Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö keski-ikäinen laihtumaan?

Fed up
28.01.2021 |

Nelisen ylimääräistä kiloa ilmestynyt vuoden sisällä, vaikka ainakin tuntuu, että syön ihan samaan tyyliin kuin ennenkin. Välillä oon tsempannut enemmänkin, mutta kilot eivät tunnu liikahtavan mihinkään. Ärsyttää. Pitääköhän tässä vaiheessa elämää yksinkertaisesti syödä vähemmän? En pahemmin herkuttele, syön kasvispainotteisesti, perusterveellisesti.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää vaikeempaa on. PAkko kai alkaa laskea kalorit ja punnita annokset. Kohtuullinen syöminen ei viel riitä, pakko lisätä liikuntaa.

Mulle on tullut 10 kg sen jälkeen kun valmistuin uuteen ammattiin ja työ muuttui istumatyöksi. Muutama vuosi sitten työmatkakin muuttui 10 minuutin kävelymatkaksi. Koetan liikkua iltaisin ja viikonloppuna, mutta selvästi tämä ei riitä. Se n. 54 kg on minulle ihannepaino, nyt painan n. 64. Onnistuin jo laihduttamaan tässä parin viikon aikana 1,5 kg, mutta nyt se on tullut takaisin. Ihan tavallisella ruualla, ilman herkkuja tai roskaruokaa. Eilen söin kaksi lämmintä ruokaa, päivällä makkara-kasviskeitto ja illalla jauhelihakastiketta ja spagettia. Aamulla sämpylän, salaattia ja juustoa sekä pari rkl rahkaa ja 1 dl marjoja. Jossain vaiheessa satsuman. Mehua taisin juoda lasillisen ja muuten kahvia ja vettä. Tämä toi päivässä puoli kiloa lisää! Eli ruokaa oli liikaa ja kasvisten osuus liian pieni! Normaalisti syönkin lounaalla salaatin, muuten aika lailla näin. Ei se spagetti-jauheliha -annos iso ollut, mutta selvästi liian iso. 10 vuotta sitten söin enemmän ja pysyin tuossa 52-55 kilon välillä ja jos lähti nousemaan yli 55, viikon kuurilla sain kilon pari pois. Eiliseen liikuntaan tuli työmatkan lisäksi 5 km kävelyä ja illalla olin tekemässä siivousaputöitä muutamalle ihmiselle, eli en istunut juurikaan.  

Eli ei se auta kuin olla tarkkana syömisten suhteen ja liikkua riittävästi. Katsotaan kuinka käy, mulla on tavoite kesäkuuhun päästä tuohon ihannepainooni, mutta heikosti se onnistuu. Nyt vain enemmän itsekuria vielä ja pienempiä annoksia, eikä kahta lämmintä ruokaa koskaan päivän aikana. 

Huomasin, että kaikki kommentoijat ovat kuitenkin minua nuorempia. Vielä 52-vuotiaana painoin 56-57 kiloa, nyt olen 56 ja paino 64. Eli nämä viimeisimmät kilot on kyllä tulleet työmatkan lyhentymisen jälkeen. Olen aika lyhyt, joten 64 on minulle jo ylipaino, en saisi painaa yli 60. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan