Annatteko teinien maistaa alkoholia.
Itse annan uutenavuotena ja juhannuksena teinin maistaa ihan vähän kuohuvaa tai viiniä. Nyt puhutaan siis ihan oikeasti selaisesta 1/3 osasta viinilasista.
Harvoin edes tykkää, näin ollut jo pari vuotta nyt ikää 16
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Sinulla ongelmia alkoholin kanssa - ja niin kohta myös lapsillasi.
Perheessämme eikä suvussamme juoda alkoholia. Sitä paitsi on laitonta antaa alaikäiselle alkoholia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole antanut. Vanhin parikymppinen eikä käytä lainkaan alkoholia. Kaksi muuta juuri 17 eivätkä ole hekään vielä käyttäneet. Itse juon viiniä viikonloppuisin joten emme ole absolutisteja. Olen perustellut, että on aikuisten juoma. Vaikuttaa että alkoholikasvatus onnistui verrattuna useimpiin lastemme kavereihin.
Tai sitten, sinulle ei kerrota alkoholinkäytöstä
?Millaisissa perheissä te elätte, jos ajattelette että en huomaisi? Olen kotona valveilla kun lapset tulevat illalla tai yöllä kotiin. Harvoin ovat yötä pois ja kun aamulla tulevat, eivät haise tai näytä tai käyttäydy kuten krapulaiset. Alaikäisten tileiltä näen mihin rahansa käyttävät ja aikuisen rahankäytöstä olen perillä. Juttelen lasteni kanssa kaikesta, myös päihteistä. Minulle ei tarvitse kertoa. Tiedän ilmankin.
Ihanko oikeasti muka tiedät, mitä aikuinen lapsesi käteisellä ostaa😂
Lapset ovat kaiken lisäksi taitavia salaamaan asioita
Eikä lasillisesta parista tule seuraavana aamuna krapulaa, et siis näe etkä haista sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Perheessämme eikä suvussamme juoda alkoholia. Sitä paitsi on laitonta antaa alaikäiselle alkoholia
Tarkennan, ettei mieheni suvussa juoda. Millä perusteella minulla on jokin ongelma, jos en osallistu moraalittomaan toimintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Aika selvännäkijä pitää olla, jos tietää varmasti mitä kukin tekee. Kaikki ei näytä julkisesti , vaikka käyttäisikin alkoholia , eikä tunnusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Tarkennan, ettei mieheni suvussa juoda. Millä perusteella minulla on jokin ongelma, jos en osallistu moraalittomaan toimintaan?
Olet suorastaan ongelmakimppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Moraalittoman toimintan ?
Onko moraaliton, jos esimerkiksi saunan jälkeen juo oluen ? 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Jos juoja on alaikäinen, niin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Perustelepa, mitä ongelmia minulla mukamas on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Turha väitellä sairaalloisen hurmanhengen kanssa 😒
Olen käyttänyt alkoholia 15 vuotiaasta alkaen. Pari isoa siideriä tms sain ottaa luvan kanssa saunan jälkeen kerran viikossa. Siitä on aikaa jo kymmeniä vuosia. Ei minusta ole alkoholistia tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
???
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt alkoholia 15 vuotiaasta alkaen. Pari isoa siideriä tms sain ottaa luvan kanssa saunan jälkeen kerran viikossa. Siitä on aikaa jo kymmeniä vuosia. Ei minusta ole alkoholistia tullut.
Pari on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on rikollinen teko ja lastensuojelu asia.
Nuorelle maistiaisen tarjoaminen kotona tai esim. perhejuhlissa ei ole rikos eikä lastensuojeluasia.
Aloituksessa ei ole teiniä. On vain trollin mielikuvitustarina päihdettä kaipaavasta teinistä, johon mikään mitä kaikkensa uhraava äiti tekee ei tehoa, joten pakko antaa maistajaiset. Aika naiivi saa olla, jos näihin tosissaan lankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan anna
Turha väitellä sairaalloisen hurmanhengen kanssa 😒
Itse haukuit ongelmakimpuksi
Itse sain kotona maistiaisia joskus n. 16 v. En ole koskaan innostunut sen enempää alkoholin käytöstä. Pienet maistiaiset -linjalla jatkoin harvakseltaan, kunnes lopetin kokonaan. Samaan aikaan serkun kotona oli tiukka linja, ei pisaraakaan saanut maistaa. Serkku varasti kaikki isänsä viinat ja sammui milloin mihinkin lumihankeen. Minä häntä sitten raahasin kotiin päin.
Oman lapsen kanssa oli sama käytäntö kuin meillä kotona. Hän sai tilkan viiniä tai pienen lasin olutta ruuan kanssa juhlatilanteissa. Ei tuota tarvinnut koskaan humalaisena kotiin vastaanottaa teinivuosina. Nykyään tiedän, että teekkaripiireissä pyöriessä käyttää alkoholia, mutta aikuinen mies hän jo on.
kyseessä on porvoolainen lapsi, joka eilen ei suostunut nukkumaan millään konstilla
Mun suosikki alkoholi juoma alaikäisenä oli Linda siideri. Tuli myyntiin 97. Oli makeaa ja ihanaa. Sitä myytiin miljoonia litroja ja Linda sai 35 penniä litralta.
Jos se on Jeesukselle ok, niin enpä minä voi sitä kieltää.