Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko jättää aikuisen lapsesi kärsimään yksin hädässä, kriisissä, hirveässä tilanteessa? Ja kieltäytyä auttamasta? Ilkkua vahingoniloisena?

Vierailija
29.01.2021 |

Tällaisia vanhempia on valtavasti, ja eritoten suurissa ikäluokissa. Monesti tällainen menee myös suvuttain eli koko suku on tyly, pahansuopa, vihamielinen tai aggressiivinen.

Mä en usko että syy on ”sotavuodet” jne koska voi olla että sama jatkuu yhäkin.

Minä ihmettelen syvästi tällaista käytöstä jota omassa suvussa esiintyy paljon. Itse en voisi omalle lapselleni ikinä toimia samoin.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurten ikäluokkien lapsi jumittaa vielä vanhemmissaan apua odottaen, mikä on mennyt pieleen?  Ei ole opiskeltu eikä senkään takia muutettu pois kauemmas vaan näköjään jääty lapsena vanhempien lähelle 

Aika vähän voi olla nuorimmilla 76 -vuotiailla esim 25 -vuotiasta opiskelevaa  lasta,  mahdollistahan se on.

Vierailija
122/124 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sitä lapsia edes hankkii jos heille ei halua hyvää ja auttaa heitä, myös aikuisena? Piti sitten porsia ja sitten heitetään kylmään maailmaan mahdollisimman aikaisin "kun minä oon osani jo tehnyt".

Ja toki, joskus se apu ei ole sitä mitä juuri se (aikuinen) lapsi haluaisi, se on eri asia. Esimerkiksi jos on paha päihdeongelma niin rahan lappaminen ei välttämättä ole oikea tapa auttaa kyseistä ihmistä.  Mutta päihdeongelmatkin ovat pitkälti geeneissä, samoin monet mt-ongelmat eli vanhemmilla myös peiliin katsomisen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi eikä ole voinut mun omatkaan vanhemmat. Myös äitini isä on pitänyt huolta lapsistaan ja auttanut vaikka ikää on itselläkin ollut. Muut isovanhemmat kuolleet jo aiemmin, että en oikein osaa heistä kunnolla sanoa. 

Oma lapsi on nyt eroamassa. On vielä nuori ja sanoin, että jos asuntoa ei löydy niin voi tulla mun luokse. Asun kuitenkin tilavassa omakotitalossa yksin. 

Vierailija
124/124 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kotoa kun olin 16 v., ja vanhemmat maksoivat ensimmäisen vuoden opiskelumaksuja ja sen jälkeen olin omillani. En ole koskaan ollut katkera vanhemmilleni mistään, sillä kotiin pystyi aina menemään, jos maailma murjoi. Itse olen jälkikasvua auttanut mahdollisuuksien mukaan, pääasiassa rahallisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi