Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: ootteko kohdanneet oletusta "naisten pitäisi hymyillä"?

Vierailija
29.01.2021 |

Olen melkein 30-vuotias nainen, jolla on luonnostaan "resting bitch face". Tämä on ongelma joillekin tuntemattomille miehille, mutta miksi?? Jo useamman kerran joku täysin tuntematon kännimies on tivannut, että "miksi näytät niin vihaiselta", "ootko äkäinen", "onko sulla kaikki hyvin" ja muuta käsittämätöntä. Kerran joku mua kyylännyt tuntematon mies tuli sanomaan "ekaa kertaa näin sut hymyilevän!!!"

Mistä tää naurettava ilmiö johtuu? En edes työskentele asiakaspalvelutyössä, joten en ymmärrä miksi mun pitäisi hymyillä ja varsinkaan tuntemattomille, joiden kanssa en edes juttele.

Onko ketään miestä käsketty hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia/tyttöjä. Miksei tuimalta näyttävä mies herätä tällaista huomiota, mutta tuimalta näyttävä nainen kyllä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa veljeni käski mua nuorempana hymyilemään, mutta ei meidän toista veljeä :D ja ei mikään erityinen hymyilijä ollut hänkään, mutta silti vain mua käskettiin hymyilemään enemmän. Tosi jännä ilmiö.

Vierailija
2/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Vuosia sitten istuin bussissa matkalla kotiin pitkän päivän jälkeen, vähän varmasti väsyttikin, selailin puhelinta omassa rauhassani ja sitten yks kaks siihen tuli joku lässyttämään jotain hymyilystä/ miksi näytän niin surulliselta? Kokisin paljon typerämmäksi sen jos hymyilisin jatkuvasti yksinäni ilman syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika usein..varmaan jotain tarvetta kontrolloida.

Vierailija
4/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies näyttää apealta tai "vihaiselta", tullaanko hänelle lässyttämään, että miksi näytät niin surulliselta? Tuskin. Tosi alentavaa.

Vierailija
5/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut tuota jossain määrin. Suomessa sentään saa olla vielä suht rauhassa, muualla maailmassa nuo hymyilykehotukset ovat ihan omissa sfääreissään.

Tällä on jotain tekemistä sen kanssa, että naisihannetta tiedusteltaessa miehet usein sanovat haluavansa "iloisen" naisen. Voisiko taustalla olla jotain sellaista, että naisten odotetaan sulostuttavan ympäristöään ja pitävän hyvää ilmapiiriä yllä, tms. 

Vierailija
6/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mielestä pitäisi aina nauraa heidän heko-heko vitseilleen, kaksimielisyyksilleen ja muille tyhmille jutuille. Nauran ja hymyilen vain silloin, kun minua oikeasti naurattaa tai hymyilyttää. Olen varmaan monen mielestä ikävä ja huumorintajuton ihminen, mutta ihan sama.

Vierailija
7/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut tuota jossain määrin. Suomessa sentään saa olla vielä suht rauhassa, muualla maailmassa nuo hymyilykehotukset ovat ihan omissa sfääreissään.

Tällä on jotain tekemistä sen kanssa, että naisihannetta tiedusteltaessa miehet usein sanovat haluavansa "iloisen" naisen. Voisiko taustalla olla jotain sellaista, että naisten odotetaan sulostuttavan ympäristöään ja pitävän hyvää ilmapiiriä yllä, tms. 

Kyllä. Jopa miespuolinen ulkomainen miestuttuni (ystävä vain) totesi kun koin totaalista suru a ja ahdistusta pitkäaikaisen kumppanini petettyä minua kuukausia selän takana, että: hymyile. Hymy on naisen kaunein asuste.

Silloin teki mieli tempasta pilliin kiinni 🤣

Vierailija
8/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini aikanaan tokaisi usein minulle että miksi olet niin pahannäköinen. Siis kun olin vaan ihan perusilmeellä sillä naamalla mikä on mulle suotu.

Niin että arvaatteko onko mulla hyvä itsetunto nyt?

Vierailija
9/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä rakenteellisia juttuja joita monet eivät tule ajatelleeksi kun ovat syntyneet ja kasvaneet niin sisään tähän kaikkeen sontaan.

Tytöthän eivät ole myöskään saaneet ottaa/viedä tilaa arvokkaammilta ihmisiltä, eivätkä olla olemassa tuntevina tai ajattelevina tasaveroisina ihmisinä. Tytöiltä on odotettu muiden piikomista, hoivaamista, palvelemista, miellyttämistä ja muita varten olemassa olemista.

Omia tarpeita ei ole saanut olla, ja on pitänyt olla nätisti, kiltisti, vaijeten ja hiljaa.

Pojat ovat saaneet olla poikia, ja heille on sallittu täysin erilainen oleminen ja ihmisyys.

Tyttöjä on vastuullistettu ja syyllistetty heihin kohdistuvasta fyysisestä ja henkisestä väkivallasta.

Tytöiltä vaaditaan täysin mahdottomia ja ristiriitaisia asioita. Täytyy täyttää miesten seksuaaliset tarpeet ja olla siveä hissukka neitsys samaan aikaan.

Totta kai tyttöja ja naisa käsketään ja komennellaan hymyilemään. Tietysti, onhan tyttö/nainen kehoineen julkista omaisuutta ja riistaa arvosteltavaksi ja kontrolloitaviksi.

Naisten kehot ja ihmisyydet eivät ole heidän omaisuuttaan, vaan muiden. Näin se vaan menee.

Vierailija
10/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko ketään miestä käsketty hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia/tyttöjä. Miksei tuimalta näyttävä mies herätä tällaista huomiota, mutta tuimalta näyttävä nainen kyllä?"

No osaltaan jokainen mies tietää, että tieteen mukaan hymyilevä mies ei ole niin viehättävä:

Smiling men less attractive to women: study

https://www.cbc.ca/news/technology/smiling-men-less-attractive-to-women…

Osaltaan siksi miehet eivät hymyile. Naisilla hymy taas nostaa viehättävyyttä.

Vierailija
11/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko ketään miestä käsketty hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia/tyttöjä. Miksei tuimalta näyttävä mies herätä tällaista huomiota, mutta tuimalta näyttävä nainen kyllä?"

No osaltaan jokainen mies tietää, että tieteen mukaan hymyilevä mies ei ole niin viehättävä:

Smiling men less attractive to women: study

https://www.cbc.ca/news/technology/smiling-men-less-attractive-to-women…

Osaltaan siksi miehet eivät hymyile. Naisilla hymy taas nostaa viehättävyyttä.

Klikinsäästäjä:

"Women find men less attractive when they smile compared to when they take on swaggering or brooding poses, a Canadian study has found.

In contrast, men find women more attractive when they smile, and least attractive when they look proud and confident, the study of 1,084 heterosexual men and women shows."

Vierailija
12/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jopa miespuolinen ulkomainen miestuttuni (ystävä vain) totesi kun koin totaalista suru a ja ahdistusta pitkäaikaisen kumppanini petettyä minua kuukausia selän takana, että: hymyile. Hymy on naisen kaunein asuste.

Ai kamala.

Niin, jopa surun keskellä naisen pitäisi jaksaa toimia muiden elämän sulostuttajana. 

Vierailija
13/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, naisilta ei hyväksytä vihaa ja tylyä käytöstä. Se on "epänaisellista", koska naisten oletetaan olevan kilttejä ja hoivaavia.

Vierailija
14/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tulleet jopa tuntemattomat miehet kadulla sanomaan, että hymyile, mikset sä hymyile. Tämä alkoi käydä hermoon ja olen laukonut takaisin mm. että miks mun pitäisi olla sellainen kuin sinä haluat. Viimeksi hymyä toivoi naapurin huomioh***aava känniääliö muutama kuukausi sitten.

Vierailija
15/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten mielestä pitäisi aina nauraa heidän heko-heko vitseilleen, kaksimielisyyksilleen ja muille tyhmille jutuille. Nauran ja hymyilen vain silloin, kun minua oikeasti naurattaa tai hymyilyttää. Olen varmaan monen mielestä ikävä ja huumorintajuton ihminen, mutta ihan sama.

Jos ei naura, saa kuulla olevansa huumorintajuton kukkahattutäti. Olettekos huomanneet, millainen vallankäytön asetelma tuohon sanaan liittyy? 

Vierailija
16/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut edes laskea kuinka monta kertaa mulle on sanottu "hymyilisit vähän niin näyttäisit nätimmältä!"

Vierailija
17/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ikä tuo itsevarmuutta ja enää en hymyä väännä väkisin jos ei innosta. Ihanaa olla vanha "kiukkuinen" akka.

Vierailija
18/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala.

Niin, jopa surun keskellä naisen pitäisi jaksaa toimia muiden elämän sulostuttajana. 

tämä

Vierailija
19/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota, et miks naisen pitäs hymyillä. Siis hymyilyhä on reaktio tunteeseen. Ei vaikuta miust kovin terveeltä painostaa tiettyy tunteeseen tai sit tyhjään reaktioon. Tollaset näyttelemiset pitäs jättää pois jo vuonna 2021. :) Ja toho AP:n kysymyksee, kyl miuu kehotettii hymyilee koulus, ku olin allapäin ja vihanen ku olin kiusattu.

Vierailija
20/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä rakenteellisia juttuja joita monet eivät tule ajatelleeksi kun ovat syntyneet ja kasvaneet niin sisään tähän kaikkeen sontaan.

Tytöthän eivät ole myöskään saaneet ottaa/viedä tilaa arvokkaammilta ihmisiltä, eivätkä olla olemassa tuntevina tai ajattelevina tasaveroisina ihmisinä. Tytöiltä on odotettu muiden piikomista, hoivaamista, palvelemista, miellyttämistä ja muita varten olemassa olemista.

Omia tarpeita ei ole saanut olla, ja on pitänyt olla nätisti, kiltisti, vaijeten ja hiljaa.

Pojat ovat saaneet olla poikia, ja heille on sallittu täysin erilainen oleminen ja ihmisyys.

Tyttöjä on vastuullistettu ja syyllistetty heihin kohdistuvasta fyysisestä ja henkisestä väkivallasta.

Tytöiltä vaaditaan täysin mahdottomia ja ristiriitaisia asioita. Täytyy täyttää miesten seksuaaliset tarpeet ja olla siveä hissukka neitsys samaan aikaan.

Totta kai tyttöja ja naisa käsketään ja komennellaan hymyilemään. Tietysti, onhan tyttö/nainen kehoineen julkista omaisuutta ja riistaa arvosteltavaksi ja kontrolloitaviksi.

Naisten kehot ja ihmisyydet eivät ole heidän omaisuuttaan, vaan muiden. Näin se vaan menee.

Vaijeten XDDDDD Mitä v... se on tarkoittavinaan?? XD