Mitäs pörssistä kannattaa ostaa?
Kommentit (1918)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne osakkeet nyt tipukaan enempää? Tässä kieli pitkällä odottelin ostohousut jalassa, mutta tänään taas ollaan plussalla.
Niin tyypillistä että pörssi menee aina päinvastaiseen suuntaan kuin mitä itse suunnittelisi. Aivan kuin se olisi tietoinen olento joka piruilee ja tekee aina päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikinä shorttaisin, niin nyt...
1-2 viikkoa sitten.
No sinne en pääse, joten nyt.
Ehkä kannattaisi odottaa seuraavaa junaa eikä hypätä raiteille nyt kun se juna meni jo.
Osakeukko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne osakkeet nyt tipukaan enempää? Tässä kieli pitkällä odottelin ostohousut jalassa, mutta tänään taas ollaan plussalla.
Itsekin piti aloittaa ostot tänään kun tippuvat lisää. Myöhästyin jälleen kerran. 🙂
Huomenna klo 21 Suomen aikaa FED tekee päätöksen koroista niin että saattaa kurssit vielä laskeakin.
Buy the rumor, sell the news.
Tässä tapauksessa päinvastoin koska on negatiivinen uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tyypillistä että pörssi menee aina päinvastaiseen suuntaan kuin mitä itse suunnittelisi. Aivan kuin se olisi tietoinen olento joka piruilee ja tekee aina päinvastoin.
Kyllä. Niillä on mikrofonit piilotettuna sun kämppään.
Eeiköhän täää nousu ole vaan sellanen kuolleen kissan pomppu.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näitä vauva pörssitietäjiä kannata uskoa.
Siinä oli ainoa hyvä neuvo joka tällä palstalla on näkynyt. 🙂
Minä olen sijoittanut 20 vuotta ja olen hämmästynyt, miten hyvin tällä palstalla enimmäkseen osataan arvioida tilanteita.
Täällä viihtyy ilmeisesti monennäköistä väkeä tuulipuvuista niin tuulihattuihin kuin foliohattuihinkin 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa jokaisesta Tulikivi-spämmistä ylläpidolle välittömästi. Ne poistetaan nopeasti.
Miten Tulikivi spämmi eroaa kryptovouhotuksesta?
Kryptovouhotuksella on ajettu tietoisesti ihmisiä harhaan jo vuosikaudet. Silti kaikki on aivan hurmoksessa vaikka vuosituhannen suurin kusetus kyseessä.
Niin on, vertaus pyramidihuijaukseen on erittäin osuva.
Itse veikkaan, että FED:n päätös kääntää kurssit nousuun, sillä koronnostot on jo hinnoiteltu kursseihin.
Tämä ketju avattiin vuosi sitten. Nyt heti viime päivien "pörssiromahduksen" jälkeen onkin mielenkiintoista tarkastella, miten avaussivulla suositellut osakkeet ovat kehittyneet vuodessa. Yleisen pärssimarkkinan kehitystä kuvatkoon vaikka Hex25 index +15% vuoden aikana ja SP500 index +14%. Eli melkein tuon verran olisi tullut tuottoa indeksirahastoon sijoittamalla.
Entäpä sitten palstalaisten suositukset?
airnnb -17%
Kesko +20%
Remedy -25%
Nokian renkaat -3%
Tesla +5%
Bitcoin +13%
UPM +12%
Alma Media +6%
Nokia +28%
Indeksin ylitti reippaasti Nokia ja lievemmin Kesko. Bitcoin ja UPM olisivat myös tuottaneet mukavasti hieman alle indeksin. Eli 4 yhdeksästä oli onnistuneita. Kolme puolestaan siedettävillä lukemilla melko neutraalia. Kaksi Remedy ja Airnnb sitten menivät pahasti tappiolle. Johtopäätös on, että sijoita mieluummin indeksiin kuin palstalaisten suosiuksiin. Tämä otos ei ole edustava pienuutensa johdosta, joten johtopäätös ei ole luotettava.
Tulikivi on edessä olevan romahduksen voittaja! Myykää kaikki muu pois ja ostakaa Tulikiveä tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan, että FED:n päätös kääntää kurssit nousuun, sillä koronnostot on jo hinnoiteltu kursseihin.
Mikään ei käänny nousuun. Nyt on pakko nostaa korkoja että markkinat kuittaa korona avustusten luoman paineen.
Tätä keskustelua koskeva ennuste:
Jatkuva Tulikivi -roskapostausten siivoaminen aiheuttaa koko keskustelun poistamisen. Olisiko mahdollista välttää noiden samojen iänikuisten asioiden ja viestien spämmäys ja keksiä jotakin uutta kerrottavaa yrityksestä? Mieluiten konkretiaa eikä pelkkiä huimia odotuksia ja toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Eeiköhän täää nousu ole vaan sellanen kuolleen kissan pomppu.....
Sehän se. Huomenna FEDin päätöksen jälkeen se tulppa on irti.
Vierailija kirjoitti:
Taas pukkaa tulikivipakotusta
Ilmoittakaa ylläpidolle jokainen tulikivispämmi. Poistavat ne nopeasti.
Oman sijoitustrategian mukaisia osakkeita.
1079: Minä en laske indereksen lausumille mitään painoarvoa.
New York eilen kyllä jäi punaiselle, en ihan ymmärrä mistä optimismi täällä kumpuaa.
SIJOITAN RYSTYSTÄ NAAMAAN kirjoitti:
PANIIKKI PÖRSSISSÄ JA PANKEISSA TIETÄVÄT TULEVAN. SIJOITUS NEUVOJAT LUIKKIVAT PAKOON VIELÄ KUN EHTIVÄT. EI HUOLTA HEIDÄT KYLLÄ LÖYDETÄÄN.
Vain otettu lääke auttaa.
Huomenna klo 21 Suomen aikaa FED tekee päätöksen koroista niin että saattaa kurssit vielä laskeakin.