Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En usko sattumaan

Vierailija
28.01.2021 |

Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että kun päätän lähteä vaikka ulko-ovesta jonain random hetkenä niin törmään sitten ulkona johonkin tuttuun. Liian pieni mahdollisuus oikeasti että pelkän sattuman kautta törmäisi, jos olisin lähtenyt vaikka puoli minuuttia myöhemmin tai aikaisemmin niin ei olisi törmännyt ja päivässä on aika monta minuuttia. Tai että ajattelee jotain asiaa ja pian se tai joku siihen liittyvä asia tapahtuu. Ei vaan voi olla sattumaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Korkeasaaressa visenttejä. En tiennytkään että sellaisia oli. Pelasin sitten samana iltana loppuun Civilization vitosen Puolalla, ja sain saavutuksen: "King of Wisent".

Ne oli näitä "sattumia" taas.

Vierailija
2/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko tällä tarinallasi sitä, että joku tuttu stalkkaisi sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaisi suunnitella kuuden miljardin ihmisen liikkumiset noin sekunnilleen?

Vierailija
4/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on sattumaa.

Materiaa ja antimateriaa pitäisi teoriassa olla syntynyt alkuräjähdyksessä täsmälleen saman verran. Ja koska materia ja antimateria kumoavat toisensa, kumpaakaan ei pitäisi olla olemassa. Jokin kvanttitasolla tapahtunut "oikku" kuitenkin sai aikaan sen, että materiaa syntyi enemmän, mikä on edellytys meidänkin olemassaolollemme.

Se, että olen olemassa on puhdasta sattumaa monella muullakin tavalla. Jos isäni olisi saanut siemensyöksyn sekunnin myöhemmin, olisi todennäköistä, että joku toinen siittiö olisi päässyt ensimmäisenä "maaliin" kuin juuri se siittiö, josta minä synnyin.

Vierailija
5/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos ajattelet vain ja ainoastaan omaa persettäsi niin voi olla vaikeaa uskoa sattumaan. Mutta kun ymmärrät, että maailmassa on sen 7 miljardia ihmistä, ja jos jokainen lähtee ovestaan ulos kerran päivässä, niin se on 7 miljardia mahdollisuutta joka päivä, että joku tapaa tuttunsa ulkona.

Jos tuijottaa vaan omaa napaansa, niin maailmaa on vaikea ymmärtää. Mutta jos katsoo laajemmalta kantilta asioita, niin alkaa ymmärtää vähän paremmin.

Vierailija
6/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhnua

Vierailija
7/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaisi suunnitella kuuden miljardin ihmisen liikkumiset noin sekunnilleen?

Maailmankaikkeus. Hörhöt uskovat että on jokin elävä energia joka ohjaa ja johon ihmiset voivat vaikuttaa.

Vierailija
8/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmankaikkeus. Hörhöt uskovat että on jokin elävä energia joka ohjaa ja johon ihmiset voivat vaikuttaa.

Sattumat ovat sattumia. Mutta kun sattumia rupeaa sattumaan, niin voin luvata sinulle, että nykyinen maailmankuvasi ei selviä siitä.

Vierailija
9/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Joku pieree samaan aikaan kuin sinä, ei puolta minuuttia myöhemmin, ei aiemmin.

Melkoista sattumaa!

Vierailija
10/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Uskon Jumalan johdatukseen.

Vierailija
11/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laskea, montako tuttua sulla on kotiseudullasi ja montako ihmistä normaalisti näet esimerkiksi kauppareissulla. Sitten voisi ehkä jotenkin laskea, mikä on todennäköisyys, että näet jonkun tutut mennessäsi ulos.

Vierailija
12/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ajattelet vain ja ainoastaan omaa persettäsi niin voi olla vaikeaa uskoa sattumaan. Mutta kun ymmärrät, että maailmassa on sen 7 miljardia ihmistä, ja jos jokainen lähtee ovestaan ulos kerran päivässä, niin se on 7 miljardia mahdollisuutta joka päivä, että joku tapaa tuttunsa ulkona.

Jos tuijottaa vaan omaa napaansa, niin maailmaa on vaikea ymmärtää. Mutta jos katsoo laajemmalta kantilta asioita, niin alkaa ymmärtää vähän paremmin.

Kaikki 7 miljardia ihmistä eivät kuitenkaan tunne kaikki toisiaan.

Vierailija
13/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettet olisi vaikka törmännyt tuttava laumaan, jos olisit lähtenyt puoli minuuttia aiemmin. Emme elä matrixissa, vaikka ehkä niin haluaisit. Kun kuolet niin kuolet, etkä herää mistään unesta.

Kuoleman jälkeen tuntuu ihan samalta kuin ennen syntymää eli ei yhtään miltään

Vierailija
14/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi jonkinlaista asioihin puuttumista ylemmältä tasolta, sen näkyisi poikkeamana satunnaisilmiöissä, näin uskon. Ja jos ilmenee poikkeamaa, voi olettaa että jokin voima muuttaa asiaa, ja tuo voima on tähän mennessä lähes aina selvinnyt.

Vierailija
15/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 7 miljardia ihmistä eivät kuitenkaan tunne kaikki toisiaan.

Ja miksi sillä olisi mitään merkitystä minkään kanssa :D Kerropas lisää logiikastasi niin voidaan keskustella!

Vierailija
16/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni rakentuu sattumille, hyville sellaisille. Ihan hyvin olen pärjännyt tähän asti. Olo on kevyt ja stressitön.

Vierailija
17/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni myös omalle kohdalle osunut sattuma on liian tähtitieteellisen pieni mahdollisuus että varmasti siinä joku käsikirjoitus on taustalla. Ei välttämättä etukäteen suunniteltu mutta energiaväylät kohtaavat ja alitajunta kertoo milloin kukakin liikkuu ja missä jotta kohtaaminen olisi mahdollinen. Kannattaa siis sulkea se some ja kuunnella omaa sisäistä ääntään edes joskus

Vierailija
18/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä on tullut koettua liikaa ihmeellisiä sattumuksia ja joskus intuitioni on ollut niin hyvä, että olen suorastaan tiennyt miten joku tapahtuma etenee. Olen silti uskonnoton ja niin.

Vierailija
19/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että olen olemassa on puhdasta sattumaa monella muullakin tavalla. Jos isäni olisi saanut siemensyöksyn sekunnin myöhemmin, olisi todennäköistä, että joku toinen siittiö olisi päässyt ensimmäisenä "maaliin" kuin juuri se siittiö, josta minä synnyin.

Mielenkiintoinen ajatus! Tämä ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen eli siihen, että todennäköisyyksistä mitään ymmärtämättömät hörhöt uskovat tuttavan törmäämisen kadulla olevan mahdotonta ilman jotain johdatusta, mutta siis olen miettinyt että jos vanhempieni siittiöistä ja munasoluista olisikin kohdannut jokin toinen pari, olisiko sillä silti minun tietoisuuteni? Eri geenikombinaatiosta johtuen vaan hiukan erilainen.

Vierailija
20/27 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus! Tämä ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen eli siihen, että todennäköisyyksistä mitään ymmärtämättömät hörhöt uskovat tuttavan törmäämisen kadulla olevan mahdotonta ilman jotain johdatusta, mutta siis olen miettinyt että jos vanhempieni siittiöistä ja munasoluista olisikin kohdannut jokin toinen pari, olisiko sillä silti minun tietoisuuteni? Eri geenikombinaatiosta johtuen vaan hiukan erilainen.

Oman tietoisuuteni olemassaolo on juuri se asia jota en pysty käsittämään, vaikka muuten maailmankuvani on tieteellinen ja uskon sattumaan. Miten juuri minä ts. minun tietoisuuteni on sattunut päätymään tähän ruumiseen ja on ylipäätään olemassa?