Tuttavaani sanotaan usein juntiksi. Määrittele mitä mielestäsi juntti tarkoittaa.
Entinen koulukaverini on saanut useiden ihmisten osalta haukkumasanan juntti. Millainen ihminen on mielestäsi juntti?
Kommentit (125)
No juntti on esim sellainen jollaei ole käytöstapoja. Olen juuri ryhmämatkalla Savolaisten kanssa, josta 1 alkaa puhumaan illallispöydässä jotain jättikatkarapua syödessään pas.. a suolesta sitä samalla irti ravusta nyhtäessään, toinen nainen kysyy pöydässä istuvalta iäkäältä naiselta suoraan ihmettelevällä äänellä että "minkä ikänen sinä olet" ja sitten kun nainen vaivaantuneena vastaa niin kysyjä alkaa haukkomaan henkeään ja ihmettelee ihmettelemästä päästyään miten vanha olet mut vielä kuitenki lähdit tänne. Eräs täysin ventovieras ihminen kysyy kahvilassa ihan randomisti "onko sulla lapsia" (kysymys ei liittynyt mihikään mistä oltiin juuri puhuttu. Minulle on edelleen yllätys miten moukkia jotkut ovatkaan, siis tällaiset perus käyyöstavat puuttuu. Ja miksi jollekinnihmiselle (naisille) on aina niin tärkeää onko muilla läsnäolijoilla lapsia. Mitä vit...a se heille kuuluu ja ettekö te ymmärtä että älkää kyselkö ihmisten henkilökohtaisuuksia, he kertovat kyllä sen mitä haluavat. Ja jos joku ei puhu lapsistaan niin silloin hänellä on siihen joku syy, joko ei halua tai sitten niitä ei ole. Vielä joskus mä nolaan jonkun oikein kunnolla ja sanon että ei ole, minun lapseni on kuollut ja katson minkä reaktion saan aikaan kysyjässä. Tai kysyn vastakysymyksen hölmistyneenä, että "kuin niin????" Silloin kysyjä joutuu miettimään miksi hän kysyi minun lapsistani. Juntit.....
Juntti:
Myö ei missään käädä
Myö ei mitään tarvita
Myö ei osata
Ei piä tulla ehottelemaan
Tyttö sanoi kioskilla että tällä kupongilla se voitto tulee
Se miun eilen ostama 23 vuotta vanha auto on ihan ku uusi
Aijaa.... vai?
Minun mielestäni juntti on kapeakatseinen, suvaitsematon henkilö, joka itsepäisesti haluaa pitää kiinni omista ennakkoluuloistaan ja rajoittuneesta maailmankuvastaan. Ei halua oppia mitään, eikä myöskään osaa soveltaa käytöstään tilanteen mukaan. Ei pysty keskustelemaan eikä ottamaan huomioon erilaisia mielipiteitä, oma jyrkkä kanta riittää. Pukeutuu ja käyttäytyy huonosti, koska kaikki sosiaaliset koodit ovat hänelle liian monimutkaisia ymmärtää tai pitää niitä turhana pokkurointina.
Paitsi ettei yritä pukeutua siististi, ei omaa käytöstapoja, eikä tiedä mitään maailmanmenosta.
Eli tiivistettynä volvolippiksessä ja teryleenihousuissa baarissa notkuva kaljaa ääneen ryystävä tietämätön äärioikeiston kannattaja.
Juntta, juntata, so. vahva, painava, vakuuttava. Esim. pojanjunttura. Jötikkä, jäpikkä on samaa mielikuvasukua. Kannassaan pysyvä, ärsyttäähän se.