Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyytyväinen työtön, mutta en ylpeä.

Pohdintaa
28.01.2021 |

Olen siis 26v äijä ja olen ollut nyt 2-vuotta työttömänä. Minulla ei ole koulutusta, eikä työkokemusta kuin ehkä vuoden verran. Pakko myöntää olen helvetin tyytyväinen tähän. Minulla on loputtomasti aikaa ja aika on rahaa tärkeämpää, eikö? Minulla ei ole kyllä melkein yhtään ylimääräistä rahaa, mutta empä minä ole koskaan ollut kova tuhlaaja. Pärjään siis vähällä. Usein kuulee muilta vittuilua ja että "mene töihin" yms ja se kyllä hieman ärsyttää. Toki ymmärrän heitä, koska se painavat niskalimassa töitä ja minä laskottelen kotona. Mutta he saavat silti paljon enemmän rahaa mitä minä. Arvostan myös jokaista joka töissä käy. Minun kohdallani koulu/työt oli helvettiä. Mielenterveys meni ja noh tässä sitä ollaan. Pitäisikö minun tuntea huonoa oloa työttömyydestä, varsinkin koska tykkään tästä? Siltä ainakin välillä tuntuu, kun kuuntelee ihmisten mielipiteitä tästä. Olen kyllä koittanut miettiä jotain pientä yrityksen alkua, mutta toteutus on vielä kaukana.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihi

Vierailija
2/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno oot sä aika rotta, mut mikäs siin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noin nuorena se vielä menee, mutta jaksatko olla työtön vielä parinkymmenen vuoden päästä ap?

Vierailija
4/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma työnteossa oli että mitä niillä rahoilla tekee? Päädyin käyttämään nuorena huumeita sen takia kun olin töissä. Raskas tehdastyö oli kyseessä. Stimulantteja päädyin käyttämään. Kovalla hommalla hankitut lihakset suli pois ja tyylikin muuttui jotenkin. Aloin ajamaan hiuksia kaljuksi ja pitämään teboilin halpoja laseja päässä. Työttömänä olen päihteetön. En siis välitä päihteistä ollenkaan, mutta työntekeminen ajoi silloin käyttämään.

Vierailija
5/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan huoletta. Yhteiskuntamme kulkee vakaasti kohti luxuskommunismia. Silloin jokainen saa yltäkylläisyydessä keskittyä itsensä toteuttamiseen.

Vierailija
6/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ongelma työnteossa oli että mitä niillä rahoilla tekee? Päädyin käyttämään nuorena huumeita sen takia kun olin töissä. Raskas tehdastyö oli kyseessä. Stimulantteja päädyin käyttämään. Kovalla hommalla hankitut lihakset suli pois ja tyylikin muuttui jotenkin. Aloin ajamaan hiuksia kaljuksi ja pitämään teboilin halpoja laseja päässä. Työttömänä olen päihteetön. En siis välitä päihteistä ollenkaan, mutta työntekeminen ajoi silloin käyttämään.

No rahan voi vaikka laittaa säästöön tulevaisuutta varten, eikä väkisin koittaa miettiä mihin sen tuhlaisi. Tehdastyö on kyllä raskasta, mutta eikai nyt juuri sen takia huumeita tarvi ruveta käyttämää? :D Eikai siinä. Hyvä että olet ilman päihteitä sitten työttömänä.

Vierailija
7/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos koittaisit kasvaa aikuiseksi? Mikään asia tässä maailmassa ei "aja" käyttämään päihteitä. Se on aina, ihan aina, sinun oma valintasi.

Kuulostat kyllä tyypiltä, joka ei missään nimessä tuo mitään lisäarvoa työnantajalleen, joten parempi vaan että sinun työpaikkasi saa joku motivoituneempi.

Suosittelen että käyt mittauttamassa testosteronitasosi. Se, ettei nuorella miehellä ole draivia tavoitella yhtään mitään elämässä, saavuttaa asioita ja koetella itseään, antaa osviittaa siitä ettei kaikki ole kunnossa.

Vierailija
8/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet ajallasi ap?

Vierailija
9/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos koittaisit kasvaa aikuiseksi? Mikään asia tässä maailmassa ei "aja" käyttämään päihteitä. Se on aina, ihan aina, sinun oma valintasi.

Kuulostat kyllä tyypiltä, joka ei missään nimessä tuo mitään lisäarvoa työnantajalleen, joten parempi vaan että sinun työpaikkasi saa joku motivoituneempi.

Suosittelen että käyt mittauttamassa testosteronitasosi. Se, ettei nuorella miehellä ole draivia tavoitella yhtään mitään elämässä, saavuttaa asioita ja koetella itseään, antaa osviittaa siitä ettei kaikki ole kunnossa.

On mitattu. 451 nanogrammaa per desilitra oli tulos.

Vierailija
10/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, noin nuorena se vielä menee, mutta jaksatko olla työtön vielä parinkymmenen vuoden päästä ap?

Minkä takia sitten vanhempana ei jaksaisi olla työtön? Eikö vanhemmalla iällä ole muuta tekemistä kuin työt? Voihan se olla, että vanhempana sitä tyttömyyttä arvostaa vielä enemmän. En tiedä, mutta katsoo nyt ensin elänkö edes 20-vuotta enään.

Vierailija
11/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nuorena ehtisi ja kannattaisi hankkia jokin koulutus. Jos koulusta on huonoja kokemuksia, voisitko kuitenkin etsiä jonkin sinua kiinnostavan alan, jossa olisi vaikka vähän lyhyempi koulutus? Entä oppisopimuskoulutus, jonka aikana maksetaan jotain palkkaakin? Kannattaa tosiaankin ajatella tulevaisuutta. Kouluttamattoman työttömän tilanne muuttuu sitä hankalammaksi, mitä enemmän on ikää. Vaikka nyt tuntuisi oklta, niin vuosia tai vuosikymmeniä jatkuva työttömyys ja vähävaraisuus tekee hallaa elämälle ja mielenterveydelle. Tsemppiä!

Vierailija
12/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, ota kaikki irti! Olet etuoikeutetussa asemassa orjatyöläisiin verrattuna. Voit vapaasti kehittää itseäsi ja tehdä mitä haluat.

Vierailija
13/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kaikesta paitsi tuosta lopusta. Minkä takia ihmisten pitäisi aina tavoitella jotain? Eikö se riitä, että on tyytyväinen elämäänsä? Kaikki saa haluta elämältään sitä minkä parhaaksi näkee. Toisille riittää vähän ja toiset haluaa enemmän. Itse halusin tavoitella nuorena valtaa ja rahaa. Nykyään ei kiinnosta yhtään sellainen.

Vierailija
14/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kaikesta paitsi tuosta lopusta. Minkä takia ihmisten pitäisi aina tavoitella jotain? Eikö se riitä, että on tyytyväinen elämäänsä? Kaikki saa haluta elämältään sitä minkä parhaaksi näkee. Toisille riittää vähän ja toiset haluaa enemmän. Itse halusin tavoitella nuorena valtaa ja rahaa. Nykyään ei kiinnosta yhtään sellainen.

Mulla oli ihan sama homma nuorena. Ajattelin vain rahaa ja valtaa. Amsterdamissa täysi-ikäisenä koettu sienitrippi muutti kaiken. Koin siellä totaalisen egokuoleman ja näin että rahalla ei ole mitään väliä.

Vierailija
15/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

may the force be with you

Vierailija
16/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet ajallasi ap?

Tykkään lukea kirjoja, katsoa elokuvia ja sarjoja. Tykkään siivota, laittaa ruokaa ja ylipäätään tehdä kotitöitä. Käyn paljon luonnossa kävelemässä ja koitan harrastaa liikuntaa. Minulla on koira, joka vaatii paljon huomiota ja tekemistä. Opiskelen välillä jotain asioita netistä ja koitan ylipäätään kehittää itseäni ihmisenä. Kyllä minulla on paljon tekemistä, vaikka olen työtön. Tein oikeastaan vähemmän asioita kun olin töissä, koska olin aina väsynyt. Töiden jälkeen vapaa aikaa ei muutenkaan ollut paljoa. AP

Vierailija
17/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, eikö TE-toimisto ole painostanut mihinkään työkokeiluun tms? 

Vierailija
18/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vaaralliselta. Jos kansa valitsee laajassa mitassa työttömyyden, loppuvat rahat korvausten maksamiseen.

Vierailija
19/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sitten vanhempana ei jaksaisi olla työtön? Eikö vanhemmalla iällä ole muuta tekemistä kuin työt? Voihan se olla, että vanhempana sitä tyttömyyttä arvostaa vielä enemmän. En tiedä, mutta katsoo nyt ensin elänkö edes 20-vuotta enään.

Aika tulee pitkäksi, voin omasta kokemuksesta sanoa. Olet kerinnyt tekemään ne asiat mitä haluat, ne mitä muut tekee sitten eläkkeellä. T. Ammattivalittaja

Vierailija
20/28 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vaaralliselta. Jos kansa valitsee laajassa mitassa työttömyyden, loppuvat rahat korvausten maksamiseen.

Sen takia ulkomailta pitää tuoda työvoimaa. Kuvittele aatelinen kansanosa joka makaa vain kotona ja työläiset pelloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan