Miksi helvetissä lapsen luokkaa ei määrätä karanteeniin
Heillä luokalla nyt kaksi varmaa korona tapausta ja yksi oireileva, joka ei vielä ole saanut vastausta testistä. Reksi laittoi alkuviikolla viestiä, että jos tarvetta karanteeniin, epidemialääkäri ottaa yhteyttä. Silloin oli vasta yksi lapsi sairastunut.
Kommentit (22)
Täysin typerää. Pitäisi ymmärtä ä että lasten vanhemmissa on riskiryhmäläisiä. Oma lapsi ei todellakaan menisi kouluun takaisin pariin viikkoon.
Aika monessa paikassa on rehtori lähettänyt kaikki etäopetukseen kotiin tämmöisessä tilanteessa. Karanteenimääräykset tulevat kuitenkin myöhässä.
Kuolemantuottamuksesta syyte opettajille ja rehtorille jos jotain käy. Mulla on lähipiirissä yläkoululaisikäinen lapsi joka kuuluu riskiryhmään. Koulu on vastuussa.
Saamaton rehtori. Meidän lapsen luokalla sama juttu. Kaikki siirtyivät etäopetukseen ja suositeltiin omaehtoista karanteenia siihen asti, että ottavat yhteyttä karanteeniin liittyen.
Sama harrastuksessa aikaisemmin syksyllä. Ovet meni säppiin, karanteenisuositus odottaessa yhteydenottoa.
Se varsinainen yhteydenotto muuten tuli kummassakin tapauksessa vasta viikko altistuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemantuottamuksesta syyte opettajille ja rehtorille jos jotain käy. Mulla on lähipiirissä yläkoululaisikäinen lapsi joka kuuluu riskiryhmään. Koulu on vastuussa.
Jos lapsi kuuluu riskiryhmään, ei pidä ulkoistaa vastuuta koululle, vaan ottaa lapsi kotiopetukseen, jos etäopetusta ei tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Tossa tapauksessa vastuu on kyllä vanhemmalla eikä rehtorilla! Ei kai kukaan niin tyhmä ja avuton ole että kun tietää luokassa olevan koronaa mutta kun rehtori ei määrää etäopetukseen niin lapsen pakko mennä kouluun? Ei ole mikään pakko, eikä ole koulun vastuulla jos lääkäri ei ole karanteenia määrännyt.
Oman järjen käyttö on sallittua!
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyhmä kysymys, eikö se kakara voi jäädä itse kotiin?
Mahdollinen koronamuunnos ja silti vain muutama luokalta karanteenissa. Näin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä on kuollut? Kaksi lasta flunsassa ja yksi tulossa kipeäksi. Jos nyt ihan pikkusen suhteellisuuden tajua, jooko kookos? Ei kait aiemminkaan ole ollut suositeltavaa esim harrastaa tai kyläillä flunssaisena? Että nyt vaan kotiin lepäämään jos on kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa tapauksessa vastuu on kyllä vanhemmalla eikä rehtorilla! Ei kai kukaan niin tyhmä ja avuton ole että kun tietää luokassa olevan koronaa mutta kun rehtori ei määrää etäopetukseen niin lapsen pakko mennä kouluun? Ei ole mikään pakko, eikä ole koulun vastuulla jos lääkäri ei ole karanteenia määrännyt.
Oman järjen käyttö on sallittua!
Kyllä sen opettajan pitää määrätä koko luokka kotiopetukseen sillä sekunnilla kun tulee tieto että koronaa on luokassa.
Onko varma korona? Soittoa terveyskeskukseen. Sieltä pitäisi tulla ohjeet, jos on koronaa. Siellä on jäljitystiimi, joka kartoittaa lasten kulkemiset ja altistuneet ja soittavat altistuneiden perheisiin. Rehtori ei ohjeita anna koronaan, vaan terveysviranomaiset.
Terveysviranomaiset eivät paikoin ehdi hoitaa hommiaan. Altistuneet ehtivät sairastua ja levittää virusta edelleen. Monessa kunnassa rehtori ennakoi, ja lähettää alstistuneet kotiin odottamaan tarkempia ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siellä on kuollut? Kaksi lasta flunsassa ja yksi tulossa kipeäksi. Jos nyt ihan pikkusen suhteellisuuden tajua, jooko kookos? Ei kait aiemminkaan ole ollut suositeltavaa esim harrastaa tai kyläillä flunssaisena? Että nyt vaan kotiin lepäämään jos on kipeä.
”jos jotain käy”. Opettele lukemaan.
-eri
Itse asiassa rehtori ei ole se päättävä viranomainen, ainoastaan viestin välittäjä.
Lukekaa tartuntatautilaki.
Rehtori ei päätä karanteenista, vaan terveydenhuoltoviranomaiset. Eli rehtori ei voi määrätä ketään karanteeniin. Näin on ollut myös korkeakoulussa, kun koronatapauksia on ilmennyt.
Minkä ikäisistä kyse? Jos on yläkoululaisia ja käytetty maskia niin kukaan ei joudu karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman järjen käyttö on sallittua!Kyllä sen opettajan pitää määrätä koko luokka kotiopetukseen sillä sekunnilla kun tulee tieto että koronaa on luokassa.
Ei voi. Ei ole hänen vallassaan. Virkavirhe jos noin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”jos jotain käy”. Opettele lukemaan.
-eri
Ihanan epämääräistä! Eli jos Nico-Petteri nyt sitten käy kyläilemässä räkä valuen 85v mummonsa luona vanhainkodissa ja mummo kupsahtaa, se on KOULUN vika! Niinkö? Että oman järjen käyttö ei enää siis ole sallittua? Ja miksi kuolemantuottamus, eikö tuo nyt ole ihan tieten tahtoen tehtyä, että murhasyyte vaan samantien, tai murhan yrityshän tuo on, vaikka mitään ei sattuisikaan. Jeesus tätä hysteerikkojen logiikkaa...
Ovatko nämä positiiviseksi testatut lapset olleet koulussa tartuttavana? Eli aikavälillä 2 päivää ennen oireiden alkamista - oireiden alkamispäivä.
En päästäisi maanantaina kouluun