Vieläkö överi-ekstrovertit harrastavat sitä korona-ajan parveke-esiintymistä?
Oli jo niin typerää, että se oli viihdyttävää. Onko näitä vielä olemassa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Lähden pyöritteleen pari ukkoa pihalle minäkin, valkeaa matskua taas tullu mukavasti.
Jos halua oikeasti auttaa niin mene tekemään lumitöitä vanhusten pihoille.
Ei. Kyllä nalle ikkunalaudalla on sitä oikeaa yhteisöllisyyttä ja välittämistä. Tai sitten parvekelaulu.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaamme aikaa, jolloin voimme taas koskettaa toisiamme. Ollaanko enkeleitä toisillemme?
Milloin saamme taas tunkea iholle ja halata jokaista kaupassa kävijää ja vastaantulijaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä v...n pelleilyä ja narsistista huomionhakua sekin oli.
Missä on säkkipillinainen?
Missä darudea parvekkeella pakkosoittavat nuorukaiset?Yhteisöllisyys plää plää
Jännä miten mölyäminen ja toisten häiritseminen muuttui yhteisölliseksi heti, kun kaikkien oli pakko olla koko ajan kotona sitä mölyä kuuntelemassa.
Nyt on ojanpohjat täynnä puolimätiä nalleja. Tai oli ainakin ennen lumentuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyynisten ihmisvihaajien kokoontumisajot taas käynnissä. Olette yhteisöllisiä siis tällä tavoin.
Av on suomalaishenkistä yhteisöllisyyttä, toisin kuin parvekkeella taputtaminen ja yhteislaulu.
Niin haukutaan yhdessä muita ja inhotaan toisiamme.
"Sosiaali- ja terveysalan järjestöt ideoivat yhdessä tavan, jolla jokainen voi kertoa olevansa turvallinen naapuri: Laittamalla T-kirjaimen ikkunaan tai ulko-oveen jokainen voi kertoa olevana turvanaapuri, jolta voi pyytää tarvittaessa apua."
Missä ovat T-kirjaimet? :(
Minulla on tapana katsella virtuaalikirkosta jumalanpalveluksia eri paikkakunnilta. Huvikseni ja kirkkoarkkitehtuurin takia katselen, olen ateisti.
Ateistina myös taidan pysyä; jos kuulen vielä kerrankin papin saarnassa toteavan että Jumala kutsuu ihmistä sairaudella ja koettelemuksilla, poistan sarkasmistani varmistimen.
On myös ihmeellistä, miten pappien mielestä tämä on ollut kaikille niin hirrrrmuisen koettelevaa aikaa. Totuuden nimissä ei minulle ainakaan: etätyöt sopii minulle, miehen työ ei salli etätöitä, saan siis olla kaiket päivät rauhassa kotona eikä ole mitään painetta keksiä tekosyitä olla osallistumatta juttuihin. Tuli vielä kiva luminenkin talvikin, niin mikäs tässä on ollessa?
Minun tuttavapiirissäni edes yrittäjät eivät koe kärsineensä ihmeemmin, vaikka aloja on parturi-kampaajasta valokuvaajan kautta ravintoloitsijaan.
Joten en ymmärrä tätä kollektiivinen kärsimys- tematiikkaa.
"Naapuri, toimi näin:
1. Leikkaa paperista, pahvista tai vaikka sanomalehdestä T-kirjain. Kirjain voi olla yksinkertainen tai vaikka perheenjäsenten koristelema – värillä tai ulkonäöllä ei ole väliä.
2. Kiinnitä se ulko-oveesi tai ikkunaasi.
3. Voit myös laittaa kirjaimen viereen tai sen sisälle lyhyen esittelyn itsestäsi ja ohjeet siitä, miten toivoisit yhteydenottoa, jos apuasi kaivataan.
4. Voit ottaa kuvan tekemästäsi turvakirjaimesta ja viestistä sekä ladata sen sosiaaliseen mediaan hashtagilla #turvallinennaapuri."
Ohje on viime vuoden huhtikuulta. Koska tilanne jatkuu edelleen, ei muuta kuin toteuttamaan tätäkin "yhteisöllistä" ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan yhtä sydämessä, uuden edessä... Tähkän Late tais koordinoida. Eipä o kuulunu sittemmin tuota veisua.
Voi lässynlää mä vihaan tuota "kappaletta"... Ja tuohon lähtivät mukaan ihan kaikki eturivin muusikot, vain julkisuuskuvaa kiillottaakseen.
En ole nähnyt yhtään "turvakirjainta"? Millaisten hirviöiden keskellä elämme?
Missä on ohjelmat, missä tsempattiin kaikkia kärsimään lauantai-illoista kotona yhteisöllisesti telkkarin ääressä?
Koko yhteiskunta on kyllästynyt ja kyynistynyt tähän todellisuuteen. Aluksi se oli suorastaan jännää, kun koko maailma oli samassa uudessa tilanteessa ja oli vielä kuitenkin toivoa paremmasta, mutta v-tut.... Haistakaa jo kaikki paska! Mitä kauemmin homehtuu neljän seinän sisällä, sitä vähemmän enää kiinnostaa palata ihmisten ilmoille. Ja mä olin sentään siinä tilanteessa jo kauan ennen koko koronaa, että repikää siitä ja vetäkää v-ttu päähänne ja pysykää kaukana mun hengitysilmasta!!!
Vierailija kirjoitti:
"Sosiaali- ja terveysalan järjestöt ideoivat yhdessä tavan, jolla jokainen voi kertoa olevansa turvallinen naapuri: Laittamalla T-kirjaimen ikkunaan tai ulko-oveen jokainen voi kertoa olevana turvanaapuri, jolta voi pyytää tarvittaessa apua."
Missä ovat T-kirjaimet? :(
Ja paljonkohan tuokin ideointi maksoi veronmaksajille.
Tämä maa on idioottien maa, ja sitä johtavat idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Englannissa taputettiin joukolla ja ahkerasti NHS:lle eli terveydenhoidolle. Taisivat vielä taputtaa joka päivä klo 17. Julkkikset ja muutkin sitten lisäili kuvia ja nauhoituksia someen itsestään taputtamassa koko perheen voimin ja lehdet julkaisi koskettavia taputuskuvia. Naurettavan näköistä taputtaa yhdessä kuin jotkut opetetut hylkeet.
Ja todella arvostan terveydenhoidonalan ihmisten työtä, siitä ei ole kyse!
Hah ja muistatteko Gal Gadot'n Imagine- "tulkinnan" johon lähtivät mukaan kaikki muutkin Hollywoodin tyrkyt :D:D:D Tai Sam Smithin itkemässä miljoonakartanossaan...
Tämä ketju piristi kyllä kummasti päivää! Aivan hervotonta! :DD
Mä ostin banjon, ja viritin sen mahd. epävireeseen. Ostin kanssa mikin ja hyvät monitorit. Varsinainen unholy triforce joka odottaa tilaisuuttaan. :D
Alkoikin vähän laulattamaan, pitäisikö piristää naapureita? Jos vetäis pari rallia.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö nallet kyhjöttävät ikkunoilla vai onko toivo jo mennyt.
Ainakin täällä pohjois-helsingissä on nallet unohdettu ikkunoille.. :-(
Mut ap, mä en edes muistanut tuota typeryyttä että parvekkeilla vedettiin jotain performanssia. Kiitos, nyt hymyilyttää.
Ai hitsi, mun pitikin hommata vuvuzela.. no, ehtiihän sitä vielä kun hallitus vaan jatkaa tätä toivomista ja suosittelua joka onkin varsin tehokasta viruksen tukahtumiseksi.
Tämän kanssa ei voi vaan opetella elämään koska sitten se loppuikä on kaikilla just tätä pskaa. Silloin se on toki jo plussaa jos se elämä ei kovin kauaa kestäkään.
Kyllä sitä taas jaksaa, mikäli vain jotenkin tämän pystyy kuuntelemaan. :D Itseltäni kesken jäi.
"Uskon, että musiikki tuo lohtua ja toivoa tämän rajun tilanteen edessä. Tässä kappaleessa on yhteisöllisyyttä ja yhteislaulua. Minusta on liikuttavaa kuulla se yhteisvoima ja toivo, että kyllä tästä selvitään."
Ollaan yhtä sydämessä, uuden edessä... Tähkän Late tais koordinoida. Eipä o kuulunu sittemmin tuota veisua.