Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: ootteko kohdanneet oletusta "naisten pitäisi hymyillä"?

Vierailija
29.01.2021 |

Olen melkein 30-vuotias nainen, jolla on luonnostaan "resting bitch face". Tämä on ongelma joillekin tuntemattomille miehille, mutta miksi?? Jo useamman kerran joku täysin tuntematon kännimies on tivannut, että "miksi näytät niin vihaiselta", "ootko äkäinen", "onko sulla kaikki hyvin" ja muuta käsittämätöntä. Kerran joku mua kyylännyt tuntematon mies tuli sanomaan "ekaa kertaa näin sut hymyilevän!!!"

Mistä tää naurettava ilmiö johtuu? En edes työskentele asiakaspalvelutyössä, joten en ymmärrä miksi mun pitäisi hymyillä ja varsinkaan tuntemattomille, joiden kanssa en edes juttele.

Onko ketään miestä käsketty hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia/tyttöjä. Miksei tuimalta näyttävä mies herätä tällaista huomiota, mutta tuimalta näyttävä nainen kyllä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

En ymmärrä tuota, et miks naisen pitäs hymyillä. Siis hymyilyhä on reaktio tunteeseen. Ei vaikuta miust kovin terveeltä painostaa tiettyy tunteeseen tai sit tyhjään reaktioon. Tollaset näyttelemiset pitäs jättää pois jo vuonna 2021. :) Ja toho AP:n kysymyksee, kyl miuu kehotettii hymyilee koulus, ku olin allapäin ja vihanen ku olin kiusattu.

No voi SIUUUUUUU pientä!! 💜💜💜💜 Pitikö oikein rekisteröidä oma nimimerkkikin🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
22/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

En ymmärrä tuota, et miks naisen pitäs hymyillä. Siis hymyilyhä on reaktio tunteeseen. Ei vaikuta miust kovin terveeltä painostaa tiettyy tunteeseen tai sit tyhjään reaktioon. Tollaset näyttelemiset pitäs jättää pois jo vuonna 2021. :) Ja toho AP:n kysymyksee, kyl miuu kehotettii hymyilee koulus, ku olin allapäin ja vihanen ku olin kiusattu.

Pitää näyttää hyvältä ja mikään murjottava naama ei ole viehättävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen kirjoitus jo muutaman vuoden takaa. Joku - ilmeisimmin mies - kirjoitti, että "naisilla on hassu tapa istua metrossa laukku sylissä. Kasvot ovat ilmeettömät. Ilmettä peliin."

Mietin, että pitäisikö minun irvistellä työmatkani aikana kuin joku vajaamielinen, ettei kanssamatkustavalla miehellä olisi tylsää.  

Vierailija
24/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut tuota jossain määrin. Suomessa sentään saa olla vielä suht rauhassa, muualla maailmassa nuo hymyilykehotukset ovat ihan omissa sfääreissään.

Tällä on jotain tekemistä sen kanssa, että naisihannetta tiedusteltaessa miehet usein sanovat haluavansa "iloisen" naisen. Voisiko taustalla olla jotain sellaista, että naisten odotetaan sulostuttavan ympäristöään ja pitävän hyvää ilmapiiriä yllä, tms. 

Netissä varsinkin keski-ikäiset miehet etsivät aina mukavaa naista. No kukapa sitä ilkeää haluaisikaan, mutta oman kokemuksen perusteella suomennan tuon mukavan juuri iloiseksi ja hymyileväksi. Nainen ei saa koskaan olla väsynyt tai huonolla tuulella. Aina pitäisi miellyttää miehiä, myös niitä täysin tuntemattomia kadulla ja missä milloinkin.

Vierailija
25/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki naiset on. Me naiset emme voi samalla tavalla ahdistella miehiä, emme ole heille uhka. Vai voisitko nauraa räkäpaskanaurua miehen edessä huutaen kovaan ääneen "Hymyile, hymyile poika! Mikset sä hymyile mulle? Et kai sä pelkää että mä oon joku r*iskaaja??!!?? Hei muijat, toi väittää että mä olen joku rikollinen!! Tulkaa nyt katsomaan, kun se vaan istuu tossa??!!!!"

Kyllä se on kamala asia, kun nainen ei edes yritä miellyttää miestä. Paras kokemus itselläni oli, kun en halunnut vastata erään miehen kysymyksiin bussissa, vaan jatkoin lukemistani, ja hän suuttui ja selitti tuohtuneena vieressä istuvalle VAIMOLLEEN kuinka törkeä olin, kun noin itsekkäästi vain luin kirjaani enkä keskeyttänyt lukemistani ja ryhtynyt setämiehen kera juttusille.

Vierailija
26/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luonnostani totinen ja vähäpuheinen. Äskettäin eräässä työhön liittyvässä tilanteessa minulle täysin tuntematon ihminen, jonka olin siis sinä päivänä tavannut ensimmäisen kerran, tuli kysymään minulta, että onko minulla kaikki hyvin kun olen kuulemma niin surullisen näköinen.

No joo, ihan kiva, että kantoi huolta vieraan ihmisen asioista, mutta en itse menisi tuollaista kysymään vasta tapaamaltani ihmiseltä.

Vierailija
27/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko ketään miestä käsketty hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia/tyttöjä. Miksei tuimalta näyttävä mies herätä tällaista huomiota, mutta tuimalta näyttävä nainen kyllä?"

No osaltaan jokainen mies tietää, että tieteen mukaan hymyilevä mies ei ole niin viehättävä:

Smiling men less attractive to women: study

https://www.cbc.ca/news/technology/smiling-men-less-attractive-to-women…

Osaltaan siksi miehet eivät hymyile. Naisilla hymy taas nostaa viehättävyyttä.

Ei helvetti... jep

Vierailija
28/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä törmännyt tuohon ja usein.

Aivan vieraat miehet olettavat, että heillä on jokin yleismaailmallinen oikeus tulla sanomaan ilmeestäni. Jopa kadulla saattaa joku tuntematon möhömaha tulla arvioimaan.

Mitähän sanoisivat, jos alkaisin sanoa vastaantuleville miehille:

"Mitä murjotat, eikö akka anna?"

"Ollaan sitä nyt niin täynnä itseään."

"Nokka pystyssä siinä mennään."

Vierailija
29/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö on kovin tuttu asiakaspalvelusta. Koska olen 50v. opastan nuoria naisia töissä siihen että kaikkea ei tarvitse sietää. Kaikkeen ei tarvitse vastata miellyttävällä hymyllä. Jos asiakas loukkaa ja on törkeä ei tarvitse hymyillä. Samaan aikaan käytös ja puhe pidetään täysin kohteliaana, jopa ystävällisenä. Asiakkaalla ei ole sellaista asemaa hän voisi vaatia nimenomaan hymyä. 

Tämä on huomattavan vaikeata. Tytöt on totutettu hymyilemiseen ja se tulee sieltä ekana reaktiona vaikka mikä olisi. Ottaa aikaa lopettaa hymyily tilanteissa joihin se ei kuulu. 

Vierailija
30/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut törmättyä tähän, ei ehkä enää niinkään, mutta nuorempana. En ymmärtänyt silloin, enkä ymmärrä edelleenkään minkä hiton takia mun pitäisi hymyillä ilman syytä?

Toisin sanoen pitäisi siis käyttäytyä kuin joku kylähullu.

Nykyään muuten tuleekin hymyiltyä yksin aika usein, jos kuuntelen kuulokkeilla jotain hauskaa. Silloin siihen on sentään joku syy.

Vierailija
31/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ex-miesystäväni ollessa käymässä luonani hän huudahti "hymyile!" ja käänsi sormilla suupieliäni ylöspäin, kun olin omissa ajatuksissani ja kaadoin ruokapöydän äärellä kahvia kuppeihin. Sanoi, että näytin niin vakavalta. Ihan absurdi hetki :D Muistan jo sillä hetkellä ajatelleeni, että mitä ihmettä... eikö perusilme ole naiselle sallittu :D

On myös muita tilanteita, joissa on kommentoitu että "ollaanpas sitä vakavana" kun olen keskittynyt jonkin asian tekemiseen, omia ilmeitä tai olemista miettimättä, ja joku puolituttu setämies on seurannut etäämpää. 

Vierailija
32/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä vakavasta naamasta valittavat miehet ovat keski-ikäisiä 😂 Kukaan nuori mies ei ole valittanut mun ilmeistä, ainoastaan vanhemmat ukot :D tosi hauska ilmiö.

Vierailija
33/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä törmännyt tuohon ja usein.

Aivan vieraat miehet olettavat, että heillä on jokin yleismaailmallinen oikeus tulla sanomaan ilmeestäni. Jopa kadulla saattaa joku tuntematon möhömaha tulla arvioimaan.

Mitähän sanoisivat, jos alkaisin sanoa vastaantuleville miehille:

"Mitä murjotat, eikö akka anna?"

"Ollaan sitä nyt niin täynnä itseään."
"Nokka pystyssä siinä mennään."

Tuosta viimeisestä tulikin mieleen, että joku känniläinen alkoi räyhätä minulle tuohon tyyliin, kun en vastannut hänen tervehdykseensä. 

Vierailija
34/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksia on tosi kiva oikoa😘

Vierailija
35/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut tuota jossain määrin. Suomessa sentään saa olla vielä suht rauhassa, muualla maailmassa nuo hymyilykehotukset ovat ihan omissa sfääreissään.

Tällä on jotain tekemistä sen kanssa, että naisihannetta tiedusteltaessa miehet usein sanovat haluavansa "iloisen" naisen. Voisiko taustalla olla jotain sellaista, että naisten odotetaan sulostuttavan ympäristöään ja pitävän hyvää ilmapiiriä yllä, tms. 

Netissä varsinkin keski-ikäiset miehet etsivät aina mukavaa naista. No kukapa sitä ilkeää haluaisikaan, mutta oman kokemuksen perusteella suomennan tuon mukavan juuri iloiseksi ja hymyileväksi. Nainen ei saa koskaan olla väsynyt tai huonolla tuulella. Aina pitäisi miellyttää miehiä, myös niitä täysin tuntemattomia kadulla ja missä milloinkin.

Varsinkin kun on juuri erottu pitkästä avioliitosta jossa se ex-vaimo aina vaan mökötti :D niin nyt pitää löytää mukava nainen. Siihenkin saattaa olla syynsä miksi se exä mökötti...

Vierailija
36/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Työpaikallani oli mies joka jankkasi työpaikan nuorille naisille kuinka näytämme vihaisilta ja pitäisi hymyillä yms.

Vierailija
37/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tätänykyä liian innokkaat hymyyn kehottajat ja iholletunkijat voi karkottaa sanomalla "mee kauemmas, mullon korona". Pieni yskähdys antaa lisäpontta sanoille. 

Vierailija
38/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tätänykyä liian innokkaat hymyyn kehottajat ja iholletunkijat voi karkottaa sanomalla "mee kauemmas, mullon korona". Pieni yskähdys antaa lisäpontta sanoille. 

Tästä tuli elävästi mieleen Little Britain ja Carol Beer :D

Vierailija
39/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lukemattomia kertoja. Miespuolinen työkaveri, joka muutenkin oli tahditon, tokaisi minut nähdessään ”miksi sulla on tollanen jäätävä katse?” Hämmennyin, koska olin ihan tavallisesti. Myös entinen naapurin mies kommentoi vihaiseen sävyyn minulle ”kylläpä sitä ollaan yrmeänä ja ylpeänä!” Olin niin hämmästynyt etten osannut vastata noissa tilanteissa, mutta nyt jatkossa pistän luut kurkkuun kommentaattoreille.

Vierailija
40/59 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös muita tilanteita, joissa on kommentoitu että "ollaanpas sitä vakavana" kun olen keskittynyt jonkin asian tekemiseen, omia ilmeitä tai olemista miettimättä, ja joku puolituttu setämies on seurannut etäämpää. 

Miesten mielestä naisella ei saisi olla mitään omaa. Pitäisi olla olemassa vain miehiä varten ja valmiina hymyilemään, kun setämies astuu huoneeseen.