Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten seisovassa pöydässä syödään niin että ei tule ähky?

Vierailija
27.06.2025 |

Kun on niin paljon hyviä ruokia tarjolla ja haluaa maistaa ihan vähän kaikkea. Loppupäivän onkin ihan ähkyssä ja jopa seuraavana päivänä tuntuu, että söi liikaa.

Onko täällä normaalipainoisia jotka osaavat jättää ruokailun siihen, että on täynnä eikä tule ähkyä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ota mitään enempää kuin lusikallisen/pienen palan

Vierailija
2/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, osaan. Ähky on niin kauhea tunne, etten aiheuta sitä itselleni tahallani. Lopettaa vaan syömisen siinä kohtaa, kun maha on täynnä. Ei pääse venymäänkään ja halua kohta taas vieläkin enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkkaan mitä otan. En mätä lautaselle isoa kekoa ruokaa vaan asettelen kivasti. Kaikkea mitä on tarjolla ei ole pakko syödä. Harvoin niissä mitään niin ihmeellistä on tarjolla.

Vierailija
4/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman ylipainoinen, mutta se ei kyllä johdu millään lailla seisovista pöydistä.

Pystyn helposti syömään niissä sopivan määrän - kerään lautaselle ensin salaatit ja sitten muuta sen verran kuin mahtuu. Syön ravintoloissa työn takia paljon, ja ehkä siksikään en koe tarvetta maistella kaikkea eteen tulevaa.

Vierailija
5/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesta seitsemään kuukautta sen oppiminen vaati. Varsinkin kun kovimmat työkaverit hakivat kolmannen santsilautasellisen. Pakko oli oppia, muuten olisin yhtä leveä kuin pitkä.

Vierailija
6/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön harvinaisempia herkkuja, joita ei tulisi arjessa syötyä.

En lappaa graavia lautasta täyteen, kun itse teen aivan parasta. En syö kermaperunoita, ehkä pari keitinpottua kalojen ja mätien seuraksi. Mieluummin syön salaattia, kun höyrytettyjä pakkasvihanneksia. Leivätkin yleensä jätän syömättä.

Otan pieniä annoksia ja maistelen rauhassa. Jos joku erityinen on hyvää, niin seuraavalla kierroksella otan lisää. Syön runsaasti, mutta hitaasti. Pääruokana on yleensä aina jotain lihaa, paahtopaistia tms. Semmoinen yksi tai kaksi riittää. Kastiketta mausteeksi, ei uitavaksi. Jälkkäriä mahtuu ja viiniä.

Tosiaan mä käytän myös sen koko pari tuntisen syömiseen. En lappaa naamaani täyteen vartissa ja kolmessa ulos. Annan hyvälle ruualle ajan myös asettua ja laskeutua. Niin ja aina aperitiivi ja loppu shotti!

Vierailija
7/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen tarkkaan, mikä kiinnostaa eniten. Onneksi olen vähän nirso eikä ihan kaikki maistu.

Vierailija
8/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistaa voi lusikallisen, jos kaikkea haluaa maistaa. Voi ottaa pienet maistiaisannokset lautasen reunoille.

Kannattaa syödä hitaasti, pureskella hyvin, maistella makuja. Ajattelee aterian koostumusta: kuinka suuri osuus vihanneksia, kuinka suuri osuus proteiinia, kuinka suuri hiilihydraattia. Tasapainoiset määrät suhteessa toisiinsa.

Sitten lopettaa syömisen, kun on tietää syöneensä jo isohkon aterian verran, ei ota enempää. Jälkiruoka ehkä mahtuu.

Vierailija
9/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lautasellinen riittää, ei hae lisää, helppoa.

Vierailija
10/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vain herkkuni eli kaksi kierrosta salaatteja ja kylmiä kaloja ja jälkiruoan ja kahvin. Hoikka keski-ikäinen.

Vierailija
11/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vain syömällä sen verran, ettei tule ähkyä. Kaikkea ei ole pakko lappaa lautaselle kauha kaupalla. 

Vierailija
12/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hitaasti. Aina tauko väliin ja lopettaa sitten kun ei ole enää nälkä. Kylläisyys tulee viiveellä.

Vierailija
13/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo normaalipaino liittyy kysymykseen? Olen lievästi ylipainoinen mutta en koskaan syö ähkyyn, enää.

Vierailija
14/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö hitaasti, hae monta pientä annosta lisää. Ei kerralla kukkurallisia lautasellisia. Lopeta kun ei enää tee mieli syödä. 

Vierailija
15/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vain sen verran kuin tietää että jaksaa syödä eikä mieti että "jeee kokeilen ihan kaikkea hieman"

Vierailija
16/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ähkyn jälkeen parin tunnin päästä nälkä. Ähky tulee jo aika pienestä määrästä, ehkä siksi. Pieni mahalaukku mutta kehoni on hyvä varastoimaan kaiken mitä syön.

Vierailija
17/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö hitaasti, hae monta pientä annosta lisää. Ei kerralla kukkurallisia lautasellisia. Lopeta kun ei enää tee mieli syödä. 

Mulla on jo siinä kohtaa ähky, kun ei tee enää mieli syödä. Hyvä sääntö on lopettaa siinä kohtaa, kun on 80% täynnä. Ei vielä täysin kylläinen, koska kylläisyyden tunne tulee viiveellä. 

Vierailija
18/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ähkyn jälkeen parin tunnin päästä nälkä. Ähky tulee jo aika pienestä määrästä, ehkä siksi. Pieni mahalaukku mutta kehoni on hyvä varastoimaan kaiken mitä syön.

Olet käynyt lihavuusleikkauksessa? Muutenhan ei ole millään tavalla normaalia, että on parin tunnin välein nälkä. 

Vierailija
19/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä elämässäni syönyt itseäni ähkyyn. En halua huonoa oloa ja aina valitsen mitä syön, en koskaan ota kaikkea.

Vierailija
20/41 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lautasellinen riittää, ei hae lisää, helppoa.

Ei pidä lihoja ja kaloja samalle lautaselle laittaa, jos kyse on laivan seisovasta pöydästä. Kyllä katkaravut ja graavikala yhdelle lautaselle toiselle sitten lihaleikkeleet ja salaatit kolmannelle pääruokaa seuraavalle jälkiruokaa ja viimeiselle juustoja ja juustojen kanssa sopivia keksejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi