Esimies ei anna uusia maskeja. Sanoi, että ”laittakaa ne käyttämänne maskit välillä kuivimaa”!?!
Asiakaspalvelussa olemme, koko ajan uusia asiakkaita kohdataan.
Aluksi maskit oli vapaasti käytettävissä, saatoin vaihtaa srn aina kin tarvisti.
Esimies sitten otti ne itselleen ja vei omaan koppinsa. Sieltä pitää häneltä henk.koht. käydä pyyyämässä uusi . Ja voin sanoa että se on vaikeaa saada. Maskit on kait liian kalliita meille työmuurahaisille antaa.
Hän neuvoikin meitä, ettei tarvi käydä koko ajan uutta hakemassa. Mainittakoon että hönellä ei ole mitään terveydenhoidon koulutusta, pelkkä markan merkonomi.
Ajattelin että kiinnostaakohan asiakkaita miten meillä näitä asioita hoidetaan?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvi käyttää maskia jos työnantaja ei sellaista anna. Sano aina että heitit edellisen jo roskiin ja sitten olet ilman jos et saa uutta.
Jokainen normiälyinen haluaa käyttää pandemian aikana suojaimia, senkin covidiootti!
:D Vai että ihan noin. Rauhotu maskipelle.
Vierailija kirjoitti:
Sen kertakäyttöisen maskin voi pestä. Niiden toimituksessa on myös saatavuus ongelmia, joten ymmärrän kyllä säännöstelyn. Ja hinnat on ihan hirveitä, jos yritys tilaa ne laskulle. Meillä ainakin hinnat pompahti monella kympillä.
Niitähän on joka marketissa eikä ole edes kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kertakäyttöisen maskin voi pestä. Niiden toimituksessa on myös saatavuus ongelmia, joten ymmärrän kyllä säännöstelyn. Ja hinnat on ihan hirveitä, jos yritys tilaa ne laskulle. Meillä ainakin hinnat pompahti monella kympillä.
Pesusta huolehtiminen ei kuulu työntekijälle.
Työntekoon tuntuu nykyään kuuluvan vain se jatkuva valittaminen. Piiska kourassa ollaan kokoa ajan vaatimassa itselleen lisää niitä oikeuksia tekemättä itse mitään. Ja sen työnantajan kyllä pitäsi joustaa, mutta yhtä maskia ei saa itse hoidettua.
Onneksi työvoiman tarve tippuu jatkuvasti. Suurimmat Suomessakin työllistävät ammatit, kuten esim kauppojen myyjät ja asiakaspalvelijat, ovat lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja työvoimatarve vähenee rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla meillä kävi noiden kertakäyttökäsineiden kanssa. Ensin paketit sai parilla kympillä ja nyt ne maksaa lähemmäs 50.
Niitäkin saa joka marketista ihan muutamalla eurolla per paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla meillä kävi noiden kertakäyttökäsineiden kanssa. Ensin paketit sai parilla kympillä ja nyt ne maksaa lähemmäs 50.
Se onkin niin yksinkertaista, että se pomo vaan menee sinne markettiin ja ostaa ne suojavälineet. :D Omalla rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän te voitte hakea ne sieltä ja ostaa omalla rahalla vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä yhden laskun käsittelimen maksaa yrittykselle, jos esim. kaupasta haetaan luotolla tai laskulla? Tai kululaskun käsittely? Ja ne kilometrit, jotka esimies ottaan kun hän käy siellä marketissa? Vai ilmaiseksiko hänen pitäsi työnsä tehdä? Tai maksaa omistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä yhden laskun käsittelimen maksaa yrittykselle, jos esim. kaupasta haetaan luotolla tai laskulla? Tai kululaskun käsittely? Ja ne kilometrit, jotka esimies ottaan kun hän käy siellä marketissa? Vai ilmaiseksiko hänen pitäsi työnsä tehdä? Tai maksaa omistaan?
Minä ainakin tiedän. Mutta kykenen myös ymmärtämään ettei sekään ole ihan ilmaista jos jos työntekijät sairastuvat flunssaan ja ovat saikulla. Saati tilanne jossa porukka sairastuu koronaan ja kaikki sairanaa/karanteenissa...
Kerätkää käytetyt maskit työpäivän aikana yhteen pussiin ja viekää kattilan kera pomolle aina työajan loppuessa niin saa keitellä ja käyttää itsellään uudelleen! :)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen hoitaja ja kyllä vaihdan surutta maskia päivän aikana jos tilanne sitä vaatii. En tuhlaa, mutta järjen käyttö lie sallittavaa. Esim jos olet suihkuttanut ihmisen, niin tokihan se maski kostuu. Silloin se vaihdetaan. Ja jos olet käynyt eristyshuoneessa, niin tietysti se vaihdetaan. Hävetköön moiset työnantajat jotka eivät luota alaistensa järjen käyttöön.
No mutta tiedätkö, kun kaikkien järjenkäyttöön ei oikeasti voi luottaa. Pääsääntöisesti itse olen törmännyt ainoastaan sellaisiin työpaikkoihin, joissa työntekijään luotetaan, mutta kerranko siihen sattuu oikein ******* manipuloija ja myyräntyöntä tekevä manipulaattori, joka ottaa pari heikkouskoista mukaana öyhöttämään ja luomaan ongelmia, niin alkaa säännöt ja rajoitukset tiukentumaan. Yhtä kun ei voi työnantajana alkaa rajata yksistään, se on työpaikkakiusaamista - silloin kaikki kärsii yhtäläisesti muutaman hölmöilyistä.
Mä oon oikeasti tosi kyllästynyt tähän suomalaisten herra- ja työnantajavihaan. Yleensä aina asiat toimii, jos itse hoitaa omat hommansa, on luotettava, eikä lähde vouhotuksiin mukaan. Silloinkin, kun on vaikeaa, kiristää omia rajojaan ja keskittyy omaan työhönsä. Yritää joskus vähän ymmärtää sitä omaa esimiestäänkin: miten helpossa raossa se on ylemmältä tulevien määräysten ja henkilökunnan (joskus aivan käsittämättömien) vaatimusten ja turhautumisten välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin niin yksinkertaista, että se pomo vaan menee sinne markettiin ja ostaa ne suojavälineet. :D Omalla rahalla?
Onko firman rahat loppu vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on vaikeaa. Meidän firmassa ostetaan kortilla mitä tarvitaan sieltä mistä kätevimmin ja halvalla saa. Jää nuo saatavuusongelmista ja ylihintaisista laskutushinnoista kitisemiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on vaikeaa. Meidän firmassa ostetaan kortilla mitä tarvitaan sieltä mistä kätevimmin ja halvalla saa. Jää nuo saatavuusongelmista ja ylihintaisista laskutushinnoista kitisemiset pois.
No mutta, jos tällä ko. esimiehellä ei ole näin mahtavasti talon korttia käytössä? Kiva, että teillä on niin helppoa ja kätevää kaikien asioiden hoito, mutta usko pois, kaikilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalassa töissä ja päivä menee 2-3 maskilla. Vuoron alussa päälle. Ruokatauolla vaihto. Jos hyvin sattuu, käyn kahvilla erikseen, silloin myös vaihto.
Miten usein muissa töissä maskeja vaihdetaan?
Minäkin olen sairaalassa töissä ja kahden tunnin suositus maskeissa sekä aina tarvittaessa sen lisäksi uutta voi vaihtaa.
Itse keitän maskeja, kelpaa erinomaisesti uudestaan käyttöön. Liikaa roskaa tulee muutenkin, tässä kohdassa ei viitsisi tuhlata yhtään enempää kuin on pakko.
Yhteys työsuojeluvaltuutettuun. Hoitaa asian. Jos sellaista ei ole, yhteys työterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei edes annettu ja syyksi sanottiin että ne mitä tilattiin on minulle liian suuria. Muut saivat. Jäi kivasti roikkumaan saanko koskaan mitään.
En siis käytä maskia ja asiakkaatkin siitä kysyy ja kerron miksi minulla ei ole.
Kai olet ilmoittanut työsuojeluun?
Maskit voi keittää. Muuten niitä ei kannata käydä pesemään.