Uskotko jälleensyntymiseen? Eli kuolemasi jälkeen synnyt maailmaan uudelleen?
Kommentit (561)
Jälleensyntyminen olisi käytännössä sama asia kuin helvettiin joutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Bhagavad Gita
2.13
Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla se siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Selväjärkinen ihminen ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.nowbali.co.id%2Fw…
Mistä kaikki naiset sitten tulevat?
Vai ovatko naisetkin miehiä?
Uskon. Paljon löytyy kirjallisuutta aiheesta ja Youtubesta. Kannattaa tutustua avoimin mielin. Minulle tuonut mielenrauhan kaikki tuo kiinnostava tieto.
Hieman jalostettu versio lapsilla yleisestä ajatuksesta, että kun lapsi kasvaa aikuiseksi, muuttuvat hänen vanhempansa lapsiksi.
En usko, mutta samalla tää on mun suurin pelko siitä, mitä kuoleman jälkeen voisi käydä. Se on saletti, että näin hyvää tuuria ei käy toiste: olen saanut elää tosi onnellisen ja tasapainoisen elämän (koputan puuta) vailla suurempaa tuskaa. Se on varma että seuraavaksi sitten synnytäänkin 1500-luvulla homoksi tummaihoiseksi orjaksi. Aikahan ei välttämättä tässä uudelleensyntymisen polulla toimi lineaarisesti
Vierailija kirjoitti:
En usko, mutta samalla tää on mun suurin pelko siitä, mitä kuoleman jälkeen voisi käydä. Se on saletti, että näin hyvää tuuria ei käy toiste: olen saanut elää tosi onnellisen ja tasapainoisen elämän (koputan puuta) vailla suurempaa tuskaa. Se on varma että seuraavaksi sitten synnytäänkin 1500-luvulla homoksi tummaihoiseksi orjaksi. Aikahan ei välttämättä tässä uudelleensyntymisen polulla toimi lineaarisesti
Johonkin lukemattomista universumeistä me synnymme:
Universumeja on loputon määrä. Joissakin universumeissa luominen on vasta alkamassa, toisissa se on jo lähellä loppua. Monissa muissa universumeissa kaikki on vasta keskivaiheilla; eri universumit elävät eri aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bhagavad Gita
2.13
Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla se siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Selväjärkinen ihminen ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.nowbali.co.id%2Fw…
Mistä kaikki naiset sitten tulevat?
Vai ovatko naisetkin miehiä?
Aivan kuten me vaihdamme yhdessä elämässä kuluneita pukuja monta kertaa, samalla tavalla ikuinen sielu vaihtaa kuluneita ruumiita monta kertaa aineellisessa maailmassa ollessaan. On yhtä naurettavaa ajatella, että yksi sielu on ikuisesti sidottu kehoon ja että "venäläiset sielut" asuvat venäläisissä kehoissa, kuin ajatella, että japanilaisissa autoissa on välttämättä japanilaisia. "Venäjällä tehdyissä" ruumiissa voi olla sieluja, jotka ovat eläneet muissa maissa ja jopa muissa elämänmuodoissa menneisyydessä.
Kuka väittää tällaisia väittämiä ja miksi? Tämähän on täysin kirjoittajan itsensä omasta päästään kehittämiä ideoita vailla mitään yhteyttä "todelliseen maailmaan".
Vierailija kirjoitti:
Riippuu karmasta ja tietoisuuden tasosta.
Ikuinen sielu, minämme perusta, elää monta elämää. Toimintamme menneissä elämissä ja tässä elämässä luovat nykyisen elämän käsikirjoituksen. Jokaisessa elämässä tapahtuu samanaikaisesti kaksi prosessia: ensinnäkin saamme aikaisempien tekojemme seuraukset (työstämme karman pois) ja toiseksi muodostamme (kehitämme) uutta karmaa tekemällä hyveellisiä tai syntisiä tekoja. On mahdollista sanoa, että me kehitämme karmaa ja luomme kohtalon. Toisin sanoen meidän on otettava vastaan menneiden tekojemme seuraukset ("karmareaktiot"), mutta olemme vapaita valitsemaan, mitä teemme ja miten toimimme nykyhetkessä.
Karman laki tekee meidät tietoisiksi vastuustamme teoistamme ja luo meissä myös rationaalisen pelon epäystävällisen teon tekemisestä, lähinnä siksi, että emme halua, että sama asia tapahtuu meille.
Tieteellisessä mielessä karman lakia voi verrata Newtonin kolmanteen liikelakiin. Yksinkertaisesti sanottuna tämä laki sanoo, että jokaiseen toimintaan liittyy yhtä suuri ja vastakkainen reaktio. Newton ehdotti sitä kuvaamaan fysiikan lakeja aineellisessa maailmankaikkeudessa - mutta se ilmaisee myös henkisen todellisuutemme totuuden. Itse asiassa karma, kausaliteetti ja Newtonin kolmas laki ilmaisevat kaikki samaa asiaa, ja kun ne yhdistetään, ne ilmaisevat jotakin vielä syvällisempää - tieteen ja uskonnon olennaisen harmonian.
Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.
Älkää kohdelko toisia tavalla, jota itse pitäisitte loukkaavana. - Buddhalaisuus
Kaikessa tehkää toisille niin kuin toivotte heidän tekevän teille; sillä tämä on laki ja profeetat. - Kristinusko
Yksi sana, joka kiteyttää kaiken hyvän käytöksen perustan... rakastava ystävällisyys. Älä tee toisille sitä, mitä et halua tehdä itsellesi. - Konfutselaisuus
Älä tee toisille mitään sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle. - Hindulaisuus
Kukaan teistä ei todella usko, ennen kuin toivotte toisille sitä, mitä toivotte itsellenne. - Islam.
Älä tee lähimmäisellesi sitä, mikä on sinulle inhottavaa. Tämä on koko laki; kaikki muu on kommentointia. Menkää ja oppikaa se. - Juutalaisuus
Älä tee vääryyttä tai vihaa lähimmäistäsi. Sillä et tee vääryyttä hänelle, vaan itsellesi. - Pima-alkuperäiskansojen sananlasku
Älä tee toisille sitä, mikä on vahingollista itsellesi. - Zarathustralaisuus
Tarkastelemmepa siis tekojamme Newtonin lain, karman lain tai Kultaisen säännön kautta, johtopäätös tulee hyvin selväksi.
Joskus karma on välitöntä, mutta useammin järjestelmä jättää bumerangin vaikutuksen myöhempään ajankohtaan tai (useimmiten) venyttää vaikutuksen ajan kuluessa, mutta energiaa vapautuu tasaisesti koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Universumeja on loputon määrä. Joissakin universumeissa luominen on vasta alkamassa, toisissa se on jo lähellä loppua. Monissa muissa universumeissa kaikki on vasta keskivaiheilla; eri universumit elävät eri aikoja.
Multiuniversumin teoria saattaa olla totta, mutta meillä ei ole vielä teoreettista mallia todistaa sitä, eikä tietenkään teknologiaa havaita sitä.
Maailma on järjestelmä, rakenne, jossa kaikki on loogista ja järkevää. Maailma on toisiinsa kytkeytynyt: kun vedät yhdestä narusta, kokonaiset osajärjestelmät lähtevät liikkeelle.
Tätä kuvaa hyvin "perhosvaikutus", joka on luonnontieteiden termi, jolla viitataan joidenkin kaoottisten järjestelmien ominaisuuteen: järjestelmään kohdistuvalla vähäisellä vaikutuksella voi olla laajoja ja ennalta arvaamattomia seurauksia, myös täysin eri paikassa.
Se, millaista energiaa me vetäämme puoleemme, riippuu muun muassa tavasta, jolla ajattelemme, toimimme ja suhtaudumme toisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä saat edellisen elämän karman seuraukset ja seuraavassa elämässä tämän elämän karman seuraukset, mutta ei aina. Monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntyminen olisi käytännössä sama asia kuin helvettiin joutuminen.
Eihän se koko aika niin kivuliasta ole kuin ikuinen kituminen helvetissä. Välille mahtuu hyviäkin hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
En, en usko, edelleenkään.
Sinulle on annettu arvokkain lahja, joka ihmisellä voi olla: valinnanvapaus. Samoin vapaus uskoa tai olla uskomatta.
Vierailija kirjoitti:
Sattumia ei ole olemassa. Tässä ei ole kyse tuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multiuniversumin teoria saattaa olla totta, mutta meillä ei ole vielä teoreettista mallia todistaa sitä, eikä tietenkään teknologiaa havaita sitä.
En osaa kuvitella, mitä tiedemiehet voivat todistaa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin kuin johonkin jeesuksen tai muhiksen taivas/paratiisiin.
Sama juttu. Jos meille on jo kerran syntynyt 'minätunne' jossain kehossa, niin miksi ei syntyisi uudelleen jossain toisessa kehossa?
Bhagavad Gita
2.13
Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla se siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Selväjärkinen ihminen ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.
https://www.google.fi/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.nowbali.co.id%2Fw…