Vantaalla 12 Prisman työntekijää sairastunut – epäillään virusmuunnosta
Nyt se lähti..Olemme pian pohjoismaiden Britannia
Kommentit (142)
Ihmetyttää miten muka asiakkaat ei olisi tartunta vaarassa jos kerran työntekijöilläkin on kokoajan maskit ja silti niin moni saanut tartunnan.
Lapsille opetetaan, ettei luonnetta löydy eikä lasten terveydestä välitetä. Lapset ei ole tyhmiä. Yksi lasten kuolema kääntää päät aikuisiin. Mielummin ulkoliikuntaa. Ei ne harrastustauot aiheuta häiriöitä kuin aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Stadin varapormestari osaa kertoa että just nyt on se hetki kun kannattaa avata lasten harrastetoiminta uudestaan vastoin lääkäreiden ohjeita. :)
Ymmärrän kumpaakin osapuolta. Lääkärit ovat huolissaan viruksen leviämisestä, Helsingin johto (pormestarit ja apulaispormestarit, "varapormestareita" ei meillä ole), taas ovat huolissaan lasten ja nuorten mielenterveydestä etäkoulujaksojen ja rajoitusten takia.
Sanokaa vaikka sitten itsekkääksi, mutta ainakaan mun ei tee mieli uhrata henkeäni, tai vammautua pysyvästi sen takia, että lapset ei voi olla muutamaa kuukautta ilman harrastuksiaan. Koulut on asia erikseen, mutta musta on vaan törkeetä että kaupungin päättäjät kattoo riskiryhmäläisten hengen vähemmän tärkeeksi kun jonkun toisen harrastuksen.
Oikeastiko kuvittelet, että noi Jumbon Prisman työntekijät on tartuttanut joku lapsi? Eiköhän tartuttaja ole ollut työkaveri. Ei edes asiakas, koska jos asiakkaille ei ole kerran tässä ollut mitään vaaraa eli Prisman työntekijät eivät ole voineet tartuttaa asiakkaita, silloin asiakkaatkaan eivät ole voineet tartuttaa Prisman työntekijöitä.
Nyt hei jotain tolkkua tähän lapsivihamielisyyteen. Ja mulla ei edes ole (eikä tule) lapsia, joten ei ole oma lehmä ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten muka asiakkaat ei olisi tartunta vaarassa jos kerran työntekijöilläkin on kokoajan maskit ja silti niin moni saanut tartunnan.
Työntekijät tartuttavat toisensa.
Tähän sopii se S-ryhmän mainos laulu: "kaikkea on"...
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli töissä tuolla parina päivänä (ei ole Hokilla töissä) ja joutuu testeihin, tänään just kertoi. Ihmekös mun päätä särkee, väsyttää, oksettaa ja nenä vuotaa. Oh well. Jos on Korona ni sitten on.
Päätä särkee, väsyttää ja oksettaa? Tuossa on jo kolme tyypillistä koronaoiretta. Mikset mennyt testiin heti oireiden alettua? Miksi vasta miehen altistuessa mietit, voisikohan johtua siitä?
Vierailija kirjoitti:
Sanoivat että asiakkailla riski saada tartunta on pienempi. Se ei tarkoita etteikö riskiä olisi ollenkaan. Lukutaito kunniaan.
Mutta varmaan epäilevät että tartunta tullut kun on oltu henkilökuntatiloissa. Ja ovathan myyjät siellä kaupassa tuntikaupalla, kun asiakkaat vain käväisevät. Salinkin puolella oleskelun kesto on siis eri. Näistähän se riski katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän kaupassa voida käydä.
Kävin kesän jälkeen kerran Jumbossa. En ole mennyt takaisin, enkä edes harkitse. Missään en ole korona-aikaan nähnyt niin paljon maskittomia ja muuten vaan hengailijoita. En ihmettele.
Jos ostoskeskukset haluavat maksavia asiakkaita, laittavat maskipakon ja kieltävät jengiä notkumasta tien tukkona käytävillä. Pitäkööt koronapesäkkeensä, sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa ruokatavarat kotiin.
Haluatko sinä koronapositiivsen keräilemät tavarat kotiisi?
Miten sitten? Samat tyypit niitä myös hyllyttää siellä kaupassa.
Riippuu paikasta. Usein on erikseen keräilijät ja hyllyttäjät. T. Toisessa Prismassa keräilevä
No samassa taukotilassa ne meillä ainakin on kaikki työntekijät. Sama vessa jne. Sieltä ne keskenään sen saa.
Näen lävitsenne kirjoitti:
trollialoitus.
pelottavan kuuloinen uutinen ja vähemmän yllättäen ei linkkiä, että näin olisi oikeasti tapahtunut, ainakaan tuossa mittakaavassa, koska sehän juuri paljastaisikin trollin, että tartunnat olivat "vaarattomia".
Paljon hauskempaa pelotella ihmisiä turhaan.
Tällä logiikalla kaikki uutiset ovat trollausta, mitään virusta ei ole olemassakaan eikä Aleksi Laihokaan ole kuollut vaan ilmestyy kuin tyhjästä tavastialle tiluttamaan. Voit aivan itse päättää mitä uskot mutta mihinkään faktaan se ei perustu vaan omiin harhoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Stadin varapormestari osaa kertoa että just nyt on se hetki kun kannattaa avata lasten harrastetoiminta uudestaan vastoin lääkäreiden ohjeita. :)
Ymmärrän kumpaakin osapuolta. Lääkärit ovat huolissaan viruksen leviämisestä, Helsingin johto (pormestarit ja apulaispormestarit, "varapormestareita" ei meillä ole), taas ovat huolissaan lasten ja nuorten mielenterveydestä etäkoulujaksojen ja rajoitusten takia.
Niin. Että jos vaikka sitten ois painopiste siinä että koetetaan pitää lukemat sillä tasolla että saadaan pidettyä koulut auki, eikä availla harrastesulkuja? Oisko mitään? Onneksi lapset ei traumatisoidu jos läheiset kuolee koronaan, kunhan vaan saa pelata palloa.
Nyt ollaan tilanteessa, jossa ei ole hyviä vaihtoehtoja. Pitää yrittää torjua virusta, mutta myös ylläpitää lasten ja nuorten mielenterveyttä ja toivoa paremmasta tulevaisuudesta.
Elämä jatkuu pandemian aikana ja jälkeenkin, ja harrastukset ovat monille nuorille tärkeitä henkireikiä, joten mielestäni on parempi edes yrittää vetää nuoret harrastuksiin joissa aikuiset voivat myös valvoa turvasääntöjen noudattamista, kuin antaa nuorten kerääntyä itsekseen ryhmiin, joissa mitään sääntöjä ei noudateta.
Mutta toki, jos harrastuksissa alkaa virus levitä runsaasti, mikä pelko varsinkin näiden uusien virusmuunnosten kanssa on, sitten joudutaan taas laittamaan kaikki kiinni.
Tämä on tasapainon etsimistä kahden huonon vaihtoehdon väliltä.
Miten niin "antaa kerääntyä itsekseen ryhmiin"? Kai vanhemmat vois vähän myös kantaa vastuutaan tässä? Vai meinaatko että ne joitten vanhempia ei kiinnosta hittoakaan lastensa tekemiset, ois hommanneet niille harrastuksia joihin mennä? :D
No juuri ne nuoret, joille ne harrastukset olisivat tärkeitä, ovat usein niitä joita kotona ei valvota tarpeeksi. Joten kun puhutaan teini-ikäisistä, niin vaikka koko kaupunki olisi kiinni, kyllä ne ulos muiden nuorten joukkoon kampeavat.
No juuri ne nuoret ei oo harrasteissa vaikka niitä nyt miten pidettäis auki. Ne kun notkuu kartsalla joka tapauksessa. Enemmän etsivää nuorisotyötä tää tarttee, eikä normojen sisäjumppia.
Näen lävitsenne kirjoitti:
trollialoitus.
pelottavan kuuloinen uutinen ja vähemmän yllättäen ei linkkiä, että näin olisi oikeasti tapahtunut, ainakaan tuossa mittakaavassa, koska sehän juuri paljastaisikin trollin, että tartunnat olivat "vaarattomia".
Paljon hauskempaa pelotella ihmisiä turhaan.
Ylellä lukee, kunhan selaat tota vähän alaspäin. https://yle.fi/uutiset/3-11212596
Itse olet trolli.
Ysi ihan Saata**nan
Juttu sikseen?
Että on muka verrattavissa ITALIAN BOLOGNAN Kauhujen Sairaalaan, tai tuhansiin HERO NURSEIHIN, jotka antoivat HENKENSÄ!
Esitttää Boris, Hancock ja WHO?
JOTTA sinullakin olisi elämä! Tulevaisuus!
Näitä on pimitetty Suomesakin? Ja Amnesty näin ehdottaa!?
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/09/mapping-covid19-health-w…
HALLOWED be Thy NAME!
Tämä on se COVID-uskonto, jota me kaikki toivoimme!?
TÄYDELLINEN OLKOON NIMESI, KORONA (F-poistaja)!
Hallowed Be thy name!
Nuha kirjoitti:
Ysi ihan Saata**nan
Juttu sikseen?
Että on muka verrattavissa ITALIAN BOLOGNAN Kauhujen Sairaalaan, tai tuhansiin HERO NURSEIHIN, jotka antoivat HENKENSÄ!
Esitttää Boris, Hancock ja WHO?
JOTTA sinullakin olisi elämä! Tulevaisuus!
Näitä on pimitetty Suomesakin? Ja Amnesty näin ehdottaa!?
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/09/mapping-covid19-health-w…
HALLOWED be Thy NAME!
Tämä on se COVID-uskonto, jota me kaikki toivoimme!?
TÄYDELLINEN OLKOON NIMESI, KORONA (F-poistaja)!
Hallowed Be thy name!
Oot näemmä notkunut guano-profeettojen sivustoilla. Onnea loppuromahdukseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on asioinut kyseisessä Prismassa. Asiakkaita varmasti tuhansia.
Mitäpä veikkaat kun tuo Jumbo on vissiin pk-seudun suurin kauppakeskus sekä pinta-alaltaan että myynniltään..
En ymmärrä. Ihmisten logiikkaa.
Mä käyn kaupassa usein. Olen käynyt korona-aikana baarissa ja ravintolassakin. Ja harrastanut ryhmässä. Jonnekin hehtaariprismaan en kuitenkaan menisi mistään hinnasta, en maskinkaan kanssa. Sieltähän tulee yhdellä reissulla saman verran altistumistilanteita kun mulla noista lähikauppa- ja pikkuravintolareissuista ja joogatunneilta yhteensä varmaan kuukaudessa.
Ketäs nyt syytetään? Veikkaan, että opiskelijat tai viinanhimoiset sinkut eivät nyt oikein sovi syntipukiksi.
Tässä taas nähdään kuinka meistä kassoista välitetään ei anneta työskennellä kotona vaikka vaarallinen tauti jyllää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on asioinut kyseisessä Prismassa. Asiakkaita varmasti tuhansia.
Mitäpä veikkaat kun tuo Jumbo on vissiin pk-seudun suurin kauppakeskus sekä pinta-alaltaan että myynniltään..
En ymmärrä. Ihmisten logiikkaa.
Mä käyn kaupassa usein. Olen käynyt korona-aikana baarissa ja ravintolassakin. Ja harrastanut ryhmässä. Jonnekin hehtaariprismaan en kuitenkaan menisi mistään hinnasta, en maskinkaan kanssa. Sieltähän tulee yhdellä reissulla saman verran altistumistilanteita kun mulla noista lähikauppa- ja pikkuravintolareissuista ja joogatunneilta yhteensä varmaan kuukaudessa.
Ketäs nyt syytetään? Veikkaan, että opiskelijat tai viinanhimoiset sinkut eivät nyt oikein sovi syntipukiksi.
Mä ainakin syytän ensinnäkin niitä jotka on matkustelleet, eikä oo eristäytyneet. Toisekseen syytän sitä porukkaa, jotka ei vaivaudu putsaamaan kätösiään, käyttämään maskeja, tai pitämään välejä. Sekä niitä, jotka yhä kulkee kaupassa koko perheen voimin, vaikka on kohta vuosi toitotettu, että yksi henkilö per perhe. Joo, uskon että jossain on yh, joka ei pysty, mutta tuolla näkyy iloisesti perhekuntia, tai mammoja aikuisten poikiensa kanssa sössöttämässä vailla maskia. Tai no, ehkä niitä aikuisia poikia ei sitten vaan voi jättää yksin kotiin?
Trolli olet itse
tässä
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bd5f5a7f-ad39-4f14-8d66-8f30ec0f…