemaan raivoavia miehiä. Lueskelin äskettäin netissä keskusteluja ja mielipiteitä siitä, minkälainen nainen herättää miehen huomion. Lähes kaikissa vastauksissa haluttiin että nainen nauraa, on iloinen ja huoleton. Baarissa sitten kommentoidaan naisille että mikä vaivaa, oletko surullinen? Perusilme on se mikä on, naamaansa ei peruspulliaisella ole varaa leikellä mukavamman näköiseksi. Suosittelisin juttelemaan ihmisen kanssa ennen kuin alkaa latteuksia laukomaan ilmeestä. Nuorempana näitä hölmöyksiä minultakin kyseltiin, vaan eipä kysytä enää. Luokitellaan vaan vaihdevuosissa olevaksi happamaksi vanhaksi akaksi varmaan. Ihan sama minulle. Toivon vaan että nykyajan nuoret naiset pääsevät jo tästä epätasa-arvoisesta kohtelusta eroon. Luu kurkkuun vaan miehille jotka yrittävät syyllistää perusilmeen perusteella. Ei kai sitä kukaan jatkuvalla syötöllä ja etenkään itsekseen hymyile. Pistääpä vihaksi taas aihe.

Vierailija
47/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen joskus miettinyt. Nuorena baarissakin tuli monesti joku mies lässyttämään, että hymyilisit nyt.

Naisen odotetaan hymyilevän koko ajan. Miksi?

Vierailija
48/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on hymyilemisessä? No joo muistan nuorena saatoin olla kyllä hymyilemättä ja kuulleeni tuota samaa hymyn kyselemistä, mutta silloin olinkin nuori ja vakava, otin asiat kuokeman tosissani ja halusin ajaa kaikki ylimääräiset kyselijät pois. Näin keski-ikäisenä en jaksa enää välittää. Mulla on mukavaa, olen suht terve, olen sanut kokea elämässä kaikenlaista, mulla on ihanat lapset ja tykkään kaikenlaisista ihmisistä. Hoitotyössä opin, että hymyllä sekä oma että potilaiden päivä on mukavempi ja sujuu nopeammin.

Sekin, että tiedostaa elämän haurauden ja arvaamattomuuden on auttanut siinä, että osaa nauttia kaikista hetkistä. Aina ei ole kivaa, mutta ei sitä tarvitse muihin purkaa. Ja bussissa istun vakavalla naamalla eikä mulle ole kukaan koskaan tullut sanomaan mitään. Ja aina jos päädyn katsekontaktiin jonkun kanssa niin vaistomaisesti hymyilen. Tiedän, että suurin osa maailman ihmisistä on tavallisia ja kivoja ja ei heistä ole vaaraa jos hymyilen.

Vierailija
49/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun idoli on se Squid Gamen vanha mies. Mä oon se.

Vierailija
50/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kai ahdistuu kun näkee vihaisen tai ilmeettömän näköisen naisen koska tätä hymyily vaatimusta on tullut tuntemattomilta monta kertaa elämän aikana.

Vierailija
51/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En välitä.

Vierailija
53/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kai ahdistuu kun näkee vihaisen tai ilmeettömän näköisen naisen koska tätä hymyily vaatimusta on tullut tuntemattomilta monta kertaa elämän aikana.

Mä en vaan ymmärrä miksi naisten pitää olla tylyjä miehille. Miksei voi olla kiva vaan kaikille, miehille, naisille, lapsille, nuorille, mummoille ja papoille.

Vierailija
54/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää kun huomautellaan. Monta kertaa olen kuullut. Ja nuorena tyttönä kun hymyilin enemmän, miehet tunki aina iholle ja kuvitteli liikoja. Onneksi nyt oon kipeä ja vanha niin saa kurtistella kulmia just niin paljon kuin huvittaa.

Huomauttelijat on yleensä aina niitä ihmisiä jotka vetää iloista roolia ja odottavat muiden ylläpitävän hänen kulissiaan. Työkaverini oli tällainen järkyttävän iloista roolia vetävä liki 60v nainen. Hän oli naimisissa todella hermoheikon miehen kanssa joka aina huusi ja haukkui kaikki jotka ei osanneet lukea hänen ajatuksiaan.

Jouduin autokolariin, jossa auto onneksi oli ainoa joka hajosi, olin pienituloinen ja kolari tietysti suisti talouden pohjamutiin. Menin töihin ja tämä työkaveri ensimmäisenä

komensi: "hymyile nyt vähän!". Hyvä etten kääntynyt kannoillani ja jättänyt häntä yksin töihin. Kun hän sitten joutui autokolariin, hänellä oli tietysti oikeus olla järkyttynyt, kävi lääkärissä ja sai sairausloman ja puhui päiväkausia miten oli järkyttävä tapaus. Ja heilläkin tuli vain pieni lommo autoon.

Vierailija
55/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan ymmärrä miksi naisten pitää olla tylyjä miehille. Miksei voi olla kiva vaan kaikille, miehille, naisille, lapsille, nuorille, mummoille ja papoille.

Minä olen kiva ja kaikille jotka ovat kivoja minulle. Hyvin yksinkertaista. Jos minulle tullaan huomauttelemaan hymyttömyydestä tai mistään muusta, annan samalla mitalla takaisin.

Vierailija
56/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi pyytää naista hymyilemään? Yritäppä olla tyyliin 20 vuotta naisen kanssa, joka ei hymyile sinulle. Ihanaa.

Vierailija
57/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mä en vaan ymmärrä miksi naisten pitää olla tylyjä miehille. Miksei voi olla kiva vaan kaikille, miehille, naisille, lapsille, nuorille, mummoille ja papoille.[/quote]

Mä oon kiva kaikille. Tästä seuraa se, että jotkut (yleensä miehet) luulee, että olen kiinnostunut heistä, ja se, että jotkut (yleensä naiset) luulee, että vokottelen (heidän) miehiä(än).

Ei se ole kivaa mulle.

Vierailija
58/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen miesystävä kuvaili ihannenaistaan sanoilla "positiivinen, iloinen..". Juupa juu, naisen pitää ilmeisesti hymyillä läpi elämän alhojen jotta miehellä olisi kivempaa. Ei kiitos, en jaksa pakolla olla iloinen (esittää) jos vaikka ottaa päähän. Minulla on oikeus tunteisiini ja kontrolloivat miehet saavat kyllä poikkeuksetta lähtöpassit. Olen sinkku, mutta ehkä pitäisi kirjautua Tinderiin ja ilmoittaa että etsin "elämänmyönteistä, reipasta ja nauravaista miestä". Suosioni olisi varmasti valtava! :D

Vierailija
59/59 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa kaveri ihmetteli ja oli selvästi suuttunut, että kaupan kassa ei hymyillyt hänelle.

Nyt olen alkanut kiinnittää huomiota kassojen hymyilyyn, niin kyllä kassat minuaparemman näköisille ihmisille hymyilevät. Välillä on ollut melkein koomista, että minua ennen oleva mies sai hymyn ja minun jälkeeni tuleva myös, mutta minulle ei hymyä riittänyt. Tiedän, että minulle ei hymyillä, niin en sitä odotakaan.