Pitkä avioliitto ja miehen jatkuva seksin haluaminen
Jos liitto joskus päättyy, en ala enää suhteeseen miehen kanssa.
Jatkuva seksin haluaminen ahdistaa ja väsyttää. Mies siis haluaa jatkuvasti oli elämässä mikä tahansa kriisi päällä. Minä näen paljon tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.
Seksi on yleensä lähinnä velvollisuus minulle. Ei vain huvittaisi! Olenko ainoa jota ahdistaa miehen jatkuvat toiveet seksistä?
Pahinta on että tämä ei näytä hiipuvan iän myötä. Samat halut näyttää olevan nyt 45-vuotiaana kuin 25-vuotiaana.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletteko koskaan, onkohan 60+ vanhemmillanne vielä seksiä?
Yritän parhaani mukaan olla ajattelematta. Muutenkin ajattelen näin, että nuoruus on sitä varten, että kokeillaan kaikki ja jyystetään pahimmat innot alta pois. On jotenkin tosi säälittävää ja kertoo jonkinlaisesta henkisestä kypsymättömyydestä, jos pitää vielä viiskymppisenä todistaa omaa "kyvykkyyttään" sillä nouseeko jorma tai kostuuko toosa. Aika aikaa kutakin.
Sulla on jotenkin vähän vääristynyt kuva seksuaalisuudesta. Onko joku tapahtuma saanut sinut suhtautumaan siihen noin jyrkän vihamielisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin kurjaa, että se oma kumppani haluaa fyysisesti lähelle? Naisena vielä, kun ei tarvitse muuta tehdä kuin jalat avata. Vai eikö se kumppani kiinnosta enää muutenkaan, miksi olette yhdessä?
Fyysinen läheisyys ei ole yhtä kuin penetraatio. Siinä sinulle ensimmäinen oppitunti.
Ja voit koittaa lykkiä nahkahuiluasi kuivaan hiekkapaperitötteröön, niin tiedät miksi ei riitä, että nainen vain "avaa jalkansa". Tässä toinen oppitunti ja pohdinnan aihe.
Miettiä voi myös mies itse omaa habitustaan. Onko tullut ylipainoa? Haiseeko hengitys, hiukset tai kroppa muuten pahalle? Huolehtiiko siisteydestään ja hygieniastaan riittävästi? Ja tärkeimpänä kohteleeko naistaan muuten sillä tavalla, että voisi olettaa tämän tuntevan halua ja vetoa mieheensä. Oppitunti kolme.
Katseleeko joku nainen ihan oikeasti kuvatun kaltaista kammotusta saman katon alla? Mikä teidät saa jäämään? Elämän pelko? Pelko, että pitäisi pärjätä ihan yksin ilman sitä "haisevaa kuvotusta". Menkää itseenne ja ottakaa elämä omiin käsiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Se muuttuu huonoksi asiaksi siinä vaiheessa kun seurauksena on naiselle fyysinen kipu. Meillä yhteiselämää takana 20v , mies 45v. Miehen määräämänä seksiä pitää olla "mieluiten kaksi kertaa päivässä, mutta kerran päivässä riittää". Ei minulla ainakaan ehdi halut nousta edellisen kerran jälkeen kun on koko ajan "kylläinen" olo. Ja haittana on tosiaan se, että mulla ainakin alapää tulee välillä tosi kipeäksi ja kosketusaraksi jatkuvan pumppaamisen seurauksena. Olen joskus lähtenyt töihin haarat kipeänä ja joutunut kävelemään töissä varoen ja haarat hiukan levällään sen kivun vuoksi. Onko siis seksi normalia jos se aiheuttaa vaimolle toistuvaa fyysistä kipua? Minusta ei.
Ja aiheesta jos yrittää keskustella miehen kanssa niin minä olen syyllinen: olen pska vaimo joka ei anna hellyyttä enkä ymmärrä että miehen vaan tekee mieli.
Tykkään kyllä läheisyydestä, mutta sen pitää olla normaalia ja kipua tuottamatonta. Vaihtaisin tämän jatkuvan kuksimisen mielelläni vaikka vuoden selibaattiin, mutta onko se syy erota? Että lapsille sanoisin, että äitin alapää kärsii isänne toimista ja siksi me muutamme erilleen?
Öö, kuulostaako tuo nyt kenenkään korvaan normaalilta? Eihän tuommoista nyt kukaan lähde kyseenalaistamaan, että miksi olet tuossa tilanteessa haluton ja pidät miestäsi vastenmielisenä, minäkin pidän! Miksi ihmeessä siedätte tällaista.
Ei lapsille nyt mitään alapään kärsimyksistä pidä kertoa eron syyksi. Et kertoisi niistä useille aikuisillekaan. Luulen.
Lasten niskaan ei laiteta aikuisten asioita. Ei tarvitse valehdella, mutta ei olla yltiörehellinenkään.
Voi sanoa, että joskus vain elämässä tapahtuu niin, että on parempi kaikille elää erillään. Ja korostaa sitä, että se ei ole kenenkään vika, mutta näin on vain nyt käynyt.
Ja ei alkaa riidellä lasten asioista. Vaikka puoliso kyrsii tai on honaamaton niin se ei ole lasten vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kovin vaikea ymmärtää, miten se on huono asia, että oma mies haluaa seksiä ja läheisyyttä. Luulisi sen olevan ihanaa, että on haluttu toiselle vielä vuosien ja vuosikymmenten jälkeen? Jotenkin karua, että joillekin ajan myötä se puoliso onkin muuttunut sen sijaan sitten vastenmieliseksi.
Se muuttuu huonoksi asiaksi siinä vaiheessa kun seurauksena on naiselle fyysinen kipu. Meillä yhteiselämää takana 20v , mies 45v. Miehen määräämänä seksiä pitää olla "mieluiten kaksi kertaa päivässä, mutta kerran päivässä riittää". Ei minulla ainakaan ehdi halut nousta edellisen kerran jälkeen kun on koko ajan "kylläinen" olo. Ja haittana on tosiaan se, että mulla ainakin alapää tulee välillä tosi kipeäksi ja kosketusaraksi jatkuvan pumppaamisen seurauksena. Olen joskus lähtenyt töihin haarat kipeänä ja joutunut kävelemään töissä varoen ja haarat hiukan levällään sen kivun vuoksi. Onko siis seksi normalia jos se aiheuttaa vaimolle toistuvaa fyysistä kipua? Minusta ei.
Ja aiheesta jos yrittää keskustella miehen kanssa niin minä olen syyllinen: olen pska vaimo joka ei anna hellyyttä enkä ymmärrä että miehen vaan tekee mieli.
Tykkään kyllä läheisyydestä, mutta sen pitää olla normaalia ja kipua tuottamatonta. Vaihtaisin tämän jatkuvan kuksimisen mielelläni vaikka vuoden selibaattiin, mutta onko se syy erota? Että lapsille sanoisin, että äitin alapää kärsii isänne toimista ja siksi me muutamme erilleen?
Tiota...jotain on vialla, jos seksi tekee alapään selkeästi kipeäksi. Gynen kautta pohtimaan syitä. Jos elimellistä vikaa ei ole, kannattaa miettiä riittääkö lämmittelyt, onko yhdyntätekniikka ok, riittääkö liukastus, kestääkö yhdyntä liian kauan jne. Kaikki nuo asiat ovat ratkaistavissa ja taas on kivaa.
Jatkuva kuksiminen ei ole normaalia eikä kipu.
Mutta jos kuitenkin sitä teette niin käyttäkää liukastetta tai jotain öljyä.
Kuivuus sattuu kun ei ole haluja niin oletettavasti osin syynä kipuun on limakalvojen kuivuus.
Mutta ei ole pakko suostua, voi erota tai muuttaa erilleen jos mies ei ymmärrä, ettei kukaan halua jatkuvasti kertaa-kahta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletteko koskaan, onkohan 60+ vanhemmillanne vielä seksiä?
Yritän parhaani mukaan olla ajattelematta. Muutenkin ajattelen näin, että nuoruus on sitä varten, että kokeillaan kaikki ja jyystetään pahimmat innot alta pois. On jotenkin tosi säälittävää ja kertoo jonkinlaisesta henkisestä kypsymättömyydestä, jos pitää vielä viiskymppisenä todistaa omaa "kyvykkyyttään" sillä nouseeko jorma tai kostuuko toosa. Aika aikaa kutakin.
Sulla on jotenkin vähän vääristynyt kuva seksuaalisuudesta. Onko joku tapahtuma saanut sinut suhtautumaan siihen noin jyrkän vihamielisesti?
Olemme sitten mieheni kanssa todella säälittäviä ja henkisesti kypsymättömiä kun nautimme seksistä ja läheisyydestä. DDD
Emme me mitään todistella, vaan tykkäämme toisistamme. Seksi ja läheisyys tuo yhteydentunnetta ja on tärkeä osa siitä miksi olemme yhdessä. Monen muun asian lisäksi.
Olemme toooooosi vanhoja, siis oikeasti eläkeikäisiä.
Surullista kun joku ajattelee noin katkerasti. Ja tosiaan vihamielisesti.
Mulla oli mies, joka halusi seksiä harvoin ja silloinkin perinteisesti ja nopeasti. Itse olin viriili ja halusin enemmän ja yritin löytää keskitietä. Lopulta sain kehotuksen pitää rakastajaa ja sen tein.
Siitä innostuneena päätin sitten noin 40-vuotiaana aloittaa uuden vapaan ja seksuaalisen elämän ja erosin. Oli jännää ja tyydyttävää muutaman vuoden. Sitten tapasin nuoremman miehen ja olin onneni kukkuloilla viriilin nuoren miehen kanssa, noin vuoden oli ihanaa ja seksiä paljon.
Nyt olen 47-vuotias, mies haluaa seksiä yhä joka päivä ja minä en jaksa enää ja ahdistaa ja stressaa.
Jos olisi ollut järkeä päässä, olisin pysynyt ensimmäisessä muuten hyvässä liitossa ja hoitanut tarpeeni tarvittaess kaikessa hiljaisuudessa. Seksi on parisuhteissa täysin yliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva kuksiminen ei ole normaalia eikä kipu.
Mutta jos kuitenkin sitä teette niin käyttäkää liukastetta tai jotain öljyä.
Kuivuus sattuu kun ei ole haluja niin oletettavasti osin syynä kipuun on limakalvojen kuivuus.
Mutta ei ole pakko suostua, voi erota tai muuttaa erilleen jos mies ei ymmärrä, ettei kukaan halua jatkuvasti kertaa-kahta päivässä.
Voiko käyttää lamppuöljyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiota...jotain on vialla, jos seksi tekee alapään selkeästi kipeäksi. Gynen kautta pohtimaan syitä. Jos elimellistä vikaa ei ole, kannattaa miettiä riittääkö lämmittelyt, onko yhdyntätekniikka ok, riittääkö liukastus, kestääkö yhdyntä liian kauan jne. Kaikki nuo asiat ovat ratkaistavissa ja taas on kivaa.
Ei tässä tarvita gynekologia toteamaan, että ongelma on liika seksi haluttoman naisen kanssa. Varmasti tulee kipuja.
Jotenkin alkaa tuntua siltä, että nuo päivittäisiä kuksimisia vaativat miehet käyttävät seksiä jonain vallanvälineenä, eli nuo vastaukset, jotka sisältävät miehen vonkausta ja ällöttävyyttä selittyvät sillä, että parisuhteessa ylipäätään voidaan huonosti ja mennään enemmän toisen ehdoilla. Siksi täällä on näitä kommentteja, joissa ihmetellään, ettekö pidä puolisoitanne enää puoleensavetävinä, kun ei ole tietoa, että joillakin on oikeasti tuollaista. Ja jos oikeasti monella on tuollaista, herää kysymys, miksi katselette moisia "miehiä" ja valitatte häiritsevästä vonkaamisesta. Itse voitte vaikuttaa siihen, miten teitä kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta yhdyntätekniikat, liukasteet eikä lämmittelyt, jos ei halua seksiä. Kukapa haluaisi noin itsekkään ja piitaamattoman kumppanin kanssa. Kiihottuneisuus syntyy ihmisen sisältä, ei ulkoisista välineistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli mies, joka halusi seksiä harvoin ja silloinkin perinteisesti ja nopeasti. Itse olin viriili ja halusin enemmän ja yritin löytää keskitietä. Lopulta sain kehotuksen pitää rakastajaa ja sen tein.
Siitä innostuneena päätin sitten noin 40-vuotiaana aloittaa uuden vapaan ja seksuaalisen elämän ja erosin. Oli jännää ja tyydyttävää muutaman vuoden. Sitten tapasin nuoremman miehen ja olin onneni kukkuloilla viriilin nuoren miehen kanssa, noin vuoden oli ihanaa ja seksiä paljon.
Nyt olen 47-vuotias, mies haluaa seksiä yhä joka päivä ja minä en jaksa enää ja ahdistaa ja stressaa.
Jos olisi ollut järkeä päässä, olisin pysynyt ensimmäisessä muuten hyvässä liitossa ja hoitanut tarpeeni tarvittaess kaikessa hiljaisuudessa. Seksi on parisuhteissa täysin yliarvostettua.
Niin, ihmisellä saattaa olla erilaisia vaiheita. Et ollut tyytyväinen aiemmin, et ole tyytyväinen nyt. Ei sitä ehkä ihan parisuhdeseksin piikkiin voi laittaa, jos mikään vaihe tai kompromissi ei oikein tyydytä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri on se riesa johon parisuhteessa joutuu. Aluksi on niin tyhmä, että suostuu ja jopa esittää haluavansa ja sitten mies kuvittelee, että maailma tappion asti pitää rynkyttää. Kyllä se iän myötä vähenee. 55 vonkaa enään kerran viikossa ja sitä saa helposti venytettyä pariin viikkoon.
:D :D Meillä vonkaa edelleen monta kertaa viikossa, vaikka mittarissa jo 70+.
Perherauhan vuoksi en rupea pihtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri on se riesa johon parisuhteessa joutuu. Aluksi on niin tyhmä, että suostuu ja jopa esittää haluavansa ja sitten mies kuvittelee, että maailma tappion asti pitää rynkyttää. Kyllä se iän myötä vähenee. 55 vonkaa enään kerran viikossa ja sitä saa helposti venytettyä pariin viikkoon.
Hyhhyh. En voi käsittää miten tärkeää on hinkuttaa nahkakeppiä jossain reiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo nyt oikeasti naurata, jos jotain perherauhaa joutuu asian tiimoilta miettimään. Yhteisestä halusta ja rakkaudesta sitä seksiä harrastetaan, ei minkään alistavan murjottavan räyhähengen vaatimuksesta! Täällä on jo huolestuttavan moni kuvannut tällaista parisuhteen dynamiikkaa.
Itselle sattui haluton mies. Vuoden hän jaksoi esittää, että haluaa yhtä paljon kuin minäkin.
Kun muutimme yhteen alkoi pihtaus. Enää seksiä olikin vain kerran viikossa. Loppuaikoina oli todella nöyryyttävää, kun mies aina vkl aamuisin oikein ampaisi sängystä, etten vain olisi halunnut häntå. Tällöin siis jo viikkojen taukoja seksistä.
Olen itsestäni huolta pitävä nainen. Olihan se aikamoinen isku, kun mies ei halunnutkaan. Olisi pitänyt erota aiemmin. Pihtailu nakersi itsetuntoani todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta yhdyntätekniikat, liukasteet eikä lämmittelyt, jos ei halua seksiä. Kukapa haluaisi noin itsekkään ja piitaamattoman kumppanin kanssa. Kiihottuneisuus syntyy ihmisen sisältä, ei ulkoisista välineistä.
Tottakai syntyy. En sitä kieltänytkään. Mutta kun kiihottuneisuuutta ka ymmärtävää kumppania ei ole ei ole ja silti pitää kuksia.
Onhan se silloin järkevämpää, jos ei uskalla tai pysty eroamaan miehestä (kuten melko usein ikävä kyllä on) ja kuksitaan päivittäin kuitenkin miehen tahdosta, että käyttää jotain niihin kuiviin ja kipeisiin limakalvoihin. Helpottamaan kipua ja hankaluutta. Ja hankalana.
Eihän siinäkään ole mitään järkeä, että suostuu vastentahtoisesti seksiin ja ei edes yritä helpottaa sen sujumista. Ihan oman itsensä vuoksi kannattaa jos ei karkuunkaan pääse.
Ei se asiaa enää ainakaan huononna.
Häh? Mitä te näitä miehiä haukutte? Jos olet yhdessä idiootin kanssa, minkä se silloin tekee sinusta?
Ehdottomasti eroaisin tuollaisesta miehestä. Miten ne naiset siedätte kaikkea sairasta? Ja miksi lisäännyit tuollaisen kanssa? Taas huonoja geenejä jatkoon. 😑