Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et usko Jumalaan

Vierailija
29.01.2021 |

Uskotko että täällä pyörimiseen ei ole mitään syytä tai tarkoitusta?

Miksi ei uskovalle on niin punainen vaate ne jotka uskoo ja tarve mitätöidä ja vääristellä raamatun sanaa?

Kommentit (1257)

Vierailija
41/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee raja siinä että vedotaan satukirjaan ja sillä yritetään perustella jotain asiaa tai päätöksiä. Koska prinsessa ruususessa kiellettiin kaikki rukit, niin kaikki rukit on myös kiellettävä maan päällä. Uskovaisilla ei ole omia ajatuksia, ei omia aivoja, eikä järkeä päässä. Kaikki lainataan jostain miesten kirjoittamasta naista alistavasta hölynpölykirjasta ja yritetään lainsäädäntöäkin muuttaa tuon hölynpölyn perusteella pahempaan suuntaan. En käsitä uskovaisia, ovat pimeitä ja tutkimustenkin mukaan vähemmän älykkäitä.

Ironista että puhut omista ajatuksista ja omista aivoista, kun samaan aikaan puhut kuin kuka tahansa feministi, joita on kymmenen tusinassa.

"miesten kirjoittamasta naista alistavasta" Tähänkö sinä triggeröidyit? En ole vielä yhtään feministiä kuullu uskonnosta saarnaavan tuohon tapaan.

Ainoastaan nykyfeministille tulee mieleen mainita kirjoittajien sukupuoli tässä yhteydessä. Miksi tuo "miesten kirjoittama" oli olennaista tässä?

Vierailija
42/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista on, että jokainen uskova luulee sen oman uskontonsa (ja uskonsa) olevan se ns. oikea. Siksi mun on vaikea ymmärtää uskovaisia. Miksi ihmeessä se oma uskonto olisi muka yhtään sen parempi kuin toinen? On parempi olla uskomatta mihinkään, kun ihminen ei TIEDÄ mitään. Miksi uskoisin jotain ja sitten joskus selviäisi, että se, mihin mä olen koko ikäni uskonut, onkin ollut väärä. Uskonnot ja uskot ovat täyttä hölynpölyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on niin mitätön otus maailmankaikkeudessa, ettei yksittäisellä ihmisellä ole mitään tarkoitusta mihinkään suuntaan. Ja lisäksi ihminen on harvinaisen tyhmä laji, joten ei meillä voi olla mitään tarkoitusta tai syytä olla täällä. 

Ihminen on mitätön olento vain tietellisestä/materialistisesta/naturalistisesta näkökulmasta. Ei ole mitenkään selvää, että tuo maailmankuva on lopullinen totuus. Ja onhan moderni fysiikkakin täynnä ristiriitoja, vielä suurempia sellaisia kuin Raamattu.

No kerroppa suurempi fysiikan ristiriita kuin, että nainen on luotu miehen kylkiluusta?

Vierailija
44/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan moderni fysiikkakin täynnä ristiriitoja

Kuten?

Vierailija
45/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä siistiä mennä aikakoneella muokkaamaan raamattua.

1. Mies vaietkoon kotona ja seurakunnassa

2. Mies ottakoot suuremman vastuun lapsestaan

3. Älä vahingoita eläimiä

4. Älä käytä naapurin wifiä

5. Käyttäydy kerrostalossa

6. Kunnioita lapsesi parisuhdevalintoja

7. Älä laita karvasmanteliöljyä ruokaan

8. Syö sokeria vain pyhänä.

Jne.

Vierailija
46/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on niin mitätön otus maailmankaikkeudessa, ettei yksittäisellä ihmisellä ole mitään tarkoitusta mihinkään suuntaan. Ja lisäksi ihminen on harvinaisen tyhmä laji, joten ei meillä voi olla mitään tarkoitusta tai syytä olla täällä. 

Ihminen on mitätön olento vain tietellisestä/materialistisesta/naturalistisesta näkökulmasta. Ei ole mitenkään selvää, että tuo maailmankuva on lopullinen totuus. Ja onhan moderni fysiikkakin täynnä ristiriitoja, vielä suurempia sellaisia kuin Raamattu.

No kerroppa suurempi fysiikan ristiriita kuin, että nainen on luotu miehen kylkiluusta?

Katsot taivaalle ja näet tähden joka on sadan miljoonan valovuoden päässä maasta: jos kukaan ei ole havaitsemasssa kyseistä valoa, fotoni ei ikinä lähtenyt edes matkaan sieltä tähdeltä. Toinen: jos matkustat nopealla autolla joka kykenee valonnopeuteen, universumi ympärilläsi alkaa kutistumaan pieneksi pisteeksi kun lähestyt valonnopeutta.

Vierailija
47/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee raja siinä että vedotaan satukirjaan ja sillä yritetään perustella jotain asiaa tai päätöksiä. Koska prinsessa ruususessa kiellettiin kaikki rukit, niin kaikki rukit on myös kiellettävä maan päällä. Uskovaisilla ei ole omia ajatuksia, ei omia aivoja, eikä järkeä päässä. Kaikki lainataan jostain miesten kirjoittamasta naista alistavasta hölynpölykirjasta ja yritetään lainsäädäntöäkin muuttaa tuon hölynpölyn perusteella pahempaan suuntaan. En käsitä uskovaisia, ovat pimeitä ja tutkimustenkin mukaan vähemmän älykkäitä.

Ironista että puhut omista ajatuksista ja omista aivoista, kun samaan aikaan puhut kuin kuka tahansa feministi, joita on kymmenen tusinassa.

"miesten kirjoittamasta naista alistavasta" Tähänkö sinä triggeröidyit? En ole vielä yhtään feministiä kuullu uskonnosta saarnaavan tuohon tapaan.

Ainoastaan nykyfeministille tulee mieleen mainita kirjoittajien sukupuoli tässä yhteydessä. Miksi tuo "miesten kirjoittama" oli olennaista tässä?

No varmaan koska se pitää paikkansa.

Vierailija
48/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinosta te uskovaiset pennin vertaa. Ei ole mitään asiaa, jonka voisin teiltä oppia. Teillä ei ole älyä ajatella itsenäisesti, eikä kyseenalaistaa mitään. Looginen ajattelukaan ei onnistu. Eikä teiltä viisauttakaan löydy, vaikka sitä voisi kuvitella edes löytyvän.

Mulle raamattu ja koraani yms. on silloin punainen vaate, kun sillä poljetaan ihmisoikeuksia tai yritetään polkea. Tätä tapahtuu globaalisti joka päivä.

Vierailija
49/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että täällä pyörimisen syy ja tarkoitus on löytää elämälleen tarkoitus. Jollekin se voi olla usko, jollekin jotain muuta.

En vähättele ketään tai mitän. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta.

Vierailija
50/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot taivaalle ja näet tähden joka on sadan miljoonan valovuoden päässä maasta: jos kukaan ei ole havaitsemasssa kyseistä valoa, fotoni ei ikinä lähtenyt edes matkaan sieltä tähdeltä. Toinen: jos matkustat nopealla autolla joka kykenee valonnopeuteen, universumi ympärilläsi alkaa kutistumaan pieneksi pisteeksi kun lähestyt valonnopeutta.

Nii ja jos puu kaatuu metsässä, niin kuuluuko siitä ääntä, jos kukaan ei ole kuulemassa? :D

Vierailija
51/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta te uskovaiset pennin vertaa. Ei ole mitään asiaa, jonka voisin teiltä oppia. Teillä ei ole älyä ajatella itsenäisesti, eikä kyseenalaistaa mitään. Looginen ajattelukaan ei onnistu. Eikä teiltä viisauttakaan löydy, vaikka sitä voisi kuvitella edes löytyvän.

Mulle raamattu ja koraani yms. on silloin punainen vaate, kun sillä poljetaan ihmisoikeuksia tai yritetään polkea. Tätä tapahtuu globaalisti joka päivä.

Niin ja kun poljetaan eläinten oikeuksia.

Vierailija
52/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot taivaalle ja näet tähden joka on sadan miljoonan valovuoden päässä maasta: jos kukaan ei ole havaitsemasssa kyseistä valoa, fotoni ei ikinä lähtenyt edes matkaan sieltä tähdeltä.

Juu ei.

Vierailija kirjoitti:

Toinen: jos matkustat nopealla autolla joka kykenee valonnopeuteen, universumi ympärilläsi alkaa kutistumaan pieneksi pisteeksi kun lähestyt valonnopeutta.

Ja taas kerran ei.

Vierailija
53/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii ja jos puu kaatuu metsässä, niin kuuluuko siitä ääntä, jos kukaan ei ole kuulemassa? :D

Tuo sinun esimerkkisi menee filosofian puolelle. Tutustupa kvanttifysiikan paradokseisihin, niin ehkä maailmasi avartuu hieman.

Vierailija
54/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle punainen vaate muodostuu tästä: Sanotaan, että Jumala on kaikkivaltainen. Jos tämä pitää paikkansa, miksi Jumala sallii kaiken pahan tapahtuvan? Selitykseksi ei riitä naurettava kiertely tyyliin, se on osa Jumalan suurempaa suunnitelmaa, jota ihmiset eivät voi ymmärtää. Jos taas Jumalan kaikkivaltaisuus ei ole totta, miksi uskoisin sellaiseen entiteettiin? Vaihtoehdot ovat surkeat. Joko uskon Jumalaan, joka haluaa ihmisille pahaa, tai Jumalaan, joka ei pysty pahaa estämään.

Vierailija
55/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perimmäinen "syy" täällä pyörimiseen on sattuma. Luonnonlait määräävät, miten universumi on rakentunut ja "kehittynyt" tähän pisteeseen ja miten universumille "tulee lopulta käymään". Olemassolon merkitys tai tarkoitus on ihmisen sisäiseen kokemusmaailmaan liittyvä asia, olkoon kyseessä sitten uskovaisuus tai ateismi - tai mikä tahansa, mikä tekee kunkin elämästä merkityksellistä.

Miksi ei uskovalle on niin punainen vaate ne jotka uskoo ja tarve mitätöidä ja vääristellä raamatun sanaa?

Minulle punainen vaate ovat uskovaiset, jotka ITSE vääristelevät Raamatun sanaa siten, että se istuu nätisti kulloinkin vallalla olevaan asenneilmapiiriin! Raamattuhan on kristittyjen Pyhä Sana - PYHÄ! -, joten miksi uskovaiset eivät vaadi Vanhan Testamentin määryksien noudattamista kirjaimellisesti? Miksi he haluavat, ettei Jumalan tahto toteudu esim. siinä, että mies voi ostaa raiskaamansa naisen ja uppiniskaiset lapset pitää kivittää (kuten Raamattu opettaa)? Miksi uskovainen asettaa itsensä Jumalan pyhän ilmoituksen yläpuolelle ja vääristelee Raamatun sanaa tehdäkseen uskontonsa salonkikelpoisemmaksi?

Olen eri, mutta miksi jokainen Raamatun lause pitäisi ottaa kirjaimellisesti? Tuntuu, että tulkitset Raamattua materialistisesta näkökulmasta ja omasta jumalkäsityksestäsi käsin.

Raamattu on kristittyjen Jumalan ilmoitus ja Pyhä Sana. Luulisi olevan itsesstään selvää, että maailmankaikkeuden luojan sana painaa enemmän kuin ihmisen omin päin tehdyt "tulkinnat". Jos Jumalan pyhää ilmoitusta haluaa toteuttaa, sen kun lukee Raamatusta ja alkaa tehdä, mitä siellä käsketään. 

Kuvittelisin, että esim. niskuroivien lasten kivittämisen osalta tosiuskovainen noudattaa mieluummin Jumalan käskyä kuin kulloinkin voimassa olevaa maallista lakia. Jos näin ei ole, ihmettelen kovasti, mikä Raamatusta tekee uskovaiselle Pyhän Sanan? Jumalan Sana, jota onkin ok vääristellä milloin minkäkin tarkoitusperän mukaisesti, ei kuulosta kovinkaan pyhältä.

Vierailija
56/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeus ja me olemme täällä sattumalta koska näin ovat atomit sattuneet järjestymään, itse elämällä on subjektiivinen tarkoitus sen eläjälle itselleen.

Uskovaiset itsessään eivät ole punainen vaate, kukin saa uskoa mitä haluaa. Uskovaisten teot sen sijaan ovat punainen vaate joskus: kun raamatun lauseilla ruvetaan perustelemaan asioita lainsäädännössä, ollaan aivan metsässä, otetaan nyt esimerkiksi Puolan aborttilainsäädäntö.

Miksi  ateisti (kuten minä) vääristelisi raamatun sanaa? koko kirjalla ei ole minulle muuta merkitystä kuin että se on yksi kokoelma historiallisia kirjoituksia, ei mitään tunteellisesti latautunutta merkitystä.  Luetko itse siis raamattusa niin kuin piru? vai onko sen sanoma kenties jotain tulkintaa jota siitä teet, kuten kaikkien muidenkin nykyihmisten jotka sitä lukevat.

Vierailija
57/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista on, että jokainen uskova luulee sen oman uskontonsa (ja uskonsa) olevan se ns. oikea. Siksi mun on vaikea ymmärtää uskovaisia. Miksi ihmeessä se oma uskonto olisi muka yhtään sen parempi kuin toinen? On parempi olla uskomatta mihinkään, kun ihminen ei TIEDÄ mitään. Miksi uskoisin jotain ja sitten joskus selviäisi, että se, mihin mä olen koko ikäni uskonut, onkin ollut väärä. Uskonnot ja uskot ovat täyttä hölynpölyä.

Niin, aikamoista lottoa on taivaspaikan saanti. Jos olisitkin syntynyt hinduksi, niin ei kun helvettiin kitumaan. Vain siksi, että sinut kasvatettiin siihen. Mutta kristityn mielestä meni niin kuin piti.

Vierailija
58/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen agnostikko ja uskovaisessa perheessä lapsenuskoon kasvanut. Ymmärrän tavallaan, mikä uskonnon idea on ja toisaalta mikä ateismin idea on, mutta kumpaakaan en voi itse allekirjoittaa.

Uskon, että meiltä ihmisiltä jää paljon asioita pimentoon. Tietämyksemme ja aistimme ovat kuitenkin rajalliset. Korkeampi voima on totta kai mahdollinen, mutta yhtä hyvin voi olla, ettei sellaista ole. Vaikea uskoa, että juuri esimerkiksi Raamattu kertoisi totuuden tuosta kaikesta.

En tiedä, mikä on elämän tarkoitus. Itselleni kuitenkin tämä lyhyt elämäni on ihme ja sen tarkoitus on olla vuorovaikutuksessa muiden ja koko ympäröivän universumin kanssa. Mielestäni uskonnoissakin on kyse ennen kaikkea kollektiivisesta yhteydestä.

Ei ole mikään ihme, että monelle uskovaisuus on punainen vaate. Itse tunnen monia ihania ja aidosti Jeesus-mentaliteetilla varustettuja uskovaisia, mutta moni ei-uskova ei tunne. Silloin mieleen piirtyy yleiskuva: Kaikki historiassa uskonnon varjolla tehdyt kauheudet, kirkon ylivalta ja yhä tänä päivänä jatkuva alistaminen uskonnon varjolla.

On älykkäitä ja ajattelevia uskovia, ja sitten on uskonnolla ratsastavia moralisoijia, alistajia, typeriä öyhöttäjiä... Jälkimmäiset sattuvat olemaan paljon äänekkäämpiä.

Vierailija
59/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle punainen vaate muodostuu tästä: Sanotaan, että Jumala on kaikkivaltainen. Jos tämä pitää paikkansa, miksi Jumala sallii kaiken pahan tapahtuvan? Selitykseksi ei riitä naurettava kiertely tyyliin, se on osa Jumalan suurempaa suunnitelmaa, jota ihmiset eivät voi ymmärtää. Jos taas Jumalan kaikkivaltaisuus ei ole totta, miksi uskoisin sellaiseen entiteettiin? Vaihtoehdot ovat surkeat. Joko uskon Jumalaan, joka haluaa ihmisille pahaa, tai Jumalaan, joka ei pysty pahaa estämään.

Ja jos haluaa ihmisille tapahtuvan pahaa omien suunnitelmien edistymisen vuoksi, niin eikös se ole aika psykopaattista toimintaa?

Vierailija
60/1257 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos haluaa ihmisille tapahtuvan pahaa omien suunnitelmien edistymisen vuoksi, niin eikös se ole aika psykopaattista toimintaa?

Avaa silmäsi ja katso ympärillesi. Ihmiset tekevät toisilleen pahaa joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi