Miksi raahaat lemmikkisi työpaikalle, vaikka työyhteisössä voi olla allergikkoja?
Jaa, sulla on astma vai? No haittaaks tää koira paljon, kun ei karvojakaan irtoa? Jaa haittaa vai? No me lähdetään tästä ihan kohta muutaman tunnin päästä.
(Ja sama piski tuodaan "ihasteltavaksi" taas ensi viikolla.)
Kommentit (173)
"Sama juttu kuin laktosiivammaisten kanssa. Yksi pieni tabletti poistaa kaikki vaivat."
Ei se poista. Ne ovat tosi kalliita ja piti ottaa ehkä 4-5 tbl.
"Miten te allergikot pystytte kulkemaan julkisissa ym?"
Se riippuu altistumisen kestosta. Siinä vaiheessa kun oireet tulevat niin paha olo kestää loppupäivän.
Vierailija kirjoitti:
Te valittajat voitte ottaa yhden pienen tabletin, ja oireet ovat poissa. Vaikeaa???
Tai jos sä antaisit sille koiralles sen tabletin ja jättäisit sen kotiin.... Vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin myyjänä luontaistuoteliikkeessä, koiraNAISET (yhtään miestä en tavannut niinä vuosina!) olivat raivostuttavin asiakaskunta ikinä. Koska meillä oli myynnissä myös elintarvikkeita, koirat eivät olleet tervetulleita, ja se ilmaistiin selkeästi liikkeen ulkopuolella. Mutta kappas vaan, viikottain jonkun piti yrittää silti livahtaa sisään koiransa kanssa!
Mieleeni ovat jääneet erityisesti nainen, joka yritti ensin tuoda koiransa liikkeeseen hihnassa, mutta kun estimme, palasi myöhemmin takaisin lastenrattaiden kanssa. Siellä ne koirat istuivat, ja nainen hymyili että nyt hän varmaan saa tulla? Joo et saa, ei toimi noin. Toinen tapaus oli eläkeläisrouva, jolla oli joku minikokoinen chihu tai vastaava rotta. Joka helvetin kerta sille sanottiin, että ei koiria, ja joka helvetin kerta se ei totellut ollenkaan vaan marssi päättäväisesti hyllylle, otti jotain, ja meni maksamaan. Säännöt eivät koskeneet häntä ilmeisesti, ja olikin sangen alentuva, kopea tapaus.
Tämä tuntuu kieltämättä olevan erityisesti naisten juttu. Tosin meidän työpaikalla myös yksi mies harrastaa samaa, mutta pahasti sanottuna hän vaikuttaa muutenkin hieman jälkeenjääneeltä.
Miksi työpaikoilla lemmikeinä tuodaan vain koiria? On monia lemmikksejä, jotka eivät aiheuta allergiaa niin paljon kuten rotat ja käärmeet. Miksei lehmäkin voisi tuoda iloa työpäivään, ainakin olisi tuoretta maitoa kahviin koko porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten te allergikot pystytte kulkemaan julkisissa ym?
Luulotauti on ihan oikea tauti kuulkaa.
Onneksi on oma auto. Kuskaan välillä työkavereita, mutta tupakoivilla, hajusteita käyttävillä ja lemmikkejä omistavilla on autooni porttikielto.
Olen ollut työelämässä yli 22 vuotta, eikä koskaan kukaan ole tuonut lemmikkejä työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työpaikoilla lemmikeinä tuodaan vain koiria? On monia lemmikksejä, jotka eivät aiheuta allergiaa niin paljon kuten rotat ja käärmeet. Miksei lehmäkin voisi tuoda iloa työpäivään, ainakin olisi tuoretta maitoa kahviin koko porukalle.
Rotat on kylläkin tosi allergisoivia.
Tällä palstalla kyllä vihataan ihan kaikkea. raskasta.
Vierailija kirjoitti:
”Allergikot” ovat narsisteja jotk haluavat koko ajan olla huomion keskipisteenä. Kun toimistoon tulee koira, he eivät sitä enää ole.
En mä ainakaan ole huomannut kenellä on vaikka koira-allergia ennen kuin joku on tuonut sen koiran sen lähelle. Ihmisten on kuitenkin käytävä töissä, mutta koiraa ei ole pakko viedä työpaikalle. Enemmän nämä koiraa mukanaan raahaavat tuntuu haluavan olla huomion keskipisteenä kun koiraa pitää suurieleisesti esitellä ja kierrättää pitkin toimistoa. Lähes aina menee pelkäksi häslingiksi kun se koira on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Te valittajat voitte ottaa yhden pienen tabletin, ja oireet ovat poissa. Vaikeaa???
Ööh allergialääkkeen vai diapamin?
Kyllä mielestäni olisi ihan kiva että vierailevat koirat (ei lemmikit, vaan tässä yhteydessä nimenomaan koirat) pysyisivät poissa sellaisilta työpaikoilta joissa lähtökohtaisesti ei oleta eläimiä olevan paikalla ylipäänsä.
"Te valittajat voitte ottaa yhden pienen tabletin, ja oireet ovat poissa. Vaikeaa???"
Höpö höpö. Ei niistä ole apua, ehkä vähän pahimpia oireita taittavat. En suostu menemään koiratalouteen kylään vaikka otan astmalääkkeen, nenäsuihkeen, silmätipat ja tabletin. Jos on sellainen määrä hilsettä ja karvaa niin yhtä tyhjän kanssa. Saa kuitenkin kärsiä ja koko päivä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla kyllä vihataan ihan kaikkea. raskasta.
Ihan totta. Hirveää vihaa niskaansa saavat he, jotka haluavat töissä keskittyä töihinsä eikä mihinkään eläintarhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen allerginen ja astmainen ja oletan että jos työpaikalle on pomolta lupa tuoda eläin niin se on työntekijöille ok.
Kummallinen oletus ja asenne, koska allergiselle työntekijälle se ei ole ok, oli pomolta saatu mikä lupa tahansa.
Miksi pomo antaa luvan jos asia ei ole ok? Missä on keskustelu? Outo ja huono työpaikka.
Ja minulle se on ok, vaikka olen allerginen ja astmainen. Älä yleistä.
Sinulle on toisin sanoen ok saada astmakohtaus? Mielenkiintoinen tapa "huolehtia" terveydestään.
Monessa paikassa väki vaihtuu suht tiuhaan, seassa on mahdollisesti väkeä vuokratyöfirman kautta. Miten ihmeessä esimies voi pysyä kärryillä ihmisten allergioista? Ei minulta ole niistä erikseen kysytty yhteenkään työpaikkaan mennessäni, ja täysin ymmärrettävistä syistä, koska esareilla on muutakin mietittävää.
Koirien töihin raahaajat (muista kuin pakottavista poikkeussyistä) ovat kokemukseni mukaan harvinaisen itsekeskeistä sakkia. Läheskään kaikki EIVÄT tykkää haisevista ja läähättävistä karvakasoista, oli allergioita tai ei. Ja varsinkin kun eläimet eivät yksinkertaisesti kuulu normaalille toimistotyöpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos sä antaisit sille koiralles sen tabletin ja jättäisit sen kotiin.... Vaikeaa?
👍
Sellaisiakin tabletteja on, joilla pääsee koko koiranhoito-ongelmasta eroon.
Hei koirien omistajat jotka vatipäisyydessään tuo koiria työpaikalle muiden ihmisten kiusaksi.! Saanks mä tuoda pyton käärme lemmikkini työpaikalle myös ? :-))
Meidän suvussa on astmaa muttei johdu esimerkiksi koirista. Minua oikeasti astmaatikkona inhottaa tuollaiset että meitä syytetään ahdasmielisyydestä eläimiä kohtaan. Niin minulla on astma ja koira, astmani ei johdu koirastani vaan oli jo ennen koiraa
Vierailija kirjoitti:
Ai eikö rotat aiheuta allergiaa ? Enpä tiennyt tuotakaan, hiiri ja rotta ovat sukulaisia ja sain itse hiiristä todella pahan allergisen reaktion vaikken niihin edes koskenut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että joku mainitsi käärmeet. Taidan hankkia sellaisen ihan vain tuodakseni sen työpaikalle.
Mun mielestä olisi kyllä oikeastaan aika mielenkiintoista jos jokin toisi käärmeensä töihin. Tutustuisin ihan mielelläni ja olisi oikeastaan aika hauska katsella kun se kiemurtelee työpöydältä toiselle.
Pahinta on se että kun yksi ihminen alkaa tuomaan koiran säännöllisesti töihin, niin sen jälkeen muutkin ajattelevat että koiran kanssa voi tulla töihin. Tämä ongelma voi pahentua tosi paljon, kun yksi alkaa pitämään työpaikkaa koiran hoitopaikkana ja siihen ei selkeästi puututa ja muut seuraavat perässä.