Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raahaat lemmikkisi työpaikalle, vaikka työyhteisössä voi olla allergikkoja?

Vierailija
28.01.2021 |

Jaa, sulla on astma vai? No haittaaks tää koira paljon, kun ei karvojakaan irtoa? Jaa haittaa vai? No me lähdetään tästä ihan kohta muutaman tunnin päästä.
(Ja sama piski tuodaan "ihasteltavaksi" taas ensi viikolla.)

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn tietyissä kaupoissa koiran kanssa,  ja se on aina tyytyväisenä matkassa mukana eikä tarvitse lähteä erikseen vielä lenkille.  

Sillä lailla.

Vierailija
22/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen töissä lemmikkitarvikekaupassa jossa pidetään mm. koirille pentukerhoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun vuffe ei viihdy yksin ja itkee perään, kun mamma hylkää"

Niin mun muksukin, mutta tarhaan sen roudaan aamuisin ja kuuntelen itkut kun sen ihan oikea äiti hylkää. Hommatkaa sellainen työ että voi olla vuffen kanssa kotosalla tai hoitaja. Ei lemmikit, lapset, harrastukset kuulu työpaikalle. Siellä tehdään töitä ja yleensä muutkin haluavat tehdä töitä, ilman häiriöitä, vaikka "eihän mun vuffe, muksu, itselle tärkeä asia muita tietenkään häiritse."

Vierailija
24/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistokoirista on sentään meiltä ja maailmalta tutkimuksia, jonka mukaan ne parantavat työilmapiiriä ja tuottavuutta. Toimistolapsista ei taida moisia löytyä 🤔

Vierailija
25/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen töissä lemmikkitarvikekaupassa jossa pidetään mm. koirille pentukerhoa.

Sinulla ehkä on se ainoa tai toinen mahdollinen työ, jossa lemmikin tuominen töihin on hyväksyttävää. Se toinen on varmaankin eläinklinikka tai vastaava.

Vierailija
26/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lupa tuoda niin tuon. Hyvää sosiaalistamista. Myös se kauppakeskuksissa käynti. Kunhan mennään koiran mukaan ja osataan lukea sitä.

Osaatko lukea myös työkavereita?

Vierailija
27/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä nykyaikaa kun eläimiä inhimillistetään

Vierailija
28/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lupa tuoda niin tuon. Hyvää sosiaalistamista. Myös se kauppakeskuksissa käynti. Kunhan mennään koiran mukaan ja osataan lukea sitä.

Osaatko lukea myös työkavereita?

Millaisissa paikoissa te oikeasti olette töissä jos pomo antaa luvan tuoda työpaikalle koiran vaikka tietää väessä olevan ihmisiä joille se aiheuttaa oireita? Ilmeisen kurjissa.

Minä olen työpaikalla jossa voin luottaa siihen että asiasta on keskusteltu ennen kuin päätös lupaan on saatu. Meillä kysyttiin jopa kiinteistön omistajalta onko lemmikit ok. Mutta ilmeisesti kaikkien työpaikat ei hoida tätä näin hyvin. Pahoittelut.

Vierailija
29/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saakaan tuoda ilman, että kaikilta samassa tilassa työskenteleviltä kysyy. Edellisessä työpaikassa oli "toimistokoira" jonka omistaja kysyi meiltä kaikilta saako koira tulla töihin. Koirasta tulikin tärkeä osa työyhteisöämme. Ja ite en edes pahemmin välitä koirista.

Vierailija
30/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä valimoon  mitään lemmikkiä veisi.

Vierailija
31/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saakaan tuoda ilman, että kaikilta samassa tilassa työskenteleviltä kysyy. Edellisessä työpaikassa oli "toimistokoira" jonka omistaja kysyi meiltä kaikilta saako koira tulla töihin. Koirasta tulikin tärkeä osa työyhteisöämme. Ja ite en edes pahemmin välitä koirista.

Tosi kiva, kun 29 sanoo että sopii ja itse on se ainoa, jolle ei sovi. Sitten palaverissa ja välillä muulloinkin kerrotaan, että meillähän olisi se toimistokoira, mutta kun on niitä allergisia... ja kaikki kääntyy katsomaan. Tuo on painajaismainen tilanne.

Vierailija
32/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit on hienoja ja käärmeet myös. Mun puolesta voitte kukin kyörätä minkä elukan haluatte. Koirat tutkitusti työpaikalla lisää viihtyvyyttä, kuten joku jo mainitsikin. Kitisevät nirppanokat eivät. Oikeasti allergiset on tietysti eri juttu, mutta pitääkö kaikkien kärsiä yhden takia?

Vierailija
33/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa taloudessa nykyään mm. koiria ja kissoja. Ihmisten vaatteissa enemmän ja vähemmän eläinten karvaa/hilsettä ja se ei siis aiheuta kenellekään mitään oireita koskaan?

Vierailija
34/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän koirapiireistä ihmisiä jotka ovat valinneet työpaikkansa myönteisen koirakulttuurin vuoksi. Toivottavasti niihin ei änkeä kukaan herkkähipiäinen töihin että pääsee valittamaan. Tai että sellainen ei ainakaan kuvittele että koirat lakkaa tulemasta sinne nyt koska hän saa oireita.

Toivottavasti herkkähipiäiselle kerrotaan ennen työsopimuksen allekirjoittamista että kyseessä on hauvelivauvelien päivähoitola.

Vierailija
35/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkit on hienoja ja käärmeet myös. Mun puolesta voitte kukin kyörätä minkä elukan haluatte. Koirat tutkitusti työpaikalla lisää viihtyvyyttä, kuten joku jo mainitsikin. Kitisevät nirppanokat eivät. Oikeasti allergiset on tietysti eri juttu, mutta pitääkö kaikkien kärsiä yhden takia?

Mikäs siinä sitten, sopii minunkin puolesta. Ikävää, että aivastelen ja nenä vuotaa koko ajan. Sen lisäksi minulta lähtee ääni, mutta siinä on se hyvä puoli, että en voi ottaa asiakkaiden puheluja vastaan enkä voi jäädä päivystämään aukioloajan loppuun. Työtehonikin kärsii, mutta sehän ei ole millään tavoin olennaista.

Vierailija
36/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen työnantaja ei salli eläinpäiväkotia työpaikalle allergiahaittojen, häiriön,  eläimen valvonnan, ruokkimisten ja ulkona käyttämisten aiheuttamien työkatkojen takia. Simple as that!

Vierailija
37/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kysyä tuota myös itseltäsi. Juuri "nirppanokaksi" leimautumisen pelossa useat sietävät näitä hauvoja ja kärsivät hiljaisuudessa yhden mukavuuden takia.

Jos joku toisi asian mitä sinä et siedä töihin, parantaisiko se tehokkuuttasi?

Vierailija
38/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistokoirista on sentään meiltä ja maailmalta tutkimuksia, jonka mukaan ne parantavat työilmapiiriä ja tuottavuutta. Toimistolapsista ei taida moisia löytyä 🤔

Pitäisi varmaan tehdä tutkimuksia aiheesta, jotta saisin viedä jälkikasvuni töihin tällä verukkeella. Tutkimuksien mielipiteitä varmasti ohjaa myös se että kukaan ei halua leimautua lapsi/eläin vihaajaksi, kun haluavat tehdä työnsä rauhassa. Hevosterapia on oikea asia ja tehokasta, lisää varmasti hyvinvointia sun muuta, mutta en silti vie hevostani töihin.

Vierailija
39/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan toisi koiran töihin??? En ole ikinä kuullut mitään yhtä typerää. Töissä on tarkoitus tehdä töitä, jos ette ole tienneet. Miten voitte keskittyä työntekoon, jos teidän pitää koko ajan olla vastuussa koirasta, ettei se pissaa nurkkiin tai pure ketään? Saanko minäkin sitten tuoda töihin tyttöystäväni tai mummoni, koska minulla ei ole koiraa?

Vierailija
40/173 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa taloudessa nykyään mm. koiria ja kissoja. Ihmisten vaatteissa enemmän ja vähemmän eläinten karvaa/hilsettä ja se ei siis aiheuta kenellekään mitään oireita koskaan?

Voi olla että aiheuttaakin, mutta varmasti vähemmässä määrin kuin itse karvan/hilseen lähde hengailemassa siinä vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi