Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raahaat lemmikkisi työpaikalle, vaikka työyhteisössä voi olla allergikkoja?

Vierailija
28.01.2021 |

Jaa, sulla on astma vai? No haittaaks tää koira paljon, kun ei karvojakaan irtoa? Jaa haittaa vai? No me lähdetään tästä ihan kohta muutaman tunnin päästä.
(Ja sama piski tuodaan "ihasteltavaksi" taas ensi viikolla.)

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pidän koirista. Tuovat iloa ympäristöön. 

Vierailija
162/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hajusteyliherkkä. Mutta voi mitkä huudot saisin, jos menisin siitä kellekään huomauttamaan. Vedän vain astmalääkkeitä ja kärsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mitkään lemmikit työpaikalle. Ikinä et voi tietää onko allergikkoja tai joku voi vaikka pelätä koiria. Varsinkin avokonttorissa pitää huomioida muut. Itselle ei ehkä ois ongelma jos koira ois hiljaa eikä haisisi mutta ymmärrän et moni ei voi olla samassa tilassa. En kyllä ymmärrä näitä tuo lapsi töihin- päiviäkään. Ei kai se toimisto mikään päiväkoti ole 🥴

Vierailija
164/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut, että joku olisi käärmeelle allerginen. Mutta en minä viitti tuota pari metristä matoa töihin viedä kun ei siellä ole sille paikkaa mihin sen laittaisi siksi aikaa kun tekee töitä.

Vierailija
165/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin pidän koirista. Tuovat iloa ympäristöön. 

Ja paskat tuo.

Vierailija
166/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin Suomea. Ei koiria minnekään, ei lapsia minnekään. Jossain tuolla Kreikassa on kaikki paikat koiria kissoja täynnä. Kukaan ei välitä. 

Vierailija
167/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat työpaikat, missä eläimet on ok, ovat niitä, missä se eläin tekee töitä mm. tulli ja poliisi. Niihin töihin en edes ajattele hakeutuvani.

Itse en huutele terveystietojani, mutta en myöskään aio alistua syömään ylimääräisiä lääkkeitä jonkun itsekkään ihmisen lemmikin takia. Kyse ei ole vain allergiasta, muitakin terveydellisiä syitä on, niitä sen enempää avaamatta. Sairastuminen jonkun kissan tai koiran kantaman pöpön takia saattaa johtaa pitkään sairaalajaksoon. Kustannukset sairastumisesta jäävät omalle kontolleni, vaikka itse teen kaikkeni välttääkseni kaikkia eläinkontakteja. 

Onneksi mulla on fiksu työnantaja. Väki rupesi Teamsissa keskustelemaan lemmikkipäivistä. Ennen kuin keskustelu pääsi kunnolla vauhtiin, tuli riittävän ylhäältä viesti, että ei kannata edes haaveilla. Perusteluina oli mm. häiriöt avokonttorissa ja kaikkien työntekijöiden oikeus turvalliseen työympäristöön ilman sisäilmaa heikentäviä allergeeneja. Keskustelu loppui siihen.

Vierailija
168/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Miksi pitää tuoda koiria, vauvoja tai pikkulapsia avotoimistoon, jossa työskentelee kymmeniä ihmisiä?

Nyt täytyy kyllä kysyä, että missä nämä ihmiset työskentelee. Meidän työpaikalla ei tulisi kuuloonkaan tuoda koiria tai lapsia.

Vierailija
169/173 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuon aina pari suklaalevyä ja xylitol-pastilleja töihin. Joskus syödessä sattuu vahingossa tipahtelemaan sattumia lattialle...

Vierailija
170/173 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuon aina pari suklaalevyä ja xylitol-pastilleja töihin. Joskus syödessä sattuu vahingossa tipahtelemaan sattumia lattialle...

Haluat siis tahallasi vahingoittaa viatonta eläintä? Omistaja tässä on se kusipää eikä eläin. 

Vierailija
171/173 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta ex. esimies alkoi tuoda kahta piskiään työpaikalle, vaikka useampi työntekijä oli allerginen. Koitettiin asiasta sanoa koska kunnon siivoustakaan ei oltu järjestetty työpaikalla, koirat ei olleet täysin sisäsiistejä ja aiheuttivat muutenkin monenlaista ongelmaa. 

Meni yksinkertaisesti sietämättömäksi koira-allergisena astmaatikkona niin otin loparit. Koirien paikka ei ole töissä, etenkään jos työpaikalla on allergisia ihmisiä. Esimiehellä on vastuu työntekijöidensä turvallisuudesta ja hyvinvoinnista työssään. 

Vierailija
172/173 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle eläinallergisena astmaatikkona on itsestään selvää, että työpaikalla noudatetaan työturvallisuutta ja ylläpidetään kallispalkkaisten työntekijöiden työkykyä. Olisi todella outoa, jos työnantajan mielestä olisi ok pistää mut saikulle muutamaksi viikoksi sen takia, että joku muu haluaa elukkansa työpäivän ajaksi toimistolle. Asia on sama kuin se, että joku haluais kessutella toimistolla, eikä sitä saa kieltää, kun muuten tulee paha mieli. Ihan toinen juttu on sitten ne työpaikat, jotka avoimesti mainostavat toimistokoiriaan jne., niin kaikki tietävät, mikä on homman nimi, ja allergikot osaavat olla hakematta niihin töihin.

Mut saa astmaatikkona saikulle uuden toimiston kokolattia matto ja päähän puhaltava tuuletus.en oukein tiedä mitä tehdä

Vierailija
173/173 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normityöläiset ei saa hurttiaan tai pentujaan tuoda työpaikalle, ainoastaan päälliköt. Se siitä tasa-arvosta. Näin ainakin Stockalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan